Gå til innhold

Stortingsvalget 8.september 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Camlon skrev (31 minutter siden):

Jeg tror velgerene ser samme problem som meg. Det er ingen felles plan for hva som skal gjøres på høyresiden og det er lave ambisjoner. Jeg stoler ikke på Høyres valgløfter og tror de vil bare gjøre små justeringer og tape neste valg. Høyresiden fortjener å tape i år og så kan de komme sterkere tilbake om 4 år.

Virker også som mange høyre velgere har blitt redde for listhaug og har byttet ut stemmen sin med AP for å kontre. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Imaginacíon skrev (1 time siden):

Enig i det. Det er et mål å få ned ulikheten.

Folk er ulike og må lønnes ulikt..om det ikke er slik vil de som er flinke rømme landet. 

Skrevet
4 minutes ago, Imaginacíon said:

Et sted må du ta pengene fra. Ved å legge noe mer skatt på de rikeste er det rom for å løfte de fattigste. Det er to fluer i en smekk.

Et alternativ kunne vært at staten brukte mindre penger på tull og tøys. Men det virker ikke å være særlig interesse for slikt.

• Liker 1
Skrevet
Just now, Salvesen. said:

Virker også som mange høyre velgere har blitt redde for listhaug og har byttet ut stemmen sin med AP for å kontre. 

Det tror jeg ikke er hovedfaktoren, fordi da hadde ikke FRP fått så mange stemmer fra Høyre. Sammenligner vi med 2017 når Høyre vant, så har Høyre mistet ca 10% og FRP har økt med 7%. 

Det er derfor langt flere høyrevelgere som er misfornøyd med Høyre enn høyrevelgere som er redd for Listhaug.

• Liker 1
Skrevet
Smule8o skrev (5 minutter siden):

Et alternativ kunne vært at staten brukte mindre penger på tull og tøys. Men det virker ikke å være særlig interesse for slikt.

Problemet er at man har en forskjellig oppfatning av hva som er tull og tøys. Flere hundretusener i året i statsstøtte til sekter i bibelbeltet syns jeg er tull og tøys. (eller sponsing av all religion for den saks skyld). Medlemmene av sekten er nok ikke enige med meg der ;) 

• Hjerte 1
Skrevet
obygda skrev (7 minutter siden):

Folk er ulike og må lønnes ulikt..om det ikke er slik vil de som er flinke rømme landet. 

Så du anser de flinke som ca 80 personer av befolkningen?

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
7 minutes ago, obygda said:

Det er jo ikke de vanlige lønnsmottagerne som er hovedproblemet her.

• Liker 3
Skrevet
Camlon skrev (5 minutter siden):

Det tror jeg ikke er hovedfaktoren, fordi da hadde ikke FRP fått så mange stemmer fra Høyre. Sammenligner vi med 2017 når Høyre vant, så har Høyre mistet ca 10% og FRP har økt med 7%. 

Det er derfor langt flere høyrevelgere som er misfornøyd med Høyre enn høyrevelgere som er redd for Listhaug.

Når det snudde for AP så gikk både FrP og Høyre ned. Altså har folk byttet over, jeg tror det er hovedsakelig pga listhaug og at Erna fortsatt sitter igjen.

IMG_1948.jpeg

Skrevet (endret)
3 minutes ago, Salvesen. said:

Når det snudde for AP så gikk både FrP og Høyre ned. Altså har folk byttet over, jeg tror det er hovedsakelig pga listhaug og at Erna fortsatt sitter igjen.

IMG_1948.jpeg

Det er typisk meningsmålinger hvor velgere til sentrum-venstre viser misnøye til AP ved å si at de skal stemme på opposisjonen. Når SP forsvant og Jens kom tilbake så forsvant mye av misnøyen.

De fleste av dem ville finne veien tilbake til venstresiden før valget og uansett så er den relevante faktoren her misnøye mot AP og ikke Listhaug.

Endret av Camlon
  • Liker 1
Skrevet
Reg2000 skrev (8 minutter siden):

Det er jo ikke de vanlige lønnsmottagerne som er hovedproblemet her.

Du trenger både arbeidere og investorer i et samfunn..

Skrevet
4 minutes ago, Camlon said:

De fleste av dem ville finne veien tilbake til venstresiden før valget og uansett så er den relevante faktoren her misnøye mot AP og ikke Listhaug.

Tja det er nok begge deler samt misnøye mot Erna. Høyre burde helt klart byttet leder før valget da det er vanskelig å gi tillitt til Erna etter det som skjedde sist. Men uansett er hun ihvertfall et bedre valg enn Listhaug. Muligheten for Listhaug som statsminister gjør det ihvertfall totalt uaktuelt for min del å stemme på et borgerlig parti. 

• Liker 2
Skrevet
2 minutes ago, obygda said:

Du trenger både arbeidere og investorer i et samfunn..

Ikke når noen få investorer sitter igjen med en stadig større del av kaka. 

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Camlon skrev (11 minutter siden):

Det er typisk meningsmålinger hvor velgere til sentrum-venstre viser misnøye til AP ved å si at de skal stemme på opposisjonen. Når SP forsvant og Jens kom tilbake så forsvant mye av misnøyen.

Vi får være enige om å være uenige:) jeg tror mange forsto at om de velger blått så får de listhaug til statsminister og da ble det andre boller. I tillegg har Erna enda ikke innsett at hun ikke er ønsket lengre. Tenker jeg.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet

Om ikke ting endrer seg snart til det bedre, så blir det vanlige folks tur til at vi er finansiert av skatt. Ingen grundere, investorer mm. ønsker å drive i Norge slik det er blitt under Støre.

Om ikke akkurat dette endrer seg, så mister vi jobbskaperne, bransjediversifiseringen og en god del av skattepengene fra nettopp jobbskaperne. Tenk alle de tapte arbeidsplassene og dermed skatteinntektene(som kunne ha gjort skattetrykket lavere) dette vil føre til.

Penger og investeringsvilje kommer ikke av seg selv. Uten dette vil det meste måtte finansieres av vanlige folk.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
BamseMums80 skrev (1 time siden):

Jeg stemte venstresiden og håper de vinner,men har en uggen følelse over at målingene er "fake news?" 

Du er for vant til amerikanske valgsendinger :)

Men det sagt så har ingen ringt meg og spurt hva jeg vil stemme, heller ingen av mine borgelige venner. Er det en del av befolkningen de ikke klarer å plukke opp her også mon tro? Får leve i håpet.

Skrevet
gurka skrev (19 minutter siden):

Om ikke ting endrer seg snart til det bedre, så blir det vanlige folks tur til at vi er finansiert av skatt. Ingen grundere, investorer mm. ønsker å drive i Norge slik det er blitt under Støre.

Om ikke akkurat dette endrer seg, så mister vi jobbskaperne, bransjediversifiseringen og en god del av skattepengene fra nettopp jobbskaperne. Tenk alle de tapte arbeidsplassene og dermed skatteinntektene(som kunne ha gjort skattetrykket lavere) dette vil føre til.

Penger og investeringsvilje kommer ikke av seg selv. Uten dette vil det meste måtte finansieres av vanlige folk.

Hørt dette i 20 år nå… betaler stadig mindre i skatt og arbeid er det ikke manko av nå heller..

• Liker 2
Skrevet
22 minutes ago, gurka said:

Norge går godt. Ingen grunn til å krisemaksimere.

• Liker 3
Skrevet
gurka skrev (30 minutter siden):

Ingen grundere, investorer mm. ønsker å drive i Norge slik det er blitt under Støre.

Ingen? Det er et fåtall som har flyttet ut av landet. 

gurka skrev (31 minutter siden):

Dette er jeg enig i. 

Skrevet
15 minutes ago, DukeNukem3d said:

Du er for vant til amerikanske valgsendinger :)

Men det sagt så har ingen ringt meg og spurt hva jeg vil stemme, heller ingen av mine borgelige venner. Er det en del av befolkningen de ikke klarer å plukke opp her også mon tro? Får leve i håpet.

Altså jeg bor i Rogaland,og mer blått en her finner du ikke. Kjenner så og si INGEN som stemmer venstresiden. Selv ikke kommunearbeidere. Så kall meg gjerne en konspirator. Men jeg tror faktisk høyresiden er nærmere en målingene viser. Om ikke de vinner,så taper jeg også på at jeg satte penger på FrP som vinner - Såpass tror jeg faktisk at blått vinner. Men det er jo bare meg. Jeg har jo min lille sfære her. Men kan tenke meg langs hele vestkysten er det temmelig blått. 

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...