aklla Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Rune_says skrev (1 time siden): FEMA ønsker han også å legge ned (dvs nødhjelp til statene ved naturkatastrofer), fordi han mener statene selv bør håndtere naturkatastrofer, selv om historisk har store orkaner forårsaket mer skade enn enn en stat kan håndtere alene... Egoismen lenge leve... han har ikke forstått enkle regnestykker på baksiden av en papirserivett - at det trengs en nasjonal etat for naturkatastrofer i USA. Han ser nok heller neppe stordriftfordelene. Å ha 50stk varianter av FEMA er nok betydelig dyrere enn å ha bare en. Riktignok trenger antagelig ikke alle stor nok til å takle en stor krise om det aldri skjer noe, men utsatte steder må kompansere veldig. Totalt sett garantert betydelig dyrere for USA, og antagelig også betydelig dårligere. 2 1
AtterEnBruker Skrevet 5. juli Skrevet 5. juli Markiii skrev (4 timer siden): ... men du er åpenbart opptatt av at rike psykopater ikke må kritiseres. Det kalles "temporarily embaressed millionaire". Vet ikke om vi har et norsk begrep for dette, men kunne trengt dette med tanke på denne til tider fanatiske hengivenheten etter å forsvare sveitsiske skatteflyktninger. 6 2
BadCat Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) 7 hours ago, Markiii said: Det er side opp og side ned med konkret kritikk i konkrete saker, men du er åpenbart opptatt av at rike psykopater ikke må kritiseres. Det å ønske folk død og skrive nedlatende karakteristikker, er ikke kritikk. Det sier mer om avsenderen enn det gjør om målskiva. Du greier ikke en gang å omtale dine motstandere uten å påstå at de er psykopater. Du beviser kjernen i det jeg vil frem til. Å bruke ukvemsord om andre mennesker er barnehagenivå. Jeg har ikke lest denne tråden på månedsvis. Jeg tok dessverre en titt og tråden er fremdeles et preget av skittkasting og nedlatenhet. Jeg begynner å bli lei Trump, selv om han tok seg godt ut 4. juli. Medregnet tida før første periode og oppholdet mellom periodene vil dette prosjektet etter hvert ha konsumert 13+ år av et liv. Endret 6. juli av BadCat
Populært innlegg qualbeen Skrevet 6. juli Populært innlegg Skrevet 6. juli Paxville skrev (12 timer siden): Really.. 😅 Ikke meningen å forstyrre kokko-venstre altså, men den var søkt. Etter at Trump kom til makten, har den ene ukrainske hjelpe-pakken etter den andre, blitt avsluttet. USA ønsker ikke lenger å motarbeide Russland. Under Biden ble det hvertfall gitt noe hjelp til Ukraina … (selv om jeg mener at også Biden var alt for spe i sine tiltak — akkurat som jeg mener at spesielt Europa er alt for spe i sine tiltak!) Trump har flere ganger vist at han respekterer Putin, og liker hans styresett. Hans kontroll på media, kritikere, befolkning; dette er jo en våt drøm for MAGA-bevegelsen! Eller? Trump har skjelt ut Zelensky et par ganger, og bedt han om å skape fred. Men hvordan skal han få til det? Ukraina hisser ikke til krig. De forsvarer seg bare. Hvis Trump virkelig ønsker seg en fredspris, så foreslår jeg at han gjør det klinkende klart for både Putin, og verden forøvrig, at invasjon av et annet land IKKE er greit. At det må opphøre. Nå! Klarer Trump å reversere krigen, slik at Ukraina fortsetter å være et fritt land, med demokrati og ytringsfrihet, så må han gjerne få fredsprisen for min del. ❤️ Enhver person som kan stagge og reversere sovjet-ideologien til Putin, bør hylles og hedres! 8 3 2
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Zork skrev (21 timer siden): Deler av denne tråden er unektelig rimelig patetisk, ja... En trenger altså ikke komme med "motkandidat" for å fastslå at trump aldri kommer til å få fredsprisen. Dette er ikke en "hvem vinner fredsprisen?"-tråd. Og et evt forsvar for fredspris til trump bør du kanskje basere på noe annet enn en beskyttelse av Europa som tidligere amerikanske presidenter og administrasjoner har stått fast bak, men som trump selv benytter enhver anledning til å true med å trekke og skaper usikkerhet rundt? Det er altså ikke slik at en får fredsprisen basert på hva forgjengere har gjort - spesielt ikke når man selv gjør det man kan for å svekke denne beskyttelsen. Patetisk for 4. gang. 0% innhold. Og selvsagt krav om beskyttelse fra feige som ikke tar ansvar for sin andel. Alt dere har å "bidra" med er ryggdunking av hverandres ynkrygger. (synd det ikke fremgår hvem i dette forumet. Sikkert en grunn for dét også) Jeg har ikke forsvart Trump i generelle vendinger. Men det som er positivt er positivt. F.eks. inngripen mot Iran og hjemsendelse av ulovlige migranter. Slike som deg tør ikke ta stilling til slikt. OM jeg hadde spurt (noe jeg selvsagt ikke gjør, fordi feiginger lyver) så hadde det vært interessant å vite hvor mange som har gjennomført førstegangstjeneste i hæren og hatt rep-øvelser sammen med Nato. Ut i fra forventinger til alle feigingene i tråden, så vil nok sannheten være temmelig nært 0%. - med unntak for et hederlig menneske som meg som har gjort min plikt for fedrelandet. Ett særdeles enkelt spørsmål: Hvem gjør mest for å ivareta Vesten (Nato's) - og Norges sikkerhet? - for å foregripe litt. Kan umulig være et USA - et land bebodd av tilbakestående i følge den elitistiske venstresiden og sentrum i Norge (Enigheten fra Rødt til lyseblå). Så hvilken nasjon? Endret 6. juli av Neptun1
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Posting av meme's uten egne begrunnede synspunkt skulle vært forbudt. Så stusselig.
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Midtøstens eneste demokrati, en viktig stategisk og etisk samarbeidspartner. Hvorfor er de anti-vestlige så sykelig opptatt av å hjelpe HAMAS å utrydde jøder? 2
Reg2000 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) 43 minutes ago, Mannen med ljåen said: Hvorfor er de anti-vestlige så sykelig opptatt av å hjelpe HAMAS å utrydde jøder? Det er ingen som er det. Det er derimot mange som ikke er så glade i folkemord og apartheid regimer og med rette kritiserer Israel og Nethanyahu for å etterligne nazistene. Endret 6. juli av Reg2000 6 1
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Ikke glad i folkemord og apartheid, og dermed kritiserer du Israel, og støtter HAMAS? Hvem har som uttalt mål å utrydde den andre parten gjennom flere år? Hvem skåner sivile når de bekjemper fiendens styrker? Hvem har best levestandard, en israelsk araber eller en jøde som forviller seg inn i Gaza? Sett deg inn i saken. La oss slippe å høre ordet apartheid igjen. Det er palestinerne som selv insisterer på å være et eget land, men gjør en usedvanlig dårlig jobb med å bekjempe kriminalitet. Derav muren. I et apartheid-regime er innbyggerne diskriminert pga. farge. Endret 6. juli av Mannen med ljåen 2
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Neptun1 skrev (3 timer siden): Posting av meme's uten egne begrunnede synspunkt skulle vært forbudt. Så stusselig. Ikke opp til deg heldigvis. 3
Reg2000 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli 6 minutes ago, Mannen med ljåen said: Hvem har som uttalt mål å utrydde den andre parten gjennom flere år? På den ene siden har du en organisasjon som Hamas som sier de vil utrydde folk men overhodet ikke har folk eller ressursser til å gjøre det. På den andre siden har du IDF og Israel som later som om de er bedre men dreper for fote hver dag og har gjort det også i "fredstid". I tillegg til å støtte paramilitære grupper som "bosetterne" og drive daglig terrorangrep mot befolkningen på vestbredden i årevis. En nasjon som later som om den er bedre enn en terrororganisasjon, men dreper desperate folk som sulter i matkø. Ingen kommer spesielt godt ut av det, men det er ingen tvil om hvilken del av befolkningen som virkelig lider her og har gjort det i svært mange år. 2 1
Mannen med ljåen Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Alt dette er jo diskutert hundre ganger. Det er HAMAS som skyter folk i matkø. Grunnen til at de står i matkø er fordi Israel gir dem mat, som HAMAS stjeler. Men jeg tror du er inne på noe, med at HAMAS mangler ressurser til å utrydde jødene. De er altså den svake parten, som automatisk kommunistene/ytre venstre vil støtte i kampen mot vestlig sivilisasjon. Israel er et velfungerende land, og holdes derfor til en helt annen standard enn terrororganisasjoner som kjemper mot kapitalisme. Dermed får man i sitt hode vridd det til at Israel er slemmingen fordi de eksisterer. Husk at palestinerne representerer over to milliarder muslimer. De er ikke den lille parten. Endret 6. juli av Mannen med ljåen 2
aklla Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) Neptun1 skrev (4 timer siden): OM jeg hadde spurt (noe jeg selvsagt ikke gjør, fordi feiginger lyver) så hadde det vært interessant å vite hvor mange som har gjennomført førstegangstjeneste i hæren og hatt rep-øvelser sammen med Nato. Ut i fra forventinger til alle feigingene i tråden, så vil nok sannheten være temmelig nært 0%. - med unntak for et hederlig menneske som meg som har gjort min plikt for fedrelandet. Jeg har både jobbet for NATO og vært med på øvelser med NATO, både på kontoret og ute i fronten i felt. Men hva er egentlig relevansen her? Endret 6. juli av aklla 6 1
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli (endret) aklla skrev (52 minutter siden): Jeg har både jobbet for NATO og vært med på øvelser med NATO, både på kontoret og ute i fronten i felt. Men hva er egentlig relevansen her? Relevansen er at millitærnektere dvs. venstresiden/antivestlige er besatt av å nedsnakke våre nærmeste allierte og faktisk kreve mye mer av dem enn av noe europeiske land - i Europa. Burde det være slik? Spørsmålet ditt får meg til å lure på din lojalitet - og reelle insikt. Endret 6. juli av Neptun1
Duriello Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Neptun1 skrev (9 minutter siden): Burde det være slik? Spørsmålet ditt får meg til å lure på din lojalitet - og reelle insikt. Din blinde kjærlighet til Trump får meg til å tvile på din.. 👍 4
Neptun1 Skrevet 6. juli Skrevet 6. juli Duriello skrev (Akkurat nå): Din blinde kjærlighet til Trump får meg til å tvile på din.. 👍 Du er vel ikke akkurat nøytral og mottagelig for vestlige verdier. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå