Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Heldigvis tror de som oftest at de er tre meter brede. Det hadde vært litt dumt om de undervurderte bredden.

 

Men samtidig irriterer det fortsatt ekstremt når slike ikke tør å kjøre forbi meg når jeg står parkert for lasting selv om det er plass til andre lastebiler, når de plutselig ved avkjørsler tror de må låne plass i kjørefeltet ved siden av avkjøringen (uten å vise noe tegn eller bruke speil) osv.

Lenke til kommentar

Dette ser ikke så dramatisk ut fordi det ikke synes hvor kameraet mitt henger i forhold til panseret, men jeg lå helt inntil stripa allerede i denne videoen. Antok lenge at han ville hente seg inn og legge seg lenger til si side, men den gang ei.

 

(Kan sammenlikne plasseringa hans i veisporet med plasseringa til bilen føre)

 

 

Hvis jeg tolker det rett så er det de lyse sporene som er normal plassering i veibanen, så det er ganske åpenbart at vedkommende var på villspor.

Hva hadde skjedd hvis du ikke hadde gjort unnamanøvren, hadde det blitt speil mot speil...eller kanskje enda verre?

Lenke til kommentar

regner med han hadde flate dekk når han kom ut igjen? :)

Nei, ble ikke det. Men møtte personen inne i butikken og så veldig stygt henne. Hun snudde seg fort så hun skjønte antageligvis at hun hadde gjort noe dumt noe. Hadde det ikke vært for ungen hun hadde med seg så hadde jeg nok tatt tak i telefonen hennes og forklart henne akkurat hva jeg mener om slike holdninger.

 

En skulle egentlig tatt litt inspirasjon av de russiske folkene som klistrer på store lapper på feilparkerte biler. :)

Lenke til kommentar

MC tar liten plass i kø, bruker lite drivstoff, forurenser derfor lite, sliter lite på veiene, koster lite å produsere og er derfor mer miljøvennlig som transportkjøretøy.

På jobb må jeg uansett, bil eller MC, så om jeg "sniker" med MC så er det i snitt bedre for deg i bil.

 

Ved "sniking" driver MC reklame for miljø.. Hadde "alle" kjørt MC hadde køen vært borte, utslipp hadde blitt halvvert, slitasje på vei hadde blitt 15% i forhold til bil.

 

Edit: Tillegg: Ser at jeg har lest EN side (gammel) der MC var tema, men at dette havnet blant nye tema... litt lite gjennomtenkt, men likevel oppleves det som litt klaging når man "sniker" med MC ..

Endret av Troxx
Lenke til kommentar

MC tar liten plass i kø, bruker lite drivstoff, forurenser derfor lite, sliter lite på veiene, koster lite å produsere og er derfor mer miljøvennlig som transportkjøretøy.

 

På jobb må jeg uansett, bil eller MC, så om jeg "sniker" med MC så er det i snitt bedre for deg i bil.

 

Ved "sniking" driver MC reklame for miljø.. Hadde "alle" kjørt MC hadde køen vært borte, utslipp hadde blitt halvvert, slitasje på vei hadde blitt 15% i forhold til bil.

Dette er vel og bra, men har du en klage?

Lenke til kommentar

Apropo stappfulle buss og tog. Tar da tog inn til Oslo (skulle gjerne kjørt bil, men får ungdomsbillett for 600 pr. måned, og slipper all køen).

Folk som holder av plasser på de mest befolkede og travlede togavgangene. Er det mulig!? "Mannen min kommer, så jeg holder av denne plassen".

Senest i går fikk jeg høre det. Skulle sett trynet på kjerringa når jeg bare så på henne, og satt med ned.

Endret av Vertical^
Lenke til kommentar

Bussene er ganske så fulle + at mange tar bil siden bussen ikke kjører helt dit dem vil eller skal og at bussen ikke går til alle tider og bruker lengre tid.

Jeg har sett forskjellige system i mange land og ja det fungerer veldig bra. Eks. Tjsekkia hadde de en trikk som kjørte non stop hele dagen igjenom byen. Det tok ikke lang tid bruke den og gikk fort. + At den kom hvert 15-20min. Det var noe jeg virkelig tenkte litt over i ettertid.
I Sveits/Lichtenstein område hadde dem en slags buss som var et tog i ett. Det hadde stoppknapper og når man trykka dem stoppa den ved neste holdeplass. Den brukte ikke lang tid å bremse ned og hadde en god akslerasjon og kjørte rundt 100-110 etter noen 15sekunder. Gikk på strøm så det er i tilegg miljøvenlig. Kan si at om vi hadde hatt en slik på sørlandet eller imellom pendlebyer så en slik hver vei så kommer det minst en i timen. Inni byene har vi da trikkene som kjører oss rundt.

For at folk skal gå over til buss og trikk osv må tilbudet være der.

Lenke til kommentar

Ekkel situasjon med en syklist her om dagen. Har egentlig ikke noe stort hat mot syklister i veiene, men kan ikke unngå å bli irritert når enkelte sykler som det skulle vært siste etappe i Tour De France.

Syklister må også følge reglene på veien som alle oss andre, og opplevde i dag flere stygge situasjoner fra samme syklist.

 

Han var rett og slett helt bajas. Kastet seg ut i overganger, syklet forbi mennesker i en ekstrem fart på gangfelt, og deretter tilbake på vei.

Han ble så borte for meg, men møtte han igjen et par hundre meter lenger ned i veien. Da var det kø inn i mot en rundkjøring. Tullingen sykler da forbi alle biler på høyre(!) side. Helt fremst ligger det et stort vogntog, som da idioten så klart ligger i blindsonen til. Sjåføren kjører inn i rundkjøringen, og legger seg mot høyre. Syklisten blir da helt rabiat, og begynner å både banke og slå på døra til traileren. Gir han så fingeren, og sykler videre i hundre og helvete.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hadde mange flere vært flinkere til å tatt bussen til og fra jobb, så ville og mye av køene i rushtrafikken uteblitt.

Dessverre innebærer buss i Norge generelt at man betaler mer for å være ukomfortabel og bruke lenger tid.

 

 

Nei, dvs, det innebærer stort sett ikke å betale mer. Men det tar ofte lengre tid, det er sant, løsningen på det problemet er køer :)

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Nei, dvs, det innebærer stort sett ikke å betale mer. Men det tar ofte lengre tid, det er sant, løsningen på det problemet er køer :)

 

AtW

 

I beg to differ. I Oslo, Bergen og de største byene er det mulig billigere, men generelt er inntrykket mitt at det er dyrere å ta kollektivt enn bilen de fleste steder i Norge. Det kan godt være jeg tar feil at det er slik de fleste steder, men det stemmer nå i hvert fall for min egen del. Ellers er det ikke tiden på bussen som primært gir meg økt reisetid, men at jeg må bruke mange minutter på å gå og vente.

 

Men nå sykler jeg for det meste til jobb. Herlig å gli forbi bilkøene i et tilnærmet tomt sykkelfelt :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...