Donkey Kong Skrevet i går, 13:47 Skrevet i går, 13:47 Duriello skrev (1 minutt siden): Sant nok, men er jo ikke sikkert personen hører til ett kriminelt miljø. En person som går rundt med pistol i Oslo og skyter i et NAV-kontor er neppe i det beste miljøet. 3
Duriello Skrevet i går, 13:49 Skrevet i går, 13:49 Donkey Kong skrev (Akkurat nå): En person som går rundt med pistol i Oslo og skyter i et NAV-kontor er neppe i det beste miljøet. Noe sier meg at du ikke har vært uheldig i din omgang med nav. 👍 1
Donkey Kong Skrevet i går, 13:52 Skrevet i går, 13:52 (endret) Duriello skrev (4 minutter siden): Noe sier meg at du ikke har vært uheldig i din omgang med nav. 👍 Jeg fikk faktisk et tilbakebetalingskrav en gang. Jeg hadde byttet jobb like før en foreldrepermisjon. Dette jobbytte medførte at NAV beregnet litt for høy daglig lønn/ytelse i permisjonen (noen kroner hver dag). Over en hel permisjon ble det litt penger totalt jeg hadde fått for mye og som de deretter krevde tilbake. Jeg husker at jeg ble forbanna, klaget over vurderingen og også over informasjonen jeg fikk under prosessen. Jeg var imidlertid veldig langt unna å true noen på livet. Endret i går, 13:54 av Donkey Kong 4
Krig og fred Skrevet i går, 13:53 Forfatter Skrevet i går, 13:53 5 minutes ago, Donkey Kong said: En person som går rundt med pistol i Oslo og skyter i et NAV-kontor er neppe i det beste miljøet. Det er mange som arver våpen i Norge. Og Norge har en høy andel våpen i forhold til befolkning. 3
Populært innlegg Donkey Kong Skrevet i går, 13:55 Populært innlegg Skrevet i går, 13:55 (endret) Krig og fred skrev (3 minutter siden): Det er mange som arver våpen i Norge. Og Norge har en høy andel våpen i forhold til befolkning. Dette skyldes jaktvåpen og sivile forsvarsvåpen. Ikke pistoler i Oslo sentrum. Jeg tviler på at 1/3 av dem du kjenner har våpen. Endret i går, 13:57 av Donkey Kong 10
The Avatar Skrevet i går, 13:56 Skrevet i går, 13:56 Donkey Kong skrev (10 minutter siden): En pistol er verdt en del penger. Han kunne for eksempel solgt den og spist som en konge i helgen. Og så stått utan både mat og pistol på måndag, og då også mindre handlingsrom til å kreve oppmerksomheit og hjelp.
Duriello Skrevet i går, 14:03 Skrevet i går, 14:03 Donkey Kong skrev (9 minutter siden): Jeg fikk faktisk et tilbakebetalingskrav en gang. Jeg hadde byttet jobb like før en foreldrepermisjon. Dette jobbytte medførte at NAV beregnet litt for høy daglig lønn/ytelse i permisjonen (noen kroner hver dag). Over en hel permisjon ble det litt penger totalt jeg hadde fått for mye og som de deretter krevde tilbake. Jeg husker at jeg ble forbanna, klaget over vurderingen og også over informasjonen jeg fikk under prosessen. Jeg var imidlertid veldig langt unna å true noen på livet. Okei. 👍 Må bare påpeke at jeg ikke forsvarer handlingen, men jeg skjønner hvordan det kan koke over for enkelte. Basert på egne erfaringer.
PosteMonopolet Skrevet i går, 14:13 Skrevet i går, 14:13 (endret) Krig og fred skrev (2 timer siden): Kan vi holde denne tråden fri for kommentarer om innvandring og muslimer? Vet du allerede alle detaljer om gjerningspersonen og motivet og kan garantere at dette ikke har noe med denne saken å gjøre? Endret i går, 14:14 av PosteMonopolet
Krig og fred Skrevet i går, 14:15 Forfatter Skrevet i går, 14:15 19 minutes ago, Donkey Kong said: Dette skyldes jaktvåpen og sivile forsvarsvåpen. Du har selvfølgelig tall på dette.
Subara Skrevet i går, 14:18 Skrevet i går, 14:18 De fleste nøyer seg med å skjelle ut NAV- ansatte over telefon, heldigvis. Og de har nok ofte null kroner på konto når de ringer. Eller bare sinte fordi verden går dem i mot. «Bamsegutt» i serien som ble tatt av skjermen, virket å være en en kronisk telefonbruker på grunn av kroniske problemer. Mange ringer NAV fordi de ikke forstår systemet. Det burde være en rettighet å få økonomisk nødhjelp, mens man ventet på svar på vedtak. Men da ville pengeforbruket til NAV gått betraktelig opp.
Jarmo Skrevet i går, 14:31 Skrevet i går, 14:31 Krig og fred skrev (15 minutter siden): Du har selvfølgelig tall på dette. https://www.forskning.no/vold/usa-serbia-jemen-finland-og-norge-har-mest-skytevapen/2193994 4
Poppmunn Skrevet i går, 15:10 Skrevet i går, 15:10 Krig og fred skrev (2 timer siden): Men er det en muslimsk innvandrer som er involvert denne gangen? Jeg skjønner at nyanser er er vanskelig for rasistiske hjerner, det er tross alt noe vanlige folk lærer i løpet av ungdomsårene. Å påpeke statistisk informasjon = rasisme. Klassiker. 4
Martelè Skrevet i går, 15:15 Skrevet i går, 15:15 Om de gjenoppliver tv-serien NAV, så burde de ta med skyteepisodene
Boing_80 Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Poppmunn skrev (6 minutter siden): Å påpeke statistisk informasjon = rasisme. Klassiker. Å nyansere og lese mellom linjene i statistikk og forstå ulike nyanser =venstreside. Klassiker. 1 1
Kone Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Krig og fred skrev (1 time siden): Det var ingen invitasjon til at du skulle spy ut din mentale diare. Nå har du selv allerede fylt halve førstesiden i tråden her med typisk venstreradikalt møl. Så kanskje bare roe deg ned litt selv. 6 1
freedomseeker Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden Krig og fred skrev (1 time siden): Det er mange som arver våpen i Norge. Og Norge har en høy andel våpen i forhold til befolkning. Når er det slik at de som eier et våpen som oftest eier veldig mange våpen, så det er ikke slik at 30% av befolkningen er bevæpnet. 2
Jarmo Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) freedomseeker skrev (4 minutter siden): Når er det slik at de som eier et våpen som oftest eier veldig mange våpen, så det er ikke slik at 30% av befolkningen er bevæpnet. https://www.nrk.no/nordland/vapensamler-ble-frikjent-etter-a-ha-oppbevart-159-vapen-bl.a.-under-en-madrass-1.16845129 https://www.dagbladet.no/nyheter/hadde-76-vapen-og-79-000-skudd/71996724 Endret 23 timer siden av Jarmo
Cyrio Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden (endret) freedomseeker skrev (30 minutter siden): Når er det slik at de som eier et våpen som oftest eier veldig mange våpen, så det er ikke slik at 30% av befolkningen er bevæpnet. Nja, tror ikke 30% er så langt unna sannheten jeg. Vi er rundt 500 000 våpeneiere av registrerte våpen her i landet. Da er vi allerede på over 10% om vi regner alle over 16 år som er det yngste du kan være og samtidig lovlig eie registrerte våpen. I tillegg kommer: -Alle forsvarsvåpen/politivåpen som oppbevares hjemme (ja, det er nok flere enn vi tror 😉) -Alle hagler solgt før 1990 (dette er også maaange) -En del våpen kjøpt før registreringsplikten som far i huset ikke så behovet for å registrere -Alt som ligger igjen etter krigen -Alle svartkruttvåpen fra før 1891 Alt dette er/var legitime våpen, og enkelte mener at vi har godt over 1.4 millioner våpen i sivile hender i landet her. Selvsagt tilsvarer ikke dette over 1.4 millioner våpeneiere, men den reelle prosenten er nok nærmere 30 enn 10 ja. Og det er egentlig kjempefint, skytternorge er en finfin arena for hele familien, og det er få andre plasser som er like inkluderende/sosiale til tross for at det ikke er en lagsport. (Nei, elgjakt er ikke en "lagsport"😃) Edit: Jeg blandet litt ettersom det ble tatt på husk, men vi er på 1.3 millioner registrerte våpen.. sånn er det selvsagt, og da gir resten av innlegget mening også. Endret 23 timer siden av Cyrio
Abigor Skrevet 23 timer siden Skrevet 23 timer siden 2 hours ago, Donkey Kong said: Vi har verdens rauseste velferdssystem. Det irriterer meg litt at hver gang noen har truet eller utsatt ansatte på NAV for vold, så er det alltid noen som skal utvise forståelse overfor gjerningspersonen. Nei, det finnes ingen grunn til å handle slik. Uavhengig av om man er misfornøyd med ytelsen man tilbys av NAV. NAV har verdens mest krøkkete system, der er verre enn kreft.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå