Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dame på trening

Gjest d926b...67f

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Gjest d926b...67f skrev (4 timer siden):

Takk uansett til alle som har skrevet. Ser ut som om det er felles mening her, hvorvidt det blir gjort noe med av undertegnede er nok mest sannsynlig tvilsomt. Men greit og høre hva andre mener 👍

Anonymous poster hash: d926b...67f

Det hele koker ned til hva slags liv du vil ha og hva slags mann du vil være.

Er det et liv med kvinnelig selskap eller et uten? Vil du være en mann som går gjennom livet styrt av frykt? Eller vil du trosse frykten?

"Alt du ønsker deg i livet ligger utenfor komfortsonen din."

Jeg svarte henholdsvis ja og nei på spørsmålene over en gang for lenge siden. Tviler på jeg var noe mindre redd enn deg. Kanskje mer også. 

Jeg er sikkert ikke den eneste mannen som forsøkte å gjøre frykten mindre. Enten ved å forbedre ting ved meg selv eller lese mer om kvinner, men uansett hva var jeg fortsatt usikker og kjente på nervøsitet og usikkerhet. Til slutt måtte jeg bare spørre meg selv:

"Hvis ikke nå - når?"

"Er dette (å ikke ta initiativ og gå hjem med halen mellom beina) i tråd med den mannen jeg ønsker å være?"

Kort oppsummert: Om du ønsker kvinnelig selskap og per nå kjenner på frykt eller usikkerhet ved å vise initiativ, så vil trolig ikke denne frykten bli mindre senere i livet. Om du ønsker kvinnelig selskap må du derfor trosse denne frykten og gjøre det allikevel.

Frykten vil dog bli mye mindre og trolig også forsvinne etter hvert som man får mer erfaring, men det krever at man gjør det over og faktisk får erfaring. 

Endret av DukeRichelieu
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest d926b...67f
Skrevet

Du har noen poeng over her.

Når det er sagt så er det ikke slik at det før ikke har blitt vist initiativ (altså i andre enn vedkommende vi snakker om i denne tråden) og som da har ført til negativt svar.

Som jo da gjør en mer skeptisk.

Frykt er vel mer på og bli avvist og samtidig måtte se vedkommende igjen. Det er derfor jeg tenker at det går ann og spør litt rundt grøten først, om jeg kommer så langt.

Vedkommende har ikke vært på treningen på èn stund. Det jeg ser at jeg har glemt og nevnt er at hun har vært tilbake etter at jeg sendte meldingen, og i overtenkerens verden så betyr det noe, selvom det kanskje ikke gjør det for andre.

Skrevet
Gjest d926b...67f skrev (1 time siden):

Når det er sagt så er det ikke slik at det før ikke har blitt vist initiativ (altså i andre enn vedkommende vi snakker om i denne tråden) og som da har ført til negativt svar.

Frykt er vel mer på og bli avvist og samtidig måtte se vedkommende igjen. Det er derfor jeg tenker at det går ann og spør litt rundt grøten først, om jeg kommer så langt.

Vedkommende har ikke vært på treningen på èn stund. Det jeg ser at jeg har glemt og nevnt er at hun har vært tilbake etter at jeg sendte meldingen, og i overtenkerens verden så betyr det noe, selvom det kanskje ikke gjør det for andre.

En typisk usikker oppførsel og holdning hos mange i moderne samfunn. Et overfladisk og opphypet samfunn som ikke akkurat bidrar til naturlige pardannelser. Man «må ha» riktig utseende, være vellykket, ha de riktige tatoveringene, ha reist jorden rundt osv osv før man har opparbeidet nok selvtillit til å våge å ta initiativ.

Legg usikkerhetene bak deg og følg rådene over. Husk at motparten sannsynligvis har det på samme måte.

• Liker 1
Skrevet
Gjest d926b...67f skrev (3 timer siden):

For å svare på første innlegg:

Hun forstår garantert at du er interessert.

Så kommer spekulasjoner fra spåmann Philbert:

Jeg tror ikke hun er veldig interessert. Da ville hun nok kommet seg på trening. Jeg tror hun kan være åpen for en date så dere kan bli bedre kjent. 

Jeg tror du kan tjene på å være litt modig og ikke bare la tiden gå.

Du risikerer at hun var åpen for å bli bedre kjent med deg, men at hun plutselig blir plukket opp en annen som ikke er like treig. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg vil også legge til, som nevnt tidligere i tråden, at hun sannsynligvis allerede forstår at du er interessert i en eller annen grad. Det handler bare om du klarer å skape muligheter til å lage noe mer ut av det. Derfor synes jeg ikke du bør legge særlig vekt på om det eventuelt blir litt vanskelig for henne å komme tilbake på trening. Det er verken flaut eller skaper dårlig stemning å møte noen man har avvist, de fleste børster det av seg ganske raskt og tenker lite over det i etterkant. Det er egentlig normalt. 

Her handler det egentlig bare om å gripe muligheten mens den er der. Det verste som kan skje er ikke at du blir avvist, men at du blir passiv og lar det renne ut i sanden.

• Liker 1
Skrevet
Gjest d926b...67f skrev (På 25.4.2026 den 7.53):

Realiteten er at kvinner flest blir tiltrukket av en viss type oppførsel og menn som går rundt grøten er generelt ikke den type menn som kvinner blir tiltrukket av. Om din eneste strategi er å gå rundt grøten risikerer du derfor at hun mister interessen eller at en annen mann spør henne ut i mellomtiden.

Jeg stiller meg ellers bak analysen til @Philber Desanex

La oss si hun er eller på et eller annet tidspunkt har vært interessert i deg. Om du fremstår som vaklende, usikker, redd og nølende vil ikke dette øke hennes interesse. Men om du tar initiativ og viser at du er interessert kan du faktisk øke hennes interesse fordi du oppfører deg på en måte kvinner generelt opplever som attraktiv.

Tror jeg alt skrev det, men jeg har alltid opplevd det som en seier når jeg tar initiativ ovenfor en kvinne jeg er tiltrukket av - uavhengig av utfall. Og jeg ser på det som en seier uansett hva hun svarer. I verste fall har jeg gitt henne et kompliment og snakket min sannhet. Uten unnskyldninger for hvem jeg er og hva jeg liker. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...