Gjest d926b...67f Skrevet 14. april Skrevet 14. april Vet ikke helt hvor jeg skal begynne... Jeg har hatt øye for en dame en stund, vi er begge i 30 årene. Vi går begge på samme trening. I begynnelsen så var hun der noen måneder, før hun forsvant. Mens hun var der og frem til hun forsvant, så var det ett eller annet med henne, men jeg vet ikke hva. Dårlig som jeg er, så sleit jeg med og i det hele tatt si noe som helst til henne. Hun forsvant, og jeg tenkte ikke mer på henne. Før inntil èn stund tilbake, da kom hun tilbake på denne treningen. Jeg bestemte meg da så for og si noe, iallefall for og bryte isen. Husker ikke helt hva, men det fungerte, nå snakker vi iallefall. Det skal sies at hun heller ikke sa noe, frem til jeg sa noe, så om mulig hun sliter med det samme. Jeg bare, jeg... Jeg sliter med og spørre om noe direkte (altså, skal vi finne på noe?), da jeg ikke ønsker og presse meg på, ei heller ønsker jeg og være èn som blokkerer hun fra og ikke ville gå på treningen pga. viss jeg hadde spurt direkte, og hun ikke hadde vært interessert overhodet i meg, så har jeg ingen ønske om at hun slutter på treningen pga meg. Jeg vet ikke om det er noe interesse fra hennes side i meg, og jeg vet ikke hvordan jeg finner dette ut. Jeg vet heller ikke om hun allerede har type, for da er det selvsagt over før det er begynt. Eller om jeg i det hele tatt er hennes type / har kjangs overhodet. Som dere muligens forstår, så har jeg begrenset erfaring med dette temaet, noe som gjør at jeg har èn tendens til og overtenke ting. Ett eksempel er at jeg før treningen har bestemt meg for og si ett eller annet til henne, men så er det ett eller annet som kommer i veien for det og så er det ikke før neste trening jeg ser henne igjen. Etter at hun kom tilbake og jeg hadde snakket litt med henne over noen uker, så forsvant hun igjen. Og denne gangen så bestemte jeg meg for og sende èn melding når det hadde gått noe tid. Jeg fikk svar på denne ganske kjapt, grunnen til fraværet var ikke noe negativt men hun regnet med og komme tilbake på trening snart. Så kan det selvsagt være at hun tenker siden hun fikk melding fra meg «Det var hyggelig, at folk ønsker at jeg kommer tilbake til treningen». Det jeg tror hun tenker er «Det var hyggelig, er han interessert i meg?» Det mest logiske er det første. Mitt håp er det siste. Anonymous poster hash: d926b...67f
Engelhorn Skrevet 14. april Skrevet 14. april Klarer ikke å spore noen spørsmål i innlegget ditt. Men tolkningen min utifra hva jeg leser er at du overtenker dette alt for mye. Slå av litt small talk. Er tonen grei kan du spørre om dere skal stikke ut å ta noe kjapt å spise etter trening eller noe annet lettvint. 1
DukeRichelieu Skrevet 14. april Skrevet 14. april (endret) En mann går for det han vil ha. Punktum. Så er resten opp til henne. En rask analyse av situasjonen gir et inntrykk av at du er mer opptatt av hva hun tenker og dette er noe de færreste kvinner vil oppleve som attraktivt. I hvert fall på dette tidspunktet. Men kudos for at du har kommet i kontakt med henne. De færreste kommer så langt i 2026. Det er faktisk ikke mer komplisert enn: "Har du lyst å treffes i løpet av uken?" Man trenger ikke være James Bond eller Don Juan. Bare ta initiativ til å møtes - uten unnskyldninger. Men så nevner du plutselig at du har sendt henne en melding. Der falt jeg litt av lasset. Dere har utvekslet nummer? Endret 14. april av DukeRichelieu 1 1 1
Gjest d926b...67f Skrevet 14. april Skrevet 14. april Engelhorn skrev (2 timer siden): Klarer ikke å spore noen spørsmål i innlegget ditt. Men tolkningen min utifra hva jeg leser er at du overtenker dette alt for mye. Slå av litt small talk. Er tonen grei kan du spørre om dere skal stikke ut å ta noe kjapt å spise etter trening eller noe annet lettvint. Takk, ja, jeg er egentlig klar over det. Spørsmålet er vel egentlig, hva gjør jeg? DukeRichelieu skrev (1 time siden): En mann går for det han vil ha. Punktum. Så er resten opp til henne. En rask analyse av situasjonen gir et inntrykk av at du er mer opptatt av hva hun tenker og dette er noe de færreste kvinner vil oppleve som attraktivt. I hvert fall på dette tidspunktet. Men kudos for at du har kommet i kontakt med henne. De færreste kommer så langt i 2026. Det er faktisk ikke mer komplisert enn: "Har du lyst å treffes i løpet av uken?" Man trenger ikke være James Bond eller Don Juan. Bare ta initiativ til å møtes - uten unnskyldninger. Men så nevner du plutselig at du har sendt henne en melding. Der falt jeg litt av lasset. Dere har utvekslet nummer? Problemet da er at jeg da viser interesse, ref. det jeg skrev. Ser helt klart det. Nei, ikke nummer, men jeg skrev til henne på facebook. Anonymous poster hash: d926b...67f
Noxhaven Skrevet 14. april Skrevet 14. april Gjest d926b...67f skrev (49 minutter siden): Problemet da er at jeg da viser interesse Hvorfor er det et problem når du åpenlyst er interessert? 1 1
Kaldand Skrevet 14. april Skrevet 14. april Dere har allerede hatt litt kontakt hun har svart raskt og responsen har ikke vært kald det er et godt tegn. I en slik situasjon er det egentlig bare å ta steget og spørre om hun vil finne på noe enkelt som å ta en kaffe gå en tur eller kanskje spise noe etter trening. Det er også bare positivt å vise interesse det handler ikke om å skjule interesse og snike det inn til en senere anledning. Som regel blir det oppfattet som både modig og positivt at du tør å spørre direkte. Det er en god ting. Etter min erfaring fungerer det ofte bedre å gripe muligheten mens stemningen fortsatt er litt god i stedet for å bruke lang tid på å skrive frem og tilbake og bygge det opp på for eksempel Facebook. Noen ganger er det enkleste også det beste. Go for it! 1
Gjest 98cbb...d58 Skrevet 14. april Skrevet 14. april Hvis jeg hadde kunne fortalt mitt yngre selv noe, så ville det vært at det er 100% greit å spørre om noe og det er helt 100% greit å få nei. Anonymous poster hash: 98cbb...d58
ilpostino Skrevet 14. april Skrevet 14. april Gjest d926b...67f skrev (4 timer siden): Dårlig som jeg er, så sleit jeg med og i det hele tatt si noe som helst til henne. jeg tror det er mange som sliter med dette. Men ut ifra det andre du skriver så virker det som du har initiert noe kontakt og det er bra. Ofte hjelper det å starte med noe enkelt som "hei" så tar man det videre derfra. Livet har lært meg at det er bedre å gjøre (eller prøve i det minste) og heller få nei en å gi seg selv mental juling eller angre på at man ikke prøvde. Jeg vet ikke hva dere har snakket om, men har dere snakket om noe mat eller drikke kan du foreslå at dere drar på en av deres favorittsted for at den andre skal kunne oppleve smaken av noe den andre liker veldig godt. Har dere snakket om kulturelle ting, kan du foreslå at dere går på museum (eller tilsvarende) sammen. Mulighetene er egentlig mange.
DukeRichelieu Skrevet 15. april Skrevet 15. april Gjest d926b...67f skrev (12 timer siden): Problemet da er at jeg da viser interesse, ref. det jeg skrev. Ser helt klart det. Nei, ikke nummer, men jeg skrev til henne på facebook. Anonymous poster hash: d926b...67f Er ikke du interessert da? Er ikke det det tråden handler om? Å skrive til noen du ikke kjenner veldig godt på Facebook kan vel vanskelig tolkes som noe annet enn interesse og i verste fall litt oppsøkende. Da hadde jeg heller spurt ansikt til ansikt. 1
The Avatar Skrevet 15. april Skrevet 15. april Sidan du tydelegvis alt har lagt henne til på Facebook (og ho har akseptert) så har du eigentleg komt langt forbi stadiet for å bryte isen og berre enkel småprat. Neste steg om du ikkje alt har komt dit er å prate om ting som ikkje er treningsrelatert. Det er her du finner ut om praten er mest kollegaprat der dykk snakkar om trening under treninga, eller om det er meir vennskapeleg prat om alt mogleg anna. Steget deretter er å prøve å innlede ein samtale utanfor treningssenteret. For oss er det heilt umogleg å tolke kva denne dama tenker utifrå det du skriver, men ettersom ho har lagt deg til på Facebook og ikkje minst at ho svarer på meldingar du sender, så indikerer det at ho er interessert i å ha kontakt med deg. Om ho er ute etter å ha deg som bekjent, venn eller kjæreste er det for tidleg å gjette på. Hadde ho berre var interessert i å trene, så hadde du fort merka det. Slike personar vil typisk ha på seg headset og trene heilt i si eiga boble og vil helst ikkje kommunisere med andre utover eit nikk eller eit smil om ein tilfeldigvis møter blikket til andre på treningssenteret.
BadCat Skrevet 15. april Skrevet 15. april Hvorfor forsøke å kjøpe kua, hvis du på annet vis kan få all melka du ønsker. Det sa min far. Det må finnes bedre måter enn å elge seg innpå kvinner som er der for å trene. 2
Gavekort Skrevet 15. april Skrevet 15. april Gjest d926b...67f skrev (14 timer siden): Problemet da er at jeg da viser interesse, ref. det jeg skrev. Ser helt klart det. Er du ikke interessert da? Det er rart hvordan det har blitt så stigmatisert å vise romantisk interesse i en annen person. Shoot your shot. Worst case så får du et avslag, og da vil det mest sannsynligvis være et høflig nei. 3 1 1
Gjest d926b...67f Skrevet 15. april Skrevet 15. april The Avatar skrev (5 timer siden): Sidan du tydelegvis alt har lagt henne til på Facebook (og ho har akseptert) så har du eigentleg komt langt forbi stadiet for å bryte isen og berre enkel småprat. Neste steg om du ikkje alt har komt dit er å prate om ting som ikkje er treningsrelatert. Det er her du finner ut om praten er mest kollegaprat der dykk snakkar om trening under treninga, eller om det er meir vennskapeleg prat om alt mogleg anna. Steget deretter er å prøve å innlede ein samtale utanfor treningssenteret. For oss er det heilt umogleg å tolke kva denne dama tenker utifrå det du skriver, men ettersom ho har lagt deg til på Facebook og ikkje minst at ho svarer på meldingar du sender, så indikerer det at ho er interessert i å ha kontakt med deg. Om ho er ute etter å ha deg som bekjent, venn eller kjæreste er det for tidleg å gjette på. Hadde ho berre var interessert i å trene, så hadde du fort merka det. Slike personar vil typisk ha på seg headset og trene heilt i si eiga boble og vil helst ikkje kommunisere med andre utover eit nikk eller eit smil om ein tilfeldigvis møter blikket til andre på treningssenteret. Jeg har ikke lagt henne til på facebook, bare skrevet melding. Da får hun vel opp ett eller annet om at hun ønsker og godkjenne denne meldingen, om hun gjør det (som hun gjorde) så kan vi skrive uten og være venner. Ja, det var liksom det. Ikke lett dette her. Gavekort skrev (4 timer siden): Er du ikke interessert da? Det er rart hvordan det har blitt så stigmatisert å vise romantisk interesse i en annen person. Shoot your shot. Worst case så får du et avslag, og da vil det mest sannsynligvis være et høflig nei. Jo, det er jeg. Men det er jo det; om hun ikke er det, så blir det veldig klein stemning om hun i det hele tatt dukker opp igjen. Kall meg gjerne pinglete når det kommer til dette, men det er slik jeg har kommet frem til. Anonymous poster hash: d926b...67f
Gjest 98cbb...d58 Skrevet 15. april Skrevet 15. april 5 hours ago, Gavekort said: Er du ikke interessert da? Det er rart hvordan det har blitt så stigmatisert å vise romantisk interesse i en annen person. Enig, jeg syns det er regelrett trist egentlig. Anonymous poster hash: 98cbb...d58
Radon Måling Skrevet 15. april Skrevet 15. april Snu på det, hvis du ikke prøver så vil du gå i flere år å lure på "hva hvis jeg hadde bare spurt". Det er verre for en overtenker.
ronron25 Skrevet 15. april Skrevet 15. april Gjest 98cbb...d58 skrev (18 timer siden): Hvis jeg hadde kunne fortalt mitt yngre selv noe, så ville det vært at det er 100% greit å spørre om noe og det er helt 100% greit å få nei. Anonymous poster hash: 98cbb...d58 Det er langt langt innenfor å spørre om man gjør det på en respektfull måte. Det vil sikkert uansett smigre henne. Og så må man takle å bli avvist. Om hun ikke takler å bli spurt, så er det et problem hun har, og det er ikke ditt ansvar. Det er en treningssak dette også😉.
Gjest d926b...67f Skrevet 15. april Skrevet 15. april Radon Måling skrev (3 timer siden): Snu på det, hvis du ikke prøver så vil du gå i flere år å lure på "hva hvis jeg hadde bare spurt". Det er verre for en overtenker. Du skulle bare visst hva jeg allerede har rukket og tenke... ronron25 skrev (3 timer siden): Det er langt langt innenfor å spørre om man gjør det på en respektfull måte. Det vil sikkert uansett smigre henne. Og så må man takle å bli avvist. Om hun ikke takler å bli spurt, så er det et problem hun har, og det er ikke ditt ansvar. Det er en treningssak dette også😉. Nå var det ikke meg (TS) du siterte men en annen. Ja, det er sant. Det er nettopp det, og det er jeg usikker på. Hehe, personlig så liker jeg mye bedre den andre treninga, enn og trene på dette 😉 Anonymous poster hash: d926b...67f
Radon Måling Skrevet 15. april Skrevet 15. april 2 hours ago, Guest d926b...67f said: Du skulle bare visst hva jeg allerede har rukket og tenke... "Ekje bra å tenke for møye" i følge Haaland. Det fins metoder for sånt uten at jeg skal begynne å preke 🙂↕️ 1
Gjest d926b...67f Skrevet 18. april Skrevet 18. april Radon Måling skrev (På 15.4.2026 den 23.10): "Ekje bra å tenke for møye" i følge Haaland. Det fins metoder for sånt uten at jeg skal begynne å preke 🙂↕️ Ja, det er helt sant, men det er litt lettere sagt en gjort TTELPMOK skrev (På 15.4.2026 den 23.39): Feil tråd. Synd at du slettet, uansett om det var feil tråd så hadde du også ett poeng. Takk uansett til alle som har skrevet. Ser ut som om det er felles mening her, hvorvidt det blir gjort noe med av undertegnede er nok mest sannsynlig tvilsomt. Men greit og høre hva andre mener 👍 Anonymous poster hash: d926b...67f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå