Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Point Break:

 

Patrick Swayze som en kvasifilosoferende surfer, og Keanu Reeves som en politimann som skal gå undercover i surfemiljøet for å få tak i the "ex-presidents", en gjeng som raner banker på en heller uvanlig måte.

 

Filmen er som sagt full av svada (filosofi preiket til Bhodi~Swayze), og det er en overvekkende mangel av one-liners.

 

Likevel, filmen har gode actionsekvenser, surfing og annen ekstremsport og det er vel det.

 

6/10 - Nokså god

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Månedens Ansatt

Denne filmen handler om en som er ansatt på et supermarked og han slacker ganske mye på jobb.

Men en dag begynner det ei ny dame der. Han blir forelsket ved første blikk.

Han fikk vite av noen andre ansatte der at hun tenner på månedens ansatte.

Så han bestemmer seg for å bli det.

Vanskelig for Supermarkedets verste ansatte å utfordre en som har vært månedens ansatt 17 måneder på rad.

 

Grei humor og litt drama, en film som alle vet hvordan ender.

 

Uansett ganske artig 6.5/10

Lenke til kommentar

300

 

Endelig var det på tide å se denne filmen. Jeg visste forsåvidt hva jeg kunne forvente, men ble likevel satt ut av hvor gjennomført og stilfullt det hele var. Et lite trekk skal den få, siden jeg synes den manglet det lille ekstra, det ble liksom aldri helt episk. Likevel, et mesterverk.

 

9/10

 

Wild Hogs

 

Et stjernelag i denne filmen, og de fungerte også godt sammen. Forutsigbart og lite originalt selvsagt, men likevel med nok velplassert humor og interessante situasjoner til at man koser seg den stunden det varer. En god komedie dette her.

 

7/10

 

Wind Chill

 

Fra en film med et stjernelag til en skrekkfilm hvor ingen av karakterene på rollelista engang har navn. To studenter kjører seg fast langt inne i skogen midt på vinteren, og så begynner det selvsagt å skje ting.

Vi har her med en film å gjøre som klarer å skille seg litt ut fra den gjengse slasherfilm man vanligvis ser i denne sjangeren. Her snakker vi mer stemning og uhygge på det psykologiske plan, og det fungerer stort sett ganske bra. Mørkt, dystert og et lite hakk over gjennomsnittet i sjangeren.

 

7/10

Lenke til kommentar

The Queen:

 

Tradisjonen formet henne. Tragedien definerte henne.

 

The Queen er et intimt og avslørende portrett av Dronning Elizabeth II og en kongefamilie i opprør etter Prinsesse Dianas død 31 august 1997. (fra snurrfilm.no)

 

Helen Mirren har rollen som Dronning Elizabeth II og Michael Sheen spiller Tony blair. Begge, må jeg si gjør en meget god jobb.

 

Da spesielt Helen Mirren som gjør en fantastisk jobb som Dronning Elizabeth II, og utstråler akkurat den verdigheten en monark av England bør vise.

 

Men på den andre siden, så er det ikke så mye annet å hente her enn fremragende skuespillerprestasjoner.

 

Merk: Jeg så den på skolen, det kan ha hatt noe med saken å gjøre, men jeg fikk med meg alt.

 

7/10 - God

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Kan vel ta de filmene jeg har sett de siste ukene :)

Next

 

Dette må være Nicolas Cages beste film.

Om ikke helt realistisk, en glimrende historie :) Godt skuespill og spenning og underholdning igjennom hele filmen, dog det ble en litt uventet slutt :ph34r:

 

9/10

 

Fantastic Four - Rise of the silver surfer

 

Et herk som dette skal du lete lenge ette!

Dårlig handlig, dårlig skuespill, dårlige replikker etc...

Gidder ikke skrive mer...

 

2/10

 

28 dager senere

 

En veldig spennende film. Zombier og gørr og blo, akkurat som jeg liker det :)

Bra historie og spenning fra begynnelse til slutt.

 

7/10

 

28 uker senere

 

Oppfølgeren til 28 dager senere, og det som overrasket var at den ligger hakket over 1eren :)

Godt skuespill, god historie (28 uker etter 1eren hvis jeg ikke missforstod), ganske spennende også, og selvfølgelig zombier, gørr og blod :)

 

8/10

 

Kill buljo

 

Ganske underholdenede, norsk lav-busjett film :)

Morsom handling og greit skuespill. Ganske mange morsomme replikker, og stort sett underholdning gjennom hele filmen :yes:

 

7/10

 

Shooter

 

Denne filmen var ikke slik som jeg hadde forventet, men jeg kan desverre ikke komme med så veldig dyp anmeldelse da jeg ikke fulgte helt 100% med på filmen :roll: Men som sagt, ikke helt min type film ;)

 

5/10

Transporter 2

 

En action film som jeg har sett utallige ganger, men enna ikke gått lei.

Ganske underholdenede å se på, men slåssing, skyting, bilkjøring og ikke minst humor :)

8.2/10

Lenke til kommentar

Jeg likte også Transporter 2. Hjernedød action, greit nok, men moro lell.

 

Anyways...

 

Interview

 

Steve Buscemi og Sienna Miller i et halvannet times langt intervju. Høres kanskje tafatt ut, men denne var ganske interessant.

 

Buscemi spiller intervjueren, Miller er filmstjernen alle elsker som skal intervjues. Filmen, forøvrig regissert av Buscemi selv, tar for seg disse to karakterene, og vi blir kjent med begge to, både på godt og vondt. Lite som egentlig kan sies om handlingen da det ikke skjer stort. Liker man velskrevne dialoger og fokus på menneskelige relasjoner kan denne absolutt anbefales. For de som foretrekker litt mer action, styr unna.

 

7.5/10

Lenke til kommentar

Anaconda

 

Først og fremst er oppbyggingen av spenning i denne filmen elendig, jeg følte aldri at den nådde noe klimaks. Personene er i en dimensjon og uten noe form for dybde. Skuespillet er heller ikke mye å skryte av. Dette resulterer i at du ikke bryr deg noe sørlig om personene, du bryr deg ikke om de dør. Om det ikke er nok at slangene er kingsize, så har de også overnaturlige evner som at de kan bevege seg superfort.

 

En ganske elendig film :thumbdown:

Endret av Bakke
Lenke til kommentar

Paprika

Dette var den første skikkelige sånn japansk tegnefilm jeg har sett...

Jeg blei veldig overaska over hvor bra den var laget.

filmen er forvirrans til tider men du skjønner på en måte hva som skjer.

Veldig orginal, underholdans og spennende.

7/10 - bra film, men veldig spesiell.

 

(hvis noen vet om noen bra filmer som er sånn japansk tegnefilm greier... Pm meg ;) takk ) husker ikke hva det heter :S

Endret av Haarvekst
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...