Gå til innhold

Jeg hater den norske innvandringspolitikken!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Her er framtiden. Dette er sosialismens konsekvenser av offentlig forbruk, offentlig dominans og masseinnvandring av trygdede:

image.png.10f4c1ddcb2948f7d9e5c8083ca24dfb.png

Så viktig er det altså å beholde makten, at nasjonen og befolkningen ofres for å sikre seg mot de onde blå kreftene, vi skal stå sammen i fattigdommen:

Regjeringen venter et vendepunkt for norsk økonomi tidlig på 2030-tallet.

«Vendepunktet for statsfinansene, der utgiftsveksten overstiger inntektsveksten, kommer trolig allerede i neste stortingsperiode som starter i 2029», skriver Finansdepartementet.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/JbVegj/varsler-vendepunkt-for-norge?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

• Liker 2
  • Innsiktsfullt 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Klote skrev (33 minutter siden):

Her er framtiden. Dette er sosialismens konsekvenser av offentlig forbruk, offentlig dominans og masseinnvandring av trygdede:

image.png.10f4c1ddcb2948f7d9e5c8083ca24dfb.png

Så viktig er det altså å beholde makten, at nasjonen og befolkningen ofres for å sikre seg mot de onde blå kreftene, vi skal stå sammen i fattigdommen:

Regjeringen venter et vendepunkt for norsk økonomi tidlig på 2030-tallet.

«Vendepunktet for statsfinansene, der utgiftsveksten overstiger inntektsveksten, kommer trolig allerede i neste stortingsperiode som starter i 2029», skriver Finansdepartementet.

https://e24.no/norsk-oekonomi/i/JbVegj/varsler-vendepunkt-for-norge?referer=https%3A%2F%2Fwww.vg.no

Denne utviklingen har vært varslet lenge, og hovedårsak er en aldrende befolkning, altså at store utgifter er knyttet opp mot en bølge av pensjonister, som lever lenger. 
Å hevde at masseinnvandring er et grep for å sikre makt, er meget konspiratorisk. Vi trenger masseinnvandring, det er ikke kun rød side som mener dette.  

problemet er at vi ikke visste og fremdeles ikke vet hvordan man skal få til en massinnvandring på en god måte. Istedenfor at man får flere yngre arbeidskrefter, har man fått flere som lever på staten. 
Slik jeg ser det, har det vært et eksperiment med gode hensikter, som er på vei til å gå skikkelig galt. 

• Liker 3
Skrevet

Vi må stille krav til at innvandrere jobber, og har ferdigheter vi mangler, slik som hjernekirurg.

Innvandrere som bare bidrar til trangboddhet, sårbarhet og mangfold må ut. Vi kan ikke løse utfordringene ved eldrebølgen ved å importere flere mennesker som er en byrde.

• Liker 6
Skrevet
Baranladion skrev (Akkurat nå):

Denne utviklingen har vært varslet lenge, og hovedårsak er en aldrende befolkning, altså at store utgifter er knyttet opp mot en bølge av pensjonister, som lever lenger. 
Å hevde at masseinnvandring er et grep for å sikre makt, er meget konspiratorisk. Vi trenger masseinnvandring, det er ikke kun rød side som mener dette.  

problemet er at vi ikke visste og fremdeles ikke vet hvordan man skal få til en massinnvandring på en god måte. Istedenfor at man får flere yngre arbeidskrefter, har man fått flere som lever på staten. 
Slik jeg ser det, har det vært et eksperiment med gode hensikter, som er på vei til å gå skikkelig galt. 

Dropp konspirasjonsteoriene dine! 
Problemet er at vi ikke stimulerer og legger til rette for å få opp egne fødselstall. Og det er en feil som har pågått i årevis. Det har heller vært fokus på frigjøring av kvinnen, hennes yrkesmuligheter osv. Det er bra og riktig, men vi har helt glemt reproduksjon i dette. Og nei, vi har ALDRI hatt behov for masseinnvandring, og spesielt ikke fra MENA-land. Fleksibel arbeidsinnvandring fra EU er helt utenfor denne diskusjonen. 
Og jo, de røde er de varmeste forkjemperne for de aller mest dysfunksjonelle innvandrerne. Høyre har ikke stått i veien, det stemmer, men så er ikke Høyre til høyre lenger. Høyre er et sentrumsparti uten klar profil.

Masseinnvandring er en del av det prosjektet som skal sikre sosialistisk makt. Det er ikke et filantropisk prosjekt.

Det eneste jeg er enig med deg i er at det er et eksperiment, fordi det er åpenbart at vi ikke er i nærheten av å ha en god plan for dette veldig dramatiske prosjektet, som etter alle solemerker vil ødelegge nasjonen for mange år framover.
Årsaken til at vi ikke har en plan er først og fremst fordi det ikke finnes en god plan. Det var det mange som sa før det hele satte i gang. Allerede da var det konspiratorisk og ikke minst rasistisk, å hevde dette. Det gleder lite å vite at vi hadde rett. Det gjør det bare enda verre. Fordi det kunne enkelt vært unngått.
Den bølgen av pensjonister er en velkjent utfordring, og den har vi forberedt samfunnet på siden oljefondet ble opprettet. Det var derfor det ble kalt "Statens pensjonsfond" og ble opprettet så tidlig som 22. juni 1990, det er 35 år siden. Nå har vi lagt enorme steiner til den byrden antallet pensjonister vil utgjøre, ved å hente inn hundretusenvis av potensielle trygdede fra fjerne strøk. Det har vært og er en katastrofal politikk. En bevisst(løs) politikk. Og den kommer fra venstre, ikke høyre.

• Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet

Enda en løgnaktige artikkel fra den venstreradikale propaganda-bloggen Aftenposten: 

https://www.aftenposten.no/verden/i/jQ83ow/en-pakistansk-mann-som-oppfylte-kravene-til-dansk-statsborgerskap-fikk-avslag-paa-soeknaden

Når det gjelder innvandringspolitikk så måler man ikke statsborgerskap i antall, men som andel av befolkningen. Vi gir bort like mange, eller flere, statsborgerskap per innbygger enn det Sverige gjør. Danmark har krav om arbeid, men det er fulltidsjobb(min 120t i måneden) og over mange år. I Norge holder det at man jobber en time i uka, man behøver ikke engang å være selvforsørgende.

Dette er bevisst utelatt fra artikkelen i et forsøk på å dysse ned hvor radikal den norske masseinnvandringspolitikken er.

• Liker 2
Skrevet (endret)

Venstreradikal på enkelte tema. Innvandring og Palestina. Rart hvordan norske aviser jakter i flokk her, litt som på ungdomsskolen - ingen tørr å skille seg ut. Se hvor voldsomt mye bedre BT i Danmark er f.eks. Det har også kommet en ny konservativ nyhetskanal i UK som på kort tid tok igjen BBC(?) hører jeg rykter om. Vet ikke navnet på den, skulle gjerne visst :)

Endret av DukeNukem3d
  • Liker 1
Skrevet
Filmvenn skrev (20 minutter siden):

Aftenposten venstreradikal 😆

Man skal høre mye dumt, men det tar kaka.

En avis som omtaler FrP som et ytre høyreparti driver ikke med journalistikk, men med politisk propaganda. Det er i praksis en vestreradikal løgnavis.

• Liker 2
Skrevet

Jeg skjønner ikke hvorfor man hele tiden snakker om at pensjonistene er den dyreste utgiften vår, og grunnen til at vi trenger innvandrere..

Var det ikke pensjonistpartiet som sa at staten går i pluss på rundt 75% av alle pensjonister sånn mtp hvor mye man har spart opp til pensjon gjennom hele livet? 

Skrevet
DukeNukem3d skrev (11 minutter siden):

Venstreradikal på enkelte tema. Innvandring og Palestina

Hva er det som gjør dem venstreradikale (og ikke bare generelt venstreorientert) rundt Palestina?

• Liker 4
Skrevet
Nimrad skrev (34 minutter siden):

Hva er det som gjør dem venstreradikale (og ikke bare generelt venstreorientert) rundt Palestina?

Et lyspunkt i det siste med forsiden der de presenterte alle de israelske gislene, som visstnok var "kontroversielt" i dette landet (selvsagt). Men ellers har de jo pushet udokumentert Hamas-propaganda ukritisk i lang tid som de fleste andre større norske mediehus.

Men denne tråden handler vel om innvandring og der var vel også Aftenposten blant de som drev åpne-grenser aktivisme under migrantkrisen i 2015 og så fikk du et av mange eksempler på "huff så forferdelig grusomt strenge vi er" artikkel i tråden hejr.

