Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I går fikk jeg den gode 'gamle' Patton (1970) på blu ray.
Har den på dvd fra før, men nå var tiden inne til å få BD utgaven før den garantert kommer på 4k.. 🙂
https://www.imdb.com/title/tt0066206/?ref_=nv_sr_srsg_7
Filmen vant hele sju Oscar's, ikke uten grunn! En av de gikk til personen som skapte filmen; Francis Ford Coppola!
To timer og femti-to minutter går unna alt for fort og nå skal jeg se den samme filmen med kommentarer fra Francis Ford Coppola.
God film, krigsfilm så det holder, budsjettet var på $12,000,000..
SE DEN! 

Da har jeg sett Patton en gang til, denne gangen med kommentarsporet av Francis Ford Coppola. Gøy å tenke på hva han forteller og hvor mye jobb som ligger bak en sånn påkostet film hvor de selvsagt IKKE kunne bruke CGI og gjøre livet enkelt.
Se hva som skjer ved granat-nedslag, der ligger det folk og du kan helt tydelig se at bakken ristes skikkelig av eksplosjonene.. Ikke noe tull der altså!

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Man on Fire ( 2004)

Jada, dette holdt mål i massevis.
Meget bra første del om personligheter, problemer, vennskap og forståelse spesielt mellom livvakten og den lille jenten.
Den neste delen som var actiondominert, var mer på det jevne. Da gikk det litt for mye over stokk og stein.
+ masse blafrende urolig cameraføring/diverse billed-effekter jeg ikke har helt sansen for.
Men det holdt seg innafor med et nødskrik for å si det sånn.
Lå faktisk lenge an til nesten en nier, men siste del gjorde at akkurat det ikke holdt helt inn.
Dette er nok en av de beste filmene jeg har sett i år .

7,5/10

 

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Con Air (1997)

Oi! her fikk jeg regelrett bakoversveis. Var denne bra ?
Så den for sikkert 20 år + siden, og husket ingenting, bortsett fra at det var Cage og noe med flykapring. Men at det var mer av en halvkjedelig annenrangs variant innen sjangeren. Har sjelden husket så feil
Tror jeg må se flere filmer fra 90 tallet, for noen av de ser ut til å ha holdt seg overmåte bra ved gjensyn.
Dette var jo fantastisk. Helt vilt action-eventyr om høyrisiko insatte på rømmen i lufta. Anbefales på det sterkeste hvis man ikke har sett denne.
Malkovich er som født til roller som psycho, her og som feks i "In the line of fire".
Flere med Malkovich i den type rolle?

Her var ikke mye å utsette,  ble dratt helt med fra start til slutt.

8,5/10

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Oi!
Her kommer anmeldelsen FØR jeg ser filmen (har sett den før..)! 

Jeg måtte jo rote fram Chess in Concert siden Magnus spiller sjakk og de spilte musikken fra plata i bakgrunnen.
Denne herlige musikalen fant jeg i ei sjappe i London 25/10 2010 og slo selvsagt til! Til dere som IKKE har plata kan dere løpe og kjøpe her: 
https://www.amazon.com/Chess-Concert-Josh-Groban/dp/B0028SVXVM
Er noen år siden forrige gang denne ble spilt, men etter sjakken så blir det gjensyn / gjenhør.. Gleder meg!

Endret av Woff
Lenke til kommentar
Delvis skrev (På 23.10.2022 den 10.15):

Con Air (1997)

Oi! her fikk jeg regelrett bakoversveis. Var denne bra ?
Så den for sikkert 20 år + siden, og husket ingenting, bortsett fra at det var Cage og noe med flykapring. Men at det var mer av en halvkjedelig annenrangs variant innen sjangeren. Har sjelden husket så feil
Tror jeg må se flere filmer fra 90 tallet, for noen av de ser ut til å ha holdt seg overmåte bra ved gjensyn.
Dette var jo fantastisk. Helt vilt action-eventyr om høyrisiko insatte på rømmen i lufta. Anbefales på det sterkeste hvis man ikke har sett denne.
Malkovich er som født til roller som psycho, her og som feks i "In the line of fire".
Flere med Malkovich i den type rolle?

Her var ikke mye å utsette,  ble dratt helt med fra start til slutt.

8,5/10

Snakes on a plane er litt i samme liga vel, synes denne er veldig kul over the top med selveste Samuel Jackson.

Skikkelig god B-film med kultkvalitet.

SOAP_poster.jpg.7fe983403f34882ab14923a465f68ac9.jpg

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (2 minutter siden):

Snakes on a plane er litt i samme liga vel,

Er det lov å være uenig her? Con Air er sett av 300.000 (på IMDB) mot Snakes som har kun 140.000..
Con Air hadde to Oscar-nominasjoner. 
Con Air har en ganske enorm skuespiller-liste mot den andre som kun har noen 'falske' slanger.. 🙂
Jeg har begge to, den ene har jeg gitt 7/10 og den andre 4/10 på IMDb.. Trenger vel ikke si hvem som har fått hva? 🙂

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Woff skrev (12 timer siden):

Er det lov å være uenig her? Con Air er sett av 300.000 (på IMDB) mot Snakes som har kun 140.000..
Con Air hadde to Oscar-nominasjoner. 
Con Air har en ganske enorm skuespiller-liste mot den andre som kun har noen 'falske' slanger.. 🙂
Jeg har begge to, den ene har jeg gitt 7/10 og den andre 4/10 på IMDb.. Trenger vel ikke si hvem som har fått hva? 🙂

Du vet hva B-film og kultfilm betyr?

Edit utbedret som B-film og kultfilm er den skikkelig bra, og jeg samler på gode kultfilmer. Selvom det er mange ukjente babes etc med store bryst og corny replikker, så står alle b-skuespillerne på Samuels skuldre, hans rå punchlines og damenes skrik og hyl.. Epic.

Jeg tror mange som meg ser det kule og morsomme i den filmen. Men klart folk har forskjellig mening. Jeg synes konseptet er morsomt.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Dubious skrev (11 timer siden):

Samme liga, fordi begge har fly på coveret?

Jeg har sett Con Air minst 2 ganger, men aldri sett Snakes on a plane.

Fordi det er actionfilmer med bad guys og good guys på et fly?

Con Air er far out den også, så det er likt..

Con Air har kule replikker, og mange stjerner. Men det er ikke en "stor" film, men den er underholdende.. en kick ass kul film.

Cage er jo nesten med i alle filmer, men Face Off og Leaving Las Vegas er kule Cage filmer.

Bringing out the dead, og Wild at Heart er også bra.

Ser Snakes on a plane er på Amazon, jeg synes den er skikkelig morsom.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Tåkelur skrev (På 3.10.2022 den 0.47):

Må si meg enig der. Ligger et sted på mine topp 10.

Har kun sett Blues Brothers og Escape from L.A. av disse. Særlig The Blues Brothers er jo en klassiker! Nydelig musikk og heftig biljakt :) Vil tro de gjør seg godt i 4k!

Regissøren til Donnie Darko har gitt ut en film til med tidsreiser som tema bla som jeg har på dvd.

Her med Buffy skuespilleren i en hovedrolle og The Rock spiller en utrolig kul nervøs tommeltvinnende figur. Samt Justin Timberlake.

Woff du som liker musicals har du sett denne? Går vel i Musicals sjangeren denne.

Dette er vel en kult-film også. Jeg synes den er morsom iallefall selvom den er veldig corny og samtidig tragisk.

Southland Tales

1666776694855919361910821669448.thumb.jpg.0fb4497a6088babe1dbebebde25502e2.jpg

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (7 timer siden):

Jeg tror mange som meg ser det kule og morsomme i den filmen. Men klart folk har forskjellig mening. Jeg synes konseptet er morsomt

Jeg skal garantere deg at problemet mitt er at jeg ikke liker komedier. Det gjør nok sitt til at jeg er negativ ovenfor alle filmer som har overdrevet det komiske..

 

Gouldfan skrev (4 timer siden):

Woff du som liker musicals har du sett denne? Går vel i Musicals sjangeren denne.

Nei, ikke i følge IMDb, men det er jo endel musikk på filmen ja. Har ikke den i samlinga, skal prøve å få kjøpt den.. 
https://www.imdb.com/title/tt0405336/?ref_=nv_sr_srsg_0
Og der var den bestilt.. 🙂
 

ChopperRead skrev (2 timer siden):

Verdens verste menneske


Denne har jeg ikke enda, ser den har bra karakter ja! Bestilles nå.. 🙂

Endret av Woff
Lenke til kommentar
On 10/3/2022 at 10:17 AM, Tomeito said:

Bill & Ted Face the Music (2020) Netflix

Tilfeldigheter at jeg så samme film som brukeren over? Aner ikke, men helt utrolig er det vel ikke? Jeg er dog noe mer positiv. Dette var en ganske ålreit film, i hvert fall som en søndagsfilm der man ikke ønsker noe avansert, tungt eller seriøst.

 

Ja, altså, den var helt ålreit. 4 for meg er fremdeles en ok score. Kanskje jeg ikke er helt i vater i scoring-systemet mitt 😄

10 for meg er perfekt, as in, does not really exist. 9'er film for meg er kanskje Star Wars-originalene og LOTR-filmene, Aliens, Terminator, Terminator 2 osv. og så en drøss åttere. En 7'er er en film jeg virkelig liker. Men jeg begynte i midten så må liksom ha et sted å gå opp eller ned haha.

4'er for meg er som du sier fortsatt en seerverdig søndagsfilm, men kanskje litt streng score. Dårlig for meg begynner på kanskje 3 og nedover. 4 er fremdeles nesten midt på treet.

Lenke til kommentar
Woff skrev (21 minutter siden):

Jeg skal garantere deg at problemet mitt er at jeg ikke liker komedier. Det gjør nok sitt til at jeg er negativ ovenfor alle filmer som har overdrevet det komiske..

 

Nei, ikke i følge IMDb, men det er jo endel musikk på filmen ja. Har ikke den i samlinga, skal prøve å få kjøpt den.. 
https://www.imdb.com/title/tt0405336/?ref_=nv_sr_srsg_0
Og der var den bestilt.. 🙂
 


Denne har jeg ikke enda, ser den har bra karakter ja! Bestilles nå.. 🙂

Oi ser den Southland har steget mye i verdi.

Hva koster den?

Er endel synging og dansing iallefall.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Southland Tales (UK-import) (DVD) koster kr 119,00 så det har vel ikke gått mye opp der?
Det skal LITT til å kunne defineres som musikal, holder ikke med litt sang og dans! Les:
https://snl.no/musikal

Nå blir det sweetspot her: 

Fikk 8 Mile på 4k med DTS-X lyd og
Saturday Night Fever på 4k med Dolby vision og Dolby True HD 5.1 lyd.

Posten kom også med hele 8 musikk-plater (blu ray eller dvd + cd'er) så kassa var rimelig full i dag!
Posten hadde forøvrig IKKE fortollet noe av dette selv om de skulle ut fra toll-deklarasjonen. 🙂 Men jeg klager ikke nei!

 

Endret av Woff
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...