Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

For prøve å få tråden on-topic jeg da ;)

 

Flags Of Our Fathers

 

Filmen om flaggheisningen på Iwo Jima. Den tar for seg hva som skjedde før/etter heisningen som senere førte til et av de mest berømte krigsbildene.

Den viser traumene krigsveteranene sliter med, og den viser hvordan USA på liv og død skal skape helter.

Vi ser hvordan regjeringen smir mens jernet er varmt, og selger en annen historie til mediene.

 

En god film, gleder meg til å se Letters From Iwo Jima

 

7/10

Lenke til kommentar

Blue Velvet (1986)

 

Må si jeg ble litt skuffet. Etter å ha sett Eraserhead og Lost Highway, forventet jeg at denne skulle være av samme typen. Denne forteller derimot en konkret historie. Men uten å terpe for mye på det, dette var uansett en godfilm.

 

Dennis Hopper er glimrende som vanlig som den sadistiske, voldelige og generelt sjuke Frank Booth. Resten av staben leverer også vel godkjente prestasjoner.

Men det som virkelig stjeler showet her er scenene med sangen Blue Velvet.

 

Selv om jeg foretrekker den surrealistiske Lynch, er det ingenting som stopper meg fra å gi 8/10.

Lenke til kommentar

Sunshine

 

Dette må være årets dårligste film :cool:

 

Hadde egentlig litt forventninger til denne filmen, men det var forgjeves :thumbdown:

Dum handling i en ganske rotete film.

Trodde denne filmen skulle prøve og være realistisk, men jeg tok tydeligvis feil (De som har sett den skjønner hva jeg snakker om).

Gidder ikke bruke mer tid på dette vrælet :mad:

 

1/10

Lenke til kommentar
Sunshine

 

Dette må være årets dårligste film  :cool:

 

Hadde egentlig litt forventninger til denne filmen, men det var forgjeves  :thumbdown:

Dum handling i en ganske rotete film.

Trodde denne filmen skulle prøve og være realistisk, men jeg tok tydeligvis feil (De som har sett den skjønner hva jeg snakker om).

Gidder ikke bruke mer tid på dette vrælet  :mad:

 

1/10

9490754[/snapback]

 

 

Hvorfor slakte en film som ihvertfall fortjener en sekser? smaken er som baken :p

det er fin film med fine effekter, men den blir litt lang drøy.

grei nok story.

å jeg tvilder på at den skal være realistisk. Lenge siden jeg har sett en realistisk sci-fi film :p

 

jeg gir den 6/10 grei skuring ;)

Endret av Haarvekst
Lenke til kommentar
Ikke skuffet over selve filmen, den var langtifra dårlig, men jeg var i humør for litt surrealisme :)

9489412[/snapback]

Husker at jeg selv var litt skuffet etter å ha sett den første gangen også. Trodde den skulle ha like mange surrealistiske elementer som Twin Peaks. Absolutt ingen dårlig film, men jeg foretrekker hans senere filmer, som Lost Highway og Mullholland Drive.
Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption

 

 

Dramaet utspiller seg innenfor murene ved Shawshank fengsel. En mann med Andy Dufresne blir uskyldig dømt for mordet på sin kone og elsker.

 

 

Dette var en herlig film. Den er så mesterlig gjennomført på alle mulige måter. Filmen presterer å fange deg fra første stund. Tim Robbins' gjør et mesterlig stykke skuespiller-prestasjon i rollen som Andy. Historien blir fortalt av Red (Morgan Freeman) som etterhvert utvikler et sterkt vennskap til Andy. Og Morgan er enestående som forteller, med sin behagelige røst.

 

Filmen er så engasjerende og emosjonell sterk at det var vanskelig å ikke la følelsene slippe løs. Men det er selve regien som virkelig er et rent mesterverk, med deilige kameraføringer og troverdige miljøer. Vet ikke hva mer jeg skal si, annet enn at dette er en absolutt "must-see".

 

 

9/10

Endret av empatiy
Lenke til kommentar
Trodde denne filmen skulle prøve og være realistisk, men jeg tok tydeligvis feil (De som har sett den skjønner hva jeg snakker om).

9490754[/snapback]

Uh... nei?

9490918[/snapback]

 

Uh...nei hva?

 

At den jeg trodde at den skulle være realistisk eller at den ikke var det?

9491977[/snapback]

Sannsynligvis var han uenig i det du skrev om at "de som har sett den skjønner hva jeg snakker om". Det er nemlig en del her som har likt film svært godt, og skjønner altså ikke hva du snakker om.

Lenke til kommentar
Sunshine

 

Dette må være årets dårligste film  :cool:

 

Hadde egentlig litt forventninger til denne filmen, men det var forgjeves  :thumbdown:

Dum handling i en ganske rotete film.

Trodde denne filmen skulle prøve og være realistisk, men jeg tok tydeligvis feil (De som har sett den skjønner hva jeg snakker om).

Gidder ikke bruke mer tid på dette vrælet  :mad:

 

1/10

9490754[/snapback]

Hvorfor forsøpler du tråden vår med sånne anmeldelser? Kom tilbake når du har noe vettugt å si. "Rotete film"? "Den var ikke realistisk nok"?

 

 

GUDFAREN

 

Jeg hadde store forhåpninger, men det var ikke mange som døde. Ganske lite realistisk, altså. Altfor lang film, jeg ble trøtt og sovnet. :thumbdown:

Hundreårets dårligste film :cool: 1/10 Aldri i verden om jeg ser den ferdig :mad:

Lenke til kommentar
Sunshine

 

Dette må være årets dårligste film  :cool:

 

Hadde egentlig litt forventninger til denne filmen, men det var forgjeves  :thumbdown:

Dum handling i en ganske rotete film.

Trodde denne filmen skulle prøve og være realistisk, men jeg tok tydeligvis feil (De som har sett den skjønner hva jeg snakker om).

Gidder ikke bruke mer tid på dette vrælet  :mad:

 

1/10

9490754[/snapback]

Hvorfor forsøpler du tråden vår med sånne anmeldelser? Kom tilbake når du har noe vettugt å si. "Rotete film"? "Den var ikke realistisk nok"?

 

 

GUDFAREN

 

Jeg hadde store forhåpninger, men det var ikke mange som døde. Ganske lite realistisk, altså. Altfor lang film, jeg ble trøtt og sovnet. :thumbdown:

Hundreårets dårligste film :cool: 1/10 Aldri i verden om jeg ser den ferdig :mad:

9492770[/snapback]

 

Haha! :!:

Håper seriøst at det var sarkasme :ph34r:

Lenke til kommentar
Skjønner vel hva han snakker om selv om man ikke er enig... det ble jo ikke lagt inn noen "overnaturlige" hint i traileren så vidt jeg kan huske, når han da skriver at han trodde filmen skulle ha en realistisk stil er det vel ikke så vanskelig å skjønne hva han ikke likte.

9492759[/snapback]

Nei, jeg skjønner ikke helt hva som var så urealistisk. Ikke noen store feil såvidt jeg veit.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...