Labelle Skrevet torsdag kl 13:39 Skrevet torsdag kl 13:39 Hei, Min mor hadde sin 2017 rav 4 bensin/hybrid på service. Reagerte veldig på prisen. Kan noen toyota eiere bekrefte om dette er innafor?
toralfb Skrevet torsdag kl 14:02 Skrevet torsdag kl 14:02 Her er en liste over priser på en del Toyota modeller: https://toyota.bilia.no/priseksempler-verkstedtjenester
Habla Møberg Skrevet torsdag kl 14:42 Skrevet torsdag kl 14:42 Ser helt normalt ut. Det er svindyrt med service, men dette ser normalt ut.
onkel_jon Skrevet torsdag kl 14:43 Skrevet torsdag kl 14:43 Ser ganske riktig ut, er vel hovedservice, husk at hybrid har to kjøresystemer som må vedlikeholdes
Hollabaloo Skrevet torsdag kl 14:56 Skrevet torsdag kl 14:56 Som VW-eier synes jeg dette var veldig dyrt. Både grunnsatsen på litt over 8K samt priser på flere av enkelt-delene.
Duriello Skrevet torsdag kl 15:06 Skrevet torsdag kl 15:06 (endret) Rav 4 er vel dyr på service hadde jeg hørt rykter om, dette bekrefter det. Edit* Trodde dog at komponenter som kupefilter osv var inkludert i grunnprisen. Skal sjekke serviceheftet neste gang jeg er ute i bilen. Endret torsdag kl 15:08 av Duriello
MailMan13 Skrevet torsdag kl 15:36 Skrevet torsdag kl 15:36 (endret) Deler og materiell på merkeforhandler er litt som mat på flyplassen. Svindyrt, men ikke uforventet. Endret torsdag kl 15:37 av MailMan13 1
sedsberg Skrevet torsdag kl 16:06 Skrevet torsdag kl 16:06 Det var da voldsomt! Jeg gav ca. 11.000,- for storservice på min VW hybrid. Og det var inkludert bytte av olje på DSG-girkasse. Vanlig service er ca. 6000,- Den elektriske biten på fleste hybrider er stort sett vedlikeholdsfrie. Kun inspeksjon og evt. sjekk av kjølevæske.
Neptun1 Skrevet torsdag kl 16:29 Skrevet torsdag kl 16:29 Helt spinnvill pris. Til de grader overpriset. Hadde full service på min (95000 km) med oljeskift hos GS Bilverksted. Kostet ca. 4700,- De gjør en bedre jobb enn merkeforhandleren - som var for dyr men ikke nærheten den prisen der 1
Neptun1 Skrevet torsdag kl 16:34 Skrevet torsdag kl 16:34 toralfb skrev (2 timer siden): Her er en liste over priser på en del Toyota modeller: https://toyota.bilia.no/priseksempler-verkstedtjenester Skal aldri ha Toyota! Groteske priser det der. 1
toralfb Skrevet torsdag kl 17:24 Skrevet torsdag kl 17:24 (endret) Neptun1 skrev (49 minutter siden): Skal aldri ha Toyota! Groteske priser det der. https://www.toyota.no/toyota-eiere/garantier/toyota-garantier Toyota Relax gir garanti i opptil 10 år, men det er en kostnad med det meste. 😇 Endret torsdag kl 17:24 av toralfb
ali q Skrevet torsdag kl 20:31 Skrevet torsdag kl 20:31 Dyrere enn min plug-in hybrid, men samtidig så har de tatt halvparten av det NAF tok betalt for å bytte et 2032 batteri i nøkkelen (som fungerte fint når jeg leverte inn bilen, men som de mente var blitt for dårlig og krevde 200 kr for å bytte, 65 kr av de var for selve batteriet...) Når det er sagt så er det ikke dobbelt så dyrt som MotorForum tok for min siste 9 års service på Outlander PHEV, så ikke helt hinsides.
Hollabaloo Skrevet fredag kl 07:55 Skrevet fredag kl 07:55 (endret) sedsberg skrev (15 timer siden): Den elektriske biten på fleste hybrider er stort sett vedlikeholdsfrie. Kun inspeksjon og evt. sjekk av kjølevæske. Rav4 har også luftfilter til kjøling av hybridbatteriet som et servicepunkt (jeg vet ikke om det er på todo-listen til Toyota Norge, men det burde åpenbart være det). Det rettferdiggjør selvsagt ikke den høye prisen. https://www.youtube.com/watch?v=gjGLG6jg-Mk https://www.youtube.com/watch?v=L1l-JNGMTEs Endret fredag kl 07:57 av Hollabaloo
Kakkelfant Skrevet fredag kl 08:21 Skrevet fredag kl 08:21 (endret) Over 8 tusen for arbeidet er helt spinnvill pris - jeg legger merke til at de fører opp "vask av bilen" ?! Jeg håper de ikke har tatt timepris for dette, da har du i tilfelle betalt tusenvis av kroner for at de skal stå og vaske bilen din på verkstedet. Uansett, jeg hadde bilen inne til bytte av stabilisator stag under, høyre og venstre side bak. Det var helt rustet fast og tok hele dagen å banke løs/fjerne til den nette sum av 9 tusen kroner, og det var prisen for 1 stk mekaniker hele dagen (jeg hadde delene selv). Merkeverksteder pleier være en del dyrere, jeg skal bytte motorolje på bilen min nå, merkeverksted skulle ha 6500, det lokale verkstedet skulle ha 4500 og den billigste jeg fant innenfor 15 mils omkrets (med god og godkjent olje) kostet 2300. Jeg sparer da i underkant av ca 4 tusen på å ta den kjøreturen om jeg trår lett på gassen. Endret fredag kl 08:21 av Kakkelfant
Neptun1 Skrevet fredag kl 11:16 Skrevet fredag kl 11:16 Kakkelfant skrev (2 timer siden): Over 8 tusen for arbeidet er helt spinnvill pris - jeg legger merke til at de fører opp "vask av bilen" ?! Jeg håper de ikke har tatt timepris for dette, da har du i tilfelle betalt tusenvis av kroner for at de skal stå og vaske bilen din på verkstedet. De faste prisene særlig merkeverkstedene tar for service og (standard) reparasjoner er meget innbringende for dem. Kundene betaler for MYE mer tid enn de bruker på f.eks service - og deleprisene er hinsides. Dette har jeg fra sikre kilder. Kommer aldri til å sette bilen min inn på merkeverksted - om jeg ikke må. (etter garantitiden) 1
bzzlink Skrevet 4 timer siden Skrevet 4 timer siden (endret) Deleprisene er jo heeeelt hinsides. 3760,- for olje og plugger til en standard familiebil er ran. 5l Olje 0w20 koster maks 600kr av velrenommert merke (Mobil, Motul, Castrol etc) 4 Tennplugger koster maks 1000kr om man velger de dyreste man finner. Dette er som en Øistein Sunde låt: «Skriver regning med gaffel, og gjør jobben unna med sleiv) Endret 4 timer siden av bzzlink
Hollabaloo Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Artig å regne litt på det. Her er en sammenlikning mellom originalpriser, og priser jeg fant hos Skruvat i skrivende stund. Jeg forsøkte å finne deler av god kvalitet, ikke det billigste rælet. Endret 2 timer siden av Hollabaloo
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå