Gå til innhold

Attentatet på Charlie Kirk

Anbefalte innlegg

Skrevet
Tussi skrev (20 minutter siden):

For en ekkel kommentar. Har hun uttalt noe rasistisk? Link? 

Og falsk? Hva er bakgrunnen for det?

Det er ingen som tilgir attentatet på mannen sin etter ei uke. Med mindre hun er glad for å være kvitt ham da, men tviler egentlig på det. 

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
BadCat skrev (1 time siden):

Det fineste som har blitt kringkastet i min levetid i alle fall.

Det er like greit at du venner deg til det, så slipper du å kveles i ditt eget spy.

Hvorfor skal man venne seg til en amerikansk samling av kristenfundamentalister? Det er merkelig at du tror vi ikke bare lever i USA, men at MAGA-USA er noe folk ønsker å ha her. 

Se for deg Støre eller Solberg stå der i all offentlighet med lukkete øyne og utstrakte armer og faker at de føler en religiøs kraft. Hva faen liksom. Vi er et sekulært samfunnn - ikke en gjeng overtroiske idioter med religiøse 1800-tallsideer, slik deler av USA virker som de er.

Endret av Folkflesk
  • Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Skurupu skrev (14 minutter siden):

Ingenting som skjedde der var "ekte". Hun fikk nok utdelt det regimegodkjente manuset dagen i forveien. Hele den kvelden var et eneste langt skuespill.

Ja, og det forutsetter en veldig stor grad av dumhet og naivitet blant de 70 000 deltakerne for å tro noe annet.

Det er når man ser slikt at man skjønner hvordan det var mulig for USA å velge en ren taskenspiller som president to ganger.

Endret av Folkflesk
  • Liker 3
Skrevet
BadCat skrev (55 minutter siden):

Det fineste som har blitt kringkastet i min levetid i alle fall.

Ganske syk ting å si. Nesten så jeg lurer på om du bare troller.

Hvis ikke så sier det litt om hvor ekstremt oppslukt du har blitt av amerikansk politikk og fullstendig rundlurt av det tullet de kommer med. Har du vurdert å flytte dit? Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg forsøker generelt sett å holde meg unna disse temaene, da det siste jeg vil er å la amerikansk kristendom, politikk og kulturkrig smitte over på oss, men blir litt skremt av det jeg ser her inne.

Mange grunner til at Norge er et av verdens beste land å være i. Å importere dritten fra USA vil kun gjøre det verre.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)
Skurupu skrev (24 minutter siden):

Ingenting som skjedde der var "ekte". Hun fikk nok utdelt det regimegodkjente manuset dagen i forveien. Hele den kvelden var et eneste langt skuespill.

Hun skulle tilgi fordi hun var kona/kvinne (empati,) for det er riktig etter det kristne budskapet, og Trump skulle hisse til strid, være tøff leder i manuset?

Vel, på tross av ev. skuespill har hun ekte sorg. Og jeg liker at hun snakket forsonende. Håper at folket velger det, som et lite håp.

Blandingen av religion og politikk. Kirk som martyr ikke bare for Jesus men for amerika og frihet. Deling av følelser på denne måten blir delegitimering av all oppsisjon. For hvis man er i mot det Charlie Kirk sier er man også i mot USA og i mot Jesus Kristus. (Jette Christensen, sikkerhetsanalytiker, Altinget). Noe sånt noe.

Og organisasjonen til Kirk som millionbutikk.

Endret av Subara
La til link.
  • Liker 1
Skrevet
1 minute ago, Comma Chameleon said:

Ganske syk ting å si. Nesten så jeg lurer på om du bare troller.

Hvis ikke så sier det litt om hvor ekstremt oppslukt du har blitt av amerikansk politikk og fullstendig rundlurt av det tullet de kommer med. Har du vurdert å flytte dit? Hvis nei, hvorfor ikke? Jeg forsøker generelt sett å holde meg unna disse temaene, da det siste jeg vil er å la amerikansk kristendom, politikk og kulturkrig smitte over på oss, men blir litt skremt av det jeg ser her inne.

Mange grunner til at Norge er et av verdens beste land å være i. Å importere dritten fra USA vil kun gjøre det verre.

Den har allerede blitt importert for lenge siden med DEI initiativ som er bærebjelken på venstre for tiden.

• Liker 1
Skrevet
Subara skrev (8 minutter siden):

Hun skulle tilgi fordi hun var kona/kvinne (empati,) for det er riktig etter det kristne budskapet, og Trump skulle hisse til strid, være tøff leder i manuset?

Vel, på tross av ev. skuespill har hun ekte sorg. Og jeg liker at hun snakket forsonende. Håper at folket velger det, som et lite håp.

Blandingen av religion og politikk. Kirk som martyr ikke bare for Jesus men for amerika og frihet. Deling av følelser på denne måten blir delegitimering av all oppsisjon. For hvis man er i mot det Charlie Kirk sier er man også i mot USA og i mot Jesus Kristus. (Jette Christensen, sikkerhetsanalytiker, Altinget). Noe sånt noe.

Og organisasjonen til Kirk som millionbutikk.

Å tilgi handler ikke om at hun var kvinne, det er et klart budskap i Bibelen å tilgi andre. Tror uansett ikke det betyr at hun vil han ikke skal straffes 

• Liker 2
Skrevet
4 minutes ago, Jojimbo said:

Den har allerede blitt importert for lenge siden med DEI initiativ som er bærebjelken på venstre for tiden.

DEI er på ingen måte en av bærebjelkene til den norske venstresiden.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Skurupu skrev (Akkurat nå):

DEI er på ingen måte en av bærebjelkene til den norske venstresiden.

Kjønnskvotering, kjønnspoeng

• Liker 1
Skrevet
Skurupu skrev (24 minutter siden):

Har ikke sett det, og kommer nok ikke til å se det.

Men ble servert bruddstykker av forrige tale hun hadde. Noe som var åpenbart et manus opplest med en god porsjon skuespill.

Stakkars kvinne, som må stå i dette traume

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
1 minute ago, Tussi said:

Kjønnskvotering, kjønnspoeng

Kjønnskvotering og kjønnspoeng er ikke en av bærebjelkene til venstresiden. Du overdriver.

• Liker 3
Skrevet
16 minutes ago, Comma Chameleon said:

Jeg kommer ikke på noen grunner. Selv lufta i Oslo er dårligst av nordiske hovedsteder.

Skrevet
mandodiao skrev (3 minutter siden):

Har ikke sett det, og kommer nok ikke til å se det.

Men ble servert bruddstykker av forrige tale hun hadde. Noe som var åpenbart et manus opplest med en god porsjon skuespill.

Stakkars kvinne, som må stå i dette traume

Jeg så det første intervjuet, har ikke sett dette, men synes det vitnetnom sterke følelser hun prøvde å kontrollere. 

Hun mistet mannen to dager tidligere, det var ikke skuespill. Manus ja

• Liker 1
Skrevet
Tussi skrev (4 minutter siden):

Å tilgi handler ikke om at hun var kvinne, det er et klart budskap i Bibelen å tilgi andre. Tror uansett ikke det betyr at hun vil han ikke skal straffes 

I forhold til den politiske delen av det. Empatien som ligger i tilgivelse. I kontrast til den "store leder" som driver med "sterk hånd".

Et poeng, at hun vil han skal straffes på tross av tilgivelse. Noe annet ville jo også ha gått i mot rettsstaten. Men ikke dødsstraff? Hørte noe om at Trump ønsket det for gjerningspersonen/gjerningspersoner som begår drap. I følge religion er det jo Gud som bestemmer over liv og død.

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg tenker forøvrig, folk fremstiller ham som nesten djevelen selv her inne, men han var ikke det. Kontroversiellja, men la meg si det slik, var det Nick Fuentes som var blitt drept ville han ikke fått noe særlig støtte, hverken her inne eller blant den jevne republikaner i USA,  det er jeg sikker på

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 1
Skrevet
Jojimbo skrev (13 minutter siden):

Nei? I norsk sammenheng er det en fotnote. Var nok en periode der det var litt mye av det (globalt), men det roet seg ned.

Helse, familie og utdanning er noen av bærebjelkene her i samfunnet, og gjelder for de fleste partiene som ikke er FRP.

BadCat skrev (2 minutter siden):

Jeg kommer ikke på noen grunner. Selv lufta i Oslo er dårligst av nordiske hovedsteder.

Helse. Utdanning. Frihet. Demokrati. Trygghet. Politiet, rettssystemet, og fengsel. Det er så utrolig mange områder Norge gruser USA på, at hvis du ikke kommer på noe så forstår jeg ikke hva du faktisk gjør her i landet fortsatt. Det må jo være uutholdelig?

• Liker 3
Skrevet (endret)
Subara skrev (6 minutter siden):

I forhold til den politiske delen av det. Empatien som ligger i tilgivelse. I kontrast til den "store leder" som driver med "sterk hånd".

Et poeng, at hun vil han skal straffes på tross av tilgivelse. Noe annet ville jo også ha gått i mot rettsstaten. Men ikke dødsstraff? Hørte noe om at Trump ønsket det for gjerningspersonen/gjerningspersoner som begår drap. I følge religion er det jo Gud som bestemmer over liv og død.

Ja, Trump har tatt til orde for dødsstraff. Jeg vet ikke EK sitt syn på det, men med denne uttalelsen tror jeg ikke hun ønsker det.

Men det er absurd å søke dødsstraff i en sak der gjerningsmannen overga seg til politiet uten noen kamp. Det kan sette en fryktelig presedens som vil gi mer vold fra både politi og kriminelle ved pågripelser

Endret av Tussi
Skrivefeil
  • Liker 2
Skrevet
Tussi skrev (Akkurat nå):

Jeg tenker forøvrig, folk fremstiller ham som mestem djevelen selv her inne, men han var ikke det

Nei, vi fremstiller han slik han var ved hjelp av hans egne ord, holdninger og uttalelser. Om du mener det er å fremstille han som djevelen så sier vel det mye om hvem han var og hvem du følger.

Skjønner forøvrig ikke at noen kan tro at Trump & Co bryr seg om Charlie Kirk i det hele tatt. De bruker drapet kun for å fremme sin egen sak. Charlie Kirk er blitt et verktøy og kan gjøre mer nytte som død enn i live for de.

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
8 minutes ago, Comma Chameleon said:

(...)

Skjønner forøvrig ikke at noen kan tro at Trump & Co bryr seg om Charlie Kirk i det hele tatt. De bruker drapet kun for å fremme sin egen sak. Charlie Kirk er blitt et verktøy og kan gjøre mer nytte som død enn i live for de.

Jeg hadde ikke blitt det minste sjokkert om det viser seg at det er regimet som står bak drapet.

• Liker 3
Skrevet
5 minutes ago, Comma Chameleon said:

Nei? I norsk sammenheng er det en fotnote. Var nok en periode der det var litt mye av det (globalt), men det roet seg ned.

Helse, familie og utdanning er noen av bærebjelkene her i samfunnet, og gjelder for de fleste partiene som ikke er FRP.

Helse og utdanning er hele samfunnets bærebjelker, ikke venstresidens ideologiske prosjekt.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...