Gå til innhold

Trafikalsk klagemur


Opus

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så tragisk ta det er komisk!

Viser tydelig at hovedfokuset til disse parkeringsvaktene på provisjon ikke er å ta parkeringssyndere, men å skuffe inn mest mulig penger til parkeringsselskapet.

Så lite det hadde kostet den j**** parkeringsvakten å løfte opp matten...men neida.

Føler at jeg blir litt kvalm bare å tenke på det.

Lenke til kommentar

Nei, da bruker parkeringsvakten ikke bare én, men hele fem(!) fingre til å børste bort snøen slik at parkeringsbeviset blir synlig.

 

Ikke for at jeg forsvarer private parkeringsselskap eller noe, men har den matta på bildet dalt ned fra himmelen som et naturfenomen, eller var det du som la den der?

Lenke til kommentar

Driftsjefen på jobben har kontakten med Europark, så jeg skal høre med ham om jeg burde klage, eventuelt om han klager (eller betaler den).

 

Jeg har litt lyst til å ta med meg en bunke A4-ark og legge dem strategisk på alle bilene slik at parkeringslappen ikke blir synlig. Kanskje også tape den fast i toppen så den ikke blåser bort. Lurer på om alle får bot da...

Lenke til kommentar

Som om det skulle ha noe å si.

 

Det har noe å si fordi du garantert er pliktig, i følge foreskriftene de opererer under, å gjøre parkeingstillatelsen synlig.

 

Når det er sagt tipper jeg du enkelt får igjen pengene dine om du klager. Har klaga på mindre drøye ting enn dette før og fått igjen. (Riktignok av kommunale selskaper, men dog, så lenge du kan vise til at du har lov til å stå der vil jeg tro det går greit).

Lenke til kommentar

Den er ville jeg valgt å klage på.

Jeg mener det kan argumenteres for at det foreligger synlig billett, det er ikke urimelig å forvente at parkeringsvakten sjekker der man normalt sett har billettholder montert.

I dette tilfellet krever det heller ikke noen nevneverdig innsats.

Lenke til kommentar

Klage er nyttesløst i dette tilfellet.

 

Jeg etterlyser et snev av fleksibilitet fra disse rovdyrene i uniform....litt medmennesklighet? Er de totalt blottet?

Har blitt urettferdig bøtelagt ved et par tilfeller, og har i tillegg ved svart på klage regelrett svart i samme bane som de.

Et eksempel var når jeg sprang inn på en butikk for å veksle en tusenlapp som var alt jeg hadde tilgjengelig der og da for så å springe ut igjen for å betale hadde jeg fått bot. Brukte maksimalt to minutter på dette, og utrolig nok lå den en bot der og parkeringsvakta var ikke å finne i det heletatt.

 

Sendte så en klage til Europark hvor jeg forklarte situasjonen og at jeg i tillegg kunne få ordnet videobevis på at jeg var vekke i fra bilen i maksimalt to minutter. I tillegg la jeg ved bevis på at jeg betalte for billetten innenfor disse to minuttene fra jeg parkerte.

Svaret jeg fikk var; Det gis ikke tid til å veksle penger. Beklager dette. Da svarte jeg så enkelt at det heller ikke gis tid til å betale for bota.

 

Jeg har ikke hørt noe som helst i fra de etter dette.

Endret av Hansien
Lenke til kommentar

Dersom skaden er større enn verdien av bilen vil du få igjen verdien av bilen.

Det skal nok større skader til enn lakkskade på 10k til på en bil som ellers ser ut til å være i god stand, gitt. Men om de erstatter verdien av bilen (som du lett snakker opp til minst 20k, tjener man jo uansett penger.

 

Det viktigste er uansett å gi de helsikes rundkjøringsidiotene en skikkelig lærepenge uten å TAPE på det selv.

Lenke til kommentar

Har det teppet eller hva det er for noe dalt ned fra himmelen og lagt seg oppå frontruta di?

Hva om du leser tråden før du poster? Det samme idiotiske spørsmålet har blitt stilt før. Hadde det vært noen forskjell om dette var en matte jeg plasserte der bevisst, eller om det var en søppelsekk som lå på bakken men som på et punkt blåste opp på bilen min og hektet seg fast i vindusviskeren slik at p-beviset ikke var direkte synlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...