Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Greit nok at det ikke er skilt foran. Men de kunne aldri dømt noen uansett. Folk kjører jo med hjelm. Bildet er nødt til å vise ett bilde av sjåføren. Å det skal være rimelig bra faktisk. Har hørt om folk som har sluppet unna fotoboks i bil p.g.a at de har nede solskjermen så ansiktet bare er delvis synlig.

Stemmer det, solbriller og caps kan også medføre at man slipper straff!

 

MORALEN ER KLAR; KJØR BIL MED HJELM!!!

 

Det har jeg seriøst vurdert. :p

Eller bare følge fartsgrensen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Var det ikke fotoboks han ble tatt i da? Og de bruker ikke så mye radar at det gjør noe.

Jepp, stemmer det. Det var en fotoboks, og da har aksel avstand en betydelig innvirkning. Målingen foregår vel slik;

En sensor i bakken registerer at framm hjula går over, og trigger.

Den trigger også på bakhjula. Så komme man til ett nytt punkt noen meter lengre fremme, her ligger det igjen en sensor som trigger, først framhjula, også bakhjula.

Dette er vel en slags dobbel måling, slik at man sjekke at målingen er noelunde rett. Avstanden mellom sensor 1 og sensor 2 er nøye målt opp, og lagt inn i fotoboksen`s data enhet. Så blir tiden som er brukt fra sensor1 til sensor2 brukt til å regne ut snitthastigheten mellom målingene. Siden man da har 2 målinger på både fram og bakhjul så får man en akselavstand visning på ATK bildet.

Men om dette ikke stemmer helt 100% i forhold til bilen`s egentlige akselavstand, kan man trekke målingen i tvil, og få mere fradrag på aktuell hastighet.

Men dette kan slå begge veier, men jeg mener at bilen hadde lengre aksel avstand enn det som stod på ATK papiret. Hvis det står kortere avstand i målingen, vil derfor resultatet av målingen bli for høyt.

Fotobokser greier ikke å ta deg hvis du kjører 270 km/t (testet på TopGear). :p

Lenke til kommentar
Greit nok at det ikke er skilt foran. Men de kunne aldri dømt noen uansett. Folk kjører jo med hjelm. Bildet er nødt til å vise ett bilde av sjåføren. Å det skal være rimelig bra faktisk. Har hørt om folk som har sluppet unna fotoboks i bil p.g.a at de har nede solskjermen så ansiktet bare er delvis synlig.

Stemmer det, solbriller og caps kan også medføre at man slipper straff!

 

MORALEN ER KLAR; KJØR BIL MED HJELM!!!

 

Det har jeg seriøst vurdert. :p

Eller bare følge fartsgrensen.

Eller bare nappe av skiltet foran.... :innocent::whistle:

Lenke til kommentar
Greit nok at det ikke er skilt foran. Men de kunne aldri dømt noen uansett. Folk kjører jo med hjelm. Bildet er nødt til å vise ett bilde av sjåføren. Å det skal være rimelig bra faktisk. Har hørt om folk som har sluppet unna fotoboks i bil p.g.a at de har nede solskjermen så ansiktet bare er delvis synlig.

Stemmer det, solbriller og caps kan også medføre at man slipper straff!

 

MORALEN ER KLAR; KJØR BIL MED HJELM!!!

 

Det har jeg seriøst vurdert. :p

Eller bare følge fartsgrensen.

Eller bare nappe av skiltet foran.... :innocent::whistle:

Snuten blir så grinete av det, gir 1500 i forenkla forelegg i hytt og gevær. Men for all del, bedre å betale 1500kr enn å miste lappen i evigheter og attpåtil få fengsel (LES: Ferie) og bot.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-52Y1nIV0tv
Gunners,22/06/2005 : 11:11] Jeg bare lurer litt på hvordan det går her i saken..

Forsatt ingenting, ca 305 dager(ca 10 mnd`er) til saken blir foreldet.

Sommeren er dog den værste tida å være uten lappen.

Skylinen står og frister utenfor. Men får holde meg til sykkelen tenker jeg.

Saken blir ikke foreldet mens du venter på beramming din idiot!

Lenke til kommentar
Greit nok at det ikke er skilt foran. Men de kunne aldri dømt noen uansett. Folk kjører jo med hjelm. Bildet er nødt til å vise ett bilde av sjåføren. Å det skal være rimelig bra faktisk. Har hørt om folk som har sluppet unna fotoboks i bil p.g.a at de har nede solskjermen så ansiktet bare er delvis synlig.

Stemmer det, solbriller og caps kan også medføre at man slipper straff!

 

MORALEN ER KLAR; KJØR BIL MED HJELM!!!

 

Det har jeg seriøst vurdert. :p

Eller bare følge fartsgrensen.

Kjøre bil med hjelm må da være morsomt?

Lenke til kommentar
Fotobokser greier ikke å ta deg hvis du kjører 270 km/t (testet på TopGear). :p

Men det var de engelske boksene. Er ett annet system her i landet.

Hvis du kjører over 200km/t gjennom AutoPass-systemene her i Norge, så merker de ikke at en bil passerer ;)

Lenke til kommentar
Fotobokser greier ikke å ta deg hvis du kjører 270 km/t (testet på TopGear). :p

Men det var de engelske boksene. Er ett annet system her i landet.

Hvis du kjører over 200km/t gjennom AutoPass-systemene her i Norge, så merker de ikke at en bil passerer ;)

Kan fort bli en dyr måte å spare penger på :p

Lenke til kommentar
Ja, det er veldig smart å kjøre i 200 km/t gjennom bomringen for å spare en tier! :roll:

Tenk deg en situasjon der du ikke har noen småpenger liggende :!:

Da sender du giroen i etterkant. Fotoboksene i Norge er forøvrig ikke dårligere enn de engelske hva hastighet for å ta klare bilder angår.

Lenke til kommentar
Gunners,22/06/2005 : 11:11] Jeg bare lurer litt på hvordan det går her i saken..

Forsatt ingenting, ca 305 dager(ca 10 mnd`er) til saken blir foreldet.

Sommeren er dog den værste tida å være uten lappen.

Skylinen står og frister utenfor. Men får holde meg til sykkelen tenker jeg.

Saken blir ikke foreldet mens du venter på beramming din idiot!

Hvis saken ikke har vært oppe før det har gått 2år er den foreldet, DIN IDIOT!

Har du ikke peiling på juss kan du bare holde kjeft. Har snakket med flere advokater ang. dette. Alle har bare smilt og sagt;

 

"Denne saken blir hennlagt, så bare slapp av og vent."

En grunn var at den aktuelle politi advokaten i mitt tilfelle har sagt opp, og derfor har en annen stakkar fått alle di sakene som den andre hadde, derfor blir saksbehandlingen så lang at saken blir foreldet.

 

Men jeg får vente og se. Uansett er strafferammen i mitt tilfelle 2 1/2 år, så viss saken skulle komme opp, så er det uansett maks. ett år før jeg er tilbake der jeg hører hjemme, PÅ VEIEN! :thumbup:

 

Goophy; Men finnes det noen lover som tilsier at man ikke kan kjøre med hjelm? Det er da unektlig en sikkerhets fordel å bruke hjelm. Burde egentlig vært påbudt i bil på link linje med motorsykkel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...