Gå til innhold

Valg 2025 – Norge trenger en ny kurs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mye annet tull hadde sikkert vært ungått med stadige fingrer i det frie markedet (alt for å ramme privat næringsliv).  

Med dagens regjering - nye regler for innleie av arbeidskraft: https://www.nrk.no/rogaland/arrangorer-i-kulturlivet-fortviler-over-forbud-mot-innleie-av-arbeidskraft-1.16583589"

Med dagens regjering - kjønnskvotering for styrer: David-Andersen må bytte ut kvinner med menn i styret – E24

Dagens regjeringen, med sine fingrer i det frie markedet, resulterer ofte i fullt kaos :

"Men gratis ferger har gitt noen utilsiktede konsekvenser som alle egentlig så ville komme, også regjeringen, men uten at de tok det inn over seg, mener han." Vi er mildt sagt i en utfordrende situasjon. Næringslivet står fast på kaia med fersk fisk som skal ut på verdensmarkedet,"

"Nordland er et av de største fergefylkene i landet, kombinert med et høyt turisttrykk som bare øker på nå på sommeren. Vi klarer rett og slett ikke å ta unna trafikken. Så vi har bedt samferdselsministeren om et hastemøte. Men forespørselen fra forrige uke er så langt ikke besvart, sukker hun."

https://borsen.dagbladet.no/nyheter/alarm-om-gratisferger-veldig-dramatisk/81603048

• Liker 7
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

For min del er det mange gode grunnar til å stemme Høgre, eller evt. Venstre som er dei som ivrar sterkast for å auke støtta til Ukraina.

Men eg likar ikkje høgrepopulistane i Frp. Eg meiner at å leggje til rette for bedriftene er det viktigaste ein kan gjere, men vil ikkje ha kulturkrig, innvandringsskepsis, nei til EØS eller tulledebatt om livstidsstraff vs. forvaring med på kjøpet. Sidan Frp ser ut til å bli klart større enn Høgre vurderer eg å stemme Ap i år, trass i alt som står ovanfor og trass i at eg slett ikkje er begeistra for partia til venstre for Ap og Sp, og som kan ende opp som ein del av grunnlaget for ei raudgrøn regjering.

Eit alternativ er vel at eg hamnar hos sofaslitarpartiet.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Vi ler ofte over hvor lite demokratisk USA er med 2 store partier. Men er stort sett det samme her. Uansett hvordan vi velger så blir det det samme. Enten AP++ eller Høyre/FRP. Den som ikke er i regjering syter over hvor mye feil den som er i regjering gjør. De lover gull og grønne skoger, men får ikke til noe. Flere og flere andre land ser det samme og får fingeren ut og får valgt noen nye. Håper Norge og gjør det samme før vi går nedom og hjem.

• Liker 6
Skrevet
torbjornen skrev (57 minutter siden):

For min del er det mange gode grunnar til å stemme Høgre, eller evt. Venstre som er dei som ivrar sterkast for å auke støtta til Ukraina.

Men eg likar ikkje høgrepopulistane i Frp. Eg meiner at å leggje til rette for bedriftene er det viktigaste ein kan gjere, men vil ikkje ha kulturkrig, innvandringsskepsis, nei til EØS eller tulledebatt om livstidsstraff vs. forvaring med på kjøpet. Sidan Frp ser ut til å bli klart større enn Høgre vurderer eg å stemme Ap i år, trass i alt som står ovanfor og trass i at eg slett ikkje er begeistra for partia til venstre for Ap og Sp, og som kan ende opp som ein del av grunnlaget for ei raudgrøn regjering.

Eit alternativ er vel at eg hamnar hos sofaslitarpartiet.

Man skal få det til å høres så negativt ut når man snakker om populisme. Vet du hva det vil si å være populist? 
Populist vil ganske enkelt si å være den vanlig mannen i gata. Folket vs Eliten. Den vanlige mann i gata vs sosieten. De fleste er den vanlige mannen i gata. Frp er et parti for den vanlige mannen i gata, de ønsker ganske enkelt at vi skal det godt. Det er ingen skam i å stemme på Fremskrittspartiet - selv om Arbeiderpartiet prøver å latterliggjøre Frp og velgerne til Frp. 

• Liker 5
  • Hjerte 2
Skrevet
ili skrev (4 timer siden):

Vi ler ofte over hvor lite demokratisk USA er med 2 store partier. Men er stort sett det samme her. Uansett hvordan vi velger så blir det det samme. Enten AP++ eller Høyre/FRP. Den som ikke er i regjering syter over hvor mye feil den som er i regjering gjør. De lover gull og grønne skoger, men får ikke til noe. Flere og flere andre land ser det samme og får fingeren ut og får valgt noen nye. Håper Norge og gjør det samme før vi går nedom og hjem.

De som sitter i embetsverket er mange og faste. Og har stor makt i et såpass tungt statsapparat som Norge har i forhold til befolkningen. Tror også det bidrar til at slingringsmonnet er lite i norsk realpolitikk. De som sitter i embete er der gjerne hele livet. Det gir gjerne stabilitet og forutsigbarhet for Norge. Ingen får meg til å tro at de er 100 prosent upartiske og derfor kan det like gjerne være en politisk slagside der som påvirker realpolitikken. Bare en spekulasjon. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
freedomseeker skrev (8 timer siden):

Det med komiske er at dem skryter over hvor bra det går i Norge, når wto eller hva det nå enn var plasserte Norge på en jumboplass.

Gas ligthning. Ingen problemer her i landet. 

• Liker 3
Skrevet

Ville vurdert å la det være rosa til neste gang det må males uansett eller til de ansvarlige er tatt og har betalt.

Sparer vesenet kr 120000.

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...