Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Skrevet

man tenker jo at topartistat, som i USA, er forferdelig splittende ... så ser man den listen med dustepartier i Norge, og tenker at to partier kanskje ikke er så dumt likevel ?

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har tidligere stemt på Nd, men dette valget er så viktig at det ville være dumt å gi stemmen til et parti som ikke kommer over sperregrensen. Selv om jeg ikke er enig med FrP i alt kommer jeg til å stemme på dem denne gangen fordi en regjering ledet av AP med MDG, Rødt og SV på slep ville blitt helt katastrofal for norsk økonomi og velferd.

Skrevet
agvg skrev (5 timer siden):

Tror neppe du finner ett eneste parti som virkelig tør og røre boligmarkedet, hus har gått fra og være ett hjem til og være ett investeringsobjekt, i hvertfall i pressområdene.

Og bordet fanger, en kraftig reduksjon i boligprisene ville føre til kollaps for banker og låntagerne blir sittende i gjeldsfella.

agvg skrev (5 timer siden):

Det er nok ingen vinnersak for de fleste partier, politikk er kjøp av stemmer, det er derfor politikken stor sett gir mest til de som har det helt greit, det er der flertallet befinner seg, og redusere verdien av boligene vil være politisk selvmord for de store partiene.

agvg skrev (3 timer siden):

Du kunne ha bygd rimelige leiligheter med prisklausul som hindrer fri prissetting, så som og låse verdiøkningen til den generelle prisstigningen i samfunnet osv. Men "ingen" ønsker og gjøre noe som truer den store prisstigningen.

nei, det er nok sannheten, politikerne har overlatt "markedet" boligmarkedet til seg seg sjøl og horrible priser. I etterkrigstiden var det vist slik at for å få Husbanklån, var man forpliktet å ha en utleiedel, til en rimelig penge.

Idag har myndighetene i praksis forbudt å ta mindre enn markedsverdi i husleie. En jeg vet om, tok av sosiale hensyn et par tusenlapper mindre i mnd. enn det tidligere var blitt betalt, i tre utleie-leiligheter. Da ble han "innkalt" til Skatteetaten og fikk valget mellom å øke husleiene opp til markedspris igjen eller sjøl få tillagt differansen som inntekt på sin ligning. Han argumenterte med at leietakerne levde av hhv. pensjon eller trygd, men det brydde de seg ikke om. Hans neste argument var at markedsleie for et par av de, sannsynligvis vil medføre at de må få bostøtte av kommunen, dvs. økte off. utgifter  men det blåste Skatteetaten i. Da er det jo bare å gi opp, de vil det skal være slik.

Skrevet
Vokteren skrev (35 minutter siden):

Er dette smart av Solberg ?

https://www.vg.no/nyheter/i/XjrOxg/listhaug-ber-solberg-slutte-med-kranglingen-vaer-saa-snill

Dette er ikke annet enn å drite i det borgerlige reiret.
En upopulær Solberg spiller det siste desperate kortet som ikke gjør annet enn å gi Støre valgseieren.

Høyre og spesielt Erna Solberg trenger et grunnkurs i betydningen av folkestyre.

Snakk om slag under beltestedet. Trist, Ernas desperate utspill gagner kun AP, SV, MDG og Rødt.

Skrevet
freedomseeker skrev (35 minutter siden):

Jeg har tidligere stemt på Nd, men dette valget er så viktig at det ville være dumt å gi stemmen til et parti som ikke kommer over sperregrensen. Selv om jeg ikke er enig med FrP i alt kommer jeg til å stemme på dem denne gangen fordi en regjering ledet av AP med MDG, Rødt og SV på slep ville blitt helt katastrofal for norsk økonomi og velferd.

Noen tenker det samme om FRP og det som de blir nødt til å ha på slep. Som f.eks KRF... 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...