Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du tror møtende bil har på fjernlyset vær sikker på din sak før du blinker med din lys!

 

På vei hjem langs rv7 i går tror jeg at det var 4-5 møtende biler som blendet meg ved å blinke med fjernlysa, utrolig irriterende.

Kan jo tenkes at dine lys ikke er korrekt justért og blender, selv om du kun har nærlys.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Opplever selv å bli blinket på nesten daglig da folk tror day time running lightsa jeg har på volvoen er grøftelys. I mørke er disse rent dekorative og gir ikke fra seg nok lys til å kaste noe lys på veien bare en meter forran seg. Likevel skal folk på død og liv demonstrere ved å blinke på noe de tror er ulovlig selv om det ikke er noe som blender dem.

Lenke til kommentar

Jeg leser dette sånn: Trenger ikke å sjekke - jeg har rett, alle de som blinker er idioter

 

Kan være greit å dobbeltsjekke kjørelysene når så mange reagerer. I verste fall kan dette føre til trafikkfarlig situasjoner. Har i tillegg selv merket meg at noen bilers "markeringslys" er vel ubehagelige å møte i dårlig vær..

Endret av H.A.M.
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opplever selv å bli blinket på nesten daglig da folk tror day time running lightsa jeg har på volvoen er grøftelys. I mørke er disse rent dekorative og gir ikke fra seg nok lys til å kaste noe lys på veien bare en meter forran seg. Likevel skal folk på død og liv demonstrere ved å blinke på noe de tror er ulovlig selv om det ikke er noe som blender dem.

 

Mistenker at det er noe lignende for meg, DRL ringer rundt lysa og folk tror det betyr at lysa er på:

f23de12s-960.jpg

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

 

Jeg leser dette sånn: Trenger ikke å sjekke - jeg har rett, alle de som blinker er idioter

 

Kan være greit å dobbeltsjekke kjørelysene når så mange reagerer. I verste fall kan dette føre til trafikkfarlig situasjoner. Har i tillegg selv merket meg at noen bilers "markeringslys" er vel ubehagelige å møte i dårlig vær..

Jeg har fått det sjekket hos Volvo i Ålesund på sist service og hørt samme historien fra andre bileiere med DRL lys plassert der grøftelysene normalt sett er. De som blinker på meg er nok i dette tilfellet regelryttere som tror de har noe på meg.

Endret av Evil-Duck
Lenke til kommentar

De verste lysa som finnes i dag er blålige blendende ledlights. Et par ganger har jeg lurt på om det er uttrykning bak meg fordi lysene er så blå.

Grøfteløs + tradisjonelle nærlys er småtteri i forhold.

 

Rart at dette er lov. Det burde settes fokus på dette.

 

Samt "nyere" biler med autoavblending som slår av fjernlys og går ned til nærlys når det merker motgående lys er noen ganger treg og unøyaktig og blender sjåfører unødvendig.

Endret av Theo343
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, den "fella" har jeg gått i noen ganger, synes det ser ut som blålys et lite øyeblikk, men så er det bare utrolig blå vanlige billys.

 

AtW

 

Skjer (meg) ofte i Larvikstunnellen, er refleksjon fra blå kjørelys i veiskiltene som gjør at det ser ut som utrykningskjøretøy som kommer bak. Skiltene kaster lysene litt høyrere på tunnelveggen i nedfarten, så blir "lurt" noen ganger der...

Endret av LabWeiler
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...