Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Dette passer like mye inn her som i "hyggelig tråden", for meg ihvertfall

Veibruksavgiften økes med 2 prosent til 5,01 kroner per liter bensin.
Veibruksavgiften på autodiesel senkes med 1,1 prosent til 3,58 kroner per liter.
Co₂-avgiften på bensin øker med hele 8,7 prosent til 1,37 kroner per liter.

Diesel er fortsatt best 

Bensindelen får dere klage over, for jeg har ingen biler på bensin

Endret av Dubious
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det stor forskjell på når folk får ta glattkjøring?

Kjører forbi NAF Øvingsbane Fet på vei til og fra jobb hver dag, og hver jævla gang jeg havner bak en skolebil så er det 60 i 80'en, på en veldig oversiktlig strekning, det er vel bare ca 4 år siden jeg tok lappen, og da hadde det på kjøreskolen jeg var på ikke vært snakk om at jeg hadde fått ta glattkjøring dersom jeg var så utrygg bak rattet at jeg måtte lige 20km/t under grensa. Hele den strekningen er forøvrig helt rævva skiltet, men hadde jeg ligget 20 under hadde jeg raskt fått beskjed om hva grensa var...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
14 hours ago, E.C. said:

Glattkjøring er på trinn 3 og det kan jo hende at noen som har så vidt gått fra trinn 2 havner der, altså folk som har kjørt lite: https://www.altomforerkortet.no/lappen

Aha, i stor grad opp til kjøreskole/kjørelærer når man tar det så lenge man er på trinn 3 da, med andre ord

Skjønner fortsatt ikke helt greia med kjørelærere og foreldre som pusher de som øvekjører såpass mye som en del av dem gjør, må vel også si jeg syntes det er litt sært å velge å kjøre de veiene i rushen, men men

Lenke til kommentar
Roedthaarogfregner skrev (På 6.10.2020 den 21.27):

Biler med "smarte" dekktrykksensorer der ID må legges inn på merkeverksted hver jævla gang man skifter mellom sommer og vinterdekk ass. Forbanna køddete proprietære fittetrynesystemer. Får lyst til å vrake hele bilen.

Hva slags bil er dette? Har noe lignende dekktrykksensor på V70'ien min tror jeg..

Endret av MultiGamerClub
*noe
Lenke til kommentar

Var en mercedes sedan luksusbil som parkerte midt i en trang gate utenfor en europris/kiwi butikk med nødblink på.. Sperret endel av trafikken uten å bry seg.. Satt en med turban å en italiener inne i bilen, forsto det ikke før jeg så det var blå bakgrunn og gul tekst på skiltene, er dette en spesial type bil eller bare skiltene som sier det er noe spesielt? Så ut til og krangle om noe før de stakk når jeg kom ut igjen.

Sjeldent jeg ser blå bakgrunn og gul tekst, antar de var viktige.

Lenke til kommentar
MultiGamerClub skrev (16 timer siden):

Var en mercedes sedan luksusbil som parkerte midt i en trang gate utenfor en europris/kiwi butikk med nødblink på.. Sperret endel av trafikken uten å bry seg.. Satt en med turban å en italiener inne i bilen, forsto det ikke før jeg så det var blå bakgrunn og gul tekst på skiltene, er dette en spesial type bil eller bare skiltene som sier det er noe spesielt? Så ut til og krangle om noe før de stakk når jeg kom ut igjen.

Sjeldent jeg ser blå bakgrunn og gul tekst, antar de var viktige.

Hvor i landet holder du til, siden du ikke visste at dette var ambassadørskilter?

Lenke til kommentar

Våknet greit innen jeg kom meg frem til jobb i Oslo i dag altså

Hendelse 1 skjer på Ring 3 retning øst, akkurat kommet ut av Tåsentunnelen, ligger i venstre felt. En BMW kommer inn på Ring 3 fra påkjøringen, synes det er like greit å legge seg rett over i venstrefeltet før han oppdager at jeg er der. Han brukte blinklys av typen som skrur seg på i det han begynner å svinge.

Hendelse 2 har jeg kommet på Rv4 nordover, det står en bil og venter ved påkjøringen fra Linderud, hvor det ser nøyaktig slik ut for de som ikke er lommekjent.

image.thumb.png.700a3b4da78b7a69f11652fe5b719387.pngLegg merke til skiltet helt til høyre her altså. Allikevel finner bilen foran meg ut at han skal stoppe midt på Rv4, en forkjørsvei med fartsgrense 70, for å slippe innpå han som venter med vikeplikt. Bremser, dekk og horn på min bil fungerer utmerket, men var nok ikke mer enn 1-2 meter klaring da jeg klarte å stoppe. Jeg skulle nok sikkert hatt mer avstand til bilen foran generelt sett da, men det er lite forventet at man stopper opp på slike veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selv om det er godt ment har jeg store problemer med folk som plutselig stopper når de har forkjørsrett fordi de skal være snille i trafikken. Det har faen meg vært nære på noen ganger, både på forkjørsvei og i rundkjøringer (ja, jeg bor på bygda - er nok en faktor)

På E6 i forigårs lå jeg bak en hvit MB B-klasse. Han fant ut at på vei inn mot Ulven så vil han miste bakhjulet så bilen sklir på bremskiva så gnistene står. Gøy. Husk å etterstramme, folkens.. 

Endret av Retroman
Lenke til kommentar
Retroman skrev (17 minutter siden):

Selv om det er godt ment har jeg store problemer med folk som plutselig stopper når de har forkjørsrett fordi de skal være snille i trafikken. Det har faen meg vært nære på noen ganger, både på forkjørsvei og i rundkjøringer (ja, jeg bor på bygda - er nok en faktor)

Selve grunnen til at jeg strøk på første oppkjøring. Noen på forkjørsvei som stanset for meg, og jeg kjørte ut, sensor mente at vedkommende hadde måttet bremse fordi jeg kjørte ut i veien, altså brudd på vikeplikt. Ord mot ord fungerer dårlig for kandidatens del i en slik situasjon. Forstår ikke hvorfor man ikke har innført dashcam ved førerprøver.

Endret av RaptorStrike
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Retroman skrev (1 time siden):

Selv om det er godt ment har jeg store problemer med folk som plutselig stopper når de har forkjørsrett fordi de skal være snille i trafikken. Det har faen meg vært nære på noen ganger, både på forkjørsvei og i rundkjøringer (ja, jeg bor på bygda - er nok en faktor)

Dette er så irriterende. Spesielt når jeg kjører storbil, planlegger å ta ned fart i god tid for å spare energi samtidig som jeg overholder vikeplikt så stopper de. Og da må jo jeg stoppe. Blæ! 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...