Smule8o Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 10 minutes ago, iblazeqt said: Hvordan tenker vi Kina/Russland bør svare på dette, for å bevare noe som helst troverdighet bak BRICS? Har BRICS noen gang hatt troverdighet? 4
Smule8o Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar En annen ting er at Venezuela er høyst avhengig av import av mat (mener å ha lest at ca 80% blir importert). Det meste av dette vil nok stoppe opp nå. Så om Trump og rakettforskerne han omgås ikke allerde har en plan for å få mat på plass snakker vi fort sultkatastrofe med tilhørende kaos.
oddeh Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar iblazeqt skrev (39 minutter siden): Hvordan tenker vi Kina/Russland bør svare på dette, for å bevare noe som helst troverdighet bak BRICS? BRICS er et forum for koordinering av internasjonale politiske og økonomiske spørsmål, ikke en allianse, og Venezuela er ikke medlem. De kan fordømme og/eller sanksjonere USA, men ikke stort annet. 4
Snikpellik Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Jobs skrev (1 time siden): Hva så ? Har du ikke fått med deg at det er likestilling ? Fra spøk til valborg hun kan ha bein i nesa og fort ha gjort noen avtaler med russerne. Kanskje det er mer sannsynlig at hun har gjort noen avtaler med Trump, som igjen bruker Venezuela som en slags byttehandel med russerne om Ukraina. 1
Imaginacíon Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 33 minutes ago, Smule8o said: En annen ting er at Venezuela er høyst avhengig av import av mat (mener å ha lest at ca 80% blir importert). Det meste av dette vil nok stoppe opp nå. Så om Trump og rakettforskerne han omgås ikke allerde har en plan for å få mat på plass snakker vi fort sultkatastrofe med tilhørende kaos. Colombia er bekymret for masseflukt fra Venezuela. Dette er en av grunnene. 3 1
Jobs Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Snikpellik skrev (4 minutter siden): Kanskje det er mer sannsynlig at hun har gjort noen avtaler med Trump, som igjen bruker Venezuela som en slags byttehandel med russerne om Ukraina. Det tviler jeg sterkt på,trump kan nå havne i en hengemyr .Det beste nå er at de får avsatt hen som president. https://www.abcnyheter.no/nyheter/ekspert-om-trumps-venezuela-grep-dette-smaker-av-en-gigantisk-utenrikspolitisk-blunder/1359469 1
Snikpellik Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Jobs skrev (21 minutter siden): Det tviler jeg sterkt på,trump kan nå havne i en hengemyr .Det beste nå er at de får avsatt hen som president. https://www.abcnyheter.no/nyheter/ekspert-om-trumps-venezuela-grep-dette-smaker-av-en-gigantisk-utenrikspolitisk-blunder/1359469 Hen? Det er vel ingen tvil om at visepresidenten er en kvinne. Trump snakket på pressekonferansen om at de hadde god kontakt med henne, og at hun vil samarbeide. Det er allerede spekulasjoner om at det skal ha blitt gjort en avtale. 3
Jobs Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Snikpellik skrev (Akkurat nå): Trump snakket på pressekonferansen om at de hadde god kontakt med henne, og at hun vil samarbeide. Det er allerede spekulasjoner om at det skal ha blitt gjort en avtale. Det gjenstår og se da flere melder at Visepresidenten nå er i russland. Så om det stemmer er det meget alvorlig da hun er den lovmessige president i Venezuela nå.
Camlon Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) 2 hours ago, Jobs said: Det sier seg selv,han kan påberope seg makten i Venezuela og ta med seg folk i fra russland,han kan fort ha gjort avtaler med russerne. Jeg forstår det, men det er en selvfølge at de vil snakke med russerne siden hun ønsker å beholde makten og Venezuela får allerede masse støtte fra Russland. Endret 3. januar av Camlon 1
Jobs Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Camlon skrev (2 minutter siden): Jeg forstår det, men det er en selvfølge at dette vil skje siden han ønsker å ta makten og Venezuela får allerede masse støtte fra Russland. Ja det blir noen spennende timer nå videre men jeg håper det er noen lover som nå stopper trump,for fortsetter dette er det meget farlig.
Camlon Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar 1 minute ago, Jobs said: Ja det blir noen spennende timer nå videre men jeg håper det er noen lover som nå stopper trump,for fortsetter dette er det meget farlig. Hva er du redd for at Venezuela skal gjøre? Russland har allerede angrepet Ukraina, de har ingen mulighet til å støtte Venezuela i noen krig mot USA. 4
Boing_80 Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar US special forces capture Venezuela's president Nicolas Maduro - in a daring attack that's taken the country and the world by surprise. He'd denied accusations by president Donald Trump of heading a narcotics cartel. So, what are the implications of Washington's actions? Presenter: James Bays Guests: Phil Gunson - senior analyst for the Andes Project at the International Crisis Group. Richard Weitz - U.S. security analyst, Senior Fellow at the NATO Defense College. Temir Porras - former Foreign Policy Advisor to President Hugo Chavez and the former Chief of Staff for President Nicolas Maduro. 1
Ballalaika Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar (endret) Legendary.. https://x.com/nicksortor/status/2007546721598079414/mediaviewer?currentTweet=2007546721598079414¤tTweetUser=nicksortor Endret 3. januar av Ballalaika 1
Deechon Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Hvis Maduro skal stilles for retten så kan han ende opp med å bli dømt til henrettelse på linje med Saddam Hussein. Kanskje noe Trump har planlagt lenge 🤔
Kahuna Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Da jeg så videoen av amerikanske helikoptre over Caracas tenkte jeg umiddelbart på hvor lette mål de hadde vært for Robot 70. Så jeg tok en kjapp runde på wikipedia for å se om den gamle østblokken hadde noe som liknet. Jeg fant ikke noe men fant at Venezuela er listet som Robot 70-operatør.. 😮 Robot 70 er et kortholds luftvernsystem. Det er *ikke* et fire-and-forget system, skytteren styrer missilet mot målet ved å sikte med en laserstråle, missilet følger strålen som kommer inn bakfra. Selve missilet er dermed umulig å jamme, derimot kan muligens skytteren oppdages og angripes, om man rekker å gjøre noe under den relativt korte flytiden (8km i Mach 2) Det er selvfølgelig avhengig at systemet er aktivt. At venezuelas forsvar hadde juleferie forteller jo sitt. Det virker ikke som regimet hadde tenkt seg muligheten at noe sånt kunne skje. 1 2
Snikpellik Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Katie Miller er til info kona til Trumps nasjonale sikkerhetsrådgiver og visestabssjef Stephen Miller. Hun var pressesjef for visepresidenten i den forrige Trump-administrasjonen. 5
oddeh Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Mer enn 150 fly deltok i aksjonen som var planlagt i flere måneder. I treningen skal det ha blitt laget en eksakt kopi av Nicolás Maduros skjulested. – Etter månedsvis med arbeid klarte vi å finne Maduro – hvor han bodde, hvor han reiste, hva han spiste og hva han hadde på seg. Det skal ha vært CIA som sporet posisjonen til Maduro. Reuters melder at CIA hadde et lite team som startet i august med å spore Maduro. https://www.vg.no/nyheter/i/QJobjW/venezuela-usas-forsvarssjef-om-operasjonen-mot-nicolas-maduro 3 2
Jobs Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Camlon skrev (1 minutt siden): Hva er du redd for at Venezuela skal gjøre? Russland har allerede angrepet Ukraina, de har ingen mulighet til å støtte Venezuela i noen krig mot USA. Ja hva tror du da ? Det er er en selvfølge at putin vil spille høyt med atomkortet og true med atomvåpen,og jeg tror putin vet hvor han har trump når det kommer til hardcore trusler ,jeg tror han bakker ut,og det tror nok putin også etter hvordan han har manipulert trump .Det er bare og se på hvem trump tror på gjennom hele historien,han er redd eller i lomma på putin.
oddeh Skrevet 3. januar Skrevet 3. januar Snikpellik skrev (6 minutter siden): Katie Miller er til info kona til Trumps nasjonale sikkerhetsrådgiver og visestabssjef Stephen Miller. Hun var pressesjef for visepresidenten i den forrige Trump-administrasjonen. Trodde vi var i 2026. Ikke 1938. 6 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå