Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

I det tilfellet har jeg lite sympati, hvis du ser en bil kommer i høy hastighet mot rundkjøringen så sneiler du deg ikke fram så du står halveis inn i rundkjøringen. Enten holder du en hastighet så du ikke kommer i veien for rød bil eller så venter du.

Nå skal man jo egentlig holde lav fart in mot kryss for å få oversikt over slikt. Men uansett, hvordan vil en slik forsikringssaker bli uten dashcam? Kjører man inn på siden selv om grønn bil var inne først (Mao rød har vikeplikt) ser det jo forsatt ut på tegningene at grønn bil brøt vikeplikten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Tullinger som tror deg er "venstreregel" i rundkjøringer. 

 

I praksis så er det jo det, du har vikeplikt inn i rundkjøring(se skilt) og trafikken kommer bare fra venstre, men du skal teknisk sett vike hvis en bil kommer fra høyre også. Som tommelregel går det fint å leve med å si at det er "venstreregel".

 

 

Jeg er ikke enig.

Tolkningen din er rett, så lenge rundkjøringen har kun et felt.

De fleste har 2.

Vis man hadde venstrevikeplikt i rundkjøringer, så har de som kjører i indre kjørefelt: De har forkjøresrett. Og det har de ikke, de er faktisk den farligste gruppen fordi de ikke klarer å se til høyre ved avkjøring.

 

 

 

 

 

Hører at det er fullstendig kaos i Tromsø-trafikken på grunn av litt snøfall i dag. Er det ikke folka oppi der som er så rappkjefta hver gang det er "snøkaos" i sør da?  :p

 

Vis været er som Sør i Nordland, har det kanskej vært snøfritt der siden nyttår.

Det, eller så er monsterbruen veldig vanskelig å krysse ved is og piggfrie vinterdekk. Spesielt siden havtettstedene salter ganske hardt, derav færre med pigger.

Eller noen underdimensjonert avkjøringsrampe i rushtiden.

 

Noe er det alltid

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar

I det tilfellet har jeg lite sympati, hvis du ser en bil kommer i høy hastighet mot rundkjøringen så sneiler du deg ikke fram så du står halveis inn i rundkjøringen. Enten holder du en hastighet så du ikke kommer i veien for rød bil eller så venter du.

Jasså ,du er en av dem ja... Pass på at du ikke ender opp som uaktsom drapsmann sier jeg bare. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her jeg bor er det mange rundkjøringer og bare en som er ordentlig tofelts med oppmerking på. Omtrent 70% kjører feil og ikke bruker blinklys. 

Istad så kjørte jeg inn i rundkjøringen som var oppmerket tofelt og en annen var på veg inn til venstre for meg og han ligger i innerste felt. Han tuter og legger seg helt oppå støtfangeren min en stund før han forsvinner. Det var kjempegod plass mellom oss og ingenting skjedde. Skal ikke mye til å irritere folk nå om dagen..

Lenke til kommentar

Jeg er ikke enig.

Tolkningen din er rett, så lenge rundkjøringen har kun et felt.

De fleste har 2.

Vis man hadde venstrevikeplikt i rundkjøringer, så har de som kjører i indre kjørefelt: De har forkjøresrett. Og det har de ikke, de er faktisk den farligste gruppen fordi de ikke klarer å se til høyre ved avkjøring.

 

Det er ikke så enkelt, les denne artikkelen http://www.dagbladet.no/tema/naf-bil-a-har-skylden-vegdirektoratet-feil-bil-b-har-skylden/61140705

Lenke til kommentar

Nei, det er så enkelt.

Enter kjører bil A uforsiktig, og treffer B i siden.

Eller så følger ikke B med i det heletatt, og glemmer vikeplikten.

Jeg ser ingen grunn til at man behandler 2felts rundkjøring på noe annet vis enn feltskifte på motorvei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hører at det er fullstendig kaos i Tromsø-trafikken på grunn av litt snøfall i dag. Er det ikke folka oppi der som er så rappkjefta hver gang det er "snøkaos" i sør da? :p

Var vel stort sett bussene som lå strødd. Hybridbusser uten tilstrekkelig klaring i hjulbuene til skikkelig kjetting.

Helt standard at de seiler rundt å lager krøll hver gang det blir nullføre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag har det snødd masse og igjen ser man hvor utrolig elendig nordmenn er til å kjøre. 40 i 80sona og stopper nesten når de møter biler. Kunne fint holde 80 med en gang jeg fikk banka forbi disse hjernedøde folka. Må snart kjøpe ny rute igjen, for den fikk kjørt seg i dag.

 

Synes politiet burde holde kontroll og bøtelegge disse kjøtthuene som ikke klarer å holde fartsgrensen. Spesielt de som ligger under halvparten av fartsgrensen...

Lenke til kommentar

I dag har det snødd masse og igjen ser man hvor utrolig elendig nordmenn er til å kjøre. 40 i 80sona og stopper nesten når de møter biler. Kunne fint holde 80 med en gang jeg fikk banka forbi disse hjernedøde folka. Må snart kjøpe ny rute igjen, for den fikk kjørt seg i dag.

Synes politiet burde holde kontroll og bøtelegge disse kjøtthuene som ikke klarer å holde fartsgrensen. Spesielt de som ligger under halvparten av fartsgrensen...

Fartsgrenser er max hastighet på strekning.

Du skal kjøre avpasse farten etter forholdene, hvis det står 80 på skiltet så betyr det IKKE at det nødvendigvis er trygt å kjøre 80.

Hvis det har "snødd masse" så høres det definitivt ut som man bør redusere hastigheten markant.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Snør det en millimeter er det og full stopp på veiene her. Nordmenn er meget utrygge i trafikken.

 

I Bergen er det null fly i trafikken. Folk som ikke blinker, folk som bremser 10 km før nedbremsingfeltet, folk i venstrefelt som ligger side om side de i høyrefelt.

 

Noe av det verste er når folk IKKE klarer å kjøre ut i rundkjøringen når SJANSEN er der. "Hey det kommer en bil firetusenmeter oppi der, best å vente på han." Er det rart det er kø sier nå bare jeg, når folk ikke klarer å kjøre når den ene sjansen tilbyr seg. Jomfru i nød bak rattet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...