Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Nå er det vel slik at man bør ta vare på seg selv og ta sine forholdsregler. Hvem går i det mørkeste veita der man ser det står en gjeng av 'riktig' typen, istedet for å velge en vei rundt.

 

Joda, man har like mye rett å gå (sykle) der, men er det alltid like lurt ... Det er for sent å snyte seg når nesen er vekk.

 

Når det gjelder vei, så skjer uhell - er veien dårlig, så er det større fare. Tross alt er man ganske 'svak' mot en gjeng/bil/trailer hvis ting skjer.

 

Forøvrig betales det bompenger også(ikke bare årsavgift), der halve av innbetalt i bom går til gang og sykkelvei(mm) - syklisten betaler 0 - bidrar altså verken til vei denne sykler på, eller gang og sykkelvei.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Nå håper jeg virkelig at du misforstår med vilje og ikke at tilfellet er noe helt annet. Uansett tror jeg at jeg likesågodt ender debatten her siden du ikke har noe annet å tilføye enn komplett forvridninger av mine argumenter slik at de passer din sak.

 

man maler seg fort opp i ett hjørne når man i etterkant skal forsøke å tilpasse ting til en ny forklaring,

 

AtW

 

Nåja, det gjelder deg også, når du forsøker å vri forklaringen hans over til å passe din argumentasjon... Jeg (og Sexylubb1, i innlegg #15507) fikk i alle fall med meg at dette gjaldt E16, hovedveien mellom Oslo og Bergen, og ikke "en unødvendig trang og svingete vei" som "Tungtransporten er ikke avhengig av å kjøre". (Sealion gikk forøvrig i samme fella og trakk samme feilslutning som deg i innlegg #15504, og antydet at det fantes andre, rettere, bredere alternativer...)

 

Det er en viss forskjell på å skrive "den smaleste og dårligste strekningen av E16" og (Sealion) "de smaleste og dårligste veiene", eller (du) "en unødvendig trang og svingete vei som tungtransporten ikke er avhengig av å kjøre" (litt omskrevet av meg, men med samme mening som du fremførte)

 

Når det er sagt, selv om det er E16, og en smal og svingete del av den (og da er det definitivt ikke motorvei, med de begrensningene som da gjelder...), så har du et poeng som jeg er enig i; både vogntog, biler, traktorer, hest og vogn, syklister og fotgjengere har like stor rett til å ferdes der. (edit: la til et avglemt ord...)

Endret av Inge Rognmo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Når det er sagt, selv om det er E16, og en smal og svingete del av den (og da er det definitivt ikke motorvei, med de begrensningene som da gjelder...), så har du et poeng som jeg er enig i; både vogntog, biler, traktorer, hest og vogn, syklister og fotgjengere like stor rett til å ferdes der.

Som jeg og selv prøvde å si har alle like mye rett å ferdes etter denne, som alle andre veier, dog finner jeg det alt annet enn fornuftig å begi meg på sykkeltur, gåtur eller tur med hest og kjerre på den aktuelle strekningen. Både området før og etter er mer egnet. Men fortsatt ville jeg valgt alternativer til ruter enn akkurat E16 i sin helhet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor i huleste velger tungtransportsjåfører de smaleste og dårligste veiene? Du antyder her at det gir gunstige fordeler mht. kjøre- og hviletid. Betyr dette at denne strekningen benyttes av overtrøtte tungtransportsjåfører som ikke ønsker å bli stoppet og kontrollert? Kanskje du heller burde spurt deg selv hva i helvete disse tungtransportsjåførene tenker med? Hodet kan det i hvert fall ikke være ...

For det første så skulle man tro at E16 var det beste alternativet for tungtransportsjåfører. For det andre er det ofte ikke mye som skal til for å "redde dagen" til sjåfører som er underlagt tidsbestemmelser. Om man kan spare 15m på å kjøre en litt trangere strekning sparer man gjerne inn en time eller mer i ekstra hviletid. Og overholder samtidig arbeidstider og tidskrav.

 

Hva hadde du, om du jobbet i den bransjen, gjort?

 

Funnet meg en annen jobb ... f.eks en der man ikke risikerer andres liv for å unngå å jobbe overtid.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor i huleste velger tungtransportsjåfører de smaleste og dårligste veiene? Du antyder her at det gir gunstige fordeler mht. kjøre- og hviletid. Betyr dette at denne strekningen benyttes av overtrøtte tungtransportsjåfører som ikke ønsker å bli stoppet og kontrollert? Kanskje du heller burde spurt deg selv hva i helvete disse tungtransportsjåførene tenker med? Hodet kan det i hvert fall ikke være ...

For det første så skulle man tro at E16 var det beste alternativet for tungtransportsjåfører. For det andre er det ofte ikke mye som skal til for å "redde dagen" til sjåfører som er underlagt tidsbestemmelser. Om man kan spare 15m på å kjøre en litt trangere strekning sparer man gjerne inn en time eller mer i ekstra hviletid. Og overholder samtidig arbeidstider og tidskrav.

 

Hva hadde du, om du jobbet i den bransjen, gjort?

Funnet meg en annen jobb ... f.eks en der man ikke risikerer andres liv for å unngå å jobbe overtid.

Ved å kjøre på E16 risikerer man i aller høyeste grad ingen sin liv. Så sant man ikke går inn for dette.

Lenke til kommentar

 

 

 

Hvorfor i huleste velger tungtransportsjåfører de smaleste og dårligste veiene? Du antyder her at det gir gunstige fordeler mht. kjøre- og hviletid. Betyr dette at denne strekningen benyttes av overtrøtte tungtransportsjåfører som ikke ønsker å bli stoppet og kontrollert? Kanskje du heller burde spurt deg selv hva i helvete disse tungtransportsjåførene tenker med? Hodet kan det i hvert fall ikke være ...

For det første så skulle man tro at E16 var det beste alternativet for tungtransportsjåfører. For det andre er det ofte ikke mye som skal til for å "redde dagen" til sjåfører som er underlagt tidsbestemmelser. Om man kan spare 15m på å kjøre en litt trangere strekning sparer man gjerne inn en time eller mer i ekstra hviletid. Og overholder samtidig arbeidstider og tidskrav.

 

Hva hadde du, om du jobbet i den bransjen, gjort?

Funnet meg en annen jobb ... f.eks en der man ikke risikerer andres liv for å unngå å jobbe overtid.

Ved å kjøre på E16 risikerer man i aller høyeste grad ingen sin liv. Så sant man ikke går inn for dette.

 

 

Har ikke du i ganske omfattende grad argumentert for at det er farlig for endel trafikanter der, hvem er det det som risikerer disse andre trafikantenes liv da mener du?

 

AtW

Lenke til kommentar

Forundrer meg alltid over mennesker som parkerer med førerdøren inn mot vegger, murer osv.

 

Egentlig ikke så merkelig. Da har man jo selv kontrollen, åpner døren og lirker seg ut forsiktig uten å lage riper.

 

Det som forundrer meg er mennesker i fine dyre biler til halvmillionen som velger å parkere tett inntil et gammelt vrak av bil med barneseter i baksetet. Da leverer de inn en god søknad om riper i lakken.

Lenke til kommentar

 

Forundrer meg alltid over mennesker som parkerer med førerdøren inn mot vegger, murer osv.

 

Egentlig ikke så merkelig. Da har man jo selv kontrollen, åpner døren og lirker seg ut forsiktig uten å lage riper.

 

Det som forundrer meg er mennesker i fine dyre biler til halvmillionen som velger å parkere tett inntil et gammelt vrak av bil med barneseter i baksetet. Da leverer de inn en god søknad om riper i lakken.

 

 

Det er i det minste bedre enn folk som føler seg berettiget til å parkere som rasshøl bare fordi de har fin bil....

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Forundrer meg alltid over mennesker som parkerer med førerdøren inn mot vegger, murer osv.

Egentlig ikke så merkelig. Da har man jo selv kontrollen, åpner døren og lirker seg ut forsiktig uten å lage riper.

 

Det som forundrer meg er mennesker i fine dyre biler til halvmillionen som velger å parkere tett inntil et gammelt vrak av bil med barneseter i baksetet. Da leverer de inn en god søknad om riper i lakken.

Det er bedre å kontrollert åpne døra ut mot en mur i stedet for å parkere nærmere muren, kunne åpne døra ut i veien og samtidig holde trange veier farbare for noe annet enn Toyota Yaris-er?
Lenke til kommentar

Huffameg. Sitter her på kontoret med god oversikt over en større parkeringsplass. Ganske studd med biler nærme inngang og masse ledige plasser lenger borti enden av parkeringplassen.

Urovekkende å observere hvor mange biler som kjører runde etter runde for å prøve å finne seg en plass så nærme inngang som mulig, når de enkelt kunne parkert 80-100 meter lenger borte og fått litt mosjon på kjøpet (før de planter ræva på en kontorstol de neste 8 timene)

Latskapen lenge leve!!

Lenke til kommentar

Er yrkessjåfører ikke klar over at det er ulovlig å stanse i sykkelfelt, eller gir de bare faen? Og har jeg noen sanksjonsmuligheter som er reelle? Får de kjeft av sjefen om jeg klager til selskapet feks?

 

AtW

Mange gir faen. Noen har lov (arbeid lsngs vei). Postbud virker å kunne gjøre hva de vil. En sjelden gang er det eneste reelle mulighet til å stoppe, men jeg abtar at det ikke er slikt du klager over.

 

En mail til firmaet er helt greit. Men mange transportfirma er omtrent like seriøse som sjåfører som parkerer i fotgjengerfelt, så... Kjører de på oppdrag for større selskap er det håp.

 

Om du ser samme sjåfør/firma gjøre det gjentatte ganger på samme sted kan du jo ringe politiet.

Lenke til kommentar

Har faktisk parkert med speilet 2cm fra veggen selv, på et parkeringshus for en måneds tid tilbake. Tar meg lite innsats å hoppe over til passasjersiden og da har jeg god plass å åpne døren på, samme med bilen ved siden av. Ellers hadde vi begge endt opp med en mellomløsning. Ellers så hender det at at jeg parkerer veldig nærme den andre bilen om jeg ser at de har kjørt inn med nesa først, mens jeg rygger inn. Passasjerside mot passasjerside. Om den andre skulle kjøre bort først så kan jo noen ta hintet om at man kan stå annenhver rygga inn, slik at folk har plass til å gå inn i førerdøra istedetfor at alle må åle seg inn. Trange parkeringsplasser kan fungere om folk følger et system, dessverre så skjer det ganske sjeldent.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...