Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Kjørte bak en Mercedes stasjonsvogn av den eldre typen som kjørte 30-45 på en 80 vei. Det var mye puddersnø langs veien, men siden det er så kaldt fester det seg ikke, så selve fila vi kjørte i var helt bar asfalt siden andre biler har blåst bort snøen. I 50m tunnel (der asfalten var like bar vel å merke) kom han opp i hele 60 utrolig nok.

 

Ser mange biler som må spade bort snøen fordi det har snødd en god halvmeter i løpet av natta, pluss en brøytekant slik at bilen er gjemt bak en meter snø. Like morsomt å se den spade mens jeg med firehjulstrekk kan få bilen ut etter litt vugging fram og tilbake...

Endret av Poopadoop
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er forslaget ditt at folk skal ligge i feltet som ikke er brøytet?

Begge feltene er brøytet på samme tidspunkt, men årsaken til synlig asfalt i venstrefeltet tyder på at majoriteten av trafikken har hatt problemer med å lese skilting så de ikke innser at veien går over til to felt og derfor kjører i feil felt.

 

Hadde folk lest skilting og fulgt trafikkreglene hadde høyrefeltet vært bart istedenfor. Hvilket bare forsterker argumentet med at folk har problemer med å kjøre på vinterføre.

 

 

Når det er sagt er det ikke jeg som kjører, da ville det vært særdeles uforsvarlig å ta bilde. Og vi har etter bildet ble tatt passert flere biler ved å holde høyrefeltet.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

 

Er forslaget ditt at folk skal ligge i feltet som ikke er brøytet?

Begge feltene er brøytet på samme tidspunkt, men årsaken til synlig asfalt i venstrefeltet tyder på at majoriteten av trafikken har hatt problemer med å lese skilting så de ikke innser at veien går over til to felt og derfor kjører i feil felt.

 

Hadde folk lest skilting og fulgt trafikkreglene hadde høyrefeltet vært bart istedenfor. Hvilket bare forsterker argumentet med at folk har problemer med å kjøre på vinterføre.

 

 

Når det er sagt er det ikke jeg som kjører, da ville det vært særdeles uforsvarlig å ta bilde. Og vi har etter bildet ble tatt passert flere biler ved å holde høyrefeltet.

 

 

Ja, ikke så rart når skiltene er tildekket av snø.

Lenke til kommentar

Ja, ikke så rart når skiltene er tildekket av snø.

 Det kan godt være tilfellet her. Men det er fortsatt ting som indikerer klart og tydelig på flere felt i samme retning. Og om ikke veiens bredde gjør det åpenbart burde bilene som passerer på høyresiden være et klart tegn.

 

Slike utfordringer kunne også vært løst ved at nytt felt alltid skulle blitt lagt til på venstresiden av eksisterende felt.

I Norge er vi flinke til å legge til nye felt på høyresiden, dette fører også til at mange holder venstrefeltet..

Hvordan skulle man løst dette på sollihøgda når det nye feltet kommer på høyresiden i forbindelse med påkjøringsfelt?

Lenke til kommentar

 

Slike utfordringer kunne også vært løst ved at nytt felt alltid skulle blitt lagt til på venstresiden av eksisterende felt.

I Norge er vi flinke til å legge til nye felt på høyresiden, dette fører også til at mange holder venstrefeltet..

Hvordan skulle man løst dette på sollihøgda når det nye feltet kommer på høyresiden i forbindelse med påkjøringsfelt?

 

Det er da lett.

Dagens nye felt bør komme inn med et vanlig akselerasjonsfelt inn i eksisterende felt.

Nytt felt til venstre bør fortrinnsvis etableres før dagens ekstrafelt kommer inn, men jeg ser at det er vanskelig å få til det. Alternativet er da å først flette trafikken og deretter ha et nytt felt på venstresiden.

 

Utfordringen på stedet er først og fremst manglende infrastrukturplanlegging, noe man kan se mange steder i landet.

At vi aldri har hatt kontroll på planleggingen betyr ikke at man bør fortsette i samme gamle bane..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er da lett.

Dagens nye felt bør komme inn med et vanlig akselerasjonsfelt inn i eksisterende felt.

Nytt felt til venstre bør fortrinnsvis etableres før dagens ekstrafelt kommer inn, men jeg ser at det er vanskelig å få til det. Alternativet er da å først flette trafikken og deretter ha et nytt felt på venstresiden.

 

Utfordringen på stedet er først og fremst manglende infrastrukturplanlegging, noe man kan se mange steder i landet.

At vi aldri har hatt kontroll på planleggingen betyr ikke at man bør fortsette i samme gamle bane..

Ved nybygging av vei burde dette være en selvfølge ja, men på sollihøgda vil nok staten neppe bruke tid eller penger på en slik løsning med mindre den kan gjøres veldig billig.

Lenke til kommentar

Jeg har flere ganger sett i motgående felt 3 brøytebiler i bredden med en 4. lenger bak som tar restene og maaange biler bak og virker som de ikke kjører mer enn maks 40kmt...

Det er rett og slett fordi brøytingen blir mindre effektiv om man øker hastigheten.

http://www.t-a.no/nyheter/2016/01/09/Irriterer-du-deg-over-trege-br%C3%B8ytebiler-12009505.ece

 

Det er klart, de bør også vurdere om det er mulig å slippe forbi annen trafikk innimellom dersom de kjører slik over lengre strekninger.

Lenke til kommentar

 

Brøytebiler også unødvendig til hinder?

Brøyting er definitivt en hindring man må leve med, det er ikke unødig hindring.

Det er derimot salting, å salte er unødig og å kjøre sakte for å salte blir derfor å være til unødig hinder.

 

 

Hehe, du får prøve den tolkningen inn for rettsvesenet, og se om du får noe gehør :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Brøytebiler også unødvendig til hinder?

Brøyting er definitivt en hindring man må leve med, det er ikke unødig hindring.

Det er derimot salting, å salte er unødig og å kjøre sakte for å salte blir derfor å være til unødig hinder.

Enig!

Har vært så deilig å kjøre de siste par ukene mens det har vært for kaldt til å salte. Flotte vinterveier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...