Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Om 10 år er sikkert idiotsikringen utviklet til at koppen må være så store at det er fysisk umulig å sette en henger på den.

 

Men en ting til: Brukte ikke vedkommende sikringswiren heller? Hvis man først har glemt så mye, hva er da sjansen for at el-kontakten var koblet til? For et nek. God flaks det ikke gikk ut over andre trafikanter.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar
Om 10 år er sikkert idiotsikringen utviklet til at koppen må være så store at det er fysisk umulig å sette en henger på den. Men en ting til: Brukte ikke vedkommende sikringswiren heller? Hvis man først har glemt så mye, hva er da sjansen for at el-kontakten var koblet til? For et nek. God flaks det ikke gikk ut over andre trafikanter.

 

jeg trodde egentlig ikke det gikk med dagens kopper engang, men jeg har jo ikke prøvd, og nå har jo noen bevist at det går :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Koppene kan være små, men du vil ikke få hengeren over kula slik at du får låst. Den vil kun ligge og hvile på kula. Tviler på at kvinnfolket kom langt på sin ferd.

Når jeg hekter på en henger så forsikrer jeg meg alltid om at jeg hører kneppet når den låses og så løfter jeg i hengeren og ser at bilen følger med.

Lenke til kommentar

På oppkjøring for kl BE er det essensielt å sjekke at tilhengeren er ordentlig nedpå, da ved å løfte tilhengeren opp så bilen følger etter.. (Gjøres ved å kjøre ned nesehjulet til bilen begynner å komme etter)

 

Gjør man ikke dette kan man etter hva jeg har forstått bare droppe å gjennomføre resten av oppkjøringa.

Lenke til kommentar

På oppkjøring for kl BE er det essensielt å sjekke at tilhengeren er ordentlig nedpå, da ved å løfte tilhengeren opp så bilen følger etter.. (Gjøres ved å kjøre ned nesehjulet til bilen begynner å komme etter)

 

Gjør man ikke dette kan man etter hva jeg har forstått bare droppe å gjennomføre resten av oppkjøringa.

Hadde det bare vært slik at kravene for å få utlevert førerkort i samtlige klasser forsatt gjaldt for å beholde de også hadde vel ikke vært et problem med hengere som faller av eller folk som prøver å drepe sykelister med bilen sin.

 

Førerkortet er tross alt minstekravet for å kjøre bil. Ikke mange som tenker på det.

Lenke til kommentar

Førerkortet er tross alt minstekravet for å kjøre bil. Ikke mange som tenker på det.

 

Kravene til å få og beholde førerkort er en vits. Opplæringen er for kort, og testingen overfladisk. Selv grove overtramp medfører bare midlertidig tap av førerkort. Selv såkalt permanent tap av førerkort tillater at man kan søke på nytt etter 5 år, og nesten ingen blir ilagt dette.

 

Føreropplæringen er mangelfull på å lære opp håndtering av risikable situasjoner i trafikken, og fokuserer nesten utelukkende på det tekniske i å håndtere et kjøretøy (Kanskje det er bedre nå enn da jeg tok lappen, men når jeg hører at folk kjører opp med en 10-20 timer profesjonell instruksjon så tviler jeg). Siden all opplæring er ute i reell trafikk er det naturligvis ikke mulig å iscenesette kritiske situasjoner. Man burde strakt innført obligatorisk simulatortrening, og en oppkjøringsdel i simulator for å teste at kandidatene vet hvordan de skal unngå å komme opp i farlige situasjoner. (Å unngå de i første omgang er viktigere etter mitt syn enn å lære å komme ut av de igjen, selv om det også må dekkes) Til sist bør det innføres obligatorisk resertifisering for å påse at lisenshaverne ikke ilegger seg dårlige vaner.

Endret av sverreb
Lenke til kommentar

Angående rundkjøringer. Hva er dealen med at folk legger seg pent ytterst til høyre når de skal rett frem, men så kutter de bare linjen gjennom rundkjøringen og sperrer fullstendig det indre feltet? Jeg kan forstå det når det er ingen trafikk og man trygt kan peise gjennom, men det er veldig frustrerende når jeg ligger i indre felt og skal til venstre men blir nærmest presset opp på sirkelen fordi kjerringa til høyre for meg kun synes det er viktig å plassere seg riktig før rundkjøringen.

1: Kjøp en skroteferdig bil til ~5k med pen lakk

2: Legg deg i innerste felt.

3: Ikke kjør opp på rundkjøringen når idiotene bryter vikeplikten ved feltbytte.

4: Takser skaden. (Blir neppe under 10k om det er noe særlig lakkskade)

5: Få pengene utbetalt.

6. Skrot bilen.

7. Repeat.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...