Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Ellers så hender det at at jeg parkerer veldig nærme den andre bilen om jeg ser at de har kjørt inn med nesa først, mens jeg rygger inn. Passasjerside mot passasjerside.t.

jeg ser poenget og har vurdert samme selv. Men jeg har sett hvor elendige ryggeferdigheter mange har, f.eks kvinnfolk, og risikoen for en stripe langs siden er stor

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ei på jobben har fortalt en bra historie da. Hun og en kollega satt og ventet i bilen på 3. mann på parkeringsplassen fordi de kjører i kjørelag. En bil parkerer ved siden av dem og plutselig så smeller det noe innihelvete i bilen de satt i. Det regner og blåser ganske kraftig, men de går selvfølgelig ut av bilen for å sjekke hva det var for noe og se det er noe bulk. Var mørkt og litt vanskelig å se, men det var blitt en bulk der. Der står også damen som smalt døra si inn i bilen deres som om ingenting hadde skjedd. Når de spør om hun har tenkt å gjøre noe med dette så svarer hun med: "Jeg gjorde jo ikke noe med døren min jeg, det var vinden som tok den!" før hun snur seg og går.

 

What the fuck?!

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Har faktisk parkert med speilet 2cm fra veggen selv, på et parkeringshus for en måneds tid tilbake. Tar meg lite innsats å hoppe over til passasjersiden og da har jeg god plass å åpne døren på, samme med bilen ved siden av.

Det fungerer sikkert fint helt til bilen ved siden av deg kjører og den neste bilen som kommer parkerer 10 cm fra bilen din.

Lenke til kommentar

 

Har faktisk parkert med speilet 2cm fra veggen selv, på et parkeringshus for en måneds tid tilbake. Tar meg lite innsats å hoppe over til passasjersiden og da har jeg god plass å åpne døren på, samme med bilen ved siden av.

Det fungerer sikkert fint helt til bilen ved siden av deg kjører og den neste bilen som kommer parkerer 10 cm fra bilen din.

 

Combicoupé, klatrer gjennom bakluka<3

Lenke til kommentar

Når det er snakk om det,jeg parkerer daglig i etganske trangt parkeringshus. Og jeg har nok i løpet av under et års bilhold fått meg en 5-10 vertikale se-bare striper på sidene mine fra idioter som ikke klarer lukke opp dørene sine forsiktig. Godt jeg har en bil som "bare" koster 50 lapper..

Lenke til kommentar

What the fuck?!

Helt utrolig...

 

En annen parkeringshistorie:

Min mor opplevde en gang at da hun skulle parkere på den siste ledige plassen på taket av en butikk, så kom det en eldre dame løpende og sperret feltet for henne. Hvorfor gjorde hun det? Jo, fordi der skulle hun og mannen hennes parkere. Hvor var så mannen og bilen? Vel, i hvert fall ikke i nærheten av den ledige plassen. Dessverre er min mor av den konfliktsky typen, så hun ble så satt ut at hun ga fra seg plassen :glare:

Lenke til kommentar

 

What the fuck?!

Helt utrolig...

 

En annen parkeringshistorie:

Min mor opplevde en gang at da hun skulle parkere på den siste ledige plassen på taket av en butikk, så kom det en eldre dame løpende og sperret feltet for henne. Hvorfor gjorde hun det? Jo, fordi der skulle hun og mannen hennes parkere. Hvor var så mannen og bilen? Vel, i hvert fall ikke i nærheten av den ledige plassen. Dessverre er min mor av den konfliktsky typen, så hun ble så satt ut at hun ga fra seg plassen :glare:

 

 

Haha, aldri i verden om jeg hadde gitt fra meg plassen fordi noen hadde stått i veien. Hadde lukket igjen alle vinduene og låst døren, og stått der til hun hadde flyttet seg, også om eventuelt mannen kommer i bilen. (Hvis jeg tolker historien din riktig ihvertfall)

Lenke til kommentar

Hadde egentlig fortrengt dette minnet da det ble ganske ubehagelig, men disse innleggene tok det fram igjen.

 

Var på IKEA Furuset, mot kveldstid, men slet med å finne parkering nærme inngangen. Fant en omsider mot et hjørne, fortsatt litt langt men skitt au tenkte jeg. Akkurat da nesa var på vei inn, kom det helsikkes tut. En pakistanerfamilie i Merce' som visstnok også hadde sett for seg den plassen. Han vrika ganske vill, veivet med armene og sånn. Umm ok, jeg hadde ikke lagt merke til ham, så godt mulig han hadde sett den først. Jeg er også konfliktsky egentlig, så ja vel, skal ikke lage bråk for en parkeringsplass. Jeg var egentlig allerede litt inne og det var trangt rundt, så tok par minutter å få ut bilen på veien igjen. Han tutet videre på nesten hver bevegelse, trodde sikkert jeg skulle "stjele" plassen hans. Fikk fnatt av hele greia og parkerte ganske langt unna for å få litt ro.

 

Fikk selvsagt noen stygge tanker etterpå om hva jeg burde ha gjort, men heldig for dem at jeg ikke er sånn person.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja, det var nok for din del jeg kjørte frem og slapp ut han som stod på denne plassen i fra før av. At du hverken skjønte at jeg hadde tenkt å parkere på denne plassen når jeg begynte å rygge etter han eller når jeg drev å prøvde å komme meg inn på plassen i det du vrenger deg inn bekrefter jo bare at det ikke er du som er årsaken til at du kjører en flott bil som dette:

 

20140410_140507.jpg

Endret av Hansien
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Dette ser ikke så dramatisk ut fordi det ikke synes hvor kameraet mitt henger i forhold til panseret, men jeg lå helt inntil stripa allerede i denne videoen. Antok lenge at han ville hente seg inn og legge seg lenger til si side, men den gang ei.

(Kan sammenlikne plasseringa hans i veisporet med plasseringa til bilen føre)

 

https://www.youtube.com/watch?v=E5_djqKFWHI

Endret av Alecs
Lenke til kommentar

Ja, det var nok for din del jeg kjørte frem og slapp ut han som stod på denne plassen i fra før av. At du hverken skjønte at jeg hadde tenkt å parkere på denne plassen når jeg begynte å rygge etter han eller når jeg drev å prøvde å komme meg inn på plassen i det du vrenger deg inn bekrefter jo bare at det ikke er du som er årsaken til at du kjører en flott bil som dette:

regner med han hadde flate dekk når han kom ut igjen? :) Endret av Herr Brun
Ikke nødvendig å sitere store bilder :) (Eller bilder i alminnelighet)
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Bra at det skal være motivasjonen for å ikke utsette andre for livsfare.

 

 

Faiktisk en positiv konsekvens av alle bilkameraene. Flere og flere anskaffer seg bilkamera og risikoen øker hele tiden for å bli festet til film og lagt ut på nettet til spott og spe, bør ha en preventiv effekt på idiotoppførsel i trafikken.

Lenke til kommentar

Dette ser ikke så dramatisk ut fordi det ikke synes hvor kameraet mitt henger i forhold til panseret, men jeg lå helt inntil stripa allerede i denne videoen. Antok lenge at han ville hente seg inn og legge seg lenger til si side, men den gang ei.

 

(Kan sammenlikne plasseringa hans i veisporet med plasseringa til bilen føre)

 

https://www.youtube.com/watch?v=E5_djqKFWHI

Du må skjønne at de små saab'ene trenger stor plass på veien da :tease:

Enkelte billister tror dessverre at de eier hele veien :wallbash:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har vel mindre med at de tror de eier veien å gjøre enn at veldig mange sjåfører ikke virker å ha noe begrep om hvor stor deres kjøretøy er og derfor hvordan de skal legge seg i veibanen. Kombinert med mobil, trøtthet og piller/alko er dette fantastisk morsomt for de av oss som tilbringer mye av dagen på veien.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...