Gå til innhold

Tatt i fotoboks, juridisk hjelp?


skyline

Anbefalte innlegg

Dette har vi tatt opp tidligere. Om du mener at voldshandlinger er en grovere forbrytelse enn råkjøring, gå heller inn for at det skal få strengere straffer, ikke at du og dine sammensvorne skal slippe billigere unna.

 

Eller er du av den oppfatning at straffene for voldshandlinger er helt prima som de er..?

Ok da skal la være å ta den leksa om igjen... :cool:

Men mener fremdeles at vi har så godt betalte og til tider faktisk fornuftige politikere at det burde gå av seg selv....når selv dette kvinnfolket av en samferdels minister mener det må være ett fornuftig forhold mellom veistandard og fartsgrenser(VELKOMMEN TIL VÅR VERDEN) burde det meste være mulig...hva med fornuftig forhold mellom mindre lovbrudd og vold..

 

Jeg og mine sammensvorne vel aldri vært i kontakt med onkel politi på noen måte, hverken på grunn av fart, stygg kjøring, vold og er vel altfor rolig til å havne i noe bråk...det er noen fordeler med å være stor og rolig :whistle: Eller, jo, ble sjekket av onkel i høst fordi noen i likende bil hadde laget en del bråk...kjørte mistenkelig fin bil for å være så ung.. :cool:

Hva slags bil var dette chma?

Jeg hadde sjåfør igår, og vi ble stoppa i sandnes. Snuten lurte på om vi hadde dokumentasjonen iorden. (kjøreseddel, førerkort osv.) Og det hadde vi self :)

Skyline er en snut magnet, for å si det mildt. Har kjørt MYE uten lappen i Primera, uten at snuten har løftet ett øye bryn, med engang jeg/andre kjører Skyline`nen er snuten etter meg/oss som bare det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette har vi tatt opp tidligere. Om du mener at voldshandlinger er en grovere forbrytelse enn råkjøring, gå heller inn for at det skal få strengere straffer, ikke at du og dine sammensvorne skal slippe billigere unna.

 

Eller er du av den oppfatning at straffene for voldshandlinger er helt prima som de er..?

Ok da skal la være å ta den leksa om igjen... :cool:

Men mener fremdeles at vi har så godt betalte og til tider faktisk fornuftige politikere at det burde gå av seg selv....når selv dette kvinnfolket av en samferdels minister mener det må være ett fornuftig forhold mellom veistandard og fartsgrenser(VELKOMMEN TIL VÅR VERDEN) burde det meste være mulig...hva med fornuftig forhold mellom mindre lovbrudd og vold..

 

Jeg og mine sammensvorne vel aldri vært i kontakt med onkel politi på noen måte, hverken på grunn av fart, stygg kjøring, vold og er vel altfor rolig til å havne i noe bråk...det er noen fordeler med å være stor og rolig :whistle: Eller, jo, ble sjekket av onkel i høst fordi noen i likende bil hadde laget en del bråk...kjørte mistenkelig fin bil for å være så ung.. :cool:

Hva slags bil var dette chma?

Jeg hadde sjåfør igår, og vi ble stoppa i sandnes. Snuten lurte på om vi hadde dokumentasjonen iorden. (kjøreseddel, førerkort osv.) Og det hadde vi self :)

Skyline er en snut magnet, for å si det mildt. Har kjørt MYE uten lappen i Primera, uten at snuten har løftet ett øye bryn, med engang jeg/andre kjører Skyline`nen er snuten etter meg/oss som bare det.

Cermedes CLK 200...ikke noen racer, svak motor, altfor myk og den er allergisk mot svinger og humper(da spretter nakkestøttene opp baki som veltebøyler)...dessverre var den samme mørke fargen som en kliss lik modell..som bare laget bråk, at jeg hadde scanner liggende i koppholdern gjorde at de ble enda mer interessert. Fram til de fant ut av nr. på bilen ikke stemmte og at rulle bladene til oss i bilen var like blanke som hvite ark..... :innocent:

 

Kjører vanligvis en landrover freelander og har aldri blitt stoppet, selv om jeg har passert onkel i litt for høy hastighet... :whistle: De vet kanskje at landrover setter sine egne grenser...bilen sier stopp før du kommer opp i farlig hastighet... :p

 

I går kveld kjørte jeg fatterns dråg av en eklasse ut Rv4 retning romsås(prøve å komme dagbladet i forkjøpet, men det rakk jeg ikke)....den glir ganske godt inn mellom alle taxiene i byn og har enda til gode å bli stoppet selv med litt kjøring i taxi only gater. Mer irriterende er folk som prøver å stoppe deg fordi de tror du er en taxi...

Tanken på at ligende biler fra brabus, forhåpentligvis noe stivere, er gode for over 300km/t er grotesk, nærmere 330 for den gamle modellen av sedanen...

 

Det er vel derfor jeg godt kunne tenke meg en Mørk V70R chiptrimmet med sota ruter...som glir inn mellom allt av sivilie biler... :p

 

Lotus Exige er og en bil som vistnok er relativt morsom kjøre, men dessverre er kanskje enda mer snut magnet enn skylinen...ser ut som en Mini Maclaren F1...: Lotus eier det meste i svingene...må opp i porsche klasse Gt3 for å nærme seg

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Tanken på at ligende biler fra brabus, forhåpentligvis noe stivere, er gode for over 300km/t er grotesk, nærmere 330 for den gamle modellen av sedanen...

