Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

 

Vi vet jo ikke hva som er i søppelsekker så det blir litt vanskelig å svare på. Men det blir ikke vår feil eller ansvar. Blir litt som en postbil har en pakke som inneholder narkotika, han kan jo ikke vite det.

Nå var det jo ganske så gitt at dett var et eksempel der begge parter vet/viste.

 

Men eksempelet ditt - tror du virkelig du ikke har ansvaret hvis du kjører over grensen, blir stoppet med 50kg kokain?

Det spørs i hvilket sammenheng. Som privatperson ja. Som stor transportbil som har forseglede pakker som kommer rett fra leverandør så nei.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Applaus til Opelen foran han som fulgte med i speila og så lastebilen kom fortere enn han burde og flytta seg nogenlunde ut av veien. Mange videoer av denne slags har gjort at jeg alltid har på nødblink hvis jeg står bakerst i køen på en vei med mer enn 80km/t, spesielt motorvei, og ser mer i speila enn om bilene foran meg rører på seg.

Lenke til kommentar

Lastebilsjåfører må ta "lappen" på nytt hvert 5. år, så det burde være noe tilsvarende for de eldre

 

Hjelper ikke å ha noe obligatorisk for B, når elevene ikke får kjøre selv, jeg lærer nesten ingenting av å se på andre

 

Det må de da ikke. De må fornye førerretten, men det skal ikke mer til enn å troppe opp på en trafikkstasjon med en legeattest for å ordne det.

Det samme må man gjøre om man er over 75 år for førerkort klasse B.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvem bryr seg om de melker gamlinger på 90 som sikkert dør i morgen?

Slike skulle ikke hatt lappen. Utrolig farlig. Se for deg en 90-åring som dreper en 18-åring. Fyf.

Nå er det vel atskillig flere 18 åringer som definitivt ikke skulle hatt lappen!

Nei. 18-åringer er bare uerfarne. Gamlinger på 90, har hverken syn, hørsel, reaksjonsevne igen. Dette er de tre viktigste samsene, i tillegg til luktesans man trenger for å godkjenne "kravet" til å kjøre bil - altså man er i tilstand der nan klarer det. Såklart er gamle folk mye mye større fare på veiene. Har opplevd dette selv. Jeg har mye flere farlige situasjoner med gamle folk bak rattet, enn yngre. Ut av det blå lager de sine egne regler fordi de er blitt demens ...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

De som kjører mot vederlag, som er 99% av sjåførene må faktisk ta lappen på nytt hvert 5 år, snakker da om sjåførlappen selfølgelig, men for en som jobber som sjåfør så er det det samme

Er ikke noe som heter sjåførlappen. Det heter Yrkessjåførbevis. Man trenger ikke ta den på nytt hvert 5. år, man skal derimot på et kurs hvert 5. år for å beholde. Har lite med selve kjøringen å gjøre, og er ikke noe praktisk opplæring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Hvem bryr seg om de melker gamlinger på 90 som sikkert dør i morgen?

Slike skulle ikke hatt lappen. Utrolig farlig. Se for deg en 90-åring som dreper en 18-åring. Fyf.

Nå er det vel atskillig flere 18 åringer som definitivt ikke skulle hatt lappen!

Nei. 18-åringer er bare uerfarne. Gamlinger på 90, har hverken syn, hørsel, reaksjonsevne igen. Dette er de tre viktigste samsene, i tillegg til luktesans man trenger for å godkjenne "kravet" til å kjøre bil - altså man er i tilstand der nan klarer det. Såklart er gamle folk mye mye større fare på veiene. Har opplevd dette selv. Jeg har mye flere farlige situasjoner med gamle folk bak rattet, enn yngre. Ut av det blå lager de sine egne regler fordi de er blitt demens ...

18 åringer er ikke bare uerfarne, de er umodne. Det er enormt mange 18 åringer som ignorere alt som er av trafikkregler, spesielt med høy fart og farlige forbikjøringer. Rett og slett grisekjøring som setter andres liv og helse i fare. Aldersgrensen for bilsertifikat burde vært økt til minst 20 år.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

De som kjører mot vederlag, som er 99% av sjåførene må faktisk ta lappen på nytt hvert 5 år, snakker da om sjåførlappen selfølgelig, men for en som jobber som sjåfør så er det det samme

Er ikke noe som heter sjåførlappen. Det heter Yrkessjåførbevis. Man trenger ikke ta den på nytt hvert 5. år, man skal derimot på et kurs hvert 5. år for å beholde. Har lite med selve kjøringen å gjøre, og er ikke noe praktisk opplæring.

 

Sist gang jeg var på kurset så var det praktisk opplæring/kjøring og det var mye som gjalt kjøringen

Lenke til kommentar

 

 

De som kjører mot vederlag, som er 99% av sjåførene må faktisk ta lappen på nytt hvert 5 år, snakker da om sjåførlappen selfølgelig, men for en som jobber som sjåfør så er det det samme

Er ikke noe som heter sjåførlappen. Det heter Yrkessjåførbevis. Man trenger ikke ta den på nytt hvert 5. år, man skal derimot på et kurs hvert 5. år for å beholde. Har lite med selve kjøringen å gjøre, og er ikke noe praktisk opplæring.

Sist gang jeg var på kurset så var det praktisk opplæring/kjøring og det var mye som gjalt kjøringen

Sist gang jeg var på kurset kunne de med fordel samlet informasjonen i et lite hefte man kunne lest gjennom i lunsjen dagen man hadde førstehjelp og brannøvelser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...