Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nesten kollisjon forran meg idag. Dame som ikke har peiling på å orientere seg og vet tydeligvis ikke hva varsellinje er eller ser påkjøringsrampen. Jeg lager luke til bil som kommer i påkjøringsrampen, han smetter halvveis inn når hun i venstre fil bestemmer seg for å danse litt. Hadde han ikke (brå)bremset, så hadde det nok blitt en "pit maneuver" og damen i sjokktilstand etterpå ... "hva skjedde???"

Sånne er farlige i trafikken - fulgte med henne og ikke antydning til å sjekke dødsone eller noe.

Endret av KarpeSkrotum
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sett mange som fulgte med lite på Oslo-Tønsberg tur retur idag. Folk som kjører forbi i sperret felt der det er bufferbil med svær blinkende pil 50m framme så dem bråbremser og legger deg inn igjen, ei kjerring to biler foran meg som ikke kjørte forbi en bufferbil med blinkende pil i venstrefeltet som passa på brøytebilen foran på E18 så hun kjørte like bak i høyre feltet i 20-30kmt i tunnelen, farta var satt ned til 50 på elektroniske skiltene...

Lenke til kommentar

Hadde en idiot foran meg til morgenen idag, skulle til venstre så var på vei til å endre fil (egen for til venstre), men personen foran meg fulgte ikke helt med. Bilen foran h*n skulle inne på en parkering, så personen gadd ikke å vente å valgte heller å ta litt av mitt felt uten å en gang se seg for. Tror det var snakk om kanskje 10cm ifra bilene, om jeg ikke hadde stått på bremsen så kunne det blitt dyrt for h*n.

Lenke til kommentar

Veiene i Bergen i dag. De som kjører på veiene i Bergen i dag.

 

Veien opp til meg i går var hardpakka snø. Fantastisk å kjøre på. I løpet av natta er det saltet, men ikke målet. Nå er det is, sporing og et helvete.

 

I sentrum var alle de opphøyde overgangsfeltene isete, og jævlig mange klarte ikke å kjøre over dem etter å ha stoppet for fotgjengere... Zzzz.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Brøytingen i Bergen er mange ganger dårligere enn i hjemkommunen min med 1500 innbyggere som er spredt utover et stort geografisk område, med øde gårdsveier og lignende. Ja, det er mange kilometer vei og gater som må brøytes, men selv trafikkerte "hovedveier" er håpløst dårlig brøytet. Om de er brøytet i det hele tatt.

 

Tykk saltsørpe ligger i veien. De plassene jeg har sett de har strødd sand/grus, så er det utrolig lite de faktisk har strødd. Omtrent som at man strør sandkorn for hånd, og plasserer "ett der, og ett her".

Lenke til kommentar

Noen tror åpenbart at det hjelper å salte når det kommer 15 cm snø.

 

Kunne ha vært strødd litt i sideveiene her idag, deilig krapp sving opp bakken der jeg bor. Der har noen i sin tid strategisk plassert et større postkassestativ nærme veien, slik at man ikke får tatt god fart med rompa litt ut. Fikk hjelp av naboen til å hive litt grus så jeg kom meg opp til slutt.

Lenke til kommentar

http://touch.tb.no/tonsberg/trafikk/nyheter/buss-traff-bil-i-en-sving/s/5-76-241409

 

Har flere ganger vært bort i at busser bare forventer at man skal stoppe for dem når dem kommer i feil kjørefelt for å klare svingen uten å bry seg om biler som kommer imot. Størst er først ja... greit nok at dem trenger plass, men dem må da ta hensyn til at det er glatt ute nå. Antar at bussen sannsynligvis trodde bilen skulle bremse litt ned og at han rakk det, men at det var for glatt så han skled inn i bussen.

 

Hadde noe lignende, bussen kjørte rett fram over rundkjøringa, og der er det en svak S sving som er veldig kort så bussen kom i mitt kjørefelt etter han kjørte av rundkjøringa (mens jeg skulle inn) greit nok det, samspill i trafikken ditt og datt, men han braste gjennom i 40-50 i en svær turbuss og bare forventa jeg skulle bremse. Hadde det vært glatt hadde jeg nok ikke klart å stoppe og blitt truffet.

 

Bilistene er veldig flinke på det at forkjørsrett ikke betyr påkjørsrett, og bremser ned godt i kryss selv om de har forkjørsrett nå som det er glatt, i tilfelle bilen som har vikeplikt ikke klarer å stoppe. Jeg kjører forsiktig slik også, ikke nødvendig å forårsake en ulykke bare fordi man har forkjørsrett. Yrkessjåfører, spesielt busser derimot, nei de tror at forkjørsrett er forkjørsrett uansett hva...

Lenke til kommentar

Noen tror åpenbart at det hjelper å salte når det kommer 15 cm snø.

 

Kunne ha vært strødd litt i sideveiene her idag, deilig krapp sving opp bakken der jeg bor. Der har noen i sin tid strategisk plassert et større postkassestativ nærme veien, slik at man ikke får tatt god fart med rompa litt ut. Fikk hjelp av naboen til å hive litt grus så jeg kom meg opp til slutt.

Her har man herjet med salt uten å brøyte først. Eller så er brøytebilene veldig redde for skjæret sitt. Resultatet blir uansett veldig dårlig. Har hørt på biler som spinner seg opp bakken utenfor leiligheten i et par dager nå.

Lenke til kommentar

Etter noen kilometer på motorveien i Stavanger ser nå bilen helt vanvittig nedsaltet ut. Hvorfor de har brukt salt på noe som kunne vært perfekte vinterveier kan man lure på.

Stor trafikkmengde og mye tungtrafikk. Snøføre på motorveien sandnes-stavanger gjennom hele vinteren hadde ikke gått bra.

Husker for ca r år siden når en lastebil veltet på en av påkjøringsrampene til motorveien sørlig retning. Hele nord jæren sble fullstendig lammet i flere timer.

Lenke til kommentar

http://touch.tb.no/tonsberg/trafikk/nyheter/buss-traff-bil-i-en-sving/s/5-76-241409

 

Har flere ganger vært bort i at busser bare forventer at man skal stoppe for dem når dem kommer i feil kjørefelt for å klare svingen uten å bry seg om biler som kommer imot. Størst er først ja... greit nok at dem trenger plass, men dem må da ta hensyn til at det er glatt ute nå. Antar at bussen sannsynligvis trodde bilen skulle bremse litt ned og at han rakk det, men at det var for glatt så han skled inn i bussen.

 

Jeg diskuterte faktisk denne kræsjen med faren min tidligere i dag, etter at han hadde gått forbi der like etterpå. Den svingen som bussen tar er brå og i relativt bratt bakke. Regner med at sjåføren må holde veldig lav hastighet rundt der. Hva om bussen har blitt stående fast sånn? 

 

edit: Jeg tror også det er som du sier at bussjåføren har vært dristig, men det er et kjipt kryss..

Endret av frohmage
Lenke til kommentar

Fikk en slik rævkjører bak meg i 40-sona i boligfeltet forrige mandag, da det største snøfallet hittil i vinter nettopp var kommet.

 

Jeg kjørte bortover i 30 km/h på en vei med løssnø til midt oppå felgene og redusert veibredde, og fikk en Hiace e.l. heeeelt oppi hekken.

Hadde sønnen min på 3 år baki på vei til barnehagen, så tenkte jeg skulle være grei med hissigproppen bak og slippe ham forbi.

 

Blinket et par ganger til høyre og la meg så godt jeg kunne inn til siden.
Varebilen la seg ut og raste forbi, og da jeg var på vei ut igjen oppdaget jeg plutselig at varebilen også hadde hatt en rævkjører bak seg.
I det tette snødrivet og med lyktene til varebilen i speilet oppdaget jeg ikke han bak, og han la seg på hornet i flere sekunder sammenhengende da jeg var på vei ut fra kanten igjen.

 

30 meter fremme havnet vi uansett bak bussen i 30-sona, så varebilen vant en billengde og han bak meg måtte fortsette å ligge sur oppi støtfangeren min.

 

At folk skal miste huet og bli så inni helsikes utålmodige og hissige når forholdene blir ille...

Endret av 1Dr.E
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...