Gå til innhold

Terrorangrep i Sydney

Anbefalte innlegg

Skrevet
leticia skrev (15 minutter siden):

Hvorfor kan man ikke fordømme Israel

Det må du jo gjerne gjøre, men hva har det med denne tråden og dette terrorangrepet å gjøre? De som ble angrepet var jøder.

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Tussi skrev (12 minutter siden):

Hvorfor skal man alltid blande inn Israel i absolutt alt? Er det helt umulig å fordømme drap på jøder uten å si "men Israel "? Da bør man se etter om man er så fordomsfri som man tror

På samme måte som man fordømmer drap på den palestinske gutten I USA uten å si "men Hamas". Fordi det handler om anstendighet mot sivile som ikke har noe som helst med konflikten å gjøre og blir drept pga sin etnisitet. 

Jeg har ikke noe problem med å la være å blande inn Israel. Men som du sier selv her

Tussi skrev (2 minutter siden):

Angrep mot jøder og synagoger i  Australia er svært høyt siden 7 oktober. En synagoge.ble satt fyr på med mennesker inni. 

Så kan faktisk angrep(ene) mot jødene være direkte koblet til Israel som en reaksjon på Israels folkemord på Gaza. 

Da er det ikke så unaturlig at noen tar den koblingen mellom de 2 når de fordømmer. 

Den saken i USA som du nevner vet jeg ingenting om. 

• Liker 4
Skrevet (endret)
leticia skrev (5 minutter siden):

Jeg har ikke noe problem med å la være å blande inn Israel. Men som du sier selv her

Så kan faktisk angrep(ene) mot jødene være direkte koblet til Israel som en reaksjon på Israels folkemord på Gaza. 

Da er det ikke så unaturlig at noen tar den koblingen mellom de 2 når de fordømmer. 

Den saken i USA som du nevner vet jeg ingenting om. 

De ropte for å ta jøder før en eneste IDF-soldat hadde gått inn i Gaza, i Australia,.det var ikke en respons på at folkemord, det var en respons på at noen "endelig" hadde lykjesi å angripe Israel og nå ville de ta resten av jødene. Hatet økte over hele verden j dagene etter, ikke mnd etter. 

Jeg fikk med meg den saken, en huseier drepte sønnen til en palestinsk kvinne som leide av ham, fordi han var palestiner. Forkastelig og grusomt, og det er faktisk ikke mer å si om det. Finnes ingen unnskyldning eller forklaring. Og det gjør det ikke om jødehat heller

Og det Mest ironiske av alt, disse hahandlkngene gjør trolig at flere jøder reiser til Israel. Så hva har man oppnådd da? 

Endret av Tussi
  • Liker 2
Skrevet
leticia skrev (4 minutter siden):

Det er skremmende hvor mange som kommer frem til denne konklusjonen idag. "Det var Israels feil" Samtidig som de aldri ville godtatt forklaringen "jeg var sint på Saudi Arabia" for angrep på muslimer. 

• Liker 5
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Det er skremmende hvor mange som kommer frem til denne konklusjonen idag. "Det var Israels feil" Samtidig som de aldri ville godtatt forklaringen "jeg var sint på Saudi Arabia" for angrep på muslimer. 

Nei, feilen har kun de som utførte angrepet. I Sydney, gjerningspersonene, i Israel, de som er landets øverste ansvarlige. 

• Liker 4
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 minutter siden):

Pakistansk opprinnelse på gjerningsmennene. Hva motivet er vet vi ingenting om ennå. Den yngste mistet jobben nylig. Synes det er litt snodig at menn fra Pakistan går til angrep på jøder. De er definitivt ikke direkte berørt av Israel Palestina konflikten. Her kan motivene være alt fra betalt terror oppdrag til hevn for å ha mistet jobben (gitt at det er en kobling mot jøder og der vedkommende jobbet).

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
obygda skrev (Akkurat nå):

Pakistansk opprinnelse på gjerningsmennene. Hva motivet er vet vi ingenting om ennå. Den yngste mistet jobben nylig. Synes det er litt snodig at menn fra Pakistan går til angrep på jøder. De er definitivt ikke direkte berørt av Israel Palestina konflikten. Her kan motivene være alt fra betalt terror oppdrag til hevn for å ha mistet jobben (gitt at det er en kobling mot jøder og der vedkommende jobbet).

Vi vet at Iran bruker kriminelle for å angripe jødiske eller israelske mål, det var vel noe samarbeid med foxtrot såvidt jeg leste. Men Iran skal ha fordømt angrepet. 

• Liker 1
Skrevet
obygda skrev (1 minutt siden):

Ja nettopp, vi vet ikke engang noe om motivet annet enn at de antagelig ikke liker jøder.

• Liker 3
Skrevet
Tussi skrev (9 minutter siden):

De ropte for å ta jøder før en eneste IDF-soldat hadde gått inn i Gaza, i Australia,.det var ikke en respons på at folkemord, det var en respons på at noen "endelig" hadde lykjesi å angripe Israel og nå ville de ta resten av jødene. Hatet økte over hele verden j dagene etter, ikke mnd etter. 

Jeg fikk med meg den saken, en huseier drepte sønnen til en palestinsk kvinne som leide av ham, fordi han var palestiner. Forkastelig og grusomt, og det er faktisk ikke mer å si om det. Finnes ingen unnskyldning eller forklaring. Og det gjør det ikke om jødehat heller

Og det Mest ironiske av alt, disse hahandlkngene gjør trolig at flere jøder reiser til Israel. Så hva har man oppnådd da? 

Du har sikkert mer kunnskap om dette enn meg. Jeg er egentlig bare lei av kriging / angrep uansett hvem som utfører dem. 

Flere angrep / mer hat, både den ene og andre veien. 

• Liker 1
Skrevet
leticia skrev (Akkurat nå):

Du har sikkert mer kunnskap om dette enn meg. Jeg er egentlig bare lei av kriging / angrep uansett hvem som utfører dem. 

Flere angrep / mer hat, både den ene og andre veien. 

Det kan vi være enig i

• Hjerte 2
Skrevet
DukeNukem3d skrev (3 minutter siden):

Ja nettopp, vi vet ikke engang noe om motivet annet enn at de antagelig ikke liker jøder.

Vi vet ikke om de hatet jøder heller. Det kan se slik ut, men vi vet svært lite. Litt snodig sak dette. Men gale mennesker finner man overalt dessverre.

• Liker 1
Skrevet
8 minutes ago, obygda said:

Vi vet ikke om de hatet jøder heller. Det kan se slik ut, men vi vet svært lite. Litt snodig sak dette. Men gale mennesker finner man overalt dessverre.

De sendte andre mennesker bort, de ville bare skyte mennesker på denne Chabad Hanukkah-tilstelningen. Enten var det en feide av noe slag, eller så ville de bare drepe jøder.

• Liker 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 minutt siden):

De sendte andre mennesker bort, de ville bare skyte mennesker på denne Chabad Hanukkah-tilstelningen. Enten var det en feide av noe slag, eller så ville de bare drepe jøder.

Feide faktisk...

• Liker 3
Skrevet
1 minute ago, Tussi said:

Det var ikke en feide, det var en massakre av sivile. En feide krever to parter, dette var ikke det, selv om du aldri så mye ønsker det var det

Det var en massakre, men den kan tenkes å bunne i en konflikt. De hadde noe i mot Chabad, for å si det enkelt. Men vi får se. Etterforskningen går sin gang, og de virker åpne om det de finner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...