Gå til innhold

Datadeler som gis bort - Les reglene, KUN lister, IKKE svar!


Anbefalte innlegg

Chieftec aps-350s, 350w psu. Den ser helt ubrukt ut, aner ikke hvorfor jeg har den liggende i en skuff.

Plextor PX-708A, replacement unit fra plextor da min første DVD-brenner sluttet å lese CD. Denne er også ubrukt, men har ligget i skuffen i bortimot 10 år.

1stk Pci-Express 2.0 to USB 3.0 kontrollerkort. CD med drivere følger med. Ikke testet på w10, men fungerer på w7.

Gis bort, eller kastes før jul. Helst i Bergen.

Endret av Musty
  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-77do0b

Fant noe da jeg rydda litt i dag:

 

Hovedkort: Gigabyte GA-MA770T-UD3P

post-136301-0-03505200-1451661570_thumb.jpg

 

Minnebrikker: 4x 2gb brikker. Se bildet.

post-136301-0-54528900-1451661570_thumb.jpg

 

Skjerm: Samsung 223BW

 

Høytalere: Creative i-trigue 3200

 

 

Alt er i helt fin stand, uten defekter (såvidt jeg vet).

Må hentes på Flatåsen i Trondheim

Endret av Slettet-77do0b
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

http://www.ebay.com/itm/131662614462?_trksid=p2057872.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

 

Noen som trenger en 85 W lavspentkabel for Apple laptoper?

Du må selv vite om den passer ditt bruksområde.

 

Jeg har fikset en 15" Macbook Pro med sånn kabel, og er fornøyd. Skulle fikse en 13" også, men den har svakere strømforsyning, så det var dumt at jeg kjøpte to.

Det står bare at den takler 85W, mens min 13" Mac er 60W. Har bestillt ny kabel til meg selv med riktig styrke.

Kanskje du har bruk for denne?

Jeg har ikke tatt sjansen på at den er kompatibel med svakere strømforsyninger, selv om den kanskje er det.

 

Krever loddekunnskaper!

Kan postes mot porto, eller hentes i Sandnes.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

9 måneder gammel Cooler Master B500 V2 PSU gis bort mot at du betaler frakta.  Ellers kan den hentes hos meg om du bor i nærheten av Arendal og gidder ta turen.  (Tlf og/eller adresse tas på pm)

 

Den fungerer forsatt helt fint, men strømkontakten er lettere bøyd siden et geni som hjalp meg å flytte fra min forrige leilighet forsøkte å løfte PCn med strømkabelen fortsatt koblet i. Skaden ser forøvrig ut som den er mest kosmetisk (forsatte å bruke PSUen  i 1 uke etter uhellet), og det tar sikkert ikke store innsatsen for å gå inn og fikse kontakten om man har ork. 

 

Byttet PSU ut siden jeg fant en bedre en til bruk i maskinen den sto i.   Du får kun enheten (alle kabler er faste) og ikke noe annet da originalemballasjen den kom i gikk i søpla på ett eller annet tidspunkt under flytteprosessen. 

 

Kan poste bilder av den om ønskelig.

Endret av Smirnoff
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har to kasser med diverse datautstyr som gies bort! Dama skal flytte inn, så datahobbyen blir lagt litt på is.

 

Er blant annet vifter. Minne 4gb til laptop. Masse forskjellige kabler. Rj45 plugger. Gamle laptoper i uviss stand. Lydkabler.

 

Ønsker at alt hentes samlet, på Askøy utenfor Bergen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Gir bort brukt Audiotrak Prodigy HD2 PCI lydkort (i originaleske). Mye bedre lyd i det enn via analog lyd fra integrert lydkort på hovedkortet. Søk litt på nettet, så finner du mye informasjon. Må hantes på Knapstad, Østfold (ved E18 ca. midt mellom Oslo og svenskegrensa).

 

Da var det lovet bort. Godt å vite det går til noen som setter pris på det fremfor at det støver ned i boden.

Endret av j--
  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

4 stk. 750 GB Samsung SATA-300 disker brukt i filserver gis bort. Hentes i Oslo etter nærmere avtale. Byttes gjerne mot et fungerende PCI-E skjermkort (foretrekksvis Nvidia-basert). 3D-ytelse er ikke viktig, kravet er at det fungerer, ikke fryser maskinen ved driverinstallasjon og at det er vifteløst.

 

Edit: gitt bort.

Endret av stigfjel
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...

-Gigabyte GA-H77N-WIFI , Socket-1155

-Intel Core i3-2100 Processor, med stockvifte om ønskelig
-Picopsu på 160W(?), krever kun 12V-adapter. (Medfølger ikke.)
-Mini-pcie satakontroller

 

Hovedkortets pcie-16x-spor er ødelagt, men bortsett fra det så fungerer det helt fint.

Mini-pcie-sporet fungerer, og det følger med en satakontroller med to porter til det. Andre aktuelle alternativ som passer i det sporet: trådløskort, eventuelt et vanlig nettverkskort.

Ypperlig maskin for en pfSense-boks, liten filserver, eller annen hjemmeserver-bruk. Har selv brukt den til kombinert router og filserver, og nå nylig som ESXi-boks. Med 6 sataporter og to nettverksporter er dette helt grei maskinvare for sånn bruk. Skulle gjerne brukt den videre selv, men er avhengig av et fungerende 16x-spor. Er jo såpass kurant hardware at det er for dumt å bare kassere det.

 

Linker til hardware:

 

 

 

Kan og være et ganske fint utgangspunkt for en kompakt casemod.

 

Ser helst at det går til noen som har bruk for det. Må sendes. Ønsker ikke å splitte opp pakken.

 

Gitt bort!  :thumbup:

Endret av Jann - Ove
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tja. Hvorfor ikke? Gikk så sabla fort å bli kvitt litt rot med den forrige posten, så jeg prøver igjen.

 

Noen som har lyst til å prøve litt hjemmeautomasjon?

 

-rfxcom usb-sender

-nexa trådløs dimmer

 

Brukte det selv til en DIY lys-vekkerklokke. Kan styre mye forskjellig rart, se på tråden her for litt inspirasjon: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1191806

 

(Fremdeles ikke gitt bort. Må sendes.)

Endret av Jann - Ove
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...