Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke helt den her: "Han mener føreren av den hvite bilen definitivt ville blitt politianmeldt dersom politiet hadde sett hendelsen."

Nå vet jeg ikke om nummer og fører vises godt nok i dette tilfelle, men vi vet jo at politiet kan følge opp hvis de vil iom de jo allerede har gjort det i andre saker pga alvorlighetsgraden. Så her velger de altså ikke å forfølge den .... betryggende.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skjønner ikke helt den her: "Han mener føreren av den hvite bilen definitivt ville blitt politianmeldt dersom politiet hadde sett hendelsen."

Nå vet jeg ikke om nummer og fører vises godt nok i dette tilfelle, men vi vet jo at politiet kan følge opp hvis de vil iom de jo allerede har gjort det i andre saker pga alvorlighetsgraden. Så her velger de altså ikke å forfølge den .... betryggende.

 

Var akkurat det jeg tenkte, kan de ikke gjøre noe med det? De har jo ganske harde bevis her... Er jo uansett sjeldent du ser en politibil noen andre steder enn E18, ihvertfall her jeg bor, så hvordan skal de ellers få tak i noen?

Lenke til kommentar

Kjørte i kveld på vei hjem. Jeg kom inn mot en rundkjøring med dobbelt felt (begge feltene hadde pil rett frem) både inn og ut hvis man skulle rett frem. Så jeg la meg i høyre felt, kjørte fort i høyre felt gjennom rundkjøringen, og blir skremt av bilen bak som hadde hivd seg i venstre felt og prøvde å kjøre forbi meg i rundkjøringen, for å så bytte fil idét han kjørte ut av rundkjøringen. Eneste problemet var at i det feltet lå jeg og han måtte stå på bremsen da han ikke klarte å følge rundkjøringen rundt. Resultatet blir at han henger på tuta og fjernlys på en snau meter bak meg (i 60 km/t), før midtrabatten kommer der han hiver seg over dobbel heltrukken linje, kjører forbi og legger seg i 20 km/t. Etter ca minutt velger jeg å kjøre forbi da han sinker trafikken bak, den heltrukne doble linjen har blitt til korte med stor avstand, og veien er rett og oversiktlig. Deretter fortsetter han å kjøre tilsvarende (fjenlys, horn, 1 meter) i hele 7 min før han kjører av på en av sideveiene og blir borte.

 

Ja, jeg kjørte nok kanskje litt fort inn og igjennom rundkjøringen, men jeg holdt meg i mitt felt. Kan jeg få noen av deres meninger? Gjorde jeg en vesentlig feil?

Lenke til kommentar

Jeg må si det hadde vært gøy å vist hva som foregikk i hodet på syklisten som fant ut at den smaleste og dårligste strekningen av E16 her hjemme var en fin plass å begi seg ut på tur på. Det finnes så mange andre mer egnede, og ikke minst tryggere, plasser å sykle på her i bygda.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg lurer på hva fyren i den svarte sportsbilen tenkte da han først kjører forbi meg i en vill fart, ustødig i sitt kjørefelt, for så å legge seg i omtrent samme fart som meg midt på veien med midtstripa under seg - i omtrent én km. E18 nordgående ved Holmestrand.

Lenke til kommentar

Jeg er blå og følger grønn kjørebane, han er rød og følger brun kjørebane. Han bremser og tuter ved X når jeg er ved O

Ja, jeg skjønte det, men utifra det du skrev så ble du skremt av at han hev seg ut i venstre felt og prøvde å kjøre forbi i rundkjøringen. Utifra hva du forklarer, så høres det ut som han lå i høyre fil når du skiftet til høyre selv. At han 'drar' på i rundkjøring høres ut som om han allerede er irritert før han feilaktig tuter på deg i utgang av rundkjøring.

Lenke til kommentar

Jeg må si det hadde vært gøy å vist hva som foregikk i hodet på syklisten som fant ut at den smaleste og dårligste strekningen av E16 her hjemme var en fin plass å begi seg ut på tur på. Det finnes så mange andre mer egnede, og ikke minst tryggere, plasser å sykle på her i bygda.

 

Tenkte det samme her, når jeg så en bil på den smaleste og dårligste strekningen av E16. Der finnes så mange andre mer egnede og tryggere plasser å kjøre i bygda

 

AtW

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Jeg må si det hadde vært gøy å vist hva som foregikk i hodet på syklisten som fant ut at den smaleste og dårligste strekningen av E16 her hjemme var en fin plass å begi seg ut på tur på. Det finnes så mange andre mer egnede, og ikke minst tryggere, plasser å sykle på her i bygda.

 

Tenkte det samme her, når jeg så en bil på den smaleste og dårligste strekningen av E16. Der finnes så mange andre mer egnede og tryggere plasser å kjøre i bygda

 

AtW

 

Og poenget ditt er egentlig? I motsetning til de bilene som kjører på den samme strekningen så var denne syklisten kun ute iført typiske klær, kjent som kondomdress, for å trene. Hvorfor skal denne personen bruke akkurat denne strekningen til å trene på som mange er avhengig av for å komme seg fra A til B? Dette inkluderer tungtransport som bevist velger denne ruten fremfor alternativer mtp kjøre og hviletid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor skal denne personen bruke akkurat denne strekningen til å trene på ...?

 

Kanskje den passer perfekt til å være en intervalløkt i hans treningsprogram?

Eller at han over tid prøver å tegne en gigantisk penis på kartet ved hjelp av sitt GPS-tracker? :ph34r:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

På mange måter håper jeg at det er sistnevnte som er årsaken til at noen velger å begi seg ut på en strekke hvor det knapt er plass til to lastebiler uten stort annet enn en hjelm som beskyttelse. Å være klemt i mellom en 50 tonns lastebil og en fjellvegg vil jeg tro er alt annet enn en god opplevelse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjørte ut på motorveien idag. Fartsgrense 90, jeg la nåla på 110-ish og ligger å puttrer fint for meg selv i høyre fil. Plutselig bak meg kommer det en BMW i en helvettes fart. Jeg har som sagt nåla på 110, så reell fart er rundt 100 km/t, men den desperate nissen legger seg helt opp i ræva mi, blinker med lys og faen, før han kjører forbi og gir på igjen.

 

Han kjører av samme sted som meg, og når jeg tar han igjen så står han og venter på toget ved en overgang. :wee:

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...