• Liker 1
Skrevet
Klote skrev (På 16.10.2025 den 13.44):

Dropp konspirasjonsteoriene dine! 
Problemet er at vi ikke stimulerer og legger til rette for å få opp egne fødselstall. Og det er en feil som har pågått i årevis. Det har heller vært fokus på frigjøring av kvinnen, hennes yrkesmuligheter osv. Det er bra og riktig, men vi har helt glemt reproduksjon i dette. Og nei, vi har ALDRI hatt behov for masseinnvandring, og spesielt ikke fra MENA-land. Fleksibel arbeidsinnvandring fra EU er helt utenfor denne diskusjonen. 
Og jo, de røde er de varmeste forkjemperne for de aller mest dysfunksjonelle innvandrerne. Høyre har ikke stått i veien, det stemmer, men så er ikke Høyre til høyre lenger. Høyre er et sentrumsparti uten klar profil.

Masseinnvandring er en del av det prosjektet som skal sikre sosialistisk makt. Det er ikke et filantropisk prosjekt.

Det eneste jeg er enig med deg i er at det er et eksperiment, fordi det er åpenbart at vi ikke er i nærheten av å ha en god plan for dette veldig dramatiske prosjektet, som etter alle solemerker vil ødelegge nasjonen for mange år framover.
Årsaken til at vi ikke har en plan er først og fremst fordi det ikke finnes en god plan. Det var det mange som sa før det hele satte i gang. Allerede da var det konspiratorisk og ikke minst rasistisk, å hevde dette. Det gleder lite å vite at vi hadde rett. Det gjør det bare enda verre. Fordi det kunne enkelt vært unngått.
Den bølgen av pensjonister er en velkjent utfordring, og den har vi forberedt samfunnet på siden oljefondet ble opprettet. Det var derfor det ble kalt "Statens pensjonsfond" og ble opprettet så tidlig som 22. juni 1990, det er 35 år siden. Nå har vi lagt enorme steiner til den byrden antallet pensjonister vil utgjøre, ved å hente inn hundretusenvis av potensielle trygdede fra fjerne strøk. Det har vært og er en katastrofal politikk. En bevisst(løs) politikk. Og den kommer fra venstre, ikke høyre.

Å mene at noe noen skriver er en konspirasjonsteori, er da ikke en konspirasjonsteori i seg selv? Derimot vil jeg si at det er en konspirasjonsteori å hevde at "masseinnvandring er en del av det prosjektet som skal sikre sosialistisk makt" når dette ikke underbygges videre.

Jeg er enig i at innvandringsdebatten har vært preget av altfor stor grad av berøringsangst generelt. Det har ført til at de moderate stemmene ikke har sluppet til. Du deler dette opp i venstre og høyre, og slenger innpå noe om en usynlig sentrumsbolk, og det stemmer nok. Utfordringen er at den innvandringspolititikken Høyre har stått for nok i retrospekt hadde vært den mest fornuftige, der de har vektlagt arbeidslivets behov stor vekt og at innvandringen forutsetter at de som kommer har kvalifikasjoner man har behov for i næringslivet. Venstresiden har vært altfor liberale ja, men motsatt har også høyresiden (FrP) fremmet en altfor restriktiv politikk der de har villet ekskludere grupper med innvandrere som man i retrospekt ser at faktisk har bidratt positivt til samfunnet. Jeg vil mene at FrP med Carl I. Hagen ved roret, var medvirkende til å legge lokk på den debatten vi burde hatt med deres skremselspropaganda knyttet til innvandringen fra Balkan på 90-tallet.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 3
Skrevet
8 minutes ago, Hugo_Hardnuts said:

Derimot vil jeg si at det er en konspirasjonsteori å hevde at "masseinnvandring er en del av det prosjektet som skal sikre sosialistisk makt" når dette ikke underbygges videre.

Såvidt jeg forstår har Islamsk råd rådet til å stemme KRF i alle år, men holdt seg litt for nesen og rådet medlemmene SV i år, på grunn av deres holdning til Palestina (Noe de angrer på nå, siden SV ser ut til å forlate sitt ultimatum rundt Israel).
Altså har en av de største muslimske organisasjonene i årevis rådet medlemmene deres til å stemme borgerlig.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
Hugo_Hardnuts skrev (32 minutter siden):

Å mene at noe noen skriver er en konspirasjonsteori, er da ikke en konspirasjonsteori i seg selv? Derimot vil jeg si at det er en konspirasjonsteori å hevde at "masseinnvandring er en del av det prosjektet som skal sikre sosialistisk makt" når dette ikke underbygges videre.

Det var en oppfordring til å droppe anklagene om konspirasjonsteorier. Å avfeie andre med betegnelsen konspirasjonsteorier er å ikke underbygge det som påstås.
Det er rimelig opplagt, at den masseinnvandringen det handler om, den dysfunksjonelle massen fra MENA-land, ikke kommer til støtte for konservativ høyrepolitikk. Det er en nobrainer for de fleste. 

Hugo_Hardnuts skrev (33 minutter siden):

Venstresiden har vært altfor liberale ja, men motsatt har også høyresiden (FrP) fremmet en altfor restriktiv politikk der de har villet ekskludere grupper med innvandrere som man i retrospekt ser at faktisk har bidratt positivt til samfunnet. Jeg vil mene at FrP med Carl I. Hagen ved roret, var medvirkende til å legge lokk på den debatten vi burde hatt med deres skremselspropaganda knyttet til innvandringen fra Balkan på 90-tallet.

Dette var en ekstremt drøy påstand, og særdeles lite troverdig, om jeg leser deg riktig. Du påstår altså at Frp med Carl I. Hagen er årsaken til at vi ikke har en reell innvandringsdebatt i Norge?

• Liker 2
Skrevet
On 10/16/2025 at 1:27 PM, Baranladion said:

problemet er at vi ikke visste og fremdeles ikke vet hvordan man skal få til en massinnvandring på en god måte. 

Vi har nå muligheten til å ta i mot en god del ukrainere, som sammenlignet med innvandrere fra fjernere strøk, vil være enkle å integrere. Mange av de er også resurssterke, og utdannede. Men innvandringsmotstanderne som hele tiden snakker om "iKkE-vEStLIG iNNvANdRIng" er motstandere av å gjøre det, og det virker ikke som om stortinget er veldig interessert heller. I mellomtiden snakker vi videre om eldrebølge og at nordmenn får for få barn, men å ta hente inn en god del ukrainere det gidder man ikke. På den andre siden, gjorde man det måtte stortinget ha lettet på ræva og faktisk gjort noe med boligmangelen her til lands. De måtte ha faktisk brukt mandatet de har som folkevalgte, og faktisk styrt landet. 

9 hours ago, freedomseeker said:

Enda en løgnaktige artikkel fra den venstreradikale propaganda-bloggen Aftenposten: 

1 hour ago, freedomseeker said:

En avis som omtaler FrP som et ytre høyreparti driver ikke med journalistikk, men med politisk propaganda. Det er i praksis en vestreradikal løgnavis.

lol, og det kommer fra en galning som henger på document, et nettstad for hjernedøde konspirasjonsteoretikere og rasister :rofl:

• Liker 2
Skrevet
35 minutes ago, Atib Azzad said:

Såvidt jeg forstår har Islamsk råd rådet til å stemme KRF i alle år

Fakta er fraværende i virkelighetsoppfattelsen til de som lever i konspiverden. Og det er vanvittig frustrerende. 

• Innsiktsfullt 1
Skrevet (endret)
Krig og fred skrev (16 minutter siden):

Vi har nå muligheten til å ta i mot en god del ukrainere, som sammenlignet med innvandrere fra fjernere strøk, vil være enkle å integrere. Mange av de er også resurssterke, og utdannede. Men innvandringsmotstanderne som hele tiden snakker om "iKkE-vEStLIG iNNvANdRIng" er motstandere av å gjøre det, og det virker ikke som om stortinget er veldig interessert heller. I mellomtiden snakker vi videre om eldrebølge og at nordmenn får for få barn, men å ta hente inn en god del ukrainere det gidder man ikke. På den andre siden, gjorde man det måtte stortinget ha lettet på ræva og faktisk gjort noe med boligmangelen her til lands. De måtte ha faktisk brukt mandatet de har som folkevalgte, og faktisk styrt landet. 

Ukrainere går også inn i potten av de 700,000 i arbeidsfør alder som står utenfor arbeidslivet i Norge. Faktisk er det den gruppen som har ført til en økning i dette tallet.  Det er vel enda litt tidlig å si om disse er enklere å integrere hva angår å få ned tallet på de mennesker som lever på statens almisser, men jeg er likevel enig i at det høres sannsynlig ut at mennesker som kommer hit og er ressursterke og med grunnleggende eller høyere utdanning nok er lettere å integrere. 

Endret av Baranladion
Skrevet
Klote skrev (10 minutter siden):

Det var en oppfordring til å droppe anklagene om konspirasjonsteorier. Å avfeie andre med betegnelsen konspirasjonsteorier er å ikke underbygge det som påstås.

Aha, da mente du noe annet enn jeg forstod det som. Fin avklaring :)

Sitat

Det er rimelig opplagt, at den masseinnvandringen det handler om, den dysfunksjonelle massen fra MENA-land, ikke kommer til støtte for konservativ høyrepolitikk. Det er en nobrainer for de fleste. 

Det er ikke noen automatikk/nobrainer at fordi politikken ikke støtter konservativ høyrepolitikk, så er den et prosjekt for å sikre sosialistisk makt. Det kan like gjerne være et - velmenende, men feilslått - filantropisk prosjekt. Jeg mener at det ikke akkurat skaper et godt debattklima å tillegge meningsmotstandere intensjoner uten å ha prøvd å utforske hva de faktisk består i.

Sitat

Dette var en ekstremt drøy påstand, og særdeles lite troverdig, om jeg leser deg riktig. Du påstår altså at Frp med Carl I. Hagen er årsaken til at vi ikke har en reell innvandringsdebatt i Norge?

Nei, da leser du meg ikke riktig. Jeg mener ikke han alene er årsaken til den manglende debatten, ref. det jeg skrev om berøringsangst. Men jeg mener at han har vært medvirkende fordi han har fremmet et veldig unyansert syn på saken. Mens venstresiden kan beskyldes for glorifisering av innvandring, kan FrP beskyldes for demonisering av innvandring. Det budskapet Carl I. Hagen fremmet på 90-tallet, bar preg av skremselspropaganda og stod seg dårlig i møte med hvordan det faktisk gikk med flyktningene fra Balkan som utgjorde datidens store masse med innvandrere. Det stryket det unyanserte budskapet til venstresiden, hvilket gjorde det ytterligere vanskelig å løfte de kritiske spørsmålene vi burde stilt.

• Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Skrevet
4 minutes ago, Baranladion said:

Ukrainere går også inn i potten av de 700,000 i arbeidsfør alder som står utenfor arbeidslivet i Norge.

Nav-veilederne mener manglende norskkunnskaper er en av de største barrierene for at ukrainske flyktninger skal komme raskt i jobb. Det kommer frem i en ny analyse.

https://www.nav.no/no/samarbeidspartner/presse/nyheter-og-pressemeldinger/ukrainere-skal-raskt-i-arbeid-men-moter-flere-barrierer

Selvfølgelig. 

Det er vel enda litt tidlig å si om disse er enklere å integrere hva angår å få ned tallet på de mennesker som lever på statens almisser, men jeg er likevel enig i at det høres sannsynlig ut at mennesker som kommer hit og er ressursterke og med grunnleggende eller høyere utdanning nok er lettere å integrere. 

Siden de ikke har en klan eller stammekultur vil de være enklere å integrere. Man kan forvente at 2. generasjons ukrainere i Norge ikke vil bli presset til å gifte seg med slektninger eller bli underlagt streng sosial kontroll, og vil derfor delta i samfunnet på lik linje med alle andre. 

• Liker 2
Skrevet
Krig og fred skrev (34 minutter siden):

Vi har nå muligheten til å ta i mot en god del ukrainere, som sammenlignet med innvandrere fra fjernere strøk, vil være enkle å integrere. Mange av de er også resurssterke, og utdannede. Men innvandringsmotstanderne som hele tiden snakker om "iKkE-vEStLIG iNNvANdRIng" er motstandere av å gjøre det

Ukrainere er hjertelig velkommen og jeg synes regjeringen skal ha kudos for at vi har tatt imot flere ukrainere enn sammenlignbare land som Sverige og Danmark. (Så er det en del annet de er dårligere på, som å få ukrainske leger ut i arbeid her / tungvint system osv)

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...