Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Ifølge de lovene gjorde han jo ikke noe galt i det hele tatt.

Og jo, det har no å si hvordan bil du har.

Kjører du en gamme bil med rustne skiver vil du kanskje ikke klare å stoppe før det er for sent. Er det noe jeg har lært av å mekke så uendelig mye på bil er det at man aldri kan få for bra bremser og understell (dvs. dempere også).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mye av sytingen over strafferammene i trafikkforeseelser synes jeg har samme (mangel på) resonnemment som folk som snylter på skatten.

 

I bunn og grunn ligger en mangel på evne til å se ting i et større perspektiv og å se årsaken bak reglene, i trafikken sin tilfelle at lovene er til for å hindre ulykker.

 

Det er udiskutabelt at du både har mindre kontroll og kortere tid til å reagere hvis en situasjon (f.eks. et uventet vepsestikk) skulle oppstå når du kjører 90 km/t over fartsgrensen i en 80-sone.

 

Jeg driter stort sett i hva dere råkjørere selv må pådra dere av selvforskyldt skade/invaliditet/død, men blir veldig irritert over mangelen på forståelse for at dere kan ramme uskyldige parter med oppførselen deres.

 

Håper det å besøke rehabiliteringssenter for trafikkskadde for å unnskylde oppførselen sin blir gjort til en del av straffen til alle som mister lappen.

Lenke til kommentar

Fart har INGEN TING MED EVNE bak rattet å gjøre, derfor har vi totalt meningsløse ulykker...tragisk nok.

 

Alle kan kjøre fort, ikke alle har kontroll, vet hvor grensen går.

 

Når vi som ofte kjører fort og mye(selv ca 35-40000km i året) ikke har vært inblandet i så mye som har rygget borti en parkert bil...mens enkelte ikke klarer å parkere en gang uten å ødelegge allt rundt seg, sier ikke dette litt om at vi liker og kan kjøre bil? Jeg liker ALDRI å skryte på meg at jeg kan noe som helst, men det er og vill alltid være stooor forskjell på folk på alle måter! Det var dette med å dømme folk før man vet hvordan de kjører fort...;)

 

Og dere som TROR at prikker, bøter osv hjelper på antall som blir tatt så har det enda til gode å funke på den måte...hjelper på en ting og det er statskassa!

 

Jeg har mer tro på interesse for bilkjøring og motorsport, som i england, vil føre til mindre av de unødvendige ulykkene som skjer fordi folk ikke vet hvordan bilen oppfører seg og bare tråkker gassen i bånn. Å kjøre effektivt handler kanskje om aggressiv kjøring, men ikke nødvendigvis stygg kjøring. Skal innrømme at jeg kjører relativt effektivt, uten at jeg mener at jeg kjører stygt.

 

Forsvarer IKKE å kjøre i 100 gjennom boligstrøk, problemet er surrehuer som mener at det er like ille å kjøre 130 ut en 4felts vei alene om natta, feks. retning gardermoen som å kjøre 60 i 30sone.... :nei:

 

Vi trenger flere baner folk kan kjøre fra seg på! Men vi lever i ett land hvor biler er en FYFY måte å komme seg rundt på.... :no: Vurderer faktisk å flytte over dammen så fort jeg er ferdig med utdannelse, orker snart ikke mer av bilpriser fra helvette, dårlige veier og IDIOTER som en viss samferdsels minister som burde vært bura inne for uaktsomt drap pga. sine prioriteringer av middler! :wallbash:

Lenke til kommentar

chma, fakta er så enkel som at bilråner som tror de er flinke til å kjøre(sikkert mange av dem som er det også) kjører for fort, å det er DE som er skyld i fleste parten av ALVORLIGE ulykker på norske veier...

 

Når man rygger i en bil siden man ikke kan rygge skader eller dreper man ingen.

 

Jeg hadde en kamerat, han var flink til å kjøre, vant ett ISløp med bil også, hadde kjørt aktivt i mange år... altså han var Flink til å både kjøre og kontrolere bilen

 

En natt på en øde fil rett strekning kjørte han fort, så fikk han skrens på bilen(vil jeg tro) og havna i grøfta, kameraten som satt på døde momentant mens han selv havna i koma. Nå er han våken, og kommer til å bli tiltalt for uaktsomt bil drap!

 

så Chma ro ann på veien!

Lenke til kommentar
chma, fakta er så enkel som at bilråner som tror de er flinke til å kjøre(sikkert mange av dem som er det også) kjører for fort, å det er DE som er skyld i fleste parten av ALVORLIGE ulykker på norske veier...

 

Når man rygger i en bil siden man ikke kan rygge skader eller dreper man ingen.

 

Jeg hadde en kamerat, han var flink til å kjøre, vant ett ISløp med bil også, hadde kjørt aktivt i mange år... altså han var Flink til å både kjøre og kontrolere bilen

 

En natt på en øde fil rett strekning kjørte han fort, så fikk han skrens på bilen(vil jeg tro) og havna i grøfta, kameraten som satt på døde momentant mens han selv havna i koma. Nå er han våken, og kommer til å bli tiltalt for uaktsomt bil drap!

 

så Chma ro ann på veien!

Igjen, ikke for å forsvare Råning i ymse former, men noen tall på at det er rånere som er skyld i de fleste alvorlige ulykker? Når det smeller på galskapens vei, fremdeles mye igjen av E18 nedover i vestfold som ikke er bygget ut, er det vel ingen overvekt av rånere? Blir vel kanskje en definisjons sak hva som er en råner og når...? :ermm:

 

Poenget med parkering og rygge er at ENKELTE burde ikke fått lappen av helt andre grunner...bare får å sette ting litt på spissen her. Ser MYE rart i trafikken i oslo sentrum hver dag, har du problemer med å følge med i sakte fart i byen....mister du oversiktigen og kontrollen i en kø...hva skjer da i 100... :ermm:

 

Joda, kjenner folk som har mistet fedre fordi de traff det ene treet på ett rettstrekke på vei hjem fra Geilo, dette var ingen typisk rånebil med 18åringer bak rattet. Tragisk, ja, hvorfor det skjedde vet jeg ikke og det fikk vi aldri vite heller. Folk hadde sine mistanker, ny bil med fin motor etter det jeg fikk med meg, guttetur for fedre...

 

Hvordan man kan få skrens når man kjører rett fram på en rett strekning har for meg alltid vært merkelig. Det må være noe mer bak, sløv bak rattet, påvirket, vinglet rundt etc. Med mindre dekket eksploderer eller noe likende skjer med bilen eller at veien er dårlig(kjører aldri fort på ukjente veier) så fatter jeg ikke hvordan det er mulig å få skrens på bilen eller generellt sett havne i grøfta når du kjører helt dønn rett fram. Snakker nå om sommerføre...bør kanskje nevnes at jeg ikke får skrens i svinger eller i det hele tatt på tørt føre, bilen velter før den når høy nok fart til å sladde....kan og ha noe å gjøre med at det er 4x4. Jupp, forsere terreng er like morro om ikke mer morro enn fart, men neida her blir vi og omtrent skutt av staten, terrengkjøring FY du ødelegger litt gress og mose og ett og annet tre...og baner det ikke mange av her heller...

 

Joda, skal ikke legge skjul på at jeg kjører relativt fort. Ironisk nok i høy fart er det andre,tregere biler, som har vært nær å kjøre på meg eller skape farlige situasjoner, som feks. å legge seg ut i venstrefil uten å blinke, rett foran meg som har høyere fart..

 

Men når det gjelder fart, hvorfor har vi ikke flere baner i dette landet? Så folk kunne ta med seg bilen sin å få erfare hvordan det virkelig er å miste kontroll, en del tror jo at esp funker uansett fart...

Selv gokart funker fint som en måte å avreagere på, selv om de går litt treigt da..og er dyrt...

Lenke til kommentar

Jeg har lovet meg selv å holde meg unna denne tråden, men klarer ikke...

 

Helt utrolig at folk argumenterer seg svette for å få lov til å bryte loven.

Fartsgrenser er fartsgrenser. Kjører du fortere blir du straffet. Ferdig, kom og tørk.

 

Ser til og med at folk har forsvart trådstarters rett til å fortsette å kjøre, selv etter beslag av førerkort.

 

Jeg har sagt det før, og jeg sier det igjen: Jeg gremmes av medtrafikanter som mener at det er en menneskerett å bryte loven, og at det er "urettferdig" å bli straffet for det.

 

Jeg har tidligere stilt spørsmålstegn ved trådstarters evnenivå, og denne gang lar jeg det gå kollektivt ut. Dere vet hvem dere er.

 

T'Weed

Lenke til kommentar
Jupp, forsere terreng er like morro om ikke mer morro enn fart, men neida her blir vi og omtrent skutt av staten, terrengkjøring FY du ødelegger litt gress og mose og ett og annet tre...og baner det ikke mange av her heller...

 

Joda, skal ikke legge skjul på at jeg kjører relativt fort. Ironisk nok i høy fart er det andre,tregere biler, som har vært nær å kjøre på meg eller skape farlige situasjoner, som feks. å legge seg ut i venstrefil uten å blinke, rett foran meg som har høyere fart..

 

Men når det gjelder fart, hvorfor har vi ikke flere baner i dette landet? Så folk kunne ta med seg bilen sin å få erfare hvordan det virkelig er å miste kontroll, en del tror jo at esp funker uansett fart...

Selv gokart funker fint som en måte å avreagere på, selv om de går litt treigt da..og er dyrt...

Avsnitt 1: Kjøre rundt i skog og mark med bil er jævli snillt mot naturen.

 

Avsnitt 2: De regner kanskje ikke med at det kommer en bak i 100-ogørti heller? Jeg har sagt det før og jeg sier det igjen. Fartsgrensene er der ikke fordi man selv ikke bør kjøre høyere for da mister man kontrollen. Fartsgrensene er der for at man skal kunne ha større sjans til å REAGERE DERSOM NOE UVENTET SKJER!

 

Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Lenke til kommentar
Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Hva?? Vi har da nok penger til det vi!? Av alle pengene som tjenes på oss bilister så går en liten del av det til det det skal brukes til, forbedre veistandard, sette opp midtdeler etc.. hva brukes resten av pengene til? operabygg? Dritt som heller skulle blitt brukt på bilbaner o.l. så folk kunne få kjørt fra seg på bane istedet for i trafikken!

Penger fra bilistene, penger til bilistene!

 

http://www.bilaksjonen.no

Lenke til kommentar
Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Hva?? Vi har da nok penger til det vi!? Av alle pengene som tjenes på oss bilister så går en liten del av det til det det skal brukes til, forbedre veistandard, sette opp midtdeler etc.. hva brukes resten av pengene til? operabygg? Dritt som heller skulle blitt brukt på bilbaner o.l. så folk kunne få kjørt fra seg på bane istedet for i trafikken!

Penger fra bilistene, penger til bilistene!

 

http://www.bilaksjonen.no

Jepp, stemmer det. Bilistene er norges største melkeku.

På ei helg i påsken kjørte jeg opp ca 2000kr i bensin, av dette går 1400 kr rett i lomma på staten. Rettferdig?

Lenke til kommentar
Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Hva?? Vi har da nok penger til det vi!? Av alle pengene som tjenes på oss bilister så går en liten del av det til det det skal brukes til, forbedre veistandard, sette opp midtdeler etc.. hva brukes resten av pengene til? operabygg? Dritt som heller skulle blitt brukt på bilbaner o.l. så folk kunne få kjørt fra seg på bane istedet for i trafikken!

Penger fra bilistene, penger til bilistene!

 

http://www.bilaksjonen.no

Jepp, stemmer det. Bilistene er norges største melkeku.

På ei helg i påsken kjørte jeg opp ca 2000kr i bensin, av dette går 1400 kr rett i lomma på staten. Rettferdig?

I ditt tilfelle? Ja.

 

AtW

Lenke til kommentar
Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Hva?? Vi har da nok penger til det vi!? Av alle pengene som tjenes på oss bilister så går en liten del av det til det det skal brukes til, forbedre veistandard, sette opp midtdeler etc.. hva brukes resten av pengene til? operabygg? Dritt som heller skulle blitt brukt på bilbaner o.l. så folk kunne få kjørt fra seg på bane istedet for i trafikken!

Penger fra bilistene, penger til bilistene!

 

http://www.bilaksjonen.no

Jepp, stemmer det. Bilistene er norges største melkeku.

På ei helg i påsken kjørte jeg opp ca 2000kr i bensin, av dette går 1400 kr rett i lomma på staten. Rettferdig?

Jeg faller nesten av stolen i latterkrampe her. Du snakker om retferdighet. Er det rettferdig at DU kjører rundt uten lappen? Er du virkelig så **** ******

Lenke til kommentar
Avsnitt 3: Roper ikke sånne som deg på mindre bilavgifter? Og mindre vanlig skatt? Flere bilbaner koster penger, penger må tas fra et sted. Avgiftsletter = mindre penger = enda mindre sjans for bilbaner.

Hva?? Vi har da nok penger til det vi!? Av alle pengene som tjenes på oss bilister så går en liten del av det til det det skal brukes til, forbedre veistandard, sette opp midtdeler etc.. hva brukes resten av pengene til? operabygg? Dritt som heller skulle blitt brukt på bilbaner o.l. så folk kunne få kjørt fra seg på bane istedet for i trafikken!

Penger fra bilistene, penger til bilistene!

 

http://www.bilaksjonen.no

Jepp, stemmer det. Bilistene er norges største melkeku.

På ei helg i påsken kjørte jeg opp ca 2000kr i bensin, av dette går 1400 kr rett i lomma på staten. Rettferdig?

Jeg faller nesten av stolen i latterkrampe her. Du snakker om retferdighet. Er det rettferdig at DU kjører rundt uten lappen? Er du virkelig så **** ******

Tja, hvet ikke helt jeg; er straff uten dom rettferdig?

Lenke til kommentar

Dere som mener det ikke er penger til baner selv med lavere avgifter som fører til mindre drepte og mer miljøvennlige biler bør lese litt mer FØR dere uttaler dere....er det noe deter NOK av i dette landet er det penger. En ting, om alle stopper å bruke bil, stopper all kollektiv transport opp....den er nemelig betalt av billister...

 

Når det gjelder kjøring i terreng, vi har NOK skog og mark til at man kunne satt av og laget områder for oss som liker å pushe grenser på den måten. En løsning er og ballongdekk som gjør at marktrykket reduseres betraktelig, nok til at man kan kjøre over armen uten at det blir skader....

Men i utgangspunktet så koster det ikke allverden med ett lite område skog og stein som kan settes av til terrengkjøring...man bygger jo ut 4m brede autostradaer av noen skiløyper i nordmarka..det er liksom naturlig å bare meie ned vegetasjon så det dannes myrer for å breie ut skiløypa litt :nei:

 

Jeg snakker ikke om å komme i 150 når folk legger seg ut. Poenget her er at man må ta tak i det som skjer FØR det smeller...

Jeg ligger ofte i 100 på speedo'n i 80 og selv da vrenger enkelte av og til ut uten blinklys....og gjerne rett ut foran meg og. UANSETT fart så har den som skifter fil vikeplikt, enkelt å greit skjønner ikke at det kan være så vanskelige å se i speilet og bruke blinklyset, noen må jo tro at det er til pynt!

 

Hva angår skyline sin kjøring, mulig det var dummt, MEN man er IKKE skyldig før man er bevist SKYLDIG og DØMT i en rettsal...noe han tydeligvis ikke er enda...derfor blir det latterlig å snakke om rettferdigheter, idioti osv når ingenting er bevist i en dom!

 

 

Nå skal det sies at denne samferdels gjøken av ett kvinnfolk faktisk har uttalt at fartsgrenser må passe til veistandarden for å få aksept blant billistene. VELKOMMEN TIL VÅR VERDEN! :tease: Om det blir 110 på strekninger idag som har 100 så mener jeg at vi er på riktig vei, se bare på sverige og danmark som idag har høyere grenser uten at det er noen dramtisk forskjell i ulykker på disse veiene...nettopp fordi de er så sikkre som en vei kan bli.

Lenke til kommentar
Dere som mener det ikke er penger til baner selv med lavere avgifter som fører til mindre drepte og mer miljøvennlige biler bør lese litt mer FØR dere uttaler dere....er det noe deter NOK av i dette landet er det penger. En ting, om alle stopper å bruke bil, stopper all kollektiv transport opp....den er nemelig betalt av billister...

 

 

Hva angår skyline sin kjøring, mulig det var dummt, MEN man er IKKE skyldig før man er bevist SKYLDIG og DØMT i en rettsal...noe han tydeligvis ikke er enda...derfor blir det latterlig å snakke om rettferdigheter, idioti osv når ingenting er bevist i en dom!

 

Du mener at vi ikke makter å få pengene fra ett annet sted om en inntektskilde forsvinner? Enten har du liten innsikt i økonomi, ellers så griper du desperat etter argumenter.

 

Han her tilstått, han er skyldig, uavhengig av om en rettsal ikke synes det er nok beviser til å dømme han, jeg synes faktisk det som virklig har skjedd og min egen moral er viktigiere enn hva en rettsal sier, men det synes tydligvis ikke du?

 

AtW

Lenke til kommentar
Dere som mener det ikke er penger til baner selv med lavere avgifter som fører til mindre drepte og mer miljøvennlige biler bør lese litt mer FØR dere uttaler dere....er det noe deter NOK av i dette landet er det penger. En ting, om alle stopper å bruke bil, stopper all kollektiv transport opp....den er nemelig betalt av billister...

 

 

Hva angår skyline sin kjøring, mulig det var dummt, MEN man er IKKE skyldig før man er bevist SKYLDIG og DØMT i en rettsal...noe han tydeligvis ikke er enda...derfor blir det latterlig å snakke om rettferdigheter, idioti osv når ingenting er bevist i en dom!

 

Du mener at vi ikke makter å få pengene fra ett annet sted om en inntektskilde forsvinner? Enten har du liten innsikt i økonomi, ellers så griper du desperat etter argumenter.

 

Han her tilstått, han er skyldig, uavhengig av om en rettsal ikke synes det er nok beviser til å dømme han, jeg synes faktisk det som virklig har skjedd og min egen moral er viktigiere enn hva en rettsal sier, men det synes tydligvis ikke du?

 

AtW

Når det gjelder økonomi...

 

Hoppbakke til flere 100millioner er man interessert i å bygge som noen titalls personer i verden kan bruke, det er null problem å skaffe penger til...

Baner derimot...som folk kunne kjørt på å avreagert, lært seg hvordan bilen oppfører seg...

Rimligere biler=flere kjøper nye biler->staten vil ikke tape veldig mye nettopp fordi det vil bli solgt flere biler...

Faktum er at en del av pengene vi billister melkes for går til å drifte kollektivtransport, det er egentlig ganske ironisk...selvfølgelig har vi nok penger uansett til å drifte dette, men om alle bilene forsvant så forsvinner og en ENORM inntekskilde og man må da ta fra andre deler av samfunnet. Kort sagt jeg mener at man idiotisk nok har gjort seg ekstremt avhengig av å melke billistene...og vi får så og si ingen ting igjen sammenlignet med hva vi putter i statskassa!

 

Tja, jeg har ikke sett noen beviser...? Alle kan selvfølgelig tilstå at de kjørte så så fort på speedometeret, problemet er at om det ikke finnes beviser så kan han ikke dømmes. Og selv om det finnes beviser så er man ikke dømmt før man er dømmt! Selvfølgelig kan vi diskutere moral til vi blir gale, men det er vel derfor vi har domstoler, så ikke hva hver og en mener/tror skal dømme en person. Naturlig nok følger jeg og min moral, ofte sier den noe annet enn i en evnt dom, MEN moralen min skriker klart fra om at man ikke kan forhåndsdømmes av tilfeldige personer....uskyldig til motsatte er bevist, uansett om vi snakker drap, voldtekt, hastighet..osv.

Om det du er ute etter er at jeg skal si at det var mindre fornuftig/idiotisk osv å grisekjøre, så ja det er mulig, men igjen mange som gjør mindre fornuftige ting i samfunnet som omtrent slipper straff.

Om han hadde hatt en bane i nærheten kunne vi kanskje sluppet denne problemstillingen i det hele tat.... :whistle:

Lenke til kommentar
Tja, jeg har ikke sett noen beviser...? Alle kan selvfølgelig tilstå at de kjørte så så fort på speedometeret, problemet er at om det ikke finnes beviser så kan han ikke dømmes. Og selv om det finnes beviser så er man ikke dømmt før man er dømmt! Selvfølgelig kan vi diskutere moral til vi blir gale, men det er vel derfor vi har domstoler, så ikke hva hver og en mener/tror skal dømme en person. Naturlig nok følger jeg og min moral, ofte sier den noe annet enn i en evnt dom, MEN moralen min skriker klart fra om at man ikke kan forhåndsdømmes av tilfeldige personer....uskyldig til motsatte er bevist, uansett om vi snakker drap, voldtekt, hastighet..osv.

Om det du er ute etter er at jeg skal si at det var mindre fornuftig/idiotisk osv å grisekjøre, så ja det er mulig, men igjen mange som gjør mindre fornuftige ting i samfunnet som omtrent slipper straff.

Om han hadde hatt en bane i nærheten kunne vi kanskje sluppet denne problemstillingen i det hele tat.... :whistle:

Han er ikke dømt nei, men han er skyldig, han har sagt selv at han gjorde det, eller er ikke det bevis godt nok for deg?

 

AtW

Lenke til kommentar
Tja, jeg har ikke sett noen beviser...? Alle kan selvfølgelig tilstå at de kjørte så så fort på speedometeret, problemet er at om det ikke finnes beviser så kan han ikke dømmes. Og selv om det finnes beviser så er man ikke dømmt før man er dømmt! Selvfølgelig kan vi diskutere moral til vi blir gale, men det er vel derfor vi har domstoler, så ikke hva hver og en mener/tror skal dømme en person. Naturlig nok følger jeg og min moral, ofte sier den noe annet enn i en evnt dom, MEN moralen min skriker klart fra om at man ikke kan forhåndsdømmes av tilfeldige personer....uskyldig til motsatte er bevist, uansett om vi snakker drap, voldtekt, hastighet..osv.

Om det du er ute etter er at jeg skal si at det var mindre fornuftig/idiotisk osv å grisekjøre, så ja det er mulig, men igjen mange som gjør mindre fornuftige ting i samfunnet som omtrent slipper straff.

Om han hadde hatt en bane i nærheten kunne vi kanskje sluppet denne problemstillingen i det hele tat.... :whistle:

Han er ikke dømt nei, men han er skyldig, han har sagt selv at han gjorde det, eller er ikke det bevis godt nok for deg?

 

AtW

Uskyldig til det motsatte er bevist. Tror du at man kunne avlivet en person før straff?

 

6d646d660eff7378.jpg

 

:p

Lenke til kommentar
Tja, jeg har ikke sett noen beviser...? Alle kan selvfølgelig tilstå at de kjørte så så fort på speedometeret, problemet er at om det ikke finnes beviser så kan han ikke dømmes. Og selv om det finnes beviser så er man ikke dømmt før man er dømmt! Selvfølgelig kan vi diskutere moral til vi blir gale, men det er vel derfor vi har domstoler, så ikke hva hver og en mener/tror skal dømme en person. Naturlig nok følger jeg og min moral, ofte sier den noe annet enn i en evnt dom, MEN moralen min skriker klart fra om at man ikke kan forhåndsdømmes av tilfeldige personer....uskyldig til motsatte er bevist, uansett om vi snakker drap, voldtekt, hastighet..osv.

Om det du er ute etter er at jeg skal si at det var mindre fornuftig/idiotisk osv å grisekjøre, så ja det er mulig, men igjen mange som gjør mindre fornuftige ting i samfunnet som omtrent slipper straff.

Om han hadde hatt en bane i nærheten kunne vi kanskje sluppet denne problemstillingen i det hele tat.... :whistle:

Han er ikke dømt nei, men han er skyldig, han har sagt selv at han gjorde det, eller er ikke det bevis godt nok for deg?

 

AtW

Uskyldig til det motsatte er bevist. Tror du at man kunne avlivet en person før straff?

:p

Hva du blir dømt for er ikke det samme som hva du er skyldig i, folk blir uskyldig dømt, og folk som er skyldige blir ikke dømt. Du er skyldig i å ha brutt fartsgresen fordi du faktisk har gjort det. Om det ikke hadde vært bevis for det, hadde du ikek blitt dømt, du hadde fotsatt ikke vært uskyldig.

 

Forøvrig regnes vel også en tilståelse som bevis også i retten?

 

AtW

Endret av ATWindsor
Lenke til kommentar
Tja, jeg har ikke sett noen beviser...? Alle kan selvfølgelig tilstå at de kjørte så så fort på speedometeret, problemet er at om det ikke finnes beviser så kan han ikke dømmes. Og selv om det finnes beviser så er man ikke dømmt før man er dømmt! Selvfølgelig kan vi diskutere moral til vi blir gale, men det er vel derfor vi har domstoler, så ikke hva hver og en mener/tror skal dømme en person. Naturlig nok følger jeg og min moral, ofte sier den noe annet enn i en evnt dom, MEN moralen min skriker klart fra om at man ikke kan forhåndsdømmes av tilfeldige personer....uskyldig til motsatte er bevist, uansett om vi snakker drap, voldtekt, hastighet..osv.

Om det du er ute etter er at jeg skal si at det var mindre fornuftig/idiotisk osv å grisekjøre, så ja det er mulig, men igjen mange som gjør mindre fornuftige ting i samfunnet som omtrent slipper straff.

Om han hadde hatt en bane i nærheten kunne vi kanskje sluppet denne problemstillingen i det hele tat.... :whistle:

Han er ikke dømt nei, men han er skyldig, han har sagt selv at han gjorde det, eller er ikke det bevis godt nok for deg?

 

AtW

Uskyldig til det motsatte er bevist. Tror du at man kunne avlivet en person før straff?

:p

Hva du blir dømt for er ikke det samme som hva du er skyldig i, folk blir uskyldig dømt, og folk som er skyldige blir ikke dømt. Du er skyldig i å ha brutt fartsgresen fordi du faktisk har gjort det. Om det ikke hadde vært bevis for det, hadde du ikek blitt dømt, du hadde fotsatt ikke vært uskyldig.

 

Forøvrig regnes vel også en tilståelse som bevis også i retten?

 

AtW

Med mindre man er mentalt ustabil så bør tilståelse holde, ja.

 

Men om Politiet har nok beviser til å dømme han har han vel til gode å finne ut.... :whistle:

Og fram til det har skjedd er han ikke dømt, annet enn noen av oss...jeg velger å vente på den offisielle delen, folk er hverken skyldige eller dømmt før det skjer i rettsal. Ja, min moral sier at det er en instans som kan dømme folk, hva andre mener betyr like lite som allt tullet som står i denne tråden... :p

 

Folk går fri for værre ting en å ha kjørt altfor fort...

 

Fart kan sammenlignes med alkohol. Man drikker til man føler man ikke skal ha mer...ble det altfor mye blir det glattcelle over natta, noe som kanskje er like greit så du ikke skader andre eller deg selv, har du fått altfor mye men klarer å oppføre deg så du ikek er til fare for noen andre eller deg selv så skjer det ingenting....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...