^fmj Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni (endret) En ting, hvorfor skal Østigård hoppe opp på Ødegaard? Med alle skadene kan det umulig være ideelt. Klarer ikke se på sendingen til TV2 med all reklamen. Endret 17. juni av ^fmj
Snikpellik Skrevet 17. juni Forfatter Skrevet 17. juni (endret) Nå er vi i gang 🇳🇴 Ikke den beste prestasjonen på flere måter, men å vinne 4-1 i en åpningskamp i VM er fantastisk uavhengig av motstander. Dette hadde vi tatt alle dager i uka. Det er også mye å si om banen, vanning, dommeren og mulige skader, men nå må det nytes litt først. Endret 17. juni av Snikpellik 1
Snikpellik Skrevet 17. juni Forfatter Skrevet 17. juni (endret) Gruppe I Frankrike - Senegal 3-1 Irak - Norge 1-4 Sannsynlighet for avansement: 97,2% ifølge Norsk Regnesentral 98% ifølge Football Meets Data Neste 21. juni - New Jersey Norge - Senegal (02:00) NRK – Ståle har nå gitt troppen helt fri i to dager, de kan reise hvor de vil og gjøre hva de vil. De kan også møte familie og venner for første gang på over to uker. Fredag starter treningene og forberedelsene til Senegal-kampen. Endret 17. juni av Snikpellik
BadCat Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Det hjelper ikke med trening hvis det ikke strammes opp i forsvarsrekka. Det kommer motstanderlag med mer press og ballføringer. Da blir det overkjøring hvis det spilles som i går. 1
:utakt Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Jeg måtte gi meg etter første omgang. Jevn kamp, mye surr på midten og bakover, men vi har en to meter jærbu på topp. Haaland er altså noe av det villeste jeg har sett. Hvis vi klarer å sette opp han til noe som ligner på en målsjanse, så blir det jo mål. Kvartfinale? Hvem vet. 1
engavif Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Forsvaret og keeper er altfor dårlig for at vi skal nå langt. Hadde vi møtt Senegal eller Frankrike igår med pasningsspillet i forsvaret hadde vi tapt. Vi scorer 4 på en dårlig dag, det er jo noe, men med dette spillet i dem 2 neste kampene så blir vi stående med 3 poeng, det er vel ikke nok for å gå videre.
:utakt Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Jeg så Mbappe hadde lekestue mot Senegal. Kampen mot Frankrike kan bli en travel dag på jobben for gutta våre. Forhåpentligvis har vi da slått Senegal og er kvalifisert allerede... 1
Fazam Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Det sier sitt at Irak var med i kampen inntil siste halvdel av 2.omgang. Etter at Norge scoret det tredje på dødball, var kampen over. Norge scoret to mål mot dem i praksis på selvmål.
DukeRichelieu Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Litt heseblesende og nervøs start, men vi må vel si oss godt fornøyd med 4-1 på første åpningskamp i VM på 28 år! Har stor tro på laget videre. Heia Norge! Hvor er det kult å se kamp i Oslo? Tenker å se Senegal ute, men vet ikke hvor enda.
KANE2009 Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni BadCat skrev (3 timer siden): Det hjelper ikke med trening hvis det ikke strammes opp i forsvarsrekka. Det kommer motstanderlag med mer press og ballføringer. Da blir det overkjøring hvis det spilles som i går. Vi har mye å gå på defensivt. Se på målet deres for eksempel (det var flere lignende situasjoner). Vi har 8 mann (inkludert keeper) i boksen, de har 3, allikevel får Hussein gå opp, nærmest upresset og bare heade den inn. Hadde det ikke vært for Haaland så tror jeg ikke det hadde blitt 3 poeng.
Snikpellik Skrevet 17. juni Forfatter Skrevet 17. juni (endret) DukeRichelieu skrev (57 minutter siden): Hvor er det kult å se kamp i Oslo? Tenker å se Senegal ute, men vet ikke hvor enda. De fleste steder hvor de viser kamper er nok kult. Siden den går midt på natta og været er usikkert ville jeg anbefalt Fotballeventyret som er inne i Grünerhallen. Det er noen få billetter igjen til Senegal. https://fotballeventyret.no/kamper Man kan også gamble på å ikke booke, for de har gratis inngang også, men det er usikkert og da må du belage deg på lang kø og å møte opp mange timer før kamp. Endret 17. juni av Snikpellik 1
:utakt Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni @DukeRichelieuBare et tips, undersøk litt hvordan du kommer deg hjem etter kampen. Ruter kjører ikke noe særlig ekstra avganger på annet enn t-banen, hvis jeg skjønte det riktig. Hvis det er langt å gå er det greit å være forberedt på det. 1
DukeRichelieu Skrevet 17. juni Skrevet 17. juni Snikpellik skrev (1 time siden): De fleste steder hvor de viser kamper er nok kult. Siden den går midt på natta og været er usikkert ville jeg anbefalt Fotballeventyret som er inne i Grünerhallen. Det er noen få billetter igjen til Senegal. https://fotballeventyret.no/kamper Man kan også gamble på å ikke booke, for de har gratis inngang også, men det er usikkert og da må du belage deg på lang kø og å møte opp mange timer før kamp. Takk for tipset! Ikke langt fra hvor jeg bor, så det kunne passet. Har du vært der? Flere på Google-anmeldelser som ikke virket helt fornøyd. :utakt skrev (1 time siden): @DukeRichelieuBare et tips, undersøk litt hvordan du kommer deg hjem etter kampen. Ruter kjører ikke noe særlig ekstra avganger på annet enn t-banen, hvis jeg skjønte det riktig. Hvis det er langt å gå er det greit å være forberedt på det. Godt poeng. Bor heldigvis noenlunde sentralt, så skal nok gå stort sett greit. Tror jeg unngår Ullevål med det første.
Snikpellik Skrevet 17. juni Forfatter Skrevet 17. juni DukeRichelieu skrev (1 minutt siden): Takk for tipset! Ikke langt fra hvor jeg bor, så det kunne passet. Har du vært der? Flere på Google-anmeldelser som ikke virket helt fornøyd. Har ikke vært der under VM. Kjenner noen som var der i går og var fornøyde, men ganske stive ølpriser. Fordelen er at det er inne. Akkurat sånn været er meldt nå kan det fort regne under Senegal-kampen, men det kan selvfølgelig endre seg. Men god stemning blir det nok uansett hvor du drar! 1
Snikpellik Skrevet 18. juni Forfatter Skrevet 18. juni Ryersons skade er ikke alvorlig, og han er "good" ifølge landslagslegen. Dette er gode nyheter, for å gå fra Ryerson til Holmgren-Pedersen vil nok være det største kvalitetstapet vi kan få i startelleveren. La oss håpe han er helt fin igjen til Senegal. – Ryerson har en litt sliten lårmuskel, men er good og ingen stor bekymring. Trenger kun litt ro og belastningsstyring de neste dagene, sier Sand. https://www.nrk.no/sport/landslagslegen-om-ryerson_-_-sliten-larmuskel-1.17925615
Dagner Skrevet 18. juni Skrevet 18. juni Jeg håper noen kan finne Martin sin selvtillit og gi den tilbake til han. Toppnivået hans er verdensklasse, men det blir langt mellom kampene hvor han virkelig presterer
Snikpellik Skrevet 19. juni Forfatter Skrevet 19. juni (endret) Martin har en del mer å gå på ja, men jeg synes kanskje det har blitt litt for negativt rundt han nå. Mot Marokko var han ikke på sitt beste, men han spilte seg mer og mer inn i det og det var faktisk han som scoret. Mot Irak hadde han ikke en god kamp. Men, han løp likevel klart mest av spillerne på banen og hadde flest gjenvinninger. Etter gjenvinningene ble det sjeldent omsatt til noe mer, men det var han ikke alene om å slite med. Iraks mål kom etter en strålende gjenvinning, men så ble ballen tapt og det ble gjort mange feil. Det var også han som ledet an i presset da Norge løftet seg i andreomgangen, og han som slo den perfekte corneren til 1-3 målet. Jeg synes han hadde en stigende kurve i løpet av kampen, så håpet er at han fortsetter den. Er egentlig mer bekymret for det tørre, dårlige gresset og hvordan det vil påvirke spillet vårt kontra Senegal sitt. Banen på Metlife så ikke bra ut i det hele tatt, og de franske spillerne snakket mye hvor forferdelig den var etter kampen. Endret 19. juni av Snikpellik
Fazam Skrevet 19. juni Skrevet 19. juni Snikpellik skrev (På 18.6.2026 den 11.56): Ryersons skade er ikke alvorlig, og han er "good" ifølge landslagslegen. Dette er gode nyheter, for å gå fra Ryerson til Holmgren-Pedersen vil nok være det største kvalitetstapet vi kan få i startelleveren. La oss håpe han er helt fin igjen til Senegal. Ryerson var vel medskyldig i baklengsmålet? Ser for meg at dette er en spiller som kan miste hodet og bli utvist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå