Gå til innhold

Norge i VM 2026

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
^fmj skrev (10 timer siden):

Denne roinga, vad tycks? Jeg sliter.

Litt harry, teit og kleint? Ja.

Men det er VM, det skal jo være sånn. Bringer folk sammen med humor og selvironi. Lavterskel og lite selvhøytidelig greie som alle kan slenge seg med på. 

Jeg hyller det! 

Endret av Snikpellik
Skrevet
^fmj skrev (På 19.6.2026 den 23.37):

Denne roinga, vad tycks? Jeg sliter.

Litt dust, men jeg har opplevd verre fra norske fans. Ref når det var palestinske flagg på tribunen da vi møtte Israel for cirka et halvt år siden.

• Liker 3
Skrevet
^fmj skrev (23 timer siden):

Ser ut som at vi får Mexico i åttendedelsfinalen, lukter kvartfinale.

*Hente frem Jahn Teigen, MGP 1989* 

Hva er det som ligger bak det resonnementet? Hvilke plasser i gruppespillet for Norge og Mexico er det som gjelder for dette tipset?

Skrevet (endret)
Korgutt skrev (På 21.6.2026 den 23.51):

Hva er det som ligger bak det resonnementet? Hvilke plasser i gruppespillet for Norge og Mexico er det som gjelder for dette tipset?

Jeg skylder på KI, ser det blir feil, blir vel England.

Brasil! KI er virkelig elendig.

Endret av ^fmj
Skrevet
^fmj skrev (8 timer siden):

Jeg skylder på KI, ser det blir feil, blir vel England.

Hvis Norge går videre på 3.plass er vel Mexico fortsatt mulig?

Skrevet (endret)

I natt på Metlife:

image.thumb.png.0e306fa6b0b1996a3461482d9234d01b.png

Ingen skader eller sykdom å melde om. Ryerson virker helt klar etter den lille skaden mot Irak.

Vanskelig å bedømme hvor Senegal står, og det samme gjelder Norge. Jeg anser dette på forhånd som en helt åpen kamp, mot en svært sterk motstander på sitt beste, spesielt defensivt og på konteren. De var veldig gode mot Frankrike i førsteomgangen, og det var på samme stadion. Det har de kanskje en fordel av.

Banen ble beskrevet av de franske spillerne som helt forferdelig, noe bildene også viste. Den er tørr og treig, noe som er en ulempe for de antatt bedre lagene som ruller ballen mer. Men det er utrolig nok meldt regn hele dagen i New Jersey. Det blir spennende å se hvordan banen takler det også, for den ser ut som et lappeteppe. Jeg spår en hard fysisk batalje i høyt tempo på en veldig kjapp bane.

Norge fikk bare tildelt 4800 billetter, men trolig blir det også mye nordmenn ellers på tribunen blant de 80.000 det er plass til på VMs finalearena. Noen har nevnt tall omkring 12.000.

Nervøs. Hvordan skal folk se kampen?

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet
Snikpellik skrev (26 minutter siden):

I natt på Metlife:

image.thumb.png.0e306fa6b0b1996a3461482d9234d01b.png

Ingen skader eller sykdom å melde om. Ryerson virker helt klar etter den lille skaden mot Irak.

Vanskelig å bedømme hvor Senegal står, og det samme gjelder Norge. Jeg anser dette på forhånd som en helt åpen kamp, mot en svært sterk motstander på sitt beste, spesielt defensivt og på konteren. De var veldig gode mot Frankrike i førsteomgangen, og det var på samme stadion. Det har de kanskje en fordel av.

Banen ble beskrevet av de franske spillerne som helt forferdelig, noe bildene også viste. Den er tørr og treig, noe som er en ulempe for de antatt bedre lagene som ruller ballen mer. Men det er utrolig nok meldt regn hele dagen i New Jersey. Det blir spennende å se hvordan banen takler det også, for den ser ut som et lappeteppe. Jeg spår en hard fysisk batalje i høyt tempo på en veldig kjapp bane.

Norge fikk bare tildelt 4800 billetter, men trolig blir det også mye nordmenn ellers på tribunen blant de 80.000 det er plass til på VMs finalearena. Noen har nevnt tall omkring 12.000.

Nervøs. Hvordan skal folk se kampen?

Blir bare å se den hjemme i stua for min del. Planen er å prøve å sove noen timer etter jobb for å ikke være helt zombie i morgen.
Senegal er giftige, de er ekstremt gode på kontringer som du sier og på å slå om takten i matchen. Senegal virket dog bli slitne mot Frankrike mot slutten av første omgang og de subbet rundt i andre omgang etter et veldig høyt tempo tidlig i kampen.
Jeg tipper en veldig jevn match hvor vi blir liggende litt bakpå, men som ender 3-2 til Norge. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenkte å stå opp kl. 5 i natt og se kamp i opptak på NRK-app før jobb. 

Ønsker å gå inn i NRK-app og velge kamp i opptak UTEN å få resultatet spoilet. Noen som har erfaring med dette på NRKs sendinger?

Skrevet (endret)
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Ønsker å gå inn i NRK-app og velge kamp i opptak UTEN å få resultatet spoilet. Noen som har erfaring med dette på NRKs sendinger?

NRK og TV2 har begge gjort slik at man ikke blir spoilet i appen, så det skal gå fint! Har snakket med mange som har samme planer som deg.

– Dersom du går rett til NRK TV-appen, vil du kunne starte kampen uten at vi avslører resultatet, sier Ådland.

Også TV 2 vil tilrettelegge for at folk skal kunne se kampene i opptak.

– Vi kommer vi til å gjøre vårt ytterste for å holde VM-siden på TV 2 Play «spoilerfri», slik at man kan se både hele kamper og høydepunkter dagen etter uten å vite resultatet på forhånd, sier pressesjef Jan-Petter Dahl.

https://www.nrk.no/rogaland/fotball-vm-2026_-sta-opp-eller-se-i-opptak_-slik-loser-du-vm-sovnen-1.17897593

Selv skal jeg ofre Frankrike-Irak og dunke inn noen timer søvn først, og så dra og se kampen hos noen venner. Blir en spesiell opplevelse. Norsk seier i soloppgangen før levering i barnehagen hadde vært noe.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Fazam skrev (7 timer siden):

Hvis Norge går videre på 3.plass er vel Mexico fortsatt mulig?

Ja, ser vi kan få de i 16-dels.

Skrevet
Donkey Kong skrev (3 timer siden):

Så lenge du går direkte inn i nett-tv, ser jeg ikke for meg at det vil være noe spoilere der. Hadde kampen gått kl.21, kunne man risikert at det sto noe som reklame for Kveldsnytt.

Skrevet (endret)

3-1 til Norge! Har ikke gledd meg så mye til en fotballkamp siden Irak-Norge! :)

Vurderte se kampen ute, men blir nok hjemme med litt god nattmat, øl og vin. Skal dubbe litt på sofaen til Frankrike-Irak om jeg greier det.

Blir spennende å se utfallet av Frankrike-Irak også.  

Håper bare det ikke blir noen utsettelse på grunn av dårlig vær nå da - eller at det preger kampen for mye. Men ser vel ikke helt lovende ut?

Endret av DukeRichelieu
Skrevet

Bra den knusktørre rugbymatten får litt vann, men kan bli en sein kveld om de skal holde på som i klubb-VM... 30 min per lyn. Bare å ha nok drikkevarer folkens! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...