Korgutt Skrevet 21. mars Forfatter Skrevet 21. mars Vokteren skrev (1 time siden): Det ser ut til at også tilreisende publikum svikter Trumps prestisjeprosjekt: https://dinside.dagbladet.no/reise/dropper-trump-svaert-lunken/84387267 Hadde vært morsomt om tilskuerne møtte alt som lukter USA med pipekonsert. Det jeg biter meg merke i fra det innlegget du linker til. VM spilles fra 11. juni til 27. juli, og det er spesielt juni som skiller seg negativt ut. Selv trodde jeg finalen skulle spilles søndag 19.juli.
Korgutt Skrevet 24. mars Forfatter Skrevet 24. mars Playoff Path A: SF1: Italia vs Nord-Irland SF2: Wales vs Bosnia-Hercegovina Finale: Vinner SF 2 vs Vinner SF1 Vinner av finalen går inn i gruppe B i VM sammen med Canada, Qatar og Sveits. Playoff Path B: SF1: Ukraina vs Sverige SF2: Polen vs Albania Finale: Vinner SF1 vs Vinner SF2 Vinner av finalen går inn i gruppe F sammen med Nederland, Japan og Tunisia. Playoff Path C : SF1: Tyrkia vs Romania SF2: Slovakia vs Kosovo Finale: Vinner SF2 vs Vinner SF1 Vinner av finalen går inn i gruppe D sammen med USA, Paraguay og Australia. Playoff Path D : SF1: Danmark vs Nord-Makedonia SF 2: Tsjekkia vs Irland Finale: Vinner SF2 vs Vinner SF1 Vinner av finalen går inn i gruppe A sammen med Mexico, Sør-Afrika og Sør-Korea.
Snikpellik Skrevet 25. mars Skrevet 25. mars The Athletic: Fans from several countries participating in this summer’s World Cup must deposit up to $15,000 in bond payments to be granted a tourist visa to enter the United States, while organiser FIFA is privately pressing the Trump administration to make exemptions for players. The difficulties have emerged as nationals from certain countries travelling to the U.S. on a business or tourist visa — known as B-1 and B-2 visas — have been subject to bond payments after policy changes by President Donald Trump’s administration. The “Visa Bond Pilot Program” relates to 50 countries, five of which have qualified for the World Cup. The policy has impacted nationals from Algeria, Cape Verde, Senegal and Ivory Coast since January 21 this year. Last week, World Cup participants Tunisia were among the countries added to the list, which comes into effect from April 2. There is no wording outlined in the Visa Bond Pilot Program that grants immunity to athletes competing in major sports events such as the World Cup. https://x.com/TheAthleticFC/status/2036772342035001751 1
Korgutt Skrevet 3. april Forfatter Skrevet 3. april Oppdatert kampprogram i gruppespillet. Etter at de 6 nasjonene fra playoff har blitt klare. FIFA World Cup 2026 Group Stage fixtures Thursday, 11 June 2026 Mexico v South Africa - Group A – Mexico City Stadium Korea Republic v Czechia – Group A - Estadio Guadalajara Friday, 12 June 2026 Canada v Bosnia and Herzegovina - Group B – Toronto Stadium USA v Paraguay - Group D – Los Angeles Stadium Saturday, 13 June 2026 Haiti v Scotland – Group C - Boston Stadium Australia v Türkiye – Group D - BC Place Vancouver Brazil v Morocco – Group C - New York New Jersey Stadium Qatar v Switzerland – Group B - San Francisco Bay Area Stadium Sunday, 14 June 2026 Côte d'Ivoire v Ecuador – Group E - Philadelphia Stadium Germany v Curaçao – Group E - Houston Stadium Netherlands v Japan – Group F - Dallas Stadium Sweden v Tunisia – Group F - Estadio Monterrey Monday, 15 June 2026 Saudi Arabia v Uruguay – Group H - Miami Stadium Spain v Cabo Verde – Group H - Atlanta Stadium IR Iran v New Zealand – Group G - Los Angeles Stadium Belgium v Egypt – Group G - Seattle Stadium Tuesday, 16 June 2026 France v Senegal – Group I - New York New Jersey Stadium Iraq v Norway – Group I - Boston Stadium Argentina v Algeria – Group J - Kansas City Stadium Austria v Jordan – Group J - San Francisco Bay Area Stadium Wednesday, 17 June 2026 Ghana v Panama – Group L - Toronto Stadium England v Croatia – Group L - Dallas Stadium Portugal v Congo DR – Group K - Houston Stadium Uzbekistan v Colombia – Group K - Mexico City Stadium Thursday, 18 June 2026 Czechia v South Africa – Group A - Atlanta Stadium Switzerland v Bosnia and Herzegovina – Group B - Los Angeles Stadium Canada v Qatar - Group B – BC Place Vancouver Mexico v Korea Republic - Group A - Estadio Guadalajara Friday, 19 June 2026 Brazil v Haiti – Group C - Philadelphia Stadium Scotland v Morocco – Group C - Boston Stadium Türkiye v Paraguay – Group D - San Francisco Bay Area Stadium USA v Australia - Group D – Seattle Stadium Saturday, 20 June 2026 Germany v Côte d'Ivoire – Group E - Toronto Stadium Ecuador v Curaçao – Group E - Kansas City Stadium Netherlands v Sweden – Group F - Houston Stadium Tunisia v Japan – Group F - Estadio Monterrey Sunday, 21 June 2026 Uruguay v Cabo Verde – Group H - Miami Stadium Spain v Saudi Arabia – Group H - Atlanta Stadium Belgium v IR Iran – Group G - Los Angeles Stadium New Zealand v Egypt – Group G - BC Place Vancouver Monday, 22 June 2026 Norway v Senegal – Group I - New York New Jersey Stadium France v Iraq – Group I - Philadelphia Stadium Argentina v Austria – Group J - Dallas Stadium Jordan v Algeria – Group J - San Francisco Bay Area Stadium Tuesday, 23 June 2026 England v Ghana – Group L - Boston Stadium Panama v Croatia – Group L - Toronto Stadium Portugal v Uzbekistan – Group K - Houston Stadium Colombia v Congo DR – Group K - Estadio Guadalajara Wednesday, 24 June 2026 Scotland v Brazil – Group C - Miami Stadium Morocco v Haiti – Group C - Atlanta Stadium Switzerland v Canada - Group B – BC Place Vancouver Bosnia and Herzegovina v Qatar – Group B - Seattle Stadium Czechia v Mexico - Group A – Mexico City Stadium South Africa v Korea Republic – Group A - Estadio Monterrey Thursday, 25 June 2026 Curaçao v Côte d'Ivoire – Group E - Philadelphia Stadium Ecuador v Germany – Group E - New York New Jersey Stadium Japan v Sweden – Group F - Dallas Stadium Tunisia v Netherlands – Group F - Kansas City Stadium Türkiye v USA - Group D – Los Angeles Stadium Paraguay v Australia – Group D - San Francisco Bay Area Stadium Friday, 26 June 2026 Norway v France – Group I - Boston Stadium Senegal v Iraq – Group I - Toronto Stadium Egypt v IR Iran – Group G - Seattle Stadium New Zealand v Belgium – Group G - BC Place Vancouver Cabo Verde v Saudi Arabia – Group H - Houston Stadium Uruguay v Spain – Group H - Estadio Guadalajara Saturday, 27 June 2026 Panama v England – Group L - New York New Jersey Stadium Croatia v Ghana – Group L - Philadelphia Stadium Algeria v Austria – Group J - Kansas City Stadium Jordan v Argentina – Group J - Dallas Stadium Colombia v Portugal – Group K - Miami Stadium Congo DR v Uzbekistan – Group K - Atlanta Stadium
Vokteren Skrevet 16. april Skrevet 16. april Noen som fortsatt vurderer å dra over dammen for å se på fotball ? Ikke jeg lenger…….: https://www.vg.no/sport/i/V6g233/svindyr-transport-til-norges-vm-kamper-i-usa-skamloest
Reg2000 Skrevet 16. april Skrevet 16. april 5 hours ago, Vokteren said: Noen som fortsatt vurderer å dra over dammen for å se på fotball ? Ikke jeg lenger…….: https://www.vg.no/sport/i/V6g233/svindyr-transport-til-norges-vm-kamper-i-usa-skamloest Trist å si det, men selv om Norge for en gangs skyld er med så har jeg mista omtrent all interesse for å se dette VM'et. Jeg kommer ihvertfall ikke til å dra til USA igjen.
vortex Skrevet 17. april Skrevet 17. april Om jeg så hadde pengene, ville jeg ikke dratt over for å se Norges kamper, synd å si det men. Lite frister med en tur over dit Jeg håper mesterskapet blir en av Norges beste mesterskap i manns minne
Snikpellik Skrevet 17. april Skrevet 17. april VM er allerede en arrangørskandale, og det er fryktelig trist ettersom vi vet hvor dyktige amerikanerne egentlig kan være til å arrangere sånne ting. FIFA er selvfølgelig heller ikke fritatt for kritikk, men de har også sitt å stri med her. Ikke overraskende er det sånn at Trump misbruker VM og bruker det som verktøy for kulturkrig og forhandlingskort for andre saker, mens FIFA ledes av en av idrettshistoriens mest selvforherligende tosker, uten virkelighetskontakt. Da Trump ble gjenvalgt sa jeg her inne at jeg frykter han vil ødelegge mye av VM, og møtte en del motbør her da. Jeg tror ikke det er så mye motbør nå. Har ikke mistet interessen for VM, gleder meg helt ekstremt til Norges kamper, men merker at interessen forøvrig påvirkes i negativ retning av rammen rundt og frykten for at mesterskapet skal ødelegges både for publikum, spillerne og tv-seere. Neste VM skal spilles i Spania, Portugal og Marokko, men også med tre kamper i henholdsvis Uruguay, Argentina og Paraguay for å feire 100-årsjubileumet. Kanskje et sånt type mer desentralisert mesterskap er veien å gå videre for å unngå diktatorfest og at autoritære ledere kupper showet. 1
Vokteren Skrevet 25. april Skrevet 25. april Ikke overraskende at USA velges bort som turistland: https://www.tv2.no/nyheter/flere-dropper-ferie-hit-ser-en-tydelig-nedgang/18772749/ Spår at luftfarten reduserer flyrutene over dammen når fotball-VM er avsluttet.
Snikpellik Skrevet 27. april Skrevet 27. april NFF støtter anmeldelse – ber Fifa etterforske Infantino https://www.nrk.no/sport/nff-vil-stotte-en-anmeldelse-av-infantino-for-fredsprisen-1.17862345 Norge er det første, og foreløpig eneste landet som offisielt støtter etterforskning av Infantino.
jjkoggan Skrevet 27. april Skrevet 27. april Snikpellik skrev (4 minutter siden): NFF støtter anmeldelse – ber Fifa etterforske Infantino https://www.nrk.no/sport/nff-vil-stotte-en-anmeldelse-av-infantino-for-fredsprisen-1.17862345 Norge er det første, og foreløpig eneste landet som offisielt støtter etterforskning av Infantino. Som USA gjorde i 2015
Jotun Skrevet 27. april Skrevet 27. april Støttet usa en etterforskning av infantino vedr fredsprisen til Trump allerede i 2015???? Sick... 1
jjkoggan Skrevet 27. april Skrevet 27. april Jotun skrev (3 minutter siden): Støttet usa en etterforskning av infantino vedr fredsprisen til Trump allerede i 2015???? Sick... Ikke helt.. The U.S. investigation into FIFA, launched in 2015 by the Department of Justice, exposed a, systemic, 24-year scheme involving over $150 million in bribes and kickbacks for media rights to soccer tournaments. This extensive probe led to indictments of dozens of soccer officials and corporate executives for racketeering, wire fraud, and money laundering, ultimately causing FIFA President Sepp Blatter to resign
Jotun Skrevet 27. april Skrevet 27. april Okey. Frem til de støtter denne så har vel det svært lite med hverandre å gjøre bortsett fra at fortsatt er Fifa gjennomsyret av korrupsjon. 1
jjkoggan Skrevet 30. april Skrevet 30. april FIFA President Gianni Infantino reiterated that Iran will play their World Cup games in the United States as scheduled on Thursday as he kicked off the global football body's summit in Vancouver. https://www.livesoccertv.com/news/552929/infantino-reiterates-iran-will-play-scheduled-fifa-world-cup-matches-in-usa/ Har han rett?
Korgutt Skrevet 30. april Forfatter Skrevet 30. april jjkoggan skrev (1 time siden): FIFA President Gianni Infantino reiterated that Iran will play their World Cup games in the United States as scheduled on Thursday as he kicked off the global football body's summit in Vancouver. https://www.livesoccertv.com/news/552929/infantino-reiterates-iran-will-play-scheduled-fifa-world-cup-matches-in-usa/ Har han rett? Fullstendig umulig å flytte disse kampene til Mexico eller eventuelt Canada. Altfor kort tid til VM starter. Belgiere, egyptere og New Zealandere som har fått visum til USA får ikke endret dette på såpass kort varsel. Derimot utelukker jeg ikke helt at VM vil gå uten Iran. Selv om de vil bli tildelt sviende sanksjoner fra FIFA.
Fazam Skrevet 30. april Skrevet 30. april Palestinas representant Jibril Rajoub: – Hvis noen behandler meg som ikke likeverdig, så tror jeg ikke at jeg kan ta dem i hånden, som heller ikke er klar for å anerkjenne lidelsen eller et selvstendig Palestina med retten til å nyte det samme som han nyter. Derfor tror jeg ikke at jeg kan ta noen i hånden som prøver å beskytte en så fascistisk og rasistisk israelsk regjering. For en taper denne FIFA-presidenten er. https://www.nrk.no/sport/bisarre-scener-pa-fifa-kongressen-i-vancouver-med-gianni-infantino-1.17867817
^fmj Skrevet 30. april Skrevet 30. april Tipper vi må klare oss uten Ødegaard, blir sikkert med, men kommer til å ryke tidlig. Er det hardkjøret fra ung alder som nå viser seg?
Fazam Skrevet 30. april Skrevet 30. april ^fmj skrev (5 minutter siden): Tipper vi må klare oss uten Ødegaard, blir sikkert med, men kommer til å ryke tidlig. Er det hardkjøret fra ung alder som nå viser seg? Ødegaard? Håper på boikott. Det er fortsatt ikke umulig.
Delvis Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai ^fmj skrev (44 minutter siden): Tipper vi må klare oss uten Ødegaard, blir sikkert med, men kommer til å ryke tidlig. Er det hardkjøret fra ung alder som nå viser seg? Tipper det har mest med hardkjøret i Engelsk fotball å gjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå