Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
rozon skrev (På 18.6.2025 den 14.00):

Mammaen til Omid bør da utvises sammen med "barnet" sitt.

Moren har åpenbart ikke klart foreldrerollen når sønnen lever på denne måten.

Men tar jeg ikke mye feil, så har Omid en stor familie i hjemlandet.
Et land uten sosionomer, internasjonale forpliktelser og barnevern som trenerer enhver irettesetting.

Skrevet

https://www.finansavisen.no/politikk/2025/06/20/8272205/oecd-plasserer-norge-pa-bunnen-regjeringen-skrur-opp-skattene

Norge er blitt et lavvekstland. Ifølge OECDs prognose for 2025 ventes norsk økonomi å vokse med bare 0,3 prosent – lavest av samtlige medlemsland

I det minste så har vi en eksplosjonsaktig befolkningsvekst gjennom verdens mest radikale masseinnvandringspolitkk, så da er kanskje ikke økonomisk vekst av en så stor betydning. Hvis  man er venstreradikal det er.  

• Liker 3
Skrevet (endret)
Vokteren skrev (12 timer siden):

Moren har åpenbart ikke klart foreldrerollen når sønnen lever på denne måten.

Men tar jeg ikke mye feil, så har Omid en stor familie i hjemlandet.
Et land uten sosionomer, internasjonale forpliktelser og barnevern som trenerer enhver irettesetting.

Omid ville vel fått hendene kappet av i hjemlandet om de hadde Sharia, og det hadde vært slutten på kriminelle løpebane det..

Endret av Gouldfan
Skrevet
freedomseeker skrev (37 minutter siden):

https://www.finansavisen.no/politikk/2025/06/20/8272205/oecd-plasserer-norge-pa-bunnen-regjeringen-skrur-opp-skattene

Norge er blitt et lavvekstland. Ifølge OECDs prognose for 2025 ventes norsk økonomi å vokse med bare 0,3 prosent – lavest av samtlige medlemsland

I det minste så har vi en eksplosjonsaktig befolkningsvekst gjennom verdens mest radikale masseinnvandringspolitkk, så da er kanskje ikke økonomisk vekst av en så stor betydning. Hvis  man er venstreradikal det er.  

Stemmekveg til venstresiden.
- på bekostning av de verdiene våre forfedre bygget landet på og forvaltet etter.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Blir ikke bedre med Høyre, tilbud til de innvandrere som sliter blir værre, og vi får Svenske tilstander... Ikke motsatt.

Sverige har tatt imot altfor mange og har en mer høyre politikk enn oss, mindre til de fattige og svenskene forventes jobbe med samme lønn som jeg har på norsk ufør.. litt over 100kr timen for sykepleiere osv og taxi og kassa på Ica.

Dette fenger innvandrere dårligere enn å selge narkotika osv, iallfall ungdommer som ikke kan jobbe på kebab gatekjøkken eller taxi.

Norge tar ikke imot mange, men vi er for snille med å ta imot FN flyktninge kvoter..

Høyre og Frp har vært JA, Ja Ja for alle krigene de støttet i Irak og Afghanistan, og disse og Syria som ble et resultat med dette og Isis gav Europa den værste flyktninge krisen.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Gouldfan skrev (58 minutter siden):

Norge tar ikke imot mange, men vi er for snille med FN flyktninge kvoter..

Hehe, good one.
Det er ikke kvoteflyktninger som fyller Norge, men økonomisk begrunnede familiegjenforeninger og migranter fra u-land samt fattige EU-borgere.

Et unntak er Ukraina, men det gjelder kun de to siste årene. De er ekte flyktninger fra vår egen verdensdel - i motsetning til førstnevnte.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Neptun1 skrev (8 minutter siden):

Hehe, good one.
Det er ikke kvoteflyktninger som fyller Norge, men økonomisk begrunnede familiegjenforeninger og migranter fra u-land samt fattige EU-borgere.

Et unntak er Ukraina, men det gjelder kun de to siste årene. De er ekte flyktninger fra vår egen verdensdel - i motsetning til førstnevnte.

Ja der er mange nordmenn inkludert meg skyldig, jeg fikk famile gjenforening med Kona mi jeg møtte i Norge som var Filipinsk.

Vel vi fikk ikke bo i Norge, men fikk bli i Sverige på Eøs.

Jeg er etnisk norsk, og ble kastet ut med nyfødt norsk sønn og kone, som Norge ville og skrev lange sure brev på lille julaften at ville skulle bo i Filippinene....

Kona mi har fast jobb nå som kokk og kjøkkenjobb på eldresenter og har blitt svensk statsborger.

Altså familiegjenforening er ikke så enkelt, det er idag mye strengere krav og regler for inntekt enn da jeg på AAP ble kastet ut.

De som får bli må ha ganske bra inntekt og fast jobb.

Dette er EU og Norske regler.

Jeg synes ikke det er enkelt å få opphold da ikke engang jeg som er norsk oppfylte kravene.

Jeg vil tvert imot si at reglene er veldig strenge nå, og ikke noen kjære mor...

Endret av Gouldfan
  • Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

Hun skulle søkt asyl i stedet for å fylle ut de riktige papirene. Det er snarveien forbi alle de juridiske kravene.
Men det er nok lettere for visse grupper å overbevise systemet at man er trangbodd og sårbar. Filippinere er kanskje ikke ansett som forfulgt i hjemlandet.

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet
I 2025 er kravet til inntekt for familiegjenforening i Norge, som referanseperson, minimum 396 890 kroner før skatt. Dette kravet gjelder for søknader som er registrert og gebyrbetalt fra og med 1. februar 2025. Inntekten må være stabil og ikke fra støtte fra NAV (med noen unntak). 

Bakgrunn for kravet:
  • Dette inntektskravet er en del av underholdskravet som stilles for å kunne få familieinnvandringstillatelse. 

• Kravet er basert på 3,2 ganger folketrygdens grunnbeløp (G). 

• Endringen fra 2,7 G til 3,2 G ble innført fra 1. februar 2025. 

• Årsaken til økningen er et ønske om å regulere antallet som kommer til Norge for familiegjenforening. 

Hva regnes som inntekt?
  • Arbeidsinntekt
  • Sykepenger, svangerskapspenger, foreldrepenger, uføretrygd eller alderspensjon fra Folketrygden
  • Andre varige pensjoner eller faste periodiske ytelser 

Viktig å merke seg:
  • Det er referansepersonens inntekt som vurderes i denne sammenheng, det vil si den som bor i Norge og ønsker å få familiemedlemmer hit. 

• Det må være sannsynlig at denne inntekten vil opprettholdes i minst ett år framover. 

• UDI kan be om dokumentasjon for inntekten. 

• Unntak fra inntektskravet kan gjelde for spesielle situasjoner. 
  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)

400000 kr i året er kravet for inntekt for referanse personen, og fast jobb og fast stor bolig.

Dette er da et ganske strengt krav for familiegjenforening..

Jeg som er norsk hadde aldri mer enn litt over 200000 når jeg hadde fast jobb i Norge feks selv om det er lenge siden..

Det at det er spesielle unntak er bare bullshit. Det er ingen unntak fra gjeldende regler.

Endret av Gouldfan
  • Innsiktsfullt 2
Skrevet (endret)
Mannen med ljåen skrev (34 minutter siden):

Hun skulle søkt asyl i stedet for å fylle ut de riktige papirene. Det er snarveien forbi alle de juridiske kravene.
Men det er nok lettere for visse grupper å overbevise systemet at man er trangbodd og sårbar. Filippinere er kanskje ikke ansett som forfulgt i hjemlandet.

Filipinene har ikke noe rett til asyl..

Hun jobbet her som Au pair når jeg møtte henne på byen etter å ha blitt kjent på nettet.

Det har bare blitt strengere for familiegjenforening under Ap og før Ap og SP.

Jeg vil ikke si at det etter 2025 er familiegjenforening som er problemet.

Fordi det er strenge krav, problemene skyldes i stor grad flyktninger fra Merk ikke EU land, som får opphold og ikke klarer seg bra, eller blir bra integrert. Spesielt barna deres, som oftest er født her.

Polakker og Estland, Litauen, Svensker, osv og Asiatiske er null problem, de jobber og oppfører seg. Hadde de forsvunnet så hadde Norge gått konk på en dag, mtp helsevesen, byggebransjen, restaurant og hotellbransjen.

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Det er fullt mulig å ikke ta imot FN kvote-flyktninger om det er flertall for dette,  men da bør også de partiene særlig de på høyresiden ikke være så ivrige i å støtte kriging og bombing i Midtøsten, fordi krig, det skaper flyktninger....

Finland har feks tatt imot svært få flyktninger fra ikke EU land.

Endret av Gouldfan
Skrevet (endret)

Det neste nå blir vel flyktninger fra Iran...

https://www.cato.org/blog/us-attack-iran-could-cause-largest-refugee-crisis-history

Utdrag 

similar refugee outflow from Iran would be about 23.4 million people and increase the worldwide refugee population by about 76 percent. That doesn’t include the roughly 3.5 million mostly Afghan refugees currently in Iran who would also likely skedaddle.A governmental collapse, civil war, and protracted conflict in Iran could send a larger, more destructive, and more destabilizing refugee flow to neighboring countries and the West. Iran’s current population is over 92 million—almost exactly four times the size of Syria when it collapsed and sent a quarter of its population abroad as refugees. A similar refugee outflow from Iran would be about 23.4 million people and increase the worldwide refugee population by about 76 percent. That doesn’t include the roughly 3.5 million mostly Afghan refugees currently in Iran who would also likely skedaddle.

Endret av Gouldfan
Skrevet

Trikset hvis du kommer fra et land som ikke har rett på asyl er å kaste passet og si du kommer fra et annet land. Fungerer for tusenvis av unge menn. Sier du Palestina, kan du selvsagt ikke returneres. De gidder ikke sjekke om det stemmer.

Mangfold er vår styrke, så når alle asylsøkerne kommer til Grorud blir Norge sterkere enn Somalia.

• Innsiktsfullt 1
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (2 timer siden):

Trikset hvis du kommer fra et land som ikke har rett på asyl er å kaste passet og si du kommer fra et annet land. Fungerer for tusenvis av unge menn. Sier du Palestina, kan du selvsagt ikke returneres. De gidder ikke sjekke om det stemmer.

Mangfold er vår styrke, så når alle asylsøkerne kommer til Grorud blir Norge sterkere enn Somalia.

Jeg møtte en mann gående ute i t skjorte i kulda i regn og snø og vind midtvinters på Dynekilen under Syria krisen. Han ventet på bussen når vi dro til Nordby med fet norsk lommebok for å shoppe, han kom ikke med bussen da for han hadde bare fått 200 euro av menneske smuglerne og bussen i Sverige tar bare kort. Vi snakket litt med han og han hadde flyktet fra Iran og han hadde blitt kastet ut av tollerne og politiet på Svinesund og blitt bedt om å gå til Sverige i tskjorte på vinteren.

Han hadde gått i t-skjorte i regn og snøstorm til Dynekilen!!! 

Når jeg og kona kom tilbake fra Norby sent på kvelden så stod han der fortsatt. Kald og jævlig. Jeg løp og hentet en jakke og betalte bussen for ham til Strømstad.

Fordi jeg ikke vil at noen skal DØ på min vakt, deretter ringte jeg en kamerat i Strømstad og ba han kjøpe niste og bilett til Gøteborg så han kunne kontakte utlendings myndighetene.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet (endret)

Selvsagt vil det være mange tragiske historier. Om han ikke har krav på asyl, kan vel likevel myndighetene vise medmenneskelighet så ingen fryser i hjel. Om denne historien er riktig, og han ville frøset i hjel, høres det kriminellt ut. Folk skal ikke dø. Kanskje han sa til myndighetene at han vil ta bussen, og de ikke visste at bussen krever kort? Men samtidig skal ikke Norge være en honningkrukke der alle får trygdebolig om de overlever en farlig reise, bestikker tjenestemenn, støtter smugling, begår kriminalitet for å bli ettersøkt av myndigheter for å få asyl i Norge osv.

Har selv plukket opp mange haikere som er asylsøkere. De pleier å haike fra asylet inn til byen, det hender jeg kjører forbi. Jeg har bil og hjelper et medmenneske, uten å ta stilling til deres asylrett eller sosiale status. Det er opp til myndighetene å ta avgjørelser.

Og de slipper inn veldig mange som ikke har reellt behov, og er skadelige for vårt samfunn. Er det ikke provoserende at man slipper inn folk som driver gjengkriminalitet, mens kona di må bo i Sverige?

Jeg vil gjerne ha en asylpolitikk som hjelper de som er på flukt, men systemet favoriserer unge, muslimske menn, ikke kvinner og barn. Og mange har vært uærlige fordi de ellers ikke ville fått opphold. 
Asyl er snarveien forbi papirmølla, men bare for visse grupper.

Endret av Mannen med ljåen
Skrevet
Mannen med ljåen skrev (20 minutter siden):

Selvsagt vil det være mange tragiske historier. Om han ikke har krav på asyl, kan vel likevel myndighetene vise medmenneskelighet så ingen fryser i hjel. Om denne historien er riktig, og han ville frøset i hjel, høres det kriminellt ut. Folk skal ikke dø. Kanskje han sa til myndighetene at han vil ta bussen, og de ikke visste at bussen krever kort? Men samtidig skal ikke Norge være en honningkrukke der alle får trygdebolig om de overlever en farlig reise, bestikker tjenestemenn, støtter smugling, begår kriminalitet for å bli ettersøkt av myndigheter for å få asyl i Norge osv.

Har selv plukket opp mange haikere som er asylsøkere. De pleier å haike fra asylet inn til byen, det hender jeg kjører forbi. Jeg har bil og hjelper et medmenneske, uten å ta stilling til deres asylrett eller sosiale status. Det er opp til myndighetene å ta avgjørelser.

Og de slipper inn veldig mange som ikke har reellt behov, og er skadelige for vårt samfunn. Er det ikke provoserende at man slipper inn folk som driver gjengkriminalitet, mens kona di må bo i Sverige?

Jeg vil gjerne ha en asylpolitikk som hjelper de som er på flukt, men systemet favoriserer unge, muslimske menn, ikke kvinner og barn. Og mange har vært uærlige fordi de ellers ikke ville fått opphold. 
Asyl er snarveien forbi papirmølla, men bare for visse grupper.

Han ble bedt om å gå tilbake over Svinesund broen, mulig han satt på en buss til Norge og ble tatt i kontroll uten gyldig pass..

Dette er sannsynligvis årsaken, jeg finner det lite trolig at han ble dumpet av UDIs myndighetene på Svinesund, de skal vel returneres med fly eller noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...