Gå til innhold

Jeg orker ikke NRK lenger

Inntrykk av NRK  

114 stemmer

1. 1. Har ditt inntrykk av NRK blitt svekket de siste få årene?

• Nei
      65
    • Ja
      48

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Nasjonalisten skrev (6 minutter siden):

Både Debatten og Dagsnytt 18 er gått fra å være diskusjon/debatt til å bli nyhetsprogrammer med litt ekkokammer-analyse, dagsrevyen har blitt verre, og temaene er som oftest u-interessante i alle 3 programmene, det eneste jeg halvveis liker nå, er Politisk kvarter. Jeg tror en lang periode med ekstrem og ukritisk Ukraina-Palestina-Trump-fokus i 2025 har gitt meg en mental sperre for å trykke på NRK, det ensidige og konstante Palestina-fokuset 2023-25 har definitivt ikke vært en god ting for inntrykket.

Jeg har alltid instinktivt trykket meg inn på NRK og sett gjennom, for jeg har likt å se på dags18 og spesielt debatten, men nå kan jeg gå flere uker uten at jeg en gang tenker over at jeg ikke har sett på NRK på lenge.
Jeg var til og med så die-hard NRK seer at jeg så på dagsrevyen kl 21 og 23...

Debatten var kanskje gullfuglen som falt mest, Solvang har vært en god leder, men jeg er flau på Solvangs vegne for denne perioden:
image_2025-05-11_064855771.thumb.png.d7b22b43c6f305eebae5717d464e9d73.png

Generelt er det blitt veldig tamme temaer også.

Noen som er på samme bølgelengde?

Helt på bølgelengde når det gjelder Debatten. Maken til fomlete programleder skal man lete lenge etter.
Dagsnytt 18 hvor man sender fra et trangt radiostudio og hvor deltagerne sitter med headset, virker også veldig billig.
At man leser opp hvem som var teknisk ansvarlig eller nyhetsredaktør på slutten av programmet, burde man sluttet med da rulleteksten ble oppfunnet….

• Liker 2
Skrevet

Hvis du er ensidig opptatt av politiske tema, som du illustrerer. Så ja kanskje.

NRK har tydeligvis ikke samme økonomi som før, for det har blitt tynnere i rekkene av annet også. Podkasts med dokumentarisk innhold som klinger av research og god produksjon. Da tenker jeg spesielt på radio. Der er svenskene dobbelt så gode, men sikkert med dobbelt økonomi. De har jo dobbelt av befolkning, så kanskje ikke så overraskende.

Det nye hypet innen radio podkast er eksempelvis to medium minus morsomme personer som kakler fra hver sin side av en mikrofon. Billigere kan man ikke få det.

Men noen vil sikkert kun ha private kanaler, kanaler som spyler deg i kjeften med lange reklame innslag. Som å bli pissa rett i kjeften spør du meg. Kanskje noen ønsker seg til Berlusconi Tv på nittitallet? 24/7 lotto-hjul som dreides av babes med paljett befengte tanga truser.

• Liker 6
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Jeg setter pris på veldig mye av NRK sin dekning, og om en kun skulle velge en kilde tror jeg får nyhetssider gir et bedre og mer helhetlig bilde enn NRK. Likevel blir det ofte ganske mangelfullt, og en del blindsoner i dekningen som gjør at bildet som kommuniseres i beste fall blir ufullstendig. Det er for eksempel rart å høre intervjuer der "Amnesty" og "FRI" er hentet inn som sannhetsvitner og eksperter om tema som "kjønnsmangfold" osv. uten kritiske spørsmål eller motstemmer, og skal en forstå hva "motparten" egentlig tenker og mener kommer NRK ofte til kort. 

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet

Burde vært valgfritt å betale for NRK. Etter at dem slutta å vise sport så ser jeg ikke på kanalene i det hele tatt lengre, men må fortsatt betale for dem.

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Synes NRK har tapt seg på lik linje med veldig mye annet som har litt samme samfunnsoppdraget. Debatten er vel av de programmene som minst har tapt seg, mens bare f.eks 17% fremdeles får med seg Dagsrevyen.

Nå skal det sies at Debatten er et gjennomregissert program som jeg synes er vel mye underholdning til tider. Savner at det er mer ekte ting som diskuteres fritt, men det er vel en grunn for det holdes så thight. Ordstyreren skal jo være i stand styre programmet og kunne forberede grafikk osv.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Jeg ser på nyheter en gang om dagen på NRK. Og det er all riksdekkende TV jeg konsumerer.

Jeg er litt fornøyd med NRK for tiden. Selv om de har det med å alltid være litt negativ om Trump. Det har blitt litt koselig da. Forventer alltid at de skal sette en Trump sak i ett litt dårlig lys, og det er bare såååå nusselig av dem! Jeg kommer i godt humør av slikt.

Jeg skal ikke nevne navn, men det ser ut for meg at en av USA korrespondentene har fått en god del nye inntrykk fra folk der, og virker ikke like bastant negativ om Trump toget som før. Informasjon og kommunikasjon med folk kan føre til mer forståelse.

Det kunne vært mye verre for å si det sånn. NRK før presidentvalget i 2020 f.eks. Helt sinnsykt kvalmt. Men jeg belemrer dem ikke veldig mye. De trodde at medieselskaper som CNN var til å stole på. Dette har de nok innsett at var en feiltakelse. Vi lærer så lenge vi lever.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Selfuniverse skrev (1 time siden):

Jeg ser på nyheter en gang om dagen på NRK. Og det er all riksdekkende TV jeg konsumerer.

Jeg er litt fornøyd med NRK for tiden. Selv om de har det med å alltid være litt negativ om Trump. Det har blitt litt koselig da. Forventer alltid at de skal sette en Trump sak i ett litt dårlig lys, og det er bare såååå nusselig av dem! Jeg kommer i godt humør av slikt.

Jeg skal ikke nevne navn, men det ser ut for meg at en av USA korrespondentene har fått en god del nye inntrykk fra folk der, og virker ikke like bastant negativ om Trump toget som før. Informasjon og kommunikasjon med folk kan føre til mer forståelse.

Det kunne vært mye verre for å si det sånn. NRK før presidentvalget i 2020 f.eks. Helt sinnsykt kvalmt. Men jeg belemrer dem ikke veldig mye. De trodde at medieselskaper som CNN var til å stole på. Dette har de nok innsett at var en feiltakelse. Vi lærer så lenge vi lever.

Helt klart at NRK er europeisk mainstream ift Trump.
Hele EU og resten av den vestlige verden uffer og akker, blir sjokkert og overrasket, men glemmer helt den store velgermassen som ikke lenger tror på globalismen, overnasjonaliteten, dekadensen og den overfladiske materialismen.
Den store velgermassen som har gått ned i levestandard fordi noen få har beriket seg…..

• Liker 4
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Kommer alltid til å like Nrk, men har vel ikke "brukt dem" alene på sikkert 20 år. Dagsrevyen, dagsnytt 18, helgemorgen, urix, verdibørsen, trygdekontoret, en del av dokumentarene deres, for ikke å snakke om det mer tradisjonelle, programmer i forbindelse med jul, etc etc. Debatten har ikke gitt meg så veldig mye generelt, men jeg følger med. Synes ikke det er veldig representativt at det er bare programmer etter hverandre om Trump.

Har overhodet ikke tenkt at jeg skal vite all verden bare av å se nyheter og noen programmer. Har dag og tid, klassekampen, etc. på siden. Ønsker jeg genuin dybdekunnskap om noe, går jeg til forskning eller faglitteratur. Jeg ser ellers ikke noe poeng med relativisering av klare maktforhold. De sendte for øvrig UXA, som dykket dypere i det amerikanske samfunnet og velgermassen.

Endret av Ole-Br
  • Liker 8
Skrevet
Norskpølse skrev (1 time siden):

Jeg synes det vi betaler er ganske rimelig, med tanke på at det finansierer nrk.no, NRK Radio, NRK Super, Yr.no, og mer... ikke bare TV-delen.

Sånn som NRK mP3 som liksom bare skal være musikk, men ender opp med jabbing (skravling) hele dagen likevel? Det er jo sikkert fint for brukerne av NRKs tjenester at alle andre betaler for dem. Ser sporadisk streaming fra NRK, men er ikke noe der jeg bare MÅ ha, og hadde gladelig tatt skatteletten 10 av 10 ganger.

Tidligere kunne man velge bort NRK-lisensen. På ren trass valgte NRK bort innloggingsløsninger for streamingtjenester, og ble belønnet med rene skatteinntekter da det ble åpenbart at lisens for lineær TV ikke var økonomisk bærekraftig.

• Liker 1
Skrevet
Vokteren skrev (På 11.5.2025 den 7.20):

Helt på bølgelengde når det gjelder Debatten. Maken til fomlete programleder skal man lete lenge etter.
Dagsnytt 18 hvor man sender fra et trangt radiostudio og hvor deltagerne sitter med headset, virker også veldig billig.
At man leser opp hvem som var teknisk ansvarlig eller nyhetsredaktør på slutten av programmet, burde man sluttet med da rulleteksten ble oppfunnet….

Burde ikke være så anmassende å høre de annonsere tre medarbeidere på slutten av programmet. Tar 5 sekunder. Det er ikke noe fuckings Hollywood film vi snakker om her.. Men vi har alle våre toleranse terskler.

• Liker 6
Skrevet
Sovna skrev (4 minutter siden):

Burde ikke være så anmassende å høre de annonsere tre medarbeidere på slutten av programmet. Tar 5 sekunder. Det er ikke noe fuckings Hollywood film vi snakker om her.. Men vi har alle våre toleranse terskler.

Hva forteller det deg og meg at Jens Jensen eller Hans Hansen var ansvarlige for teknikken og innholdet ?

Det ligner på gammeldags fagforeningsstyre eller profesjonskamp….

• Liker 2
Skrevet
Nasjonalisten skrev (På 11.5.2025 den 7.06):

Både Debatten og Dagsnytt 18 er gått fra å være diskusjon/debatt til å bli nyhetsprogrammer med litt ekkokammer-analyse, dagsrevyen har blitt verre, og temaene er som oftest u-interessante i alle 3 programmene, det eneste jeg halvveis liker nå, er Politisk kvarter. Jeg tror en lang periode med ekstrem og ukritisk Ukraina-Palestina-Trump-fokus i 2025 har gitt meg en mental sperre for å trykke på NRK, det ensidige og konstante Palestina-fokuset 2023-25 har definitivt ikke vært en god ting for inntrykket.

Jeg har alltid instinktivt trykket meg inn på NRK og sett gjennom, for jeg har likt å se på dags18 og spesielt debatten, men nå kan jeg gå flere uker uten at jeg en gang tenker over at jeg ikke har sett på NRK på lenge.
Jeg var til og med så die-hard NRK seer at jeg så på dagsrevyen kl 21 og 23...

Debatten var kanskje gullfuglen som falt mest, Solvang har vært en god leder, men jeg er flau på Solvangs vegne for denne perioden:

Generelt er det blitt veldig tamme temaer også.

Noen som er på samme bølgelengde?

Har du noen eksempler på temaer de heller burde tatt opp?

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...