Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

The Crow 2 er helt OK (de har en Eric Draven som er nesten helt lik Lee som kjører rundt på Harley) og lignende plot, bare at nå er det en narkogjeng han hevner seg på (og Sarah er blitt voksen og HOTTTTTT). Og Iggy Pop som senete narkis-badguy er jo perfekt. Den beholder den mørke atmosfæren også. Toern starter vel med at hovedkarakteren og sønnen hans blir dumpa i havet av nevnte narkiser, og pappa kommer tilbake for å hevne seg.

 

De neste oppfølgerne er bare vas, though. Helt andre karakterer og historier.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
Har ikke sett dem, men har inntrykk av at de er rett-på-video-filmer, kun for å melke konseptet. Men er man Crow-fan er det ikke umulig at de faller i smak uansett.

 

Edit: Avatern til Manx tatt i betraktning vet han nok hva han snakker om.

9494609[/snapback]

 

Har selv bare sett nr. 2 The Crow: City of Angels som er horribelt dårlig og piloten til Tv-serien med Mark Dacascos kalt The Crow: Stairway to Heaven hvor piloten er gitt ut på DVD og blitt kalt for Crow vs. Crow (i danmark).

 

Så langt så er det gitt tre oppfølgere til The Crow, hvor alle følger en ny person som har stort sett har gjennomgått det samme som Eric Draven (Brandon Lee) i orginalen og skal tilbake for å ta hevn på de som drepte dem og deres kjære.

 

Så hvis man skal se på noe som en direkte oppfølger så blir det TV-serien som følger Eric Draven sin figur videre i Mark Dacascos sin "tolkning" av Draven.

 

Så hvis man skal se The Crow, så se The Crow og unngå å se de andre. Selv om den tredje (The Crow: Salvation) har jeg hørt skal være ganske bra, men det kan jo som sagt være i forhold til nr. 2 som suger så ikke vet jeg. :)

 

Nei, 2003-versjonen var dårlig. Manx, du har avatar fra orginalen?

2003? Oppfølgerne kom i '96, '00 og '05

 

Jeg tror avataren er av Jack White.

 

Nope, Eric Draven fra The Crow :)

 

 

The Crow er å blir en av mine favoritt filmer, kommer nok alttid til å være topp 10 uannsett hvilken andre filmer som skal dukke opp i fremtiden...

Lenke til kommentar

Syns Crow 2 var helt OK, men den har ikke all den gode musikken som enern har.

 

Fant en fet video nå, My Life with The Thrill Kill Kult-After the Flesh:

 

(sangen som spilles i klubben under Top Dollar's kontor). De som lagde The Crow har nesten like bra sans for perfekt musikk til scenene som Tarantino.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Har ikke sett dem, men har inntrykk av at de er rett-på-video-filmer, kun for å melke konseptet. Men er man Crow-fan er det ikke umulig at de faller i smak uansett.

 

Edit: Avatern til Manx tatt i betraktning vet han nok hva han snakker om.

9494609[/snapback]

 

Har selv bare sett nr. 2 The Crow: City of Angels som er horribelt dårlig og piloten til Tv-serien med Mark Dacascos kalt The Crow: Stairway to Heaven hvor piloten er gitt ut på DVD og blitt kalt for Crow vs. Crow (i danmark).

 

Så langt så er det gitt tre oppfølgere til The Crow, hvor alle følger en ny person som har stort sett har gjennomgått det samme som Eric Draven (Brandon Lee) i orginalen og skal tilbake for å ta hevn på de som drepte dem og deres kjære.

 

Så hvis man skal se på noe som en direkte oppfølger så blir det TV-serien som følger Eric Draven sin figur videre i Mark Dacascos sin "tolkning" av Draven.

 

Så hvis man skal se The Crow, så se The Crow og unngå å se de andre. Selv om den tredje (The Crow: Salvation) har jeg hørt skal være ganske bra, men det kan jo som sagt være i forhold til nr. 2 som suger så ikke vet jeg. :)

 

Nei, 2003-versjonen var dårlig. Manx, du har avatar fra orginalen?

2003? Oppfølgerne kom i '96, '00 og '05

 

Jeg tror avataren er av Jack White.

 

Nope, Eric Draven fra The Crow :)

 

 

The Crow er å blir en av mine favoritt filmer, kommer nok alttid til å være topp 10 uannsett hvilken andre filmer som skal dukke opp i fremtiden...

9495338[/snapback]

Aaaay, bomma på et tall :wee:

Lenke til kommentar
Jeg bare lurer på hva du mener var urealistisk?

9493174[/snapback]

Det er vel ikke akkurat vanskelig å tenke seg til vel?

 

At det plutselig dukker opp en slags sol-zombie som er halvveis inne i en annen dimensjon, at helten på slutten transcenderer til en slags sol-gud og går rundt i tusenvis av graders flammer uten å bli berørt m.m.

 

Mye annet jalla i filmen også, solkammeret deres f.eks. er et rimelig tåpelig konsept.

 

Jeg synes personlig at disse delene av filmen dro den ned og gjorde det til en middelmådig affære, de var både lite spennende og brøt med resten av filmen.

Fiction betyr ikke nødvendigvis at det må være urealistisk eller eller bryte med premissene filmen legger opp gjennom trailer og første time, bare at det ikke trenger å være gjennomførbart i virkeligheten.

Lenke til kommentar

Sunshine-spoilere

 

At det plutselig dukker opp en slags sol-zombie som er halvveis inne i en annen dimensjon, at helten på slutten transcenderer til en slags sol-gud og går rundt i tusenvis av graders flammer uten å bli berørt m.m.

 

Mye annet jalla i filmen også, solkammeret deres f.eks. er et rimelig tåpelig konsept.

 

9497398[/snapback]

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Sol-zombien var en person som hadde vært i det solrommet og skrudd det gradvis opp over 8 år. Det er ikke så rart at han så ut som han gjorde, og effektene var bare et kunstnerisk valg av regissøren, ikke noe som skulle vise at han var i en annen dimensjon. Kanskje det også var en form for kunstnerisk sensurering, siden han typen hadde sannsynligvis sett ganske jævlig ut.

 

Det som skjedde på slutten var en tolkning av noe vi ikke vet noe om. Når tid og rom smelter sammen, hva skjer da? Ingen veit noe om det i det hele tatt, og det som du så i filmen var en tolkning, ikke urealistisk i det hele tatt, med tanke på at ingen veit hva som er realistisk.

 

Solkammeret er også en idé som kunne finnes i virkeligheten. Det er snakk om å justere de speilene foran med veldig små marginer. Skjønner ikke hvorfor det skulle være urealistisk.

Lenke til kommentar
Hva skjer med å klage på realisme i science fiction-filmer? Latterlig!

 

"Alien - møkkafilm om monstre. Morra mi har nemlig sagt at monstre ikke finnes"

 

Beklager dette innlegget, men jeg blir så frustrert over at folk henger seg opp i de latterligste ting.

9497959[/snapback]

 

helt enig.

hvis du ikke liker urealistiske filmer så ser du ihvertfall ikke sci-fi :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...