Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Og fram til det har skjedd er han ikke dømt, annet enn noen av oss...jeg velger å vente på den offisielle delen, folk er hverken skyldige eller dømmt før det skjer i rettsal. Ja, min moral sier at det er en instans som kan dømme folk, hva andre mener betyr like lite som allt tullet som står i denne tråden... :p

 

Så du mener man ikke er skyldig før man er dømt? SÅ om jeg skyter det så er jeg uskyldig om jeg ikke blir dømt for det?

 

For å plukke fram fra ordboka: skyldig: "som er skyld i skade, forsømmelse og lignende, som har gjort noe galt"

 

Mao man regnes som skyldig når man har gjort noe galt, ikke når man blir dømt for noe galt.

 

Bare så du vet at din oppfattelse av ordet ike harmonener med flertallets.

 

AtW

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det burde vært innlagt en ny klausul i "førerkort-loven", som sier at alle som har et behov for å avreagere, eller rase fra seg, ikke har noe i trafikken å gjøre, og da få sperret muligheten til å ta førerkortet for en hel del år framover. 10-15 hadde kanskje vært passelig.

Endret av sluffy
Lenke til kommentar
Det burde vært innlagt en ny klausul i "førerkort-loven", som sier at alle som har et behov for å avreagere, eller rase fra seg, ikke har noe i trafikken å gjøre, og da få sperret muligheten til å ta førerkortet for en hel del år framover. 10-15 hadde kanskje vært passelig.

 

Det er jo selvfølgelig en mulighet, men som alt annet er dette umulig å holde 100% kontroll på det...

 

Ja, også montere et kamera i grillen på hver eneste bil i Norge, sånn som leser skiltene så du ikke kan bryte fartsgrensene...

 

Da monterer vi enda et kamera som passer på at du ikke kjører av veien...

Da kan jo alle kjøre bil uten opplæring eller noe :p

 

Vips, så slapp alle vi som er glad i å kjøre bil, å tenke på lappen mer :no:

 

 

Dette er selvfølgelig ikke mulig, da staten ikke gidder å betale for det, også vil de tape for mye penger på alle bøtene de pleier å få inn :roll:

 

 

Hvorfor da kjøpe seg et flaggskip à la Stordalens SLR, når du ikke kan kjøre litt fort innimellom?

 

 

Å ja, du er uskyldig fram til det motsatte er bevist, men sånn er det ikke i Norge nei...

 

Mange som går ute, som venter på dom, de har bare ikke plass til de i fengselet, så da slipper de ut, å kommer aldri tilbake... :(

 

Det er heller ikke sikkert at du blir dømt å får din straff hvis du dreper noen, men samvittigheta di er forhåpentligvis noe annet...

 

 

Ikke meninga å være frekk eller noe, men lett å misforstå dette trur jeg...

 

 

Mvh

Pluggen

Endret av Pluggen
Lenke til kommentar
Og fram til det har skjedd er han ikke dømt, annet enn noen av oss...jeg velger å vente på den offisielle delen, folk er hverken skyldige eller dømmt før det skjer i rettsal. Ja, min moral sier at det er en instans som kan dømme folk, hva andre mener betyr like lite som allt tullet som står i denne tråden... :p

 

Så du mener man ikke er skyldig før man er dømt? SÅ om jeg skyter det så er jeg uskyldig om jeg ikke blir dømt for det?

 

For å plukke fram fra ordboka: skyldig: "som er skyld i skade, forsømmelse og lignende, som har gjort noe galt"

 

Mao man regnes som skyldig når man har gjort noe galt, ikke når man blir dømt for noe galt.

 

Bare så du vet at din oppfattelse av ordet ike harmonener med flertallets.

 

AtW

Ikke dra inn små ting som nasking osv i dette.

 

Fart ses på om mer kriminellt i Norge enn lett vold, derfor sammenligner jeg med mye mer alvorlige gale ting enn gale ting som å stjele biler...

 

Det finnes mange skyldige som ikke bruker blinklys, går på rødt, sniker på tbanen...ingen blir dømmt nei, fordi de evnt kan godta å bli "dømmt" på stedet å få boten der og da. Nekter man å vedta så må saken i retten på samme måte som andre alvorlig ting. Man kan godt si at allt taler for at en person er skyldig, men igjen uskyldig til dømt er ett prinsipp jeg sjelden fraviker, uansett om det gjelder sniking på tbanen, hastighet, drap, voldtekt osv, uansett hva slags forbrytelse..

 

Får jeg fartsbot, bot forkjøring i terreng, på skogsveier osv, kommer jeg ikke til å vedta boten, med andre ord så må jeg gjennom en rettsak FØR jeg er straffet for noe som helst uansett hvor skyldig jeg måtte være.

 

Før man er skyldig, dømt, er man mistenkt.

 

Nå irriterer jeg sikkert sinnsykt mange her, men poenget mitt her er at mange andre liker å tro at de følger alle regler og da fortsetter jeg når det kommer til de som er mistenkte.... :cool:

 

Og ja, har kjørt fort som faen jeg og....er vel bare tyskland du til tider har lov å kjøre like fort. Angrer jeg? Nei, ble jeg tatt? Nei, syns han i passasjersetet det var dummt eller følte det farlig? Nei. Vi satt vel å lurte på om vi skulle gjenta det...men det ble med tanken... :innocent:

Hvorfor gjør vi slikt? Dere som ikke skjønner hvorfor bør komme dere til en bane med en rask bil....problemet er at det er langt til nærmeste bane her hvor vi trygt og lovlig kunne lekt oss, derfor ble det noen km rett strekke i steden og flatt jern...

Og som alle narikser, junkier, blitzere osv så mener jeg det er statens feil............ at vi ikke har steder å leke vi som er sykelig opptatt av bil og fart.

Eneste måtene jeg får leke meg sikkelig på uten fare for straff, hvertfall enn så lenge er på ski og sykkel....er vel ikke lenge før det blir forbudt med offpiste og å sykle fort... :nei:

 

Røde kors har uttalt at det de bruker mes tid på av redningsarbeid er på soffagriser som ikke har vært ute før, mens det er de 2 - 3 litt mer ekstremsportretta ulykkene som får all oppmerksomhet i media...

Skulle likt å sett statistikk når det kommer til biler og ulykker, hvor mange av de innblandede som mener at bilen kun er ett framkomstmiddel...og hvor mange autofile det var snakk om...

 

Kort sagt, jeg tenker ikke som flertallet, er ikke som flertallet og har heller ingen planer om det...har ikke lyst til å leve ett like kjedelig liv som flertallet heller! :thumbup:

Lenke til kommentar
Får jeg fartsbot, bot forkjøring i terreng, på skogsveier osv, kommer jeg ikke til å vedta boten, med andre ord så må jeg gjennom en rettsak FØR jeg er straffet for noe som helst uansett hvor skyldig jeg måtte være.

Ok, da fikk vi det minste på det rene at du mener det ikke er neon sammenheng mellom skyld og dom.

 

AtW

Lenke til kommentar
Får jeg fartsbot, bot forkjøring i terreng, på skogsveier osv, kommer jeg ikke til å vedta boten, med andre ord så må jeg gjennom en rettsak FØR jeg er straffet for noe som helst uansett hvor skyldig jeg måtte være.

Ok, da fikk vi det minste på det rene at du mener det ikke er neon sammenheng mellom skyld og dom.

 

AtW

Ok, vi kan godt si det om jeg kan omformulere det litt..

 

Moralsk kan en person være skyldig som bare det så lenge han selv inrømmer det eller bevisene tilsier det.

 

"Offisiellt", det som blir stående i "papirene" dine, er det ingen sammeheng nei.

Lenke til kommentar

Jeg var sannsynligvis sinnsyk i gjerning øyeblikket.

6d633ae80eff5741.jpg

 

Syns at fotoboks bruken her i Norge har tatt overhånd, det er faktisk påvist at fotobokser i mangen tilfeller fører til flere ulykker enn de forhindrer. Fordi folk bråbremser forran fotobokser, og fare for påkjørsel bakfra er derfor stor.

Fotoboks er en uting. :thumbdown:

 

Jeg vil påstå at fotoboksene er satt opp fordi staten vil melke mer fra oss stakkars bilister. :mad:

Lenke til kommentar

rofl.gif

takker psilocybe for denne!

 

det er jo latterlig teit å kjøre så fort, samme hvor få biler det var på veien. Det er jo faktisk helt sinnsykt, også i en tunnel da! takk staten for fotobokser som tar folk som kjører slik. Jeg synes hvertfall du fortjener en klekkelig bot, miste lappen og snekre litt paller, men den boten var jo ganske hard da, men det burde den jo også være.

Lenke til kommentar

Fotobokser gjør en ting, de tar statisk farten til folk på en rett strekning...

Folk bråbremser foran dem, selv om det er skiltet..noe som er farlig for alle..selv om man skal holde nok avstand til å bremse opp...

 

De putter penger i statskassa, derfor spretter det nye opp...ville man senke antall ulykker og stygg kjøring, merk STYGG ikke små overskridelser av fartsgrenser, er det kunmer synlig politi som funker, dette vet ALLE. En boks viser ikke skjønn, passerer du en politibil litt for fort når du følger trafikken så får du ikke bot...bokser ville her laget kø(snakker av ekstremt irriterende erfaring, folk bråstopper fordi de tror boksen tar bildet når vi ligger 10 over på en motor vei...). Synlig politi stopper og farlige forbikjøringer, en boks stopper ingen.

 

Tror jeg kunne fortalt deg hvor alle bokser i oslo, på E6 til hafjell, E16 mot bergen osv baklengs i fylla halveis i søvne... :p

 

Så tilbake til fart...og straff...

 

Hvis jeg går ut å slår ned en poltimann så tenna hagler vil vel omtrent tilsvare straffen for å ha litt hard høyre fot...

Meningen er? Du har ikke skadet noen med å kjøre fort, du KAN skade noen, men du KAN skade noen ved å drikke deg dritings og...

Ved å kjøpe en brukt bil kan du skade noen fordi bremsene kan være dårligere enn på en ny en, men man har ikke råd til en ny en i norge..

Eller du kan skade noen og deg selv bare ved å leve, livet er livsfarlig...

Lenke til kommentar
Meningen er? Du har ikke skadet noen med å kjøre fort, du KAN skade noen, men du KAN skade noen ved å drikke deg dritings og...

 

det var da et utrolig utsagn, man følger ikke norsk lov når man kjører for fort, men det gjør man om man drikker seg aldri så drita. Om man blir voldlig i fylla eller er en voldlig person generelt er jo dette dumt og hvis du har problemer med at du pleier dra til folk så tenna spruter i fylla foreslår jeg at du får hjelp til å slutte med dette, enten ved å slutte drikke eller snakke med noen fagfolk innen dette området. At man kjører for fort er bare dumt, en fartsgrense er der fordi man skal holde den. Klarer man ikke holde den er jo det den som ikke holder farten sitt problem og man får ta konsekvensene av å bryte loven, enten det gjelder å slå folk, at man kjører fort eller man bryter loven på en annen måte.

Lenke til kommentar
Fordi folk bråbremser forran fotobokser, og fare for påkjørsel bakfra er derfor stor.

Det er vel ikke fotoboksen sin skyld, men de som bremser. Du kan jo flytte til Frankrike, der er det ingen fotobokser såvidt jeg vet(mener de sa det på topgear), men det skjer flere ulykker i Frankrike enn i Norge pr kjørte mil.

Endret av trra
Lenke til kommentar

Syntes det høres ut som advokaten din er veldig optimistisk, 2 ½ år uten lappen for en så grov fartsovertredelse når du har mistet lappen tidligere. Når du i tillegg har kjørt uten lappen mellom du blir tatt og saken kommer opp i retten gjør det ikke noe bedre, du regner med et tillegg på 6 mnd for dette. Har en sterk mistanke om at du kommer til å bli skuffet her, ville nok forbredt meg på å miste lappen på livstid.

 

Stemmer det som blir nevnt tidligere her at når man mister lappen på livstid så er dette i realiteten bare 5 år, men det er ikke noen automatikk i og få tilbake lappen etter 5 år men man må søke om og få den tilbake og må da ta fører- og teoriprøven på nytt. Har man kjørt i bil i perioden man ikke har lappen ligger man godt an til å få en slik søknad avvist.

 

Kort oppsummert så ønsker nok den norske stat at du skal være fotgjenger lang tid framover. Med ditt syn på kjøring uten lappen, fartsgrenser etc. Så tror jeg det blir lenge til du kan regne med og få igjen lappen, hvis du i det hele tatt får den igjen. Tror du også kan gjøre deg klar til og betale en forholdsvis stor bot og et første av mange opphold bak murene.

 

Får bare for din egen og oss andre trafikanters skyld håpe at du endrer ditt syn på hvordan man skal oppføre seg i trafikken. Slike hastigheter og holdninger du beskriver her er skremmende, farlige og påfører samfunnet store kostnader hvert år i forbindelse med ulykker. Kan gjerne argumentere med at det bare var du som satt i bilen og hvis du hadde kjørt av og drept deg selv så ville ikke det skadet noen andre. Men dødsulykker koster mye penger og har også en rekke andre uheldige bivirkninger. Hvor mye penger det koster kan du lese litt om her. Bla ned til "Tabell G.6.5: Kostnader ved trafikkulykker pr skadet person og pr ulykke." I tillegg har du den psykiske belastningen til den første som kommer forbi (ikke alle som takler det like bra) Brannmenne er heller ikke overbegeistret for og rydde opp etter deg. +++ listen bare forsetter.

 

Alt håp er jo ikke ute for deg, som du selv sier ville du aldri kjørt så fort med kone og barn i bilen. (maks 80 mener jeg du sa) Dette er jo en indikasjon på at du forstår at når du kjører på denne måten øker sjansen for ulykker. Hvis ikke ville det jo ikke vært noen grunn til å senke farten med kvinner og barn i bilen. Bare håpe du vokser opp før det blir for sent.

 

Ellers så får jeg vel hoppe på juridisk råd selv om vi er langt over det nå. Jeg syntes du burde godtatt indragning av førerkort. Holdt deg unna bilkjøring og håpe på at det tok lang tid før saken kom opp. Når saken så endelig kommer opp inrømmer du glatt hva du har gjort. Forteller at du angrer, ser at det var galt. Legger også til at du har blitt mye mer voksen på året du har vært uten lappen. Så lar du advokaten din fortelle at veien var bra, fire felt, tørr veibane blablabla

Det er vanskelig og virke ydmyk og unnskyldende samtidig som du unnskylder og forklarer hva du har gjort. Dette er hva jeg synes du burde gjort.

 

Er jo litt for sent til det nå, så mitt nye råd er. Håp på det beste, vel uansett lykke til...

Lenke til kommentar

Alle driver å prater om at du er dum osv og fortjener det osv...

Men de fleste av oss er vel frista til å kjøre bånn pinne de fleste steder?

Jeg har iallefall det, og gjør det også noen ganger når forholdene tilsier det.

 

Du er ikke dum skyline, du er bare uheldig.. Men det er riktig nok ikke lett å komme deg ut av dette her.. Du får nesten ta det som en mann. Men jeg vil tippe at du ikke får noe mildere straff siden du nekta å avgi forklaring uten advokat osv.

 

 

Husk at fartsgrensene er minimumsgrense, ikke maksimum.. :p

Endret av Rs125
Lenke til kommentar
At fotobokser er skyld i påkjørsler, er som å si at kniver er skyld i at folk blir stukket ned.

 

Men, selvfølgelig, legg skylden på alt annet enn deg selv.

Greit at du liker å kverrulere...

 

Men for min del følger jeg med når jeg kjører....men har opplevd andre som ikke er fullt så med bak rattet... ;) Og da er det ikke jeg som ligger rett bak men folk lenger fram i "køen"...

 

Nå skal det sies at jeg ikke forsvarer uforsvarlig kjøring andre foretar seg, men syns liksom det blir litt merkelig at dette skal ha strengere straff enn vold som forårsaker skade...

For å få ut litt aggresjon skal jeg kjøre litt fort eller slå ned naboen?(ikke at jeg har noen planer om det, men morsomt å sette ting på spissen...)

 

Dere som nevnte Frankriket her...

Er flere grunner til at de har høyere antall ulykker pr. mil. Dette har ikke mye med fart på motorveier å gjøre, Franskmenn KAN IKKE KJØRE BIL, er vel bare spania og italia som er værre i den vestlige verden når det kommer til aggressiv kjøring. Mange ulykker skjer når det er snakk om lavere hastigheter enn motorveier hvor forøverig Franskmenn har like bra veier å boltre seg på som Tyskere. Å tro meg blir du stoppet i noen form for kontroll der prøver man IKKE å snike/kjøre seg unna politi som er bedre bevepnet enn det norske forsvaret...

 

Personen i denne saken nektet å avgi forklaring uten advokat, det ville en vær fornuftig person gjort. Men når han evnt skal inn til avhør med advokat vil eneste måte å prøve å få igjen lappen på være å legge seg helt flat...og å håpe at de skjønner at det kan være fristende...det er like naturlig/fristende som det er å tjene litt ekstra penger på ikke helt lovlige måter...

 

Hadde jeg mistet lappen på livstid hadde jeg nok enten gitt faen og heller flyttet ut av landet...

Lenke til kommentar
Dette har vi tatt opp tidligere. Om du mener at voldshandlinger er en grovere forbrytelse enn råkjøring, gå heller inn for at det skal få strengere straffer, ikke at du og dine sammensvorne skal slippe billigere unna.

 

Eller er du av den oppfatning at straffene for voldshandlinger er helt prima som de er..?

Ok da skal la være å ta den leksa om igjen... :cool:

Men mener fremdeles at vi har så godt betalte og til tider faktisk fornuftige politikere at det burde gå av seg selv....når selv dette kvinnfolket av en samferdels minister mener det må være ett fornuftig forhold mellom veistandard og fartsgrenser(VELKOMMEN TIL VÅR VERDEN) burde det meste være mulig...hva med fornuftig forhold mellom mindre lovbrudd og vold..

 

Jeg og mine sammensvorne vel aldri vært i kontakt med onkel politi på noen måte, hverken på grunn av fart, stygg kjøring, vold og er vel altfor rolig til å havne i noe bråk...det er noen fordeler med å være stor og rolig :whistle: Eller, jo, ble sjekket av onkel i høst fordi noen i likende bil hadde laget en del bråk...kjørte mistenkelig fin bil for å være så ung.. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...