Gå til innhold

Trump 2025

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
37 minutes ago, kremt said:

Hvor mange bodybags er Clinton oppe i nå, 150?

Hide contents

Jeffrey-Epstein-Bill-Clinton.jpg?ve=1%26

Bodybags, mener du at Bill er seriemorder? Bill er for øvrig ikke president, og jeg tviler på at noen her vil forsvare ham. 

IMG_4798.thumb.webp.2eecfd7362e50f1cb3cf89c92ad5593b.webp

Skrevet

Gode venner hele gjengen der ja :) 

Så sitter det folk her inne som sitter og skriver at Trump er en flott president og super for verden. Her inne. 

Det skal ikke være mulig.

• Liker 1
Skrevet (endret)
Dragavon skrev (På 24.10.2025 den 23.23):

Dragavon skrev (19 timer siden):

https://www.aftenposten.no/verden/i/3MWyPA/nordmenn-elsker-aa-mislike-trump-men-hadde-du-bodd-i-nord-dakota-hadde-du-kanskje-stemt-paa-ham

Heier på Trump

En følelse av tilhørighet fikk også Jason Albertson da han og kona la bryllupsreisen til Tynset. Han har oppskriften på havrekjeks og kan finne på å flagge med det norske flagget. Men på ett punkt skiller ingeniøren seg fra mange nordmenn: Han heier på president Donald Trump.

Han og kona har sluttet å dra på helgetur til Minneapolis på grunn av all kriminaliteten i sentrum. Byggefirmaet han jobber for, er flere steder blitt frastjålet utstyr.

– Flere storbyer er ødelagt av lovløshet og vandalisme, opplever han.

– Det var ikke sånn da jeg vokste opp.

Disse videoene, artikkelen i Aftenposten og dette sitatet uthevet peker på selve roten til alt faenskapet som skjer nå og hvorfor det er så frustrerende å være vitne til.

USA var et sted hvis økonomi på et eller annet tidspunkt 70-80 hadde en "perfekt" balanse hva gjelder sosial politikk, sikkerhetsnett for arbeidere o.l og en fri åpen økonomi med stor innovasjonsgrad.

På 80 tallet kom alle reformene som har ødelagt dette byggverket. Reagan og konservativ politikk som var startpunktet for en serie med svekkelser av de som faktisk produserer, arbeiderne, svekkelser av restriksjoner på nedbyggelse av natur.

"Trickle down" (som er en av verdenspolitikkens største svindler) og alt mulig.

Kombinert med en helt idiotisk ruspolitikk (just say no!) har denne nyliberalistiske (falsk liberalisme) på det økonomiske feltet, har vi via et par kriser (finanskrisen og covid), hvor enorme mengder kapital ble konsolidert hos stadig mektigere selskaper står vi nå i en situasjon hvor den vestlige modellen er i ferd med å bryte sammen under vekten av den åpenbare korrupsjonen av politikken som vi tillatt komme inn sammen med store kriminalitetsproblemer (innvandring, økonomisk og ruspolitikk) Norske regjeringsskandaler med forfaskning av eksamensoppgaver, nepotisme, whatever, er en del av denne fortellingen. Det er et, av mange mange symptomber på hvor vi står, og det viser at utviklingen definitivt har kommet til Norge. Norge har også passert dette"perfekte" punktet, jeg tror også Norge har tippet over nå og vi er i ferd med å miste kontrollen på vår egen økonomi med stadig mer integrering mellom næringsliv (da mener jeg stor konsoliderte konserner) og politikken. 

Det er denne idiotiske reorienteringen og markedsliberaliseringen på 80-tallet som har gått altfor langt og nå må vi leve med konsekvensene av at all industrien selvfølgelig forsvant til billigere land, en befolkning som spiser giftig mat og blir syke og proppes fulle av tabletter som også er en stor inntektskilde for disse multinasjonale konglomeratene.

Hvordan sukker og tobakkindustrien for noen år siden i praksis slo seg sammen, for å gjøre folk enda mer avhengige og syke og jævlige. Og hvem har løsningen på de problemene? Jo det er selvfølgelig big pharma, hvor vi nå ser globale produkter som "Ozempic" som liksom mirakuløst skal få folk til å "miste vekt" - kropper som antakeligvis er langt mer ødelagt enn noe en slankepille noensinne kan bøte på.

Er det noen som har fått med seg Norgesgruppens oppkjøp av Vitus?

Ja det er alt en del av det samme - selg oss sukker ved kassa og Ibux til tannverket på Vitus. Her jeg bor, er Vitus ved utgangen til butikken. 

Tilbake til lenkene og sitatet:

Det mest bedrøvelige med det hele er at det sitter millioner av folk rundt omkring som mener Trump og hans politikk er løsningen på det hele. Trump sin politikk er 80-tallets liberalisering på hypersteroider. Det er en politikk som uten tvil kommer til å medføre stor konsolidering av makt (masse konkurser), rasering av natur, svekkelse av sosiale ordninger, ingen bedring i verken kriminalitet eller på rusfeltet (samme strenge idiotiske narkotikapolitikk), og alt dette bare fordi man er sint på establissementet??

Jeg er også sint på establissementet. Jeg mener både amerikanske og norske politikere i stor grad er dypt uansvarlige, noe den siste "løgnkampanjen" til AP med tydelighet viser. Her var det snakk om å lyve seg til valgseier. Det sømmer seg ikke. 
Vi har et ødelagt politikerestablissement som bare tenker arbeidsplasser og penger. Og det i verdens rikeste land hvor i prinsippet har råd til at alle tar ferie et år om vi ønsker det. Vi trenger ikke å satse på dårlige økonomiske prosjekter bare for å holde oss i gang. Likevel gjør vi det, og vi kaster bort milliarder av kroner på presisje som regjeringskvartalet. Regjeringen kunne jobbet fra en hule på Hurdal for alt jeg bryr meg. 

Men jeg stemmer for faen ikke på fascister av den grunn. Eller en Sylvi Listhaug som ser ut som en dokke. For å tiltrekke seg konservative velgere.

Er det mulig å ikke bli frastøtt sånt? Hvordan er det mulig å stemme på Sylvi Listhaug når hun så åpenbart viser hvor falsk hun er?

Det er bare raseri mot establissementet som kan forklare noe sånt. 

Men det er utilgivelig.

Disse idiotiske norskamerikanerne som sitter med så lite kunnskap at de faktisk klarer å tro at Trump, hvis figurerer i videoer som postet i denne tråden, med Epstein, med et ekkelt glis rundt kjeften, skal komme inn og redde deres konservative verdier? 

En straffedømt og helt åpenbart kriminell type, hvis fronter en politikk som er en ekstremversjon av det som har skapt alle problemene til å begynne med.

DET er liksom løsningen ?!? 

Man skulle ikke tro det var mulig. Men man skulle ikke tro at nærmere 25% av norges befolkning synes å gå på samme svindel. 

De er så forbanna på establissementet at de gifter seg med djevelen og nekter å høre på fornuft.

Endret av sjamanen
  • Innsiktsfullt 2
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...