Gå til innhold

Anmeldelse: Metal Gear Solid Delta: Snake Eater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Har aldri spilt orginalen, så har veldig lyst til å sjekke dette ut. 8-900 kr for en 10-ish timer opplevelse synes jeg blir for drøyt, så får plukke det opp på tilbud en gang.
Skrevet (endret)

Styggeste UE5 så langt og null støtte for ultrawide dog det fins en fix. Refund. Ikke verdt prisen. Venter heller til seinere når det kommer på salg muligens til jul :)

Dette er LANGT i fra målestokk på hvordan man lager en remaster. Elder scrolls Oblivion derimot...

Endret av DigImp
Skrevet
Bananababb skrev:
Har aldri spilt orginalen, så har veldig lyst til å sjekke dette ut. 8-900 kr for en 10-ish timer opplevelse synes jeg blir for drøyt, så får plukke det opp på tilbud en gang.
Du MÅ ikke kjøpe alt på Steam. Har ikke kjøpt noe der på årevis. Kjøp heller en CD key TIL steam. Feks her, ca 530kr: https://www.kinguin.net/en/category/337951/metal-gear-solid-d-snake-eater-pre-order-eu-pc-steam-cd-key?currency=EUR&discount=AKS10AUG&nosalesbooster=1&r=3445
Skrevet (endret)

Må få rundet av death stranding 2 her og få kommet i gang med dette. Spilte gjennom msg1 og 2 på nytt i januar og har ventet på dette før jeg fortsetter gjennom resten av serien. Blir jo et lite svik til Kojima men lever godt med det.

Endret av Peteguy
Skrevet (endret)

Utrolig skuffende ytelse på PS5 utgaven, hadde i det minste trodd at PS5 Pro skulle kjøre dette noenlunde smooth. Men ble Steam utgaven til litt over en 600 ,- i stedet.

Endret av Mala
Skrevet
Dette har jeg ventet på helt siden det ble teaset! Siden spilldesignere ikke kan lage maskuline spill lenger, er dette det eneste spillkjøpet jeg gjør i 2025 kanskje 😅
Skrevet
Bananababb skrev:
Lol, samme her. Jeg betaler ikke dette for en remaster, de slipper jo all risiko når de bare pusser opp knallsuksesser fra gamle dager.
Skrevet

Jeg skjønner ikke hva journalistene røyker. Dette spillet er helt elendig og fortjener ikke mer enn 2/10. Det kjører helt elendig på både konsoll og PC. Spillselskap må slutte å slippe unna slikt latskap.

Skrevet
FrihetensRegn skrev:

Jeg skjønner ikke hva journalistene røyker. Dette spillet er helt elendig og fortjener ikke mer enn 2/10. Det kjører helt elendig på både konsoll og PC. Spillselskap må slutte å slippe unna slikt latskap.

Enig, denne anmeldelsen er rein fanboyism. Spillet kjører elendig, ingen støtte for ultrawide og capped til 60fps på PC. I tillegg er grafikken det verste jeg har sett av UE5 spill så langt. Å kalle dette oppskrift for en nesten perfekt remaster er helt på tryne.
Skrevet
DigImp skrev (1 time siden):
FrihetensRegn skrev (2 timer siden):

Enig, denne anmeldelsen er rein fanboyism. Spillet kjører elendig, ingen støtte for ultrawide og capped til 60fps på PC. I tillegg er grafikken det verste jeg har sett av UE5 spill så langt. Å kalle dette oppskrift for en nesten perfekt remaster er helt på tryne.

Og prisen er mer enn tre ganger det spillet skal være på. Mye av oppgraderingene fra originalen er også skikkelig latskap ved å bruke AI til å oppskalere. Hele spillet er en trist cash grab.

Skrevet

Blir nok å kjøpe dette etter hvert, MGS4 er en av mine aller beste spillopplevelser, men 900 er en helt tussete pris - særlig for en nyversjon av et tyve år gammelt spill. 

Skrevet
IceBlitz skrev:
Bananababb skrev:
Du MÅ ikke kjøpe alt på Steam. Har ikke kjøpt noe der på årevis. Kjøp heller en CD key TIL steam. Feks her, ca 530kr: https://www.kinguin.net/en/category/337951/metal-gear-solid-d-snake-eater-pre-order-eu-pc-steam-cd-key?currency=EUR&discount=AKS10AUG&nosalesbooster=1&r=3445
Viktig å legge til at om nøkkelen er betalt med stjålet bankkort, vil du miste spillet så snart det blir oppdaget. Dette er ikke et stort problem på gode sider, men siden det fungerer som Finn.no så kommer det helt an på selgeren
Skrevet

Prøvde orginalen når det kom til PS2, syns det var ok til jeg kom til de utrolig teite bossene og fant ut at dette spillet/serien var for "japansk" for meg. 

• Liker 1
Skrevet
On 8/28/2025 at 3:18 PM, Gringorilla said:

Boikotter vi ikke Metal Gear etter at Kojima ble presset ut?

Konami byttet ut talent med kapitalister som kun fokuserer på profitt. Så "vi boikotter" ikke Metal Gear, folk styrer unna Konami fordi det er et selskap drevet av den samme type folk som tar bachelor i økonomi og ledelse på B.I, og som tror de er bedre enn alle andre. 

• Liker 1
Skrevet
mlu skrev (På 29.8.2025 den 15.33):

Viktig å legge til at om nøkkelen er betalt med stjålet bankkort, vil du miste spillet så snart det blir oppdaget. Dette er ikke et stort problem på gode sider, men siden det fungerer som Finn.no så kommer det helt an på selgeren

Er du sikker på dette? Hvis jeg kjøper en key og aktiverer den på Steam, så forsvinner det vel ikke fra Steam biblioteket?

Har uansett aldri opplevd dette på de ca 150 nøklene jeg har kjøpt gjennom de siste 10 årene.

Skrevet
IceBlitz skrev:
mlu skrev (På 29.8.2025 den 15.33):

Er du sikker på dette? Hvis jeg kjøper en key og aktiverer den på Steam, så forsvinner det vel ikke fra Steam biblioteket?

Har uansett aldri opplevd dette på de ca 150 nøklene jeg har kjøpt gjennom de siste 10 årene.

Hvis nøkkelen er blitt anskaffet med stjålne kredittkort/bankort e.l blir spillet fjernet permanent. Bruk derfor kun anerkjente nettsider som selger nøkler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...