PosteMonopolet Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Markiii skrev (25 minutter siden): Hvem er det som blir mobbet her? Tesla eiere.
Vokteren Skrevet 12 timer siden Forfatter Skrevet 12 timer siden leticia skrev (2 timer siden): Hvis det er slik at folk flest ikke lenger ser på flagget som positivt mangfold, så tenker jeg det har noe med å gjøre at enkelte stemmer i samfunnet har fått sette agendaen for mye. Når «enkeltstemmene» får bruke pride-flagget spesifikt til å markedsføre en smal seksuell preferanse, blir signaleffekten og responsen deretter. Mangfold er mye mer enn fjollerier for å skape oppmerksomhet.
Colin. Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden 15 minutes ago, Duriello said: Hadde man i det hele tatt hatt noe som heter uføretrygd uten dem? Forklar gjerne nøyaktig hvordan resten av dette er "sosialistenes" Man kunne hatt noe som var bedre. Noe som var mer rettferdig for alle. At enkelte alvorlig syke får ung-ufør tillegget, mens andre ikke, er helt bak mål og en stor skam. 18 minutes ago, Duriello said: Kan være enig i at mye ikke er bra nå altså. Men lett å sitte å peke finger. 😁 Skal vi løse problemene ved å tvinge alle til å be da kanskje? Dette er et av verdens rikeste land, og vi borgere skal vel kunne forvente en viss standard? Når man ser mye går i negativ retning, hvorfor skal man være passive og stemme på de samme partiene som viderefører en politikk som ikke gjør nok for å snu trendene, det klarer jeg ikke å forstå. Men som sagt, stemmer man sosialistisk, så trenger man heller ikke klage etter min mening.
leticia Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Colin. skrev (58 minutter siden): Ja, virkelig mye å skryte av nå til dags. Fødselstall som ikke er bærekraftig. Dårligere økonomi for de som er dårligst stilt som syke og uføretrygdede. Ung-ufør tillegg for de spesielt utvalgte. Rike og grundere som ikke satser her lenger i stor nok grad. Inflasjon. Drita dårlig krone. Nedlegging av skoler. Tog-tilbud og tog som ikke ligner grisen. Helsekøer som blir lengre og lengre. Eldrebølgen som kommer. Nasjonal-flagg som de av "dem" ikke ser på det som inkluderende nok. Takk altså, festlig. 😂👌 Hvordan tenker du Konservativt skal få opp fødselstallene? Tvangsføding? Da er man inne på disse menneskerettighetene igjen... Dårligere økonomi for syke og uføretrygdede er det ikke "sosialister" som står for, men Høyre og FRP. De er ikke sosialister. Ung uføretillegget for de spesielt utvalgte var det Høyre som ordnet, det samme med f.eks karensår for de på AAP. Høyre er ikke sosialister. Rike og grundere som ikke satser i stor nok grad kan man delvis legge skylden på AP for pga skattetrykket deres, så delvis enig med deg der. Inflasjonen kommer i hovedsak av forhold utenfor Norges grenser, men man kan "skylde" litt på mellom - og overklassen og eventuelt andre som ikke justerte sitt forbruk da Norges Bank brukte renteøkning for å nedkjøle den norske økonomien. Visse grupper i befolkningen brukte heller av sine oppsparte midler i stedet for å justere sitt forbruk, og derfor så tok det lenger tid før man endelig kunne sette ned renta nå ved sist rentefastsettelse. Krona er en så liten valuta i verdenssammenheng at det er risky å satse på den. Kombinert med at investorer flytter ut av Norge i stedet for å satse i Norge så bidrar dette til en videre lav kroneverdi. At vi må handle såpass mye av varene vi trenger fra utlandet bidrar igjen til at prisene / inflasjonen stiger. Skoler er nødt til å legges ned når det ikke er nok elever der. De kan eventuelt gjøres om til andre ting, som f.eks eldrehjem. Togtilbud. Akkurat den ser jeg ikke. Hva er dårlig med togtilbudene? Tenker du for få avganger, eller at jernbanen burde bygges ut til flere steder i landet? Helsekøene har gått ned i Norge etter regjeringsskiftet. Det kan selvsagt bli bedre. Noe man kan gjøre for å redusere køene er å møte opp til sine egne timer, eventuelt melde forfall i god tid slik at timen kan brukes av noen andre. Det er vanvittig mange timer i helsevesenet som blir borte og fører til lengre køer fordi folk ikke møter opp. Folk som ikke møter opp kan ikke noen av regjeringene lastes for. Eldrebølgen har vi visst skulle komme i lang tid. Har du noen bedre løsninger på den enn slik det gjøres i dag med tanke på planlegging og organisering? Nasjonalflagg har vel ikke så mye med verken sosialister eller inkludering å gjøre. Det er Norge sitt flagg. Vi har andre flagg som representerer mangfold / inkludering for alle som bor i nasjonen Norge. 1
leticia Skrevet 12 timer siden Skrevet 12 timer siden Vokteren skrev (22 minutter siden): Når «enkeltstemmene» får bruke pride-flagget spesifikt til å markedsføre en smal seksuell preferanse, blir signaleffekten og responsen deretter. Mangfold er mye mer enn fjollerier for å skape oppmerksomhet. Jeg er enig i at mangfold er mer enn fjollerier for å skape oppmerksomhet. Men de som skaper mest oppmerksomhet rundt flagget er slik jeg ser det faktisk motstanderne av flagget. Jeg syns det er de som driver med fjollerier her i hovedsak. Jeg har aldri gått og kommer aldri til å gå i et pride - tog. Det er ingen tvang å se på togene, eller markere måneden juni på noen måte hvis man ikke vil. Jeg syns fremdeles det er greit at man tar mangfoldet inn i skolen, og lærer om at folk er forskjellige, og at det er helt greit å være annerledes. Det kan umulig være lett å være ungdom og finne ut at man er homofil. Spesielt hvis man vokser opp i et religiøst miljø må det være helt for jævlig. Hadde man trengt en bevegelse / oppmerksomhet rundt at alle har rett til å få være seg selv, hvis faktisk alle fikk lov å være seg selv? Inkludert å få lov å være kjæreste med en av likt kjønn uten at man skal bli plaget, mobbet, og i verste fall drept? 1
Vokteren Skrevet 11 timer siden Forfatter Skrevet 11 timer siden leticia skrev (56 minutter siden): Jeg er enig i at mangfold er mer enn fjollerier for å skape oppmerksomhet. Men de som skaper mest oppmerksomhet rundt flagget er slik jeg ser det faktisk motstanderne av flagget. Jeg syns det er de som driver med fjollerier her i hovedsak. Jeg har aldri gått og kommer aldri til å gå i et pride - tog. Det er ingen tvang å se på togene, eller markere måneden juni på noen måte hvis man ikke vil. Jeg syns fremdeles det er greit at man tar mangfoldet inn i skolen, og lærer om at folk er forskjellige, og at det er helt greit å være annerledes. Det kan umulig være lett å være ungdom og finne ut at man er homofil. Spesielt hvis man vokser opp i et religiøst miljø må det være helt for jævlig. Hadde man trengt en bevegelse / oppmerksomhet rundt at alle har rett til å få være seg selv, hvis faktisk alle fikk lov å være seg selv? Inkludert å få lov å være kjæreste med en av likt kjønn uten at man skal bli plaget, mobbet, og i verste fall drept? Men når pride tas inn i skolen, blir det obligatorisk for alle og en form for tvang. Det er selvfølgelig helt ok å være den man er, men når kanoniseringen av å «være seg selv» blir til en blancofullmakt for å realisere øyeblikkets alle mulige innfall eller dagens hippeste mote, er man på ville veier. 1
leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Vokteren skrev (1 time siden): Men når pride tas inn i skolen, blir det obligatorisk for alle og en form for tvang. Det er selvfølgelig helt ok å være den man er, men når kanoniseringen av å «være seg selv» blir til en blancofullmakt for å realisere øyeblikkets alle mulige innfall eller dagens hippeste mote, er man på ville veier. Jeg skjønner det argumentet. Men det samme kan man si om alt man lærer om i skolen. Jeg skulle gjerne likt å fått religionsundervisning ut fra skolen, f,eks fått helt slutt på skolegudstjenester. Men det blir vanskelig å få tatt bort alt man ikke liker. (Nynorsk, diktlesning er andre eksempler jeg ikke setter så mye pris på, for ikke å glemme geometri og karakterer i gym)... 2
leticia Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden Colin. skrev (3 timer siden): Man kunne hatt noe som var bedre. Noe som var mer rettferdig for alle. At enkelte alvorlig syke får ung-ufør tillegget, mens andre ikke, er helt bak mål og en stor skam. Enig i dette. Men som nevnt i et annet innlegg, så er det det ikke - sosialistiske partiet Høyre du må se til når det gjelder fjerning av ung - uføretillegget for alle de andre som ikke havner inn under ung - uføretillegget i dag. Og det nye nå er at Høyre mener ingen under 30 skal få uføretrygd, mens FRP har en grense på 40 år. Så hvis du er ufør så bør du ikke gå så kraftig ut mot "sosialister". Det eneste partiet jeg har hørt som taler de uføre sin sak er Rødt. 1
MrL Skrevet 9 timer siden Skrevet 9 timer siden leticia skrev (14 minutter siden): Enig i dette. Men som nevnt i et annet innlegg, så er det det ikke - sosialistiske partiet Høyre du må se til når det gjelder fjerning av ung - uføretillegget for alle de andre som ikke havner inn under ung - uføretillegget i dag. Og det nye nå er at Høyre mener ingen under 30 skal få uføretrygd, mens FRP har en grense på 40 år. Så hvis du er ufør så bør du ikke gå så kraftig ut mot "sosialister". Det eneste partiet jeg har hørt som taler de uføre sin sak er Rødt. Tull. Alle får uføretrygd, dette handler bare om at de ikke skal stemples som varig uføretrygd i ung alder - foruten de tilfellene som ikke er helt åpenbare.
leticia Skrevet 8 timer siden Skrevet 8 timer siden MrL skrev (19 minutter siden): Tull. Alle får uføretrygd, dette handler bare om at de ikke skal stemples som varig uføretrygd i ung alder - foruten de tilfellene som ikke er helt åpenbare. Nei. I de tilfellene vil de ikke få uføretrygd, men andre stønader som er mer rettet inn mot arbeidslivet. Og hva er egentlig åpenbare tilfeller? Det vil være mange tilfeller som ligger i grenseland for hva som er åpenbart. Jeg syns det høres flott ut denne tankegangen om at vi "ikke skal gi opp unge for tidlig". Men det må være litt samsvar med hva man sier og hva man gjør, og akkurat på dette området så syns jeg ikke at verken Høyre eller FRP har vist skikkelig vilje til å hjelpe "trengende". Men å utføre usosiale kutt har de derimot vært ganske gode på. Det blir et troverdighetsproblem når de f.eks har redusert AAP satsen for unge under 25 år, og samtidig har fjernet ung - uføretillegget på AAP. I tillegg så har man karensåret på AAP som høyre ønsker å gjeninnføre hvis de havner i regjering. 1
PosteMonopolet Skrevet 2 timer siden Skrevet 2 timer siden (endret) Ser man det ja. Rødt har fortsatt ikke lært av feilene etter at dem jaget bort nøkkelpersoner som har bidratt med verdiskaping og arbeidsplasser. For Rødt og dems velgere så trumfer vel misunnelse alt? https://www.nrk.no/norge/rodt-krav-til-store_-skrot-skatteloftet-1.17513174 Endret 1 time siden av PosteMonopolet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå