Gå til innhold

FOTBALL-VM 2026

Korgutt

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
RookieNO skrev (5 minutter siden):

Ser at Amerikanerne "frister" med tailgating parties som en kuriositet for turister. Blir spennende å se om tilskuerne omfavner dette i stedet for den sedvanlige marsjen til stadionen.

Sånn jeg har forstått det så gjøres tailgating av folk som kjører bil til stadion, det blir vel rimelig begrenset under VM?

Tailgating blir begrenset har jeg hørt men det er tradisjonelt på flere MLS stadioner for mange å tailgate og marsjere 

Endret av jjkoggan
Videoannonse
Annonse
Skrevet
jjkoggan skrev (På 11.5.2026 den 16.25):

Blir interessen i Norge større eller mindre enn olympiske vinterleker tror dere?

Det er ikke en gang sammenlignbart, interessen er helt enormt mye større for fotball-VM. Selv uten Norges deltakelse ville interessen vært mye større enn vinter-OL.

Fotball-VM samler hele befolkningen på tvers av bakgrunn, alder og til og med sportsinteresse. Så godt som alle vil være investert på en eller annen måte.

I sommer vil det være flere hundretusener av mennesker som ser kampene på diverse arrangementer i Oslo samtidig.

Selv skaffet jeg barnevakt i november 😅

• Hjerte 1
Skrevet

Wikestad er Norges mest kunnskapsrike og mest entusiastiske kommentator. Veldig glad for at han skal kommentere VM.

Tror de aller fleste digger han, men ser at han er elsk/hat fordi noen ikke takler stemmen.

Skrevet (endret)
Delvis skrev (55 minutter siden):

Ja Wikestad er dårlig, selv om en del liker skrikinga hans. Stabrun Smith feks ville vært en bra kommentator. 

De NRK har hatt tidligere har vært helt fine synes jeg. De er selvsagt litt smårustne siden de ikke har så mye fotball på NRK lenger, men også vært et friskt pust.

Jeg må mute Wikestad, de fleste jeg prater med sier det samme. Kanskje treffer han TikTok-generasjonen bedre, jeg vet ikke. Men jeg savner jo de gode gamle veldig mye da :) Det er en del som er gode nå også, men nivået på de som kommenterte på 90-tallet er man langt unna. Eggen og Gleditsch var mine favoritter da. Sånn overdreven skriking virker å bety at man må dekke over åpenbare mangler, men da er det bedre å bare kommentere rolig og fint synes nå jeg.

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 2
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet

Wikestad er rett og slett fæl å høre på. Men det kunne vært verre. De kunne jo ha hentet Arnstein Friling.

Skrevet

Her i «gjengen» hvor det både nærmes og har bikka 40 er faktisk Wikestad og Toft favorittene, men personlig liker jeg egentlig samtlige jeg kommer på som kommenterer internasjonal fotball på norsk tv.

Med unntak av Arnstein Frilling som kommenterer Championship, som jeg ikke kan fatte hvorfor jobber som kommentator. Er jo bare surr.

Alsaker, Stokke, Langli, Nilsen, Osnes, Toft, Bisgaard Sundet, Veland, Stabrun-Smith og sikkert flere jeg har glemt er meget dyktige alle sammen, med ulike stiler.

Må også nevne Traaen på radio og hun nye de har fått som jeg ikke husker navnet på. Helt ellevilt bra.

Skrevet (endret)

Veldig merkelig av NRK å hente inn Wikestad, syns ikke han er noe bedre enn det NRK allerede har i egne rekker. Det blir vel å søke til utlandet denne gangen også.

Hvor er dagens Lillelien og Scheie?

Kan anbefale:

Gull til Norge! - lidenskapen for sport : stemmene vi aldri glemmer.

Endret av ^fmj
  • Liker 3
Skrevet
DukeNukem3d skrev (2 timer siden):

Eggen og Gleditsch var mine favoritter da. Sånn overdreven skriking virker å bety at man må dekke over åpenbare mangler, men da er det bedre å bare kommentere rolig og fint synes nå jeg.

Eggen var super. Gelditsch bra, men ingen slo Scheie. 
Har stor sans for Roar Stokke jeg. Veldig behagelig å høre på, og snakker akkurat passe mye.
Selv VG-Vegard er klart bedre enn Wikestad vil jeg si. Er en pratemaskin, men på en artig måte 😊

• Liker 1
Gjest Slettet-6eopY
Skrevet
Snikpellik skrev (3 timer siden):

Wikestad er Norges mest kunnskapsrike og mest entusiastiske kommentator.

Enig i at han er kunnskapsrik.
Men jeg skiller mellom å være entusiastisk og å være sprøyte gal.

Ikke engang Terje Solbakken og Svend Rene Nygaard kan konkurrere med dette her :

Gjest Slettet-6eopY
Skrevet
DukeNukem3d skrev (23 minutter siden):

Litt av en sending 😅

Jeg så ikke på, men siden det var på Grue : Var det mye ræl om oppveksten til Ståle Solbakken og Kent Bergersen eller annet uinteressant pissprat?

Skrevet
Slettet-6eopY skrev (1 minutt siden):

Jeg så ikke på, men siden det var på Grue : Var det mye ræl om oppveksten til Ståle Solbakken og Kent Bergersen eller annet uinteressant pissprat?

Ja. En masse barn som heiet på Ståle, 3-4 journalister fra NRK/TV2 som bare stod der og gliste så fint de kunne. Forstår ikke helt poenget 😅

• Liker 1
Skrevet (endret)
Slettet-6eopY skrev (1 time siden):

Ingenting om oppveksten deres eller noe annet, bare en setning eller to om at det var fint å være i Grue. Ellers bare snakk om uttaket.

Moro for unga.

Endret av Snikpellik
  • Liker 1
Skrevet

Jeg klarer ikke å støtte uttaket av Aursnes. Gledelig at Hauge ble tatt ut, overraskende at Aasgaard ble tatt ut. 

Er Tangvik keeperen vi har lengtet etter? 

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Vært mye snakk om Tripic. Slik han har levert over lang tid føler eg litt at Tippeliga spillere har en lengre vei til landslaget enn proffene....

Skrevet
Jotun skrev (50 minutter siden):

Vært mye snakk om Tripic. Slik han har levert over lang tid føler eg litt at Tippeliga spillere har en lengre vei til landslaget enn proffene....

Såklart. Og sånn burde det være. Tippeligaspillerne til Glimt har bevist høyt nivå i Europa. Tripic har ikke vist noe annet enn en middels norsk eliteserie.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...