Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Så, man skal med andre ord bryte loven siden folk rundt deg gjør det?

Man skal kjøre (blabla) målestasjonene er fine til det.

Man skal altså bryte loven fordi andre rundt deg gjør det, er det slik å forstå?

Jeg håper ikke jeg havner bak deg noen gang.. sånne som deg som skal holde fartsgrensene slavisk selv om klokka er 3 om natta og ikke en bil på veien er sinnsykt irriterende! :thumbdown:

Velkommen i klubben!

Skal man på død og liv ligge under grensa uansett om veien er rett og føret tilater mer fart så får man la folk kjøre forbi ikke prøve å hindre det...jada har opplevd idioter som ikke liker at du kjører forbi.

Forresten, folk må lære seg å holde seg i høyre fil når de skal ligge å surre bortover motorveier under grensa..vi nordmenn har mye å lære av tyskere her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ville bare si at alt som har med bil i dette landet her helt på bÆÆÆÆrtur for å si det mildt.

 

Se på alle avgiftene du må betale bare for å kjøre.....

 

Det er dyrere å omreg. en nyere og tryggere bil som forurenser mindre!

 

Istedet for å ruste opp veiene brukes pengene på fotobokser, kontroller osv. Mens de fleste ulykkene er folk som blir så leie av å ligge bak bobilen forran som kjører -20Kmt, problemet når de skal kjøre forbi er dårlig oversikt, masse svinger, ikke kantklipt osv osv.

 

Kriminelle som er ute på byen hver helg og banker opp folk, kjører i fylla osv får mildere straff enn som kjører for fort, hvorfor.

Fordi de allerede har så mange saker på seg at det ikke nytter, latterlig.

Men det var akkurat denne beskjeden jeg og noen kompiser fikk da vi skulle anmelde en fyr for div forhold.

Nei det er nok ingen vits i å annmede, dere får heller holde dere unna han......

Sykt.

 

Det verste er at de som er mest uerfaren i trafikken ikke har råd til biler som er halveis så bra som de burde være, hvorfor? De høye avgiftene seff!.

 

Ja ja, nok om det

 

Seff fortjener trådstarter straff, men ikke så hard straff spør du meg.

Joda, jeg skal innrømme det, jeg fortjener nok straff. Men jeg syns det er sprøtt at hviss jeg hadde voldtatt ei jente på byn, og banka hu etterpå, så hadde jeg sluppet mye billigere unna, og kanskje helt uten straff? Det hører jo ikke hjemme noen plass.

Nå jeg var russ, ble bilen vår ramponert, gjikk til politiet, de kunne desverre ikke hjelpe, selv om vi viste hvem som hadde gjort det. Politiet har feil prioritering, men det er ikke politiets feil, men politikerene. Jeg har ingenting imot politi, (vurdert ei stund å bli det selv, men ombestemte meg når jeg så hvordan politiet blir brukt)

Politiet gjør vanligvis en kjempe jobb, men de får altfor lite penger, og blir derfor nødt til å prioitere, men det politikerene som "tvinger" politiet utpå veiene, jeg sier bare en ting; skift fokus. For all del ha kontroller, men prøv å fokuser på det som virkelig er farlig på veien; alkohol.

 

Det meg omreg er jo helt sprøtt, det er så psycho at jeg blir helt kvalm.

Hvorfor koster det 12`000kr for en ny bil, men "bare" 1`300kr for en gammel bil, er det mer arbeid å omregistrere en ny bil???? I Sverige er omreg gratis!!! Du betaler kun for porto på brevet, eller hvis du gjør det på internet betaler du kun for oppkoblingen. Hvorfor kan ikke Norge gjøre det? PENGER! PENGER! Til ny spinndyr Opera i bjørvika, som kanskje 0,01 promille av norges befokning kommer til å bruke! Hva med sykehus, eldrehjem, skoler som blir nedprioitert, og misligholdt? NEI, VI MÅ HA NY OPERA. Ja for all del, lurer på hva som hadde blitt sagt om vi krevde ett eget bygg til 4milliærder(les: eh, 4milliærder? blir nok fort 12milliærder når statsbygg er inne i bildet!) til heavy metal, gjennomslag? Trur ikke det nei!

HELT enig med deg!!! Uff for et tragisk land Norge er.. En gjeng med fjompenisser og brødhuer som sitter å styrer landet her..

Lenke til kommentar
Dessuten ville det aldri falt meg inn å kjøre BMW (Bayernske Mach Werk)

Haha.. Bmw er mye bedre enn du kan tenkte deg. Vil nå si heller motsatt at jeg alderi kunne tenkt å kjørt en Primera i den hastigheten (egentlig alderi).

 

BMW er fantastiske biler. Jeg har nå hatt 4 stykker av dem, alle har vært her nydelige..

 

Men nå ser det ikke ut som du akkuratt sliter med å få kørt bil, enten det er BMW eller andre modeller på en stund uansett!

 

Lær deg å kjøre bil. Ingen kan ha kontroll med en vanelig bil i så høy fart. Hva hvis du punkterte på ett av forhjulene i den hastigheten? Eller et dyr kom i veien (lite sansynelig ettersom det var en tunell, men alikevell.. ).

Desuten skal du ha passe heftige dekk som er sertifisert til den hastigheten du kjører i.

 

En ting til, som jeg lese tideliggere her. Hvor dum er du hvis du aboslutt skal kjøre fort, må du jo sjekke strekninga for fotobokser, UP og lignende. HALLO?

Vel, som sagt før, jeg har punktert i langt over 200km/t i tyskland med en 200SX, det var helt udramatisk. Pga. dekkene.

 

Når det gjelder BMW, så må jeg få lov til å presisere at Primera GT (P10/P11) vant mot BMW 325i (E36) på bane(Bilsport), bedre kjøre egenskaper (best i klassen), bedre akkselerasjon, bedre bremser. Min bil hadde komplett GT understell, så dvs. at en 325 E36 ikke har bedre kjøre egenskaper enn min Primera.

 

Primera GT har blitt kåret til Klassens best kjørende bil av Danske, Svenske og Norske bil blad. Siterer Vimenn motor: Primera GT er fantastisk, uten tvil årets kjøreopplevelse i denne klassen! I Drive fikk Primera GT 10 poeng i elg test og i slalom test. BMW 325i fikk henholdvis 9 og 8!

BMW har bakhjulstrekk og Nissan har feilhjulstrekk.. nuff said..

Lenke til kommentar
Jeg har vestreratt i min og bompengestajonen er på riktig side når jeg kjører gjennom hvertfall.... :roll:

 

Regner med det var høyreratt du mente ;)

Hehe, selvfølgelig.

Kan lett gå i surr med det der.

 

Men det går som oftest greit å bare strekke seg over.

Eller så kan man bare gå ut av bilen og glise fårete til de bak. :p

Lenke til kommentar
Biler med FWD kan gå som et helvete.

Tør jeg spørre om du noengang har kjørt Integra-R?

Nei, og ja forhulsdrevne biler kan gå fælt de og, men tenk hvor mye morsommere det ville vært om bilen hadde bakhjulstrekk? Legge bilen ut i breislædd så blårøyken velter ut av hjulbuene bak! :dribble:

 

Stor motor og forhjulstrekk bare spinner og det røsker og river i rattet og det går rett frem i svingene om man spoler.. Nei RWD er nok best!

Lenke til kommentar
Jeg har vestreratt i min og bompengestajonen er på riktig side når jeg kjører gjennom hvertfall....  :roll:

 

Regner med det var høyreratt du mente ;)

Hehe, selvfølgelig.

Kan lett gå i surr med det der.

 

Men det går som oftest greit å bare strekke seg over.

Eller så kan man bare gå ut av bilen og glise fårete til de bak. :p

hehe..

 

det burde vært en kørj på andre siden også i tilfelle biler med høyreratt skulle stikke innom.. eller enda bedre: FJERNE HELE BOMPENGEDRITTEN!! :thumbup:

Lenke til kommentar
det burde vært en kørj på andre siden også i tilfelle biler med høyreratt skulle stikke innom.. eller enda bedre: FJERNE HELE BOMPENGEDRITTEN!!  :thumbup:

Du får skaffe deg mc istedet, så er det gratis, får du bakhjulstrekk også.

 

AtW

Og så kan du kjøre fra alle rett fram...hvertfall de som koster under millionen...

 

Politiet kan jo bare glemme å stoppe deg og fotobokser...HAHA. :tease:

Endret av chma
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Jeg har vært å snakket med advokat for noen dager siden, han mente at det var stor sannsynlighet for at saken ble foreldet, siden det til nå har gått så lang tid som det har gjort. Det er 10 månder til denne saken er foreldet. Hmm. Surt å ikke ha lappen, men enda surere å måtte betale bot! (Fengsel er isåmåte bedre) Blir nok også fengsel i denne saken, hvis den skulle komme opp. Jaja, telle ned dagene til saken blir foreldet/hennlagt nåda.

Lenke til kommentar

Får bare håpe på det beste Skyline. Med litt flaks så blir den foreldet, men ville ikke satset på det. Skal krysse fingrene for deg. Har nok vært litt hard på gassen jeg også til tider, men har enda til gode å få en fartsbot. Har roet meg litt ned nå på mine eldre dager. Men det hender at det blir litt for mye fart når jeg er ut på sykkelen. Er ikke lett å la være. Bryter jo alt av norske fartsgrenser på 1. gir :!:

Lenke til kommentar
BMW har bakhjulstrekk og Nissan har feilhjulstrekk.. nuff said..

 

Øh, Nissan har da faktisk masse biler med bakhjulstrekk og 4hjulstrekk da.

Kommer i farten på flere Nissan biler med bakhjulstrekk enn forhjulstrekk.

 

Forhjulstrekk;

Nissan Micra

Nissan Almera

Nissan Primera

Nissan Maxima

Nissan Bluebird

Nissan 100NX

Nissan Sunny

Nissan Cherry

 

Bakhjulstrekk;

Nissan 200SX

Nissan 300ZX

Nissan Skyline (ikke GT-R og GTS/4) også (Infinit G35)

Nissan Maxima (USA og Japan utgave, den neste europeiske utgave)

Nissan President (Infinti Q45)

Nissan Cima (Infinti M35/M45)

Nissan Leopard

Nissan Laurel

Nissan 350Z

 

Jeg vil gå så langt som å si at Nissan nok produserer flere bakhjulstrekkere enn BMW.

 

Greit nok at volum selgerene i Norge har for det meste forhjulstrekk, men Nissan lager også mye gromt med bakhjulstrekk.

Lenke til kommentar

Håper virkelig Skyline sin sak blir foreldet, bare pass på å ikke kjør så fort der det er masse biler og folk, og det er forsvarlig, så går det nok fint :p

Skal ikke si at jeg aldri har brutt fartsgrensa jeg heller, har bare hatt lappen i et halvt år, men ennå ikke blitt hverken stoppet for noe eller mistet lapp/fått prikker. Nå kjører jeg jo heller ikke en bil som går til langt over grensene her på 5 sekunder :p

A3 1,6FSI, holder i massevis. Og for å ha det moro på glatt føre, låner jeg min fars A6 3,2 Quattro og kobler ut ASR/ESP :p

Uansett, lykke til! Går nok nogenlunde fint, og nå blir kanskje straffen mildere, ettersom de ikke har gjort en dritt på så lang tid..?

Lenke til kommentar
Håper virkelig Skyline sin sak blir foreldet, bare pass på å ikke kjør så fort der det er masse biler og folk, og det er forsvarlig, så går det nok fint :p

Skal ikke si at jeg aldri har brutt fartsgrensa jeg heller, har bare hatt lappen i et halvt år, men ennå ikke blitt hverken stoppet for noe eller mistet lapp/fått prikker. Nå kjører jeg jo heller ikke en bil som går til langt over grensene her på 5 sekunder :p

A3 1,6FSI, holder i massevis. Og for å ha det moro på glatt føre, låner jeg min fars A6 3,2 Quattro og kobler ut ASR/ESP :p

Uansett, lykke til! Går nok nogenlunde fint, og nå blir kanskje straffen mildere, ettersom de ikke har gjort en dritt på så lang tid..?

Takk for støtten.

 

Advokaten mente;

1.Jeg får ganske mye avslag i straff pga. at det har gått så lang tid, dvs. at førerkortet blir kanskje beslaglagt oppimot 6mnd`er mindre enn det vanligvis skulle ha blitt blagt.

2.Formildene omstendigheter tilsier at straffe utmålingen skal kortes ned i mot begynelsen av straffe rammen i min sak. (straffe ramme 2 til 2 1/2 år uten lappen)

3.Jeg la merke til at akselavstanden på målingen ikke var helt lik den min bil har, (jeg glemte self å memorer denne da jeg var til avhør, men den var ikke lik det bilen min har) Her vil det da bli lagt ned tvil om målingen stemmer, og hvor nøyaktig den er.

i mitt tilfelle;

fart på speedometer: ca 170 km/t

målt fart på fotoboks: 166 km/t

fart jeg er siktet for (når sikkerhetsmargin er dratt fra): 161 km/t

 

Hvis jeg klarer å bevise at feilmarginen i målingen er høyere enn de 5 km/t som er lagt til grunn, kan jeg få opp i mot 10% avslag, altså 149,4 km/t.

Er jeg da heldig blir jeg siktet for 149 km/t, og hvis jeg husker rett er da strafferammen inntil 1 1/2 år uten lappen, hvis jeg da i tilleg får dratt ifra bortimot 6 mnd`er pga. lang saksbehandlingstid, betyr det at jeg kun har 8 uker igjen uten lappen. :thumbup:

 

Men jeg får se. Lar nok saken ligge, slik at den blir forelda, det er det enkleste.

:hmm:

Lenke til kommentar
3.Jeg la merke til at akselavstanden på målingen ikke var helt lik den min bil har, (jeg glemte self å memorer denne da jeg var til avhør, men den var ikke lik det bilen min har) Her vil det da bli lagt ned tvil om målingen stemmer, og hvor nøyaktig den er.

Hvorfor skal akselavstanden ha noe å si? Bruker ikke radar dopplerskift for å måle hastigheten?

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...