Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

 

 

MV5BY2M2MjMxNjUtZWU2MS00NTIwLWE0ZDEtOTY3NzY5NGZmY2RmXkEyXkFqcGdeQXVyODk2NDQ3MTA@._V1_FMjpg_UX1000_.thumb.jpg.5494159ddf74219547ba83b71c7a3843.jpg

 

 

Samaritan (2022) Amazon Prime

Brukbart skuespill, særlig av guttungen, Javon Walton. Stallone er Stallone. Produksjonsverdiene er ålreite med unntak av én enkelt CGI-scene som havner i Uncanny Valley. Plottet er ikke veldig originalt, men jeg likte det mer enn jeg trodde jeg ville, særlig på grunn av én ting som ville kreve spoiler warning å forklare her. Jeg synes dette var en solid action-film, særlig for de som er fan av 80- og 90- talls action.

6/10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lord of War

Så denne ganske oppskrytte filmen, og regnet med det ville bli en film-opplevelse av de bedre.
Men som så ofte når jeg har en sånn forventning, så ender det med skuffelse. Så også her.
Rare greier det. Samme skjer jo like ofte motsatt vei.

Nei, sliter med å se helt hva som er så bra med denne. Den har jo Nicolas Gage i hovedrollen, som for meg virker
latterlig malplassert i her. Kanskje det var ment å være en humoristisk undertone? Ikke særlig suksessfullt i såfall vil jeg si.
Kanskje det dårligste skuespillet jeg har sett av Cage noengang.
Kjedelig og tidvis melodramatisk. Ingenting traff, fantes ingen spenning, egentlig ingenting
Kan sikkert ha noen poenger om alt mulig korrupt, våpensalg og sånt noe. Men lite severdig film som fort skal glemmes.

5/10 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

I used to be famous (2022)

Engelsk feelgood film om en ex-popstjerne som er desperat etter å gjøre et comback. Han treffer tilfeldigvis en trommis med asberger/autisme på gata og de starter etterhvert et band sammen. Filmen er veldig forutsigbar og inneholder akkurat de elementene man alltid finner i slike filmer. Det er allikevel såpass godt håndverk at det er en koselig film å se. Skuespillerne gjør generelt gode roller selv om Leo Long i rollen som trommisen kanskje ikke gir det beste bildet av en person med autisme/asberger jeg har sett. Passer utmerket for en rolig kveld med dama.

7/10.

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

npe_adv1sht_1080x1920pxh_rgb_1.thumb.jpg.85fcd5af4342374eddc6b30eb5fe0592.jpg

 

Nope (2022)

En litt sær film som jeg kanskje ikke burde like, men av én eller annen merkelig grunn gjør det litt likevel. Jeg er usikker på hvorfor denne funker overhodet. Den starter snodig og bygger opp under det snodige. Kanskje det er de merkelige overraskningene jeg liker? Det virker også som om den svitsjer sjanger med jevne mellomrom. Ikke en fantastisk film, og absolutt ikke verdig genistempelet noen vil gi, men grei og litt annerledes underholdning.

6/10

Lenke til kommentar

Fikk denne i dag:
https://www.imdb.com/title/tt10648342/?ref_=ttco_co_tt

Alltid greit å ha serier komplett i 4k selv om denne ikke akkurat er av de beste. Her har vel filmskaperen vært for opptatt av aldersgrensa og tillatt for mange dårlige 'vitser'.
Hadde gjort seg mye bedre om Russell Crowe, Matt Damon, Bradley Cooper og Vin Diesel hadde hatt større roller (de to siste er jo bare 'stemmer'..)

Lenke til kommentar

Nok en gang filmer i postkassa! Disse 4 ankom i dag, alle i 4k UHD:

Poltergeist (1982)
The Meaning of Life (1983)
Family Plot (1976)
I Know What You Did Last Summer (1997)

Har kun sett de tre første enda (!) men du verden for endringer fra mine gamle dvd'er.. Her er både bilde og lyd viktig (minus til Family Plot med sine to mono-kanaler!).
Får vel se den siste før jeg tar kvelden, kommer vel påfyll ganske snart!
Jada, fikk med meg den siste filmen også! Greit med litt underholdning!
 

Endret av Woff
Lenke til kommentar

Donnie Darko (2001)

En veldig snodig film som er åpen for svært mange tolkninger. Noe som ikke er så overraskende med Jake Gyllenhaal i hovedrollen. Handler om en forstyrret gutt som sliter med å være "vanlig", og havner dermed litt utenfor resten av gjengen. Han hallusinerer ofte og man lurer fort på om det er noe spesielt med disse hallusinasjonene. Det er vel egentlig en film man bør gå inn blindt på, så jeg skal ikke si særlig mer en dette. Det er en slik type film som man stadig oppdager mer og mer i om man ser den om igjen.

På IMDB har den fått sjangrene drama, mysterie og sci-fi: https://www.imdb.com/title/tt0246578

Sier meg enig i karakteren på IMDB, gir den 8/10.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Tåkelur skrev (2 timer siden):

Donnie Darko (2001)

En veldig snodig film som er åpen for svært mange tolkninger. Noe som ikke er så overraskende med Jake Gyllenhaal i hovedrollen. Handler om en forstyrret gutt som sliter med å være "vanlig", og havner dermed litt utenfor resten av gjengen. Han hallusinerer ofte og man lurer fort på om det er noe spesielt med disse hallusinasjonene. Det er vel egentlig en film man bør gå inn blindt på, så jeg skal ikke si særlig mer en dette. Det er en slik type film som man stadig oppdager mer og mer i om man ser den om igjen.

På IMDB har den fått sjangrene drama, mysterie og sci-fi: https://www.imdb.com/title/tt0246578

Sier meg enig i karakteren på IMDB, gir den 8/10.

En av mine favoritter, og et must i samlingen, har den på Blu-ray.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gouldfan skrev (På 30.9.2022 den 22.55):

En av mine favoritter, og et must i samlingen, har den på Blu-ray.

Må si meg enig der. Ligger et sted på mine topp 10.

Woff skrev (På 30.9.2022 den 21.04):

Nok en gang filmer i postkassa! Disse 5 ankom i dag, alle i 4k UHD:

Escape from L.A. (1996)
My Fair Lady (1964)
The Blues Brothers (1980)
Doom (2005)
Shooter(2007)

Har kun sett de tre av de enda (!) men du verden for endringer fra mine gamle dvd'er.

Har kun sett Blues Brothers og Escape from L.A. av disse. Særlig The Blues Brothers er jo en klassiker! Nydelig musikk og heftig biljakt :) Vil tro de gjør seg godt i 4k!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bill & Ted Face the Music (2020) (nylig lagt til på Netflix)

Ikke excellent, men heller ikke bogus. Mest for fansen. Masse callbacks. Døden, roboten og et par andre karakterer er ganske morsomme. Bill & Ted selv er ålreit. Døtrene deres er veldig awkward og unødvendige.

Good for a few laughs, men aldri noe jeg kommer til å se igjen.

4/10

Lenke til kommentar

Bill & Ted Face the Music (2020) Netflix

Tilfeldigheter at jeg så samme film som brukeren over? Aner ikke, men helt utrolig er det vel ikke? Jeg er dog noe mer positiv. Dette var en ganske ålreit film, i hvert fall som en søndagsfilm der man ikke ønsker noe avansert, tungt eller seriøst. Koste meg gjennom hele, selv om den mangler en del av sjarmen som de originale filmene hadde. Også enig i at døtrene ikke helt traff. 

Kommer nok kanskje heller ikke til å se den igjen, med mindre den dukker opp på TV når jeg er på hytta hvor vi ikke har nett - og kommer da nok sikkert til å kose meg like mye igjen.

6/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...