Eneste likheten mellom en Brabus og vanlig Mercedes er karosesseriet og interiøret.

Er en grunn til at de tåler 300km/h, selv om de færreste sjåfører gjør det.

Apropos politimagnet, alle biler med vinge blir iaktatt temmelig nøye.

Btw, ikke kjør med karbonvinge som du ikke vil bli stoppen annehver kilometer. :roll:

Lenke til kommentar
Lite å hente her ja. Hehe. :p

 

Fartsgrensa ved stedet var 80 ja. Anng kollisjon, da måtte jeg har kjørt i fjellveggen. Desuten skal det litt til å antenne den sure dieselen på tanken min.

Må også huske på at denne tunnelen har ikke kurve i det hele tatt, og att det er tre kjøre felt, og nede i bunn av tunnelen (der jeg hadde max spiker) 4 kjørefelt.

 

Når jeg ikke så skiltet hadde jeg øynene på veien og lommeboka, fikk med meg det som skjedde rett foran meg, og hadde kanskje bare 30-40km/t.

 

Men dere må vel være enige i at det er ganske extreme straffer for fartsovertredelse her i Norge, kontra andre land?

 

I Danmark, 190 km/t i 110 sone, 2500kr i bot og 14 dager uten lappen.

I Belgia, hadde to fyrer i hver sin Nissan Skyline GT-R R34 VSPEC-2 med ca 600hk over 330km/t på motorveien, og fikk 2750 kr i bot hver. (110 sone)

 

Her i Norge blir en jo behandla verre enn en voldtektsforbryter og raner, de får en klapp på skulderen, og blir offer!

gammel post, og sikkert noen som har sagt dette før:

det er en grunn til at det er lav kriminalitet i norge..

Lenke til kommentar

Tror det beste tipset eg kan gi deg når du snakker med dommeren er

og være VELDIG ydmyk.

 

 

Få advokaten til og si noe som:

 

Min klient erklærer seg skyldig og innser at dette var idiotkjøring.

Men retten bes ta hensyn til lang sikt og lite trafikk og at kjøretøyet

var i stand til og håndtere slike hastigheter uten og være en

AlTFOR stor fare for andre trafikanter.

 

 

Tror det er det beste du kan gjøre.

:cry:

 

P.S

Ikke glem og navne at du skal kjøre drosje.

Drosje kollegaen min grein seg vekk frå 6mnd uten lappen på den måten.

Endret av Thorvald
Lenke til kommentar
Jeg risikerer kun mitt eget liv, og litt styr fra statens side når det gjelder ambulanse og lignende. Når andre sitter på kjører jeg forsiktig.

Nei, du risikerer ikke bare ditt eget liv. Hva om det kommer en fyr bak deg, 5 minutter etter at du har kræsjet? Ikke alle tunneler er oversiktelige, vet du.. noen har noe som kalles "svinger", og det er begrenset hvor langt frem du ser da.

 

Hva det gjelder opprydningen av menneske-puréen, så er ikke det bare "litt styr". De kjører ikke bare inn i tunnelen med ambulanse, skraper deg av dashbordet, og kjører avgårde. Evt. branner må slukkes, vraket skal fjernes, tunnelen må sperres av, oljesøl må fjernes.

 

"Litt styr" meg i rompen.

I en tunnell er fartsgrensen så lav at biler skal kunne se saker i veibanen før de treffer dem. Før en eller annen raser gjennom i høy fart er sannsynligvis hele tunnellen sperret av.

 

Og om det blir litt styr med å få bilen bort bryr jeg meg egentlig ikke om. Da er jeg jo død :innocent:. Og man trenger jo ikke ta andre med seg, for da begynner vi å snakke om uforsvarlighet til de grader.

 

Det er uforsvarlig og unødvendig alene også. Men adrenalin kan bli en avhengighet :ermm:. Det kan det å kjøre for fort også bli. Man føler man aldri kommer fram ved å kjøre i fartsgrensen :p. Jeg blir ansvarlig når jeg har en eller annen grunn til det.

 

Føler også med trådstarter :(.

Lenke til kommentar

det er da ikke noen vits i å føle med noen.

Virker som Skyline sin sak har fallt i sak grauten i systemet..

 

Er han heldig, vil hele saken "gå åt skogen." Var litt provosert i starten av denne tråden, men siden det nå har gått så helvetes lang tid siden saken fallt, kan jeg ikke gjør annet enn å støtte rebellen Skyline.

 

Han viser oss at systemet er der for å bekjempes, ikke bare bukke under for til en hver tid, noe vi alle kan ta en liten lærdom av.

 

Bare han ikke blir drept i trafikken av egen kjøring, er vel alt fryd og gammen,.

Lenke til kommentar
Så, man skal med andre ord bryte loven siden folk rundt deg gjør det?

Man skal kjøre (blabla) målestasjonene er fine til det.

Man skal altså bryte loven fordi andre rundt deg gjør det, er det slik å forstå?

Jeg håper ikke jeg havner bak deg noen gang.. sånne som deg som skal holde fartsgrensene slavisk selv om klokka er 3 om natta og ikke en bil på veien er sinnsykt irriterende! :thumbdown:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...