Gå til innhold

Bilde-Quiz - Gjett filmen!


Venerable

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det blir litt for vanskelig når det bare er bilder av helt tilfeldige hus, hager og annet, som er nesten umulig å gjenkjenne med mindre man har elefanthukommelse.

Når man derimot først har et bilde av Kim Basinger, og deretter av en dør i gulvet med Jeff Brigdes, så blir det litt lettere.

Lenke til kommentar

Tja, bildene er ikke så veldig tilfeldige om man har sett filmen eller lest boken. Det er bilder fra når han henter blekksprut-blekket, bildegalleriet av de to døde sønnene, klærne på sengen, de revne maleriene strødd utover nabolaget og Jeff Bridges rollefigur som raver rundt i huset i sin malerkittel hele dagen er sentrale elementer i historien.

Men det var altså The door in the floor, basert på Enke for et år av John Irving, eller ihvertfall en liten del av den boken. Tror egentlig ikke filmen var noen stor kommersiell suksess, men jeg likte den ganske godt, uansett.

Lenke til kommentar

Kanskje ikke tilfeldige i forhold til handling, men det jeg mente var at det er vanskelig å ta en film på de første bildene, som er en båt, et hus og ting som generelt kunne være fra nesten hva som helst, men det er jo litt artig at det er vanskelig også, må tenke mer å søke opp flere titler osv.

Jeg har sett filmen, for veldig mange år siden, trolig den gangen den kom ut?

For meg var den ikke mer minneverdig enn at jeg ikke tok den på noen av bildene, før de to siste, hvor det var mulig å se Kim Basinger og Jeff Bridges sånn delvis, og også døren i gulvet, men jeg måtte fremdeles søke den opp på IMDB for å finne tittelen, da jeg ikke husket hva den het.

Anyway, prøver en ny, hvor hvor det kanskje er lettere å kjenne igjen noen på bildet, men de jeg legger ut er kanskje litt for lette ?

qq.png
 

Endret av 0laf
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...