Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Uten å ha sett Crank, får jeg likevel mine tvil til karakteren 9.

9439593[/snapback]

 

Det er vel et poeng å se filmen før man evt. kritiserer noen for å gi den en god karakter :)

 

Det finnes kun en riktig karakter og det er den man selv setter på en film. Det er jo innholdet i anmeldelsen og ikke karakteren som gir riktig pekepinn på om det er en film for deg eller ikke.

Lenke til kommentar

Det er klart, jeg skal ikke kritisere filmen.

 

Men hvis man kunne fulgt et karaktersystem, ville det blitt lettere. Så ville jeg fått en pekepinn på om han mener Crank holder samme nivå som Gudfaren, eller om han ga 9er fordi bilene kjører fort og damene har store pupper.

 

Sier ikke at man skal følge systemet slavisk, men at man titter innom begrunnelsene for karakter før man poster. Så kanskje man tenker "Filmen var fet, men om den er genial, er tvilsomt" ;)

Lenke til kommentar

Traffic:

 

Kort sagt: Hvordan dop kan påvirke livet til familier, de som selger, de som kjøper.

 

Michael Douglas gjør en herlig rolle, manuset er bra, men jeg føler at filmen blir for lite engasjerende.

 

Den har altså ikke samme "sjokkverdi" som Requiem for A Dream, men det er absolutt en film som er verdt å sjekke ut.

 

7/10 God

Lenke til kommentar
Derfor bruker jeg ikke karakterer. De er lol. Innholdet i anmeldelsen er viktigst, ikke et tall.

9440603[/snapback]

 

Hva? Sluttet med karakterer? Du forholdt deg jo til 6-er skalaen før. Med både pluss og minus og 5 til 6. Med et potensiale på rundt 20 forskjellige karakterer var det jo en artig affære :wee:

Lenke til kommentar
For all del, tallet er ikke det viktigste. Men man bør være litt mer selektiv angående karakter. Synes jeg ser 9'ere og 10'ere slengt utover hele tiden.

9440781[/snapback]

 

Ja, helt enig. Derfor jeg syns vi bør bruke kulturo sitt karaktersystem. Jeg setter ihvertfall høyere krav for en 9er eller 10er nå, enn før jeg leste igjennom det karaktersystemet.

Lenke til kommentar

Ok, da får jeg ta et eksempel da:

 

Equilibrium:

 

Herlig action, som ikke er så dum heller. Christian Bale er skapt for rollen, noe som merkes.

 

Merk: Dette er av de filmene jeg elsker mest: 8/10. :)

 

Btw, kan noen linke meg til en anmeldelse på Kulturo der filmen faktisk har fått 10/10?

Endret av KoffeinKanin
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...