Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
9 hours ago, Frank.N.Steen said:

 men også det at man hadde vent seg til John Woos actionstil i Broken Arrow (1996) og det å se typer som Cage og Travolta som moderne actionhelter, noe de gjorde utrolig bra.

Face/Off var for meg det klart beste John Woo lagde i Hollywood. Tåpelig historie, men kjempekul som actionfilm. Feks er speilscenen en klassiker.

FaceOffMirror_Paramount_Body.jpg

 

Foruten denne synes jeg vel at John Woo's Hong Kong filmer er mye kulere enn det han fikk til i Hollywood, der han måtte tone ned noe av det som gjorde ham unik.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Vært alt annet enn motivert for film, siste uka, og hjelpes ikke på av det lille en har fått igjen:

Silk (1986) av Cirio H. Santiago

Ei rimelig døll actionfilm, med ellers flotte Cec Verrell (den heite skyteglade berta fra kultfilmen Hell Comes to Frogtown), og noe så sjeldent som ei sexy og tøff kvinnelig helt, satt til å sparke ræv i tropiske omgivelser i Hawaii.
Får litt Andy Sidaris stemning ut av den slags, men verken cheesen eller komedien er å finne, og VHS tapen man nylig kjøpte, åpnet med 10-15 minutters flerring/skurring av bilde og lyd, så nei, dette var ikke mye å juble over.

4/10

Bilde
Combat Academy (1986) av Neal Isreal

Sett før, og var inkludert i hop med nevnte Silk, som 2 filmer lagt utpå ei VHS kassett, sånn sett ganske kult, men ja, ikke like tøft hva en faktisk satt igjen med. For denne Stripes (1981) møter Politiskolen (1984) rip-offen, mangler det meste av hva som gjorde de nevnte 80-talls komedie klassikerne til så stor suksess, nemlig en sjarmerende og likandes anti-helt (Bill Murray og Steve Guttenberg), og i stedet får vi en irriterende douchebag (meste av tiden) i Seth Gordon, som taklet mer seriøse roller på den tiden, men komedie virket det som at ting bare prella rett av, for nei, hadde det ikke vært langt mer likandes folk som søte Dana Hill, Richard Moll som noe eksentrisk kjemilærer eller ja, selv en ung George Clooney gjorde bedre innsats i å fremstå sympatisk, så nei, ingen bedring siden forrige visitt, og var vel også ei tv-film, men synd, for mange kjente fjes og kommende stjerner innafor tv og film verden, men blir aldri noe mer enn maks ei:

4,5/10

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (10 timer siden):

Foruten denne synes jeg vel at John Woo's Hong Kong filmer er mye kulere enn det han fikk til i Hollywood, der han måtte tone ned noe av det som gjorde ham unik.

Har kun sett The Killers (1989), som huskes som ei rimelig vill og severdig affære, må ha et gjensyn snart, samt endelig få sett Hard Boiled. Sikkert mer å jobbe seg mot, men synes han aldri helt klarte å toppe sin Hollywood debut i Van Damme filmen Hard Target (1993), tross av at Broken Arrow og Face/Off selvsagt skuffet ikke i underholdning og action, men skulle så gjerne hatt mer av Van Damme/Woo action fra det tiåret. 

Han gjorde vel også ei ok tv-film med Dolph Lundgren, glemt navnet, men også en del slow-motion skytescener, speil, duer og fjær osv, hadde en gang i tiden på DVD, men tvilsomt noe en fant verdi i å beholde over langen.

Lenke til kommentar

Så akkurat en film jeg fikk i posten i dag fra Platekompaniet.. 2014 filmen heter Big Game og har USA' president, selveste Samuel L. Jackson i hovedrolla. Var ikke helt klar over at han også var i president-rekka til USA!
Uansett, gav den adskillig bedre karakter enn fortjent, fikk hele 3/10 fra meg.
IKKE anbefalt!  
Styr unna denne:
https://www.imdb.com/title/tt2088003/?ref_=nv_sr_srsg_0

Lenke til kommentar
Reg2000 skrev (På 15.11.2022 den 0.44):

Face/Off var for meg det klart beste John Woo lagde i Hollywood. Tåpelig historie, men kjempekul som actionfilm. Feks er speilscenen en klassiker.

FaceOffMirror_Paramount_Body.jpg

 

Foruten denne synes jeg vel at John Woo's Hong Kong filmer er mye kulere enn det han fikk til i Hollywood, der han måtte tone ned noe av det som gjorde ham unik.

John Woo-The Killer https://en.m.wikipedia.org/wiki/The_Killer_(1989_film)

Ble hyllet i en episode av Wu-Tang serien, episoden Airwaves.

Jeg har ikke sett den selv.

 

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
""" skrev (16 timer siden):

Big Game er helt fantastisk. En solid 8/10.

Enig her, storkoste meg når man så den i slutten av 2015, og gikk vel ikke inn med for store forventninger, men fikk tidlig ut litt Renny Harlin 90-talls vinter action, ala Cliffhanger, Die Hard 2 og Long Kiss Goodnight ut av alt sammen, og kjøpte inn for en tid tilbake, til kun 30-40 kroner på DVD, og må snart se igjen. Tror jeg landa på ei 7,5/10 eller 8/10 selv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ghostbusters: Afterlife (2021)

Hatt liggende på vent en stund, men tja, 2 timer med forglemmelig barnefilm eventyr, karakterer jeg ikke brydde meg om. Reddes fra en svakere rating, av ei litt smårørende cameo fra mesteparten av originalbesetningen, men nei, fikk i grunn veldig lite ut av forsøkene på nostalgi, og synes ikke denne var så veldig mye "bedre" enn den fæle 2016 filmen. Om det blir lagd flere filmer, så nei, tror jeg stopper her, og holder meg til de to første filmene, kanskje prøver meg på den animerte tegneserien, som en lenge har hatt til vurdering for innkjøp.

4/10

Lenke til kommentar
Frank.N.Steen skrev (9 minutter siden):

Om det blir lagd flere filmer, så nei, tror jeg stopper her

Tenker også litt sånn. Med mindre Rick Moranis er med igjen, for Ghostbuster er først og fremst Moranis for meg, blir aldri samme uten. Kanskje det skjer også, ettersom han ser ut til å ha gjenopptatt skuespiller-karrieren, er hvertfall meldt på en kommende ny Shrunk- film.
Gav denne siste som er en Canadisk film 6/10 da, så helt verst syns jeg tydeligvis ikke den var, men husker lite av den nå.  

Lenke til kommentar

Krigsseileren (2022)

Året er 1939. Alfred forlater Cecilia og sine tre barn for å mønstre på et handelsskip som skal til New York sammen med sin beste venn Sigbjørn. Krigen bryter ut og de norske handelsskipene blir tvunget til å hjelpe de allierte i fronten, uten våpen eller kamptrening. Det blir en evig reise på havet gjennom død og fordervelse for å nå et mål - å komme hjem igjen.

Krigsseilerne fikk aldri den annerkjennelsen de fortjente av den norske staten under etterkrigsårene. En skam egentlig å tenke på når selv Churchill forteller at hadde det ikke vært for den norske handelsflåten hadde de allierte slitt mot tyskerne ute på havet. Sterk historie!

8/10

Krigsseileren - Mer Film

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Bilde
Computer Beach Party (1987) av Gary Troy

"It's like watching a book on a tv screen"

Oj, snakk om gedigen skit film, der forsøker å melke siste dråper av en for lengst utvannet undersjanger i rølpete teen-sex komedien, og for å piffe ting opp litt, slenges det på litt magien med alt annet enn "brukervennlige" 80-talls hjemmecomputere, der visstnok ble forsøkt her solgt som ei real babe magnet.

Ja, hva imponerer ikke damene mer, enn ei monstrøs og treg datamaskin, som kan by på fantastiske visuelle bilder av noen blinkende hjerter i sakte film, til at man kan også legge inn invitasjoner i retning ei festlig strandfest på kvelden, eller lese hverandres horoskoper.

Og ja, der har man egentlig hele "plottet", klart man får også slengt inn noen livløse douchebags (hva er vel 80-talls teen sex komedie uten disse?) samt random scener med en klønete politibetjent som forsøker å ta en kåt gubbe omtalt som "The Turd" på fersken, alt mens ei forbikjørende varebil, med et gigantisk hanehode (giant cock) farer forbi og virker å irritere politigubben enda mer.
Legger man til et generisk puddelrock band, som spiller inn ei litt for livlig musikkvideo, ikke en gang, men flere, og en haug med deilige og lettkledde babes, så ja, har man et stort stykk med 80-talls dritt i retur.

Klart, den gang var vel slike filmer det nærmeste en kom litt tits and ass, og hadde seerne hatt tilgang til dagens hjemmecomputere og internett, da med alt det har å by på av voksenfilm, så ville nok teen sex komedien vært over og ut, mye tidligere.

2/10
 
Red Planet (2000) for tredje og forhåpentligvis siste gangen. Greid å kjøpe den inn 1 gang på VHS, 2 ganger på DVD (men de blir sjeldent værende for lenge i samlingen) og alltids glemt mesteparten av handlingen, utenom Kilmer og Carrie Anne Moss, samt den morderboten og at den var en av flere sci-fi storfilmer fra tidlig 00-tallet, der tok ferden mot Mars. Dessverre ei meget langdrøy og lite givende affære, null kjemi mellom skuespillerne og stemningen er fullstendig livløs. Smått utrolig at denne kosta oppunder 100 millioner dollar å lage, men regner med at mye av pengene gikk til stjernenavna samt effektene, og roboten AMEE der virker å ha noen kung-fu moves på lager, men ville nok ha passet bedre inn i ei Transformers film.

Ingen forandring siden tidligere besøk, Carrie Anne Moss er eneste grunn til at den ikke går lavere i scoren, og blir så stående på:

4/10
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så igjen The Edge (1997) i natt, og glad man omsider kjøpte den inn igjen, ettersom forrige besøk må ha gitt et helt annet inntrykk, og ser fra den gang at man kun endte opp med ei svak 4/10. Men ja, to ulike menn (Hopkins og Baldwin) havner midt oppi en desperat kamp for overlevelse, når flyet de reiser med, styrter uti villmarka, og bedre blir det ikke når en mannevond kjempebjørn får ferten av menneskeblod.

Klart, synes Hopkins blir litt for dominerende og belærende, og spesielt mot han fra tv-serien OZ og ikke rart han havna i rullestolen, etter et slikt ublidt møte med ei gedigen Kodiak bamse.
Sulle ønske filmen også gikk litt ondere til verks, men ingen tvil om at dens store stjerne var Bart the Bear, som burde jo fått ei Oscar statuett for innsatsen.

6,5/10

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...