Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
1 hour ago, ole_marius said:

Da får du skaffe deg noe teltutstyr og leve som Lars monsen i helgene da?

1. Rally-løp.
- Bryr meg ikke, dem har nok uansett en inntektskilde med bred appell som bistår med lavere billettkostnader.

Du bryr deg ikke så det skal ikke få statsstøtte. Der er selvsagt først og fremst det du bryr deg om vi alle skal betale for. Og rally-løp har ingen bred appell. 

2. Soppkurs.
- Finner nok av små selvstendige frivillige grupper for dette. En av dem har årlig kurs på Ekeberg i Oslo, hyggelig det, deltatt en gang. Dog er små grasrotaktiviteter med skog som fokus ikke sammenlignbart.

Det finnes igår rikelig med små teatergrupper o.l som driver uten statsstøtte. Ergo null behov for det.

3. Basehopping.
- Risikosport med døden til følge. Greit nok at jeg har deltatt på et par kunstgallerier med for mye gratis vin og nesten død, men dog ikke helt sammenlignbart med basehopping.
4. Andre fritidssysler.
- Det er allerede i statsbudsjettet.

Du påstår altså at det aller meste av fritidssysler som finnes der ute får statsstøtte, og at det er fornuftig? Ok

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

No er det ikkje å stikke under stolen at Arbeiderpartiet, til tross for namnet, i stor grad har moderert seg til ganske sentrert. Syns det er kjedelig at me har så få partier på venstre som har baller til å ta godt grep om venstrepolitikk, inklusivt fokus på å sikre familiens, arbeidsrettigheter, osv.

Ikkje at AP er heilt fortapt, men det mangler liksom det røde i blodet når mange av partiene er vagt enige med kvarandre, og så har du... ehh, MdG, Rød på venstre, og på høgre ein hærskare av diverse galninger som knapt har bakkekontakt på tirsdager.

• Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (26 minutter siden):

Nei, men slik jeg forstår det holder det at hvert enkelt forslag får flertall.... Etter at AP og H gjorde en avtale om det forrige periode

Det er riktig. Men de trenger flere partier enn Høyre for hvert enkelt forslag siden de 2 ikke har flertall på Stortinget. 

Skrevet
Fantomtegningen skrev (2 timer siden):

Plutselig står vi der uten skoler og barnehager på grunn at staten skal spare for nåtiden istedet for å investere i fremtiden. 

Føler du at dette er et statsbudsjett som er nøkternt? Det øker med 7% fra i fjor leste seg. Staten flotter seg og kaster vekk skattepengene våre. Og det blir enda dyrere når tuttifrutti er ferdigforhandlet.

BamseMums80 skrev (1 time siden):

For meg virker det åpenbart. Det er ren strategi. Dette er åpenbare ting Rødt og SV ikke vil finne seg i. Trolig ikke MdG heller. Så da blir det jo å vende seg til Høyre da. Bare det med å skattelegge uføre ekstra er utrolig smålig. Men klassisk noe Høyre hadde foreslått i første utkast. 

Blir i hvertfall spennende å se hva som vil skje. Dette statsbudsjettet er åpenbart ikke inkluderende for noe venstreside parti.

Eller så planlegger de å gi etter, men det blir dyrt. 

ole_marius skrev (2 timer siden):

. Rally-løp.
- Bryr meg ikke, dem har nok uansett en inntektskilde med bred appell som bistår med lavere billettkostnader.

Nei. Det har de ikke. Det er ekstremt vanskelig og få til.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...