Gouldfan Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai (endret) Jeg skal prøve å være på sak her... Tesla og boikotte av amerikanske varer er aktuelt nå. Der ser vi på prisen på Heinz ketchup som før var dyr og nå er til spotpris. Jeg synes det er meningsløst å boikotte Usa, pga at En mann er president og at de driver å kutter. Jeg tåler selv ikke Trump som president, jeg hadde heller sett han som hotellsjef eller reality stjerne.. Men hvor meningsløst er det å boikotte feks Coca Cola og Pepsi!?? Det rammer jo norske bryggerier????? Coca Cola boikott fra Norge er en fjert i havet.. Det er norske bryggerier og arbeidstakere du rammer.... Endret 1. mai av Gouldfan 2
PolarD Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Så lenge de samme ikke boikotter produkter fra land som begår grove overgrep på egen befolkning så er det bare virtue signing eller folk som kaster seg på "the current thing". 1
Espen Hugaas Andersen Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai (endret) 2 hours ago, Gouldfan said: Men meg bekjent så gjelder det de gjeng kriminelle som ikke har lovlig opphold. Jeg har en venninne med hudfarge som skal til usa selv så jeg er bekymret for henne, men hun har iallefall fått svensk pass, så tror ikke de kan internere henne. Slik jeg ser det så er Trump hard mot de som er i Usa ulovlig. Og det er politisk poeng for å skremme folk fra å dra til Usa uten lov og til å drive kriminalitet der. Jeg kan selvfølgelig ta feil, og om han sender Hilary og Obama og meningsmotstandere dit, eller rett og slett fargede der som har amerikansk statsborgerskap så endrer jeg mening. Ja, du tar feil. Det er mange som er sendt til utenlandske fengsel som er ikke dømt for noen forbrytelse og som er statsborgere av USA. Dette er grunnen til at alle domstolene forteller Trump om at det han gjør er ulovlig og han må reversere det. Prinsipielt kunne Trump sende Hilary og Obama til utenlandske fengsel med like mye basis i amerikansk lov. Det byr meg litt i mot å kjøpe bil fra USA i dagens politiske miljø. Men de fleste Tesla produseres i Tyskland. Endret 1. mai av Espen Hugaas Andersen 2 1
Trestein Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Espen Hugaas Andersen skrev (5 minutter siden): Ja, du tar feil. Det er mange som er sendt til utenlandske fengsel som er ikke dømt for noen forbrytelse og som er statsborgere av USA. Dette er grunnen til at alle domstolene forteller Trump om at det han gjør er ulovlig og han må reversere det. Prinsipielt kunne Trump sende Hilary og Obama til utenlandske fengsel med like mye basis i amerikansk lov. Det bør meg litt i mot å kjøpe bil fra USA i dagens politiske miljø. Men de fleste Tesla produseres i Tyskland. Tror mange av oss styrer unna. Hvem kjøper ting fra Nord korea eller russland i dag om man kan unngå det? Må innrømme at jeg lett kutter både Heinz og Cola for å bruke min forbrukermakt. Gjerne microsoft også 6
Gouldfan Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Trestein skrev (23 minutter siden): Tror mange av oss styrer unna. Hvem kjøper ting fra Nord korea eller russland i dag om man kan unngå det? Må innrømme at jeg lett kutter både Heinz og Cola for å bruke min forbrukermakt. Gjerne microsoft også Fordi Trump er president? Kan vi få link som bekrefter at amerikanske uskyldige borgere er sendt til det harde fengselet i El Salvador????
Trestein Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai (endret) Gouldfan skrev (3 minutter siden): Fordi Trump er president? Han syntes det er greit at USA overtar naboland som Grønnland og Kannada. Da må vel russland kunne gjøre det samme? Ønsker ikke å bo i ett nytt Sovjetunionen Endret 1. mai av Trestein 5
knopflerbruce Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai 31 sider med diskusjon hvor det er helt klare data som sier akkurat hvor stor eller liten denne effekten er? Det har vel aldri vært noen som har kledd "go woke go broke" bedre enn Elon, selv om det å kalle det for "skam" sikkert ikke er helt presist. Ingen skammer seg over å ha en Tesla, men man velger noe annet hvis du har to omtrent likeverdige biler og den ene er en Tesla. Foruten de som liker Trump/Elon, men de som er fan av førstnevnte kjøper uansett fossilbil for ingen bedre grunn enn å leke kontrær. https://e24.no/boers-og-finans/i/0V7QJM/tesla-salget-faller-videre-tross-oekt-elbiletterspoersel 3
knopflerbruce Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Gouldfan skrev (2 timer siden): Jeg skal prøve å være på sak her... Tesla og boikotte av amerikanske varer er aktuelt nå. Der ser vi på prisen på Heinz ketchup som før var dyr og nå er til spotpris. Jeg synes det er meningsløst å boikotte Usa, pga at En mann er president og at de driver å kutter. Jeg tåler selv ikke Trump som president, jeg hadde heller sett han som hotellsjef eller reality stjerne.. Men hvor meningsløst er det å boikotte feks Coca Cola og Pepsi!?? Det rammer jo norske bryggerier????? Coca Cola boikott fra Norge er en fjert i havet.. Det er norske bryggerier og arbeidstakere du rammer.... Det finnes da norske alternativer hvis man vil ha brus. Jeg har forøvrig ikke bannlyst noen av disse, men jeg kjøper seks bokser brus når Meny har 2 for 10 og det er det. Jeg er ikke Bård Hoksrud, for å si det sånn. 1 1
frohmage Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Gouldfan skrev (3 timer siden): Ok, jeg har ikke lest X da jeg ikke liker det pga at Musk tok det over, jeg hadde Twitter. Om de to heil-liknende hilsnene fra podiet var det eneste problemet med Musk ville ingen oppfordret til boikott av Tesla. I mine øyne er det viktigere å boikotte Tesla (Musk) enn amerikanske varer generelt, men det er altså bare min egen "magefølelse". Musk ER Tesla, og har i tillegg blitt en av Trumps mest uspiselige medarbeidere. Det gjør godt å se han så desperat at han maser/kjøper seg til å få med Trump på å lage TV-reklame for Tesla. 3
Gouldfan Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai Trestein skrev (11 minutter siden): Han syntes det er greit at USA overtar naboland som Grønnland og Kannada. Da må vel russland kunne gjøre det samme? Ønsker ikke å bo i ett nytt Sovjetunionen Han er bare stor i kjeften og sier høyt det andre ville tatt i privaten. Jeg tror han er narcissist og har en diagnose. Viktigere er at han og bevegelsen er et symptom, som ligner det som skjer i Sverige, Tyskland og Frankrike... Altså høyre dreining i politikken. I Norge tror jeg det er motsatt pga nettop Trump, som mener mye av det samme som Trump.. Avhengig av hvem som er partileder. Carl I Hagen gikk på valg for å sende arbeidsledige til tvangsarbeid på Svalbard..Sylvi er mer radikal enn han. Og Hagen sine forslag var verre enn det Trump driver med...
Reg2000 Skrevet 1. mai Skrevet 1. mai 3 hours ago, Gouldfan said: Jeg synes heller ikke noe om å boikotte Tesla. Tesla er bra produkt og jeg tror ikke Musk egentlig mente å sende en Heil Hitler, det var mer en hilsen ut i gledesrus. Og jeg er veldig antifa og anti nazi. Hvordan du kan kalle deg "veldig antifa og anti-nazi" og så ikke få med deg endel av all rasismen og konspirasjonsteoriene Musk har kommet med på twitter og andre platformer de senere årene? Han mente klart en nazi-hilsen, og det er langt fra det mest problematiske som har kommet fra den karen. 6
Gouldfan Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Reg2000 skrev (8 timer siden): Hvordan du kan kalle deg "veldig antifa og anti-nazi" og så ikke få med deg endel av all rasismen og konspirasjonsteoriene Musk har kommet med på twitter og andre platformer de senere årene? Han mente klart en nazi-hilsen, og det er langt fra det mest problematiske som har kommet fra den karen. Jeg har ikke X eller Twitter. Men jeg leser gjerne link på hat-rasisme om Musk har sagt dette? Jeg venter både på link om amerikanske uskyldige statsborgere som er sendt til fengsel i El Salvador. Og hat-rasisme skrevet av Musk på Twitter eller X. Endret 2. mai av Gouldfan
minim Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai PolarD skrev (10 timer siden): Så lenge de samme ikke boikotter produkter fra land som begår grove overgrep på egen befolkning så er det bare virtue signing eller folk som kaster seg på "the current thing". Det går nok mest på dette og det å høste politisk korrekt poeng. 1
Mag ne Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Bare en bruker lagt til på ignorere-listen så ble det mulig å lese tråden igjen. Herregud...
Mag ne Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) "Sverige: Salget av elektriske biler fra Tesla har gått ned med over 80 prosent. Det viser tall for april sammenlignet med samme måned året før, skriver Reuters." NRK " Totalt registrerades 24 292 nya personbilar under den gångna månaden, en ökning med 10,5 procent... ..Elbilarnas andel av de totala nyregistreringarna ökar... Antalet nyregistrerade Teslor landade på 203 stycken i april... " expressen.se Endret 2. mai av Mag ne 2
Bing123 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 9 minutes ago, Mag ne said: "Sverige: Salget av elektriske biler fra Tesla har gått ned med over 80 prosent. Det viser tall for april sammenlignet med samme måned året før, skriver Reuters." NRK Markiii har skrevet mange ganger i denne tråden hvorfor dette er slik. Leser du null av tråden og bare dumper inn clickbait du konsumerer ukritisk? Quote Tesla stengte ned fabrikkene sine i starten av året, og begynte ikke å levere nye Model Y før i februar eller mars. Så å sammenligne første kvartal i 2025 med første kvartal 2024 blir misvisende. Det sier seg selv at de ikke kan levere like mange biler i år som i fjor med stengte fabrikker store deler av kvartalet.
Smule8o Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai 7 minutes ago, Bing123 said: Markiii har skrevet mange ganger i denne tråden hvorfor dette er slik. Leser du null av tråden og bare dumper inn clickbait du konsumerer ukritisk? Uten at jeg har lest datagrunnlaget de benytter står det at dette er for April i år mot April året før. Men uvisst om det er totalt antall solgte biler frem til April, eller solgte i April. De fikk nå solgt ganske mange i Norge i April. Kanskje svenskene bare misliker nynazister mer enn mange nordmenn? 5
Mag ne Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai (endret) Bing123 skrev (43 minutter siden): Markiii har skrevet mange ganger i denne tråden hvorfor dette er slik. Leser du null av tråden og bare dumper inn clickbait du konsumerer ukritisk? Jeg har svart Markii på det. Og stengte fabrikker i litt av 1. kvartal forklarer på ingen måte minus 80% i april. De har hele tiden hatt mye biler på lager. Lageret økte kraftig i kvartalet med "stengte fabrikker". "....In the first quarter, we produced over 362,000 vehicles, delivered over 336,000 vehicles....." kilde Tesla Og nå både gammel og ny Y å levere. Tallet fra Sverige i april er nytt. Endret 2. mai av Mag ne 1 1
Trestein Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Over 50%av amerikanerne ville ha Trump som president. Han gjør nøyaktig som han har sagt. Det er egentlig ikke presidenten men de "uskyldige" folket som er problemet! Det er dem vi boikotter. 1
Simen1 Skrevet 2. mai Skrevet 2. mai Er det mulig å finne ut hvor mange usolge biler Tesla har på lager f.eks pr måned så vi kan se om det øker eller minker?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå