Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg liker mangfold og innvandring, i begrensede mengder. Det kan ikke være åpne grenser, det kan ikke være så mye innvandring at det påvirker livskvaliteten og økonomien for nordmenn.
En må kunne ta som en selvfølge at båtmotoren min blir stoppet av tollvesenet, om ikke politiet kommer dem i forkjøpet.
Jeg burde kunne regne med å få den tilbake denne uken, og at tyvene, etter noen år i fengsel, aldri kan returnere til Norge.

I stedet ser vi økende kriminalitet. Hvis du vil ha båten i fred, ble jeg nettopp anbefalt å kjøpe eiendom på kysten, bygge naust og sette opp kameraovervåkning. Innvandring fører til så høye bolig/tomtepriser, at noe slikt har de færreste råd til.
Politiet gjør ingenting, man må ta ansvar for egen sikkerhet, eller godta manglende eiendomsrett for vanlige folk.

All ære til flotte innvandrere som oppfører seg bra. Men denne tråden heter "jeg-hater-den-norske-innvandringspolitikken", og det er denne politikken som gjør at vi slipper inn alt mulig av skrotinger, ikke bare de gode menneskene.
Jeg har virkelig sansen for de som driver importbutikkene, og kjøper mesteparten av matvarene mine fra øst-europa. Faktisk.
Men innvandringspolitikken trenger ikke å være åpen for kjeltringer.

• Liker 4
Skrevet

Da høres det ut som politikken som føres i dag passer deg veldig godt, egentlig. Vi har jo langt fra åpne grenser, strengere krav for varig opphold enn noensinne, og det kommer færre asylsøkere til Norge enn noen gang de siste 25+ årene (foruten ukrainere med midlertidig kollektiv beskyttelse). 

• Liker 5
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet
5 hours ago, Red Frostraven said:

Og for barn født av innvandrere, så er scoren 274 i snitt.

Javel? De trekker ned snittet fra 296 som er snittet uten innvandrere.

Ironisk nok trekker arbeidsinnvandrere ned, da mange av dem ikke har tenkt å flytte hit permanent, og har opphold då lenge de har arbeid.

Javel? Innvandrer er innvandrer. Ser ikke noe behov for å gruppere dem.

Hvis vi sammenligner asylsøkere med innvandringsskeptiske tipper jeg de scorer bedre, av samme grunn som at FrP-velgere har lavere IQ i snitt enn dem som stemmer på andre partier, målt sist gang mediene foretok kontroversielle undersøkelser av befolkningen.

Javel? FrP velgerne har stemmerett, det har ikke asylsøkere. 

• Liker 2
Skrevet
5 hours ago, Subara said:

De jeg kjenner som ikke er født i Norge er ikke kriminelle. De er ikke glade for å høre om slike episoder som gjør at de ev. selv kan blli stilt i et dårlig lys, bare på grunnlag av at de ev. kommer i fra samme land. Dette er hva fordommer og i verste fall rasisme gjør med folk, alle går over en kam.

Er det rasisme at man ikke liker innvandring? Jeg er mot innvandring av svensker, tyskere, tyrkere og alle andre personer fra andre land. Er det rasisme? Da er jeg rasist.

• Liker 2
Skrevet
rozon skrev (Akkurat nå):

Innvandrer er innvandrer. Ser ikke noe behov for å gruppere dem.

Polakker som arbeider og har barna sine i barnehage og bruker polsk hjemme og på skolen, syrere som ønsker å reise hjem igjen når det er trygt, og somaliere som søker asyl...

...er alle samme gruppe, innvandrere, i dine øyne..?

Det er hovedproblemet mitt med innvandringsdiskusjoner, nettopp hvor ufattelig ubrukelig ordet 'innvandrer' er for å beskrive en så ufattelig ikke-homogen gruppe.

---

Videre så er motvekten hvor flinke nordmenn er til å lære seg språket i land de utvandrer til.

Jeg tipper utvandrede nordmenn i snitt er betydelig dårligere innvandrere i landene de ender opp i enn innvandrere til Norge.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (5 timer siden):

Hvis vi sammenligner asylsøkere med innvandringsskeptiske tipper jeg de scorer bedre, av samme grunn som at FrP-velgere har lavere IQ i snitt enn dem som stemmer på andre partier, målt sist gang mediene foretok kontroversielle undersøkelser av befolkningen.

Kilde?

• Liker 2
Skrevet
Red Frostraven skrev (2 minutter siden):

Polakker som arbeider og har barna sine i barnehage og bruker polsk hjemme og på skolen, syrere som ønsker å reise hjem igjen når det er trygt, og somaliere som søker asyl...

...er alle samme gruppe, innvandrere, i dine øyne..?

Det er hovedproblemet mitt med innvandringsdiskusjoner, nettopp hvor ufattelig ubrukelig ordet 'innvandrer' er for å beskrive en så ufattelig ikke-homogen gruppe.

Er det ikke da også en tanke at det fokuseres mer på gruppene som skiller seg negativt ut i forhold til de andre?

Videre så er motvekten hvor flinke nordmenn er til å lære seg språket i land de utvandrer til.

Jeg tipper utvandrede nordmenn i snitt er betydelig dårligere innvandrere i landene de ender opp i enn innvandrere til Norge.

Det er nok fordi mange av disse drar for å nyte pensjonisttilværelsen i varmere strøk, i tillegg så vel de fleste økonomisk selvstendige også.

• Liker 2
Skrevet

Det er også en relevant studie hvor det ble funnet sammenheng med lavere kognitive evner, og tilbøyelighet til å falle for høyre-ideologier (social conservatism, right-wing authoritarianism) og liten kontakt med såkalte ut-grupper.

[...]we found that lower general intelligence (g) in childhood predicts greater racism in adulthood, and this effect was largely mediated via conservative ideology.
A secondary analysis of a U.S. data set confirmed a predictive effect of poor abstract-reasoning skills on antihomosexual prejudice, a relation partially mediated by both authoritarianism and low levels of intergroup contact.
All analyses controlled for education and socioeconomic status. Our results suggest that cognitive abilities play a critical, albeit underappreciated, role in prejudice.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
lania skrev (På 11.6.2025 den 5.14):

Fra mitt ståsted er det mangel på det å kunne A2 språk (som er obligatorisk å kunne i dag, for innvandrere), og vanskelighetene opp mot å lære språk, som er grunnen til at en del innvandrere fremstår som psykotisk.

Jeg har en innvandrer som bor her, men vedkommende evner ikke å være ute og i nærheten av tilfeldige mennesker - når personen er ute blant vanlige, så gjengir personen tilfeldige ting en har hørt i gaten når en går inn i bygningen (personen gjort godt over minst 270 ganger, dvs hver dag omtrent )

Det hele kan kobles opp mot manglende språk og even til å prosessere språket en ikke forstår - slik vedkommende fremstår, så vil ikke personen evne å fungere blant vanlige mennesker. Det blir litt som barnehagen, hvor en gjengir tilfeldige ting en har hørt på TV eller andre steder; når en blir eldre, kommer på barneskolen, så opphører denne atferden helt ut i voksen alder (på grunn av språk utvikling)

Språk er viktig å ha, det er viktig at folk får god oppfølging av psykologer i den vanskelige perioden en lærer A2 språk - der folk er veldig sårbar og lett blir mentalt ustabil og psykotisk, på grunn av tilfeldige samtaler en hører utenfor.

Man blir ikke psykotisk av å høre ting en ikke forstår.

Nå er det sånn at mennesker, alle grupper, har en høyere forekomst av psykose jo færre det er av egen gruppe i nærheten. Men det er jo en psykisk belastning av å føle seg utenfor, og kan bedres ved bedre integrering og aksept. Men det handler altså ikke om samtaler man overhører i forbifarten og ikke forstår. Tvert imot kan kanskje det man tror er samtaler man hører og henger seg opp i være et tegn på psykose i seg selv

Endret av Tussi
  • Liker 1
Skrevet
Red Frostraven skrev (32 minutter siden):

Takk for kilde. 

Det er lett i bli misledet når man leser "FRP har lavere IQ en resten av befolkningen", som om de er større idioter enn alle andre. Et argument som ofte går igjen her.

For testen her viser at alle velgere er nærmest homogen intellegens gruppe (etter IQ) som egentlig er overraskende for meg. Avvikene er for små til å at det har noen som helst praksis betydning i intellegens. 

• Innsiktsfullt 2
Skrevet
MrL skrev (6 minutter siden):

Takk for kilde. 

Det er lett i bli misledet når man leser "FRP har lavere IQ en resten av befolkningen", som om de er større idioter enn alle andre. Et argument som ofte går igjen her.

For testen her viser at alle velgere er nærmest homogen intellegens gruppe (etter IQ) som egentlig er overraskende for meg. Avvikene er for små til å at det har noen som helst praksis betydning i intellegens. 

Kilden er et underholdningsprogram fra NRK for over 20 år siden, som dermed har null vitenskapelig verdi. 

• Liker 3
Skrevet (endret)
MrL skrev (11 minutter siden):

Tenk deg om det var en undersøkelse som sa at innvandrere og barn av innvandrere, som gruppe, i snitt har har 94.3 IQ.

Da ville mange regnet det som relevant.

Andre ville pekt på årsakssammenhenger som høy grad av trygdede og folk uten utdannelse, og folk med dårlig språkforståelse.

Som også gjelder grunnen til at FRP-velgere scorer lavere enn resten av landet.

Hedonism skrev (4 minutter siden):

Kilden er et underholdningsprogram fra NRK for over 20 år siden, som dermed har null vitenskapelig verdi. 

Representativt utvalg gir validitet.

Og jeg sr ingen tegn på at gruppen 'høyrepopulister' har blitt smartere med årene, tvert i mot, i møtet med alternative medier og alternative fakta.

Det er fremdeles ikke et parti tatt seriøst av folk som har god kjennskap til politikk og samfunn;
Verken akademikere, forskere, lærere eller journalister har noe til overs for partiet.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet
Hedonism skrev (2 minutter siden):

Det er sant.

Tenk deg om det var en undersøkelse som sa at innvandrere og barn av innvandrere, som gruppe, i snitt har har 94.3 IQ.

Da ville mange regnet det som relevant.

Andre ville pekt på årsakssammenhenger som høy grad av trygdede og folk uten utdannelse, og folk med dårlig språkforståelse.

Som også gjelder grunnen til at FRP-velgere scorer lavere enn resten av landet.

Representativt utvalg gir validitet.

Og gruppen høyrepopulister har ikke blitt smartere med årene.

Å disktuere at noen er "smartere" og eller mer "intellegens" enn den andre er helt meningsløst med disse forskjellene. IQ er ikke gang valid nok grunn alene til å definere noen som smart. 

• Liker 3
Skrevet (endret)

Er det merkelig at man blir lei av gjeldende innvandringspolitikk når dette er resultatet ?:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-tv-2-avsloring-rystende-og-nedslaende/17828304/

Slike personer burde mistet statsborgerskap, trygderettigheter og oppholdstillatelse umiddelbart.
I naive norske øyne er dette barn. I realiteten er dette kriminelle som ikke fortjener annet enn en enveisbilett ut av landet.

Endret av Vokteren
  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Tvert imot, dette er førsteklasses mangfold.
Han må jo begå kriminalitet nær daglig. For alle andres sikkerhet må han låses inne inntil han sendes til hjemlandet.

Endret av Mannen med ljåen
  • Liker 4
Skrevet
Vokteren skrev (10 minutter siden):

Er det merkelig at man blir lei av gjeldende innvNdringspolitikk når dette er resultatet:

https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/reagerer-pa-tv-2-avsloring-rystende-og-nedslaende/17828304/

Slike personer burde mistet statsborgerskap, trygderettigheter og oppholdstillatelse umiddelbart.
I naive norske øyne er dette barn. I realiteten er dette kriminelle som ikke fortjener annet enn en enveisbilett ut av landet.

Det er ytterst provoserende å høre kriminelt pakk fra innvandrergettoene tøffe seg på TV fordi de vet det ikke får noen konsekvenser for dem å drive med tung kriminalitet i Norge.

Hvorfor i helvete blir de ikke straffet med fengsel i flere år?

Til tross for situasjonen - venstresiden vil ha mer innvandring fra 3. verden og kriminalitet som følge av dette. Flotte folk.

